Histamine Activatie? Inflammatory bowel?

Deze kende ik niet. Lijkt me niet ideaal.
Het heeft een werking vergelijkbaar met milde vorm van aspirine.
Denk dat ik er inderdaad maar vanaf zie.

Hoe kom jij aan candida?
Denk door stress, verkeerde voeding en laag maagzuur.
Geen idee of ik het daadwerkelijk heb, misschien toch voor ontlasting onderzoek (prijzig) gaan.
 
Jeetje Aad wat een narigheid

Ik heb even een rondje voor je nagevraagd.
Klinkt dit niet heel er als Lyme achtige klachten?
Hoe sta je tegenover Ivermectine?

Anti histamine (natuurlijk) kun je rode salie tinctuur voor nemen
Lijkt inderdaad erg op auto immuunziekte Lyme. Van Lyme wordt wel eens beweerd dat je het kunt krijgen zonder tekenbeet, grote kans dat Lyme voor een groot deel ook met darmen te maken heeft zoals vele andere auto immuunziekten.
Als je helemaal geen histamine tot je wilt kun je het carnivoor dieet volgen. Dus juist alleen maar “goed” vlees voor 5 dagen , dan zijn de meeste allergieën daarna verdwenen, maar ik weet niet hoe jij daar op zou reageren. Misschien iets om te doen voor later moment.
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ik kan meestal het beste tegen gehakt/hamburger omdat daar vet in zit, van alleen mager spiervlees eten krijg ik waarschijnlijk obstipatie.
 
Ja kan heel goed dat b12 niet in de cellen komt en de waarde in bloed zegt dat het goed is. Zou niet teveel de focus leggen op de waarde in bloed van b12.

Wellicht dat b12 erbij nemen in actieve vorm van toegevoegde waarde kan zijn naast de b1. Wel werken ze allemaal samen met elkaar. Lever ook is een goede bron van b vitamines.

Stress, ja elke stress is een aanslag op bijnieren. Dus de stelling voor wat betreft bijnieruitputting is zeker juist. Als je dat kan elimineren ben je al een eind op weg.
 
Deze kende ik niet. Lijkt me niet ideaal.
Ik heb wel ooit gebruikt serrapeptase.
Verder verschillende soorten, kijk eens bij De Roode Roos.
In grote lijnen kan ik zeggen dat ik veel supplementen heb gebruikt maar niet weet welke mij beter hebben gemaakt.
Enzymen zijn de enige waar ik daadwerkelijk iets van voelde. Diaree-klachten werden beter/minder.
Lees eens mijn laatste bericht op poliepen.

Ik weet bijna zeker dat ik nog candida heb. Rond mijn pubertijd kreeg ik antibiotica en ik wist niet dat dat antibiotica was. Tot mijn 50e. Het was tegen puistjes. Ik had geen computer en nam aan dat alles wat dokters deden oke was. Daarna orthomoleculaire artsen bezocht maar niemand zei dat ik candida had of kon hebben. Ik had ook geen darmklachten. dus geen reden om dat te veronderstellen.
Voor mijn operatie wilde ik een ontlasting-onderzoek hebben. Vond huisarts niet nodig. doen we niet.
Zelf gedaan bij arts v. As. en ze vertelde dat ik candida had. toen een half jaar darmen stilgelegen door een stoma dus heeft lekker kunnen woekeren.
Mijn kleinkind heeft ook puistjes en krijgt ook antibiotica. Zeer tegen mijn wil.
Hoe kom jij aan candida?
Romagi heb jij last gehad van een "landkaarttong" toen de candida het meest hevig was?

Sommige voeding lijkt bij mij een "landkaarttong" te veroorzaken, denk dat er ook een connectie met rauwe melk is, het heeft er de schijn van dat het dan erger is als ik dat consumeer.
 
Ik heb nooit op een dergelijke manier naar mijn tong gekeken. dus weet het niet.
Toen ik nog "gezond" was en jong heb ik diverse vasten/reinigingskuren gevolgd. dat ging o.a. om mijn gewicht onder controle te houden. Ik ben nog altijd fan van een dag vasten bv en dan stuk voor stuk iets toevoegen.


Zo,n ramp is het niet om- als het nodig is - zelfs al is het voor altijd verschillende dingen weg te moeten laten.
 
Zeer herkenbaar. Ook na stressperiode. Kan onder andere ook geen ijssla verdragen maar bijvoorbeeld ook allerlei hulpstoffen in voedingssupplementen, waaronder cellulose, dat niet alleen in capsules zit maar ook als vulmiddel gebruikt wordt en wat trouwens ook vaak in tandpasta zit. Ook stoffen als maiszetmeel, sheaboter (bouillonblokjes), guarpitmeel en gomsoorten die aan allerlei producten worden toegevoegd, waar ik zeer slecht op reageer. Bij mij wat andere klachten en gaat wat meer geleidelijk maar wel hele lijf dat op tilt slaat en nauwelijks kunnen slapen.
Denk stress maar ook de onderliggende emoties. Zelf onder andere een paar sessies met de Body Code gedaan.
Als je op zoveel voedingsmiddelen slecht reageert, zal het niet alleen de histamine zijn. Trouwens ook andere biogene aminen als tyramine, putrescine enz die klachten kunnen geven. Zitten onder andere ook in eieren, vis, champignons, kip. Bepaalde kruiden kunnen histamine vrijmaken in je lichaam.
Denk dat het ook de hele spijsvertering is. Als ik een slechte reactie op een voedingsmiddel of stof hebt, is ook de hele spijsvertering van slag.
Kan zelf maar een paar soorten groente verdragen en eet rauwe andijvie in plaats van sla. Eet ook chapati's van boekweitmeel en eventueel tijgernotenmeel. Vind het zelf aan de ene kant erg lastig dat ik weinig kan verdragen maar dwingt je ook om eens goed voor jezelf te zorgen.
Misschien dat je ook edelgistvlokken kan verdragen als eiwitbron. Neem zelf trouwens ook een klein schepje meukvrije eiwitpoeder in de ochtend, wat scheelt in de energie.
In witte vis minder biogene aminen. Ken jouw lichaam niet maar gemalen vlees als rundergehakt of een tartaartje misschien wat makkelijker voor je lichaam.
Beste is om een natuurgenezer te consulteren. Ben zelf bij iemand die test met electro-acupunctuur en die onder andere werkt met celzouten en homeopathie. Celzout 1 kan gunstig werken voor je darmwand. Andere kunnen bijvoorbeeld weer helpen bij de vertering. Heb ook een homeopathisch middel dat gunstig werkt bij slecht geïncarneerd zijn, waar het probleem volgens hem grotendeels vandaan komt.
Kwam daarbuiten nog uit bij een ander - energetisch - middel van DNH research. Iemand daar die uitkwam bij een middel bij legionella. Je kan daar laten testen welk middel je nodig hebt. Gewoon op afstand.
Wat vitamine B betreft kan het goed zijn om het B-complex te nemen, eventueel in de vorm van een goede multi en soms van bepaalde B's nog extra te slikken. Slik zelf vitamine B3 bij en ben daarvan opgeknapt.
Sterkte ermee.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom nog tegen dat cannabinoïde cbc ook gunstig zou kunnen werken. Je zou kunnen laten testen wat je nodig hebt of zelf leren pendelen.
Wat vitamine B12 betreft, als je dat wil slikken, beste in de actieve vorm. Heb zelf druppels zonder zoetstof. die neemt je lichaam via je slijmvliezen op.
 
Ik zat te zoeken bij DNH Research en kwam tegen dat dat degene is die Sylvia Millecam destijds had behandeld .
Volgens hem had ze geen kanker.
Ik heb daar al eerder overgelezen en hoeven we het hier op dit forum niet over te hebben.
Maar zijn "medicijnen" staan me niet aan.
Waar ik het over wil hebben is dat we best wel kritisch mogen zijn op alle in de belangstelling staande therapieen.
Ik word momenteel behandeld met Bio-resonantie, via een duur computer programma. L.I.F.E. Hunter waar ik wel vertrouwen in heb.
Maar mijn ziekenhuis zei destijds: Acupunctuur daar doen we niet aan m.a.w. daar geloven we niet in. terwijl dat toch een bewezen methode van behandelen is.
Dus alles wat werkt wordt afgedaan als kwakzalverij terwijl we nu weten dat hoe meer ze roepen dat het niet deugt temeer het juist wel allemaal helpt, hetzelfde als met ivermectine.
De methode van pendelen ken ik wel, denk niet dat dat kwakzalverij is.
 
Kom nog wat tegen over de histaminekwestie en nog een linkje bijgevoegd over zwavel en thiolen.. Zit wat ingewikkelder in elkaar dan bepaalde voedingsmiddelen vermijden want ook je darmflora is belangrijk.

@Romagi wat betreft Sylvia Millecam. Aangezien de meeste celebrities transgender zijn en deze dus ook, is de kans op borstkanker erg klein en overleden weet je ook niet. Sleutelbeenderen op het standbeeld zien er ook mannelijk uit. Heeft ook in de Playboy gestaan dus dan weet je het wel. Ik vermoed dan ook dat het hele verhaal bedacht is om de alternatieve geneeswijzen in een kwaad daglicht te stellen.
Zelf wel het idee dat ik met huidige combinatie van middelen, met name van natuurgenezer maar ook het aanvullende middel op het juiste spoor zit. Langzamerhand meer energie en minder heftige reacties. Overigens zijn er meer van dat soort energetische middelen en methoden. Beetje persoonlijk ook wat bij iemand past. Naast pendelen trouwens ook andere manieren om te testen. Eigenlijk geeft je lichaam het aan maar zijn we afgeleerd om er naar te luisteren.

 
Laatst bewerkt:
Hoi Janneke,
goed artikel over die Histamine van Natuurdietisten.

Mensen met een ingewikkeld probleem ontkomen er niet aan om te testen. Alles hangt af van balans. Momenteel heb ik ook wat kleine klachten van histamine. loopneus en niezen wat ik nooit deed. ik vermeld dit alleen om aan te geven dat ik mijn lichaam goed ken. dit zijn voor mij nieuwe symptomen. is verder niet belangrijk. Maar morgen naar mijn arts neem ik dit artikel nog maar eens mee. al die klachten zijn synoniem met alleen darmklachten. Ik vind zelf testen erg lastig. zou graag iets hebben dat snel en goed werkt. Ik heb wel zo,n kettinkje met een gewichtje eraan, ooit eens gekocht.
touch for health werkt ook, vind ik ook te onduidelijk. Wat ze in Spijkenisse (Harm) doen en zelf maken lijkt me beter te werken. helaas met openbaar vervoer moeilijk te bereiken.
 
Bedankt voor de link naar de Natuurdietisten website.
Zeer herkenbaar. Ook na stressperiode. Kan onder andere ook geen ijssla verdragen maar bijvoorbeeld ook allerlei hulpstoffen in voedingssupplementen, waaronder cellulose, dat niet alleen in capsules zit maar ook als vulmiddel gebruikt wordt en wat trouwens ook vaak in tandpasta zit.
Ik kook/stoom 1-2 bladeren ijsbergsla bovenin in de pan waarin ik rijst kook. Kreeg nogal darmkrampen van rauwe sla maar op deze manier geen meer last van.

Misschien dat je ook edelgistvlokken kan verdragen als eiwitbron. Neem zelf trouwens ook een klein schepje meukvrije eiwitpoeder in de ochtend, wat scheelt in de energie.
Ik pakte 's ochtends vis collageen peptiden, ben er nu achter dat ik daar ook op reageerde, hoogstwaarschijnlijk hoog in histamine / amines.
 
Laatst bewerkt:
@Janneke Heb je probiotica geprobeerd? Er zijn probiotica die laag zouden zijn in histamine producerende bacteriestammen bijvoorbeeld: ProBiota HistaminX

of bijvoorbeeld deze (prijzig):

Vitamine B1 en B2 lijken essentieel voor maag en darm gezondheid. Stress verlaagd o.a. vitamine B1, waardoor maagzuur minder wordt en dat kan zorgen voor overgroei van slechte bacteriën in de dunne darm. Dit zorgt voor ontsteking/prikkeling van de darmwarm.
Dus laag maagzuur, darmflora uit balans, onverteerde resten veroorzaken ontsteking/prikkeling, en misschien daarbij lekkende darm en/of candida.

Mijn landkaarttong is overigens helemaal weg voor het eerst in lange tijd.
Waar het precies door komt weet ik niet, ofwel het natuurlijke B complex, of het schrappen van zuivel, of het helemaal elimineren van nootjes (at soms een hazelnootje, pistachio of paranoot), of omdat ik geen gekookte eieren meer eet (die lijk ik ook minder goed te verdragen, rauwe eidooiers gaan wel). Het lijkt niet te liggen aan zetmeel, heb in de tijd dat het genezen is rijst en aardappelen gegeten.
Ben nu weer met rauwe melk begonnen omdat ik anders echt te weinig calorieën binnen krijg, kijken hoe dat gaat.

Histamine achtige allergische reacties zijn nu minder omdat ik voeding laag in histamine eet. Dat viscollageen leek nog reacties te geven, nu ik dat niet meer consumeer gaat het ook beter. Had eigenlijk ondertussen een histamine arme probiotica kunnen gebruiken, misschien helpt dat de darmflora te stabiliseren (als het überhaupt levend langs het maagzuur komt). De reacties zijn nog steeds niet helemaal weg maar dit is zeker hoopvol, nu 4-6 weken volhouden en dan kijken of ik weer wat voedingsmiddelen langzaam kan toevoegen.

Ook interessant artikel (Engels) over het belang van Vitamine B1:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wida
Aadpraat/Jojanneke.

Soms denk ik - ik ben zeker gek. dit naar aanleiding van een nieuw probiotica-produkt dat ik heb. van Elvitum. want ik had die dag durchfall.
En dan lees ik van jullie dit:
Er zijn probiotica die laag zouden zijn in histamine producerende bacteriestammen bijvoorbeeld: ProBiota HistaminX plus - dat iemand kan reageren op een gekookt of een rauw ei.

Ik wist/weet niet zeker of die klachten van Elvitum zijn/waren want dan heb ik net op zo,n dag misschien ook iets anders gegeten. In ieder geval heb ik geen Elvita meer genomen. ga dat wel doen maar dan even niet de deur uit.
 
Aadpraat/Jojanneke.

Soms denk ik - ik ben zeker gek. dit naar aanleiding van een nieuw probiotica-produkt dat ik heb. van Elvitum. want ik had die dag durchfall.
En dan lees ik van jullie dit:
Er zijn probiotica die laag zouden zijn in histamine producerende bacteriestammen bijvoorbeeld: ProBiota HistaminX plus - dat iemand kan reageren op een gekookt of een rauw ei.

Ik wist/weet niet zeker of die klachten van Elvitum zijn/waren want dan heb ik net op zo,n dag misschien ook iets anders gegeten. In ieder geval heb ik geen Elvita meer genomen. ga dat wel doen maar dan even niet de deur uit.
Er zitten histamine producerende stammen in dat supplement, en sommige mensen kunnen niet goed tegen "FOS* Cichorei wortel extract", misschien heb je daarvan een reactie gekregen?

Het schijnt ook mogelijk te zijn om van een goede probiotica (meerdere capsules open maken en poeder aan melk toevoegen) yoghurt te maken (misschien yoghurt maker nodig?) die geen histamine producerende stammen bevat. Heb dit zelf nog niet geprobeerd dus weet niet of dit echt effectief is.

@Romagi @Janneke Gebruiken jullie een jodium supplement?
 
Aadpraat

Er zitten histamine producerende stammen in dat supplement, en sommige mensen kunnen niet goed tegen "FOS* Cichorei wortel extract", misschien heb je daarvan een reactie gekregen?

Interessant wat je daar zegt. Daar heb ik nooit rekening mee gehouden,. Heb je dat ergens gelezen?

Kom net van ortho arts terug, hij dacht ook dat het wel kon zijn geweest van mijn supplement.
Als je me had gezien zou je gezegd hebben, wat is er met jou aan de hand. (83).
Heen een half uurtje gefietst, ik had expres nog tijd om even ergens uit te rusten. ging goed. Maar bij het weggaan erg duizelig. toch terug gefietst. Opmerkelijk dat fietsen redelijk goed gaat, maar lopen niet. daarom even bij een bushalte 5 min. gerust, toen voelde ik me weer beter. En nu rustig zittend op mijn bed en computeren niets aan de hand.
Hij wist niet van ProBiotaHistaminX, hij heeft het wel even snel opgezocht.
Zo zie je dat dokters ook niet alles weten. In de loop der jaren was dat de reden dat ik vaak ergens anders naar toe ging.
Ik heb een jodium-supplement - Oligomax iode Nutergia maar neem het niet zo vaak.
Ben er niet zeker van dat ik het nodig heb. Gebruik wel Pregnenolone (schildklier). Is ook een middel dat je niet vaak tegen komt.
 
Dank ook voor jullie tips. Was naar aanleiding van je tip verder gaan kijken. Meeste probiotica bevatten allerlei hulpstoffen maar zag er nu eentje die ik hopelijk wel kan verdragen.
@aadpraat Je had het over collageen maar ik had het over eiwitpoeder. Heb zelf die van Springfield zonder meuk.
Gebruik ook jodium.
Vitamine B1 en B2 naast multi lijkt me ook beter. Vanwege gevoeligheid voor hulpstoffen kom ik dan toch uit bij duurdere supplementen en dan twee producten. Omdat B6, ook in actieve vorm, heel snel teveel is, kan een B-complex ook weer niet.
Darmonderzoek kan prijzig zijn maar de diverse therapeuten hebben een verschil in aanpak. Iemand kan ook vooral testen wat jouw lichaam nodig heeft.
 
Iemand kan ook vooral testen wat jouw lichaam nodig heeft.

Wat bedoel je hiermee?

Ik heb een produkt dat wel bevalt, van Terra Nova, digestive enzymes with probiotics.
Plus waar ik tevreden over was Pediaperm van Nutriphyt. (26 verschillende produkten in 1) Veel gemakkelijker dan al die verschillende potjes.
Ik maak supplementen open en doe ze in cocosyoghurt met iets van fruit of vaniLlesuiker.



 
Dat het verschillend is hoe therapeuten werken. De een doet allerlei onderzoeken, zoals ontlastingonderzoek. Een ander test zonder al die onderzoeken wat jouw lichaam nodig heeft.
Kan zelf ook niet tegen de diverse vulmiddelen dus moet erg opletten met wat ik bestel. Heb wel een multi met probiotica erin maar is natuurlijk maar een piepklein beetje.
 
Dank ook voor jullie tips. Was naar aanleiding van je tip verder gaan kijken. Meeste probiotica bevatten allerlei hulpstoffen maar zag er nu eentje die ik hopelijk wel kan verdragen.
@aadpraat Je had het over collageen maar ik had het over eiwitpoeder. Heb zelf die van Springfield zonder meuk.
Gebruik ook jodium.
Vitamine B1 en B2 naast multi lijkt me ook beter. Vanwege gevoeligheid voor hulpstoffen kom ik dan toch uit bij duurdere supplementen en dan twee producten. Omdat B6, ook in actieve vorm, heel snel teveel is, kan een B-complex ook weer niet.
Darmonderzoek kan prijzig zijn maar de diverse therapeuten hebben een verschil in aanpak. Iemand kan ook vooral testen wat jouw lichaam nodig heeft.
En wat denk je dat collageen is ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Bedankt voor de link naar de Natuurdietisten website.

Ik kook/stoom 1-2 bladeren ijsbergsla bovenin in de pan waarin ik rijst kook. Kreeg nogal darmkrampen van rauwe sla maar op deze manier geen meer last van.


Ik pakte 's ochtends vis collageen peptiden, ben er nu achter dat ik daar ook op reageerde, hoogstwaarschijnlijk hoog in histamine / amines.
Ken je het gaps dieet, daar eet je niks rauw. Weston price principe
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.059
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan