Hoe zit het met honing?

De vetten zorgen er volgens mij voor dat de bloedsuikerspiegel niet erg gaat schommelen dus het lijkt me juist wel een goede combinatie Aarde Man.

 
Ik zou die van de Traay persoonlijk laten liggen, aangezien er uit een onderzoek een maand geleden naar voren is gekomen dat Traay niet altijd hetgeen levert dat er wordt beloofd.

Ik koop mijn pure honing (manuka, bos en woudhoning, en berghoning) elders (honingland.be) en heb sinds dan die-off symptomen. Enorm moe, kon wel in slaap vallen tijdens het werken, mentaal niet 100 %, extreme brain fog, enz. Ik raad iedereen dan ook echt aan pure honing te zoeken, al dan niet in de buurt als je last hebt van hooikoorts..

 
Quote:
Ik koop mijn pure honing (manuka, bos en woudhoning, en berghoning) elders (honingland.be) en heb sinds dan die-off symptomen. Enorm moe, kon wel in slaap vallen tijdens het werken, mentaal niet 100 %, extreme brain fog, enz.


Nou.. niet bepaald een aanrader haha.

Ik heb van de Traay de woudhoning , de Traay zou het hele proces onder de 40 graden hebben dus de enzymen moeten er nog in zitten.

Aarde man,

Kun je dat toelichten van dat vetten en suikers niet goed te combineren zijn, hier oo het forum Word geloof ik idd zoals heksje zegt, de glucose spiegel beter als er ook vetten genomen worden.

 
@maarten: ja dat kan, maar of het om echte woudhoning gaat... zo is hun manuka honing blijkbaar ook amper 'manuka' honing te noemen.

Dat je die-off symptomen krijgt is juist iets goed, dan weet je dat het ook daadwerkelijk werkt. Als ik dingen eet en geen die-off krijg, dan heb ik altijd mijn bedenkingen er wel bij of het wel goed/de juiste is.

 
Quote:
Dat je die-off symptomen krijgt is juist iets goed, dan weet je dat het ook daadwerkelijk werkt. Als ik dingen eet en geen die-off krijg, dan heb ik altijd mijn bedenkingen er wel bij of het wel goed/de juiste is.


Persoonlijk vraag ik me af of dit een juiste benadering is voor 'die off, maar goed, als je er goed bij voelt.

 
De Traay heeft eerder een reactie gegeven op de uitzending van KvW over plasticdeeltjes in honing. Helaas vind ik dit weerwoord niet meer op hun site terug. De voordelen van Nederlandse honing wegen ruimschoots op tegen de nadelen. Werk liever aan een verbeterde lever- en galblaasfunctie zodat je effectiever via de ontlasting kunt ontgiften.

Mike

 
Voor de tennisliefhebber: Djokovic, de nummer 1 van de wereld en nu bezig de finale van de Australian Open te winnen, werd veel sterker en zijn astma ging weg omdat hij onder andere gluten schrapte. Dit is redelijk bekend. Leuk detail is dat hij ook zweert bij Manuka honing en elke ochtend twee theelepels neemt en ook tijdens wedstrijden wat neemt.

 
"De vetten zorgen er volgens mij voor dat de bloedsuikerspiegel niet erg gaat schommelen"

Weet in ieder geval wel dat de stabiliserende vetten niet op gewassen zijn tegen snelle suikers.

 
Tizz, heb ook een aantal dingen gelezen over Djokovic, dat hij zich idd beter voelde na het schrappen van zuivel en gluten. Maar er staan ook genoeg dingen in zijn boek waarvan je meteen bedenkingen krijgt.. (heb het boek niet gelezen, maar een recessieverslagje gezien van iemand die het wel gelezen had)

Wat zal Serena Williams beter spelen als zij eens WAPF ging eten, ahah, en ze is nu al enorm goed.

 
De honing van de eerder genoemde Drentse imker heb ik in huis en is heerlijk zacht van smaak. Niet te vergelijken met verschillende honingsoorten van De Traay die ik eerder geprobeerd heb.

Aanrader!
 
Hoi,
Ik heb zitten zoeken naar Manuka honing. Nu wordt er hier veel over geschreven. Misschien staat het er ook al in, maar ik heb het niet kunnen vinden (of ik zou alles moeten doorspitten).

Waar kan men echt goede Manuka honing kopen? Hij zou in Nieuw Zeeland verpakt moeten zijn (waar zie ik dat?)
Vermelding van MGO of UMF (10 of hoger)
en
Vermelding van AMHA licentienummer van de producent.
Ik heb nu Manukahoning (biologisch) van de Traay maar kan die gegevens niet vinden. Is het dan geen goede of geen echte of zit de werking er niet in. Ergens op een website las ik dat de honing van de Traay verhit zou zijn. Weet er iemand iets over te zeggen?
 
Ik gebruik 100% pure Manuka Honing MGO 400+

Niet goedkoop maar volgens mij de beste die je kunt kopen. 1 kilo kost 168 euro. Als je twee theelepels per dag gebruikt doe je er best lang mee.

Aart
 
Hoi Aart,
Bedankt voor je antwoord. Is inderdaad wel prijzig.

Toch nog even mijn vraagje:
Waar kan men echt goede Manuka honing kopen? Hij zou in Nieuw Zeeland verpakt moeten zijn (waar zie ik dat?)
Vermelding van MGO of UMF (10 of hoger)
en
Vermelding van AMHA licentienummer van de producent.
Ik heb nu Manukahoning (biologisch) van de Traay maar kan die gegevens niet vinden. Is het dan geen goede of geen echte of zit de werking er niet in. Ergens op een website las ik dat de honing van de Traay verhit zou zijn. Weet er iemand iets over te zeggen?

Enne...mogen katten ook deze honing hebben als ik hem in de kefir doe?
 
Ik koop mijn honing in Den Bosch bij
The Natural Health Company. Het is volgens mij de beste Manuka honing die je kunt krijgen.
 
Hoi Aart,

wederom bedankt. Ii zal eens kijken.


Ik heb nu Manukahoning (biologisch) van de Traay maar kan die gegevens niet vinden. Is het dan geen goede of geen echte of zit de werking er niet in. Ergens op een website las ik dat de honing van de Traay verhit zou zijn. Weet er iemand iets over te zeggen?

Enne…mogen katten ook deze honing hebben als ik hem in de kefir doe?

 
Mijn vriend bracht laatst van Sardinie echte torrone mee:
Ook al is torrone niet van origine afkomstig uit Sardegna, toch is de lokale variant van amandelen, (hazel-)noten, eigeel en honing authentiek te noemen. Dit aangezien er geen suiker of glucosestroop in wordt verwerkt, hetgeen als voordeel heeft dat het niet aan de tanden plakt. Als je dus torrone sardo koopt weet je zeker dat deze met honing is bereid.

Nu weet ik wel dat teveel zoet, ook al is het honing, niet goed is. Maar mijn vraag is of dit soort zoet slecht is of dat het wel eerlijk zoet is wat bv. bij WAPF toegestaan is?
Het is in ieder geval overheerlijk, nog lekkerder dan chocolade.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.046
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan