hier komt Rapunzel

Hé wat goed! Hele dagen werken en nog joggen ook! :D

Je zou wel denken dat het eten van die rijst (die verteer jij dus wel) en suiker er mee te maken heeft. Maar je kunt het natuurlijk zo uitvogelen als je wilt.

 
Als ik geen rijst en suiker eet ( lees koolhydraten) word ik slap, moe, misselijk. Niet goed dus omdat ik in suikerverbranding zit. Ik eet er niet veel van maar kom wel boven de 100 gram per dag. Blijkbaar is mijn lichaam nog niet toe aan minder.

Rijst gaat echt prima, daar krijg ik totaal geen klachten van.

 
Ik word niet misselijk als ik weinig koolhydraten eet en ook niet slap. Moe misschien wel maar dat zou ook kunnen liggen aan een gebrek aan bepaalde aminozuren. Voor mij is dat een beetje moeilijk te bepalen omdat ik de stress van een baan niet heb en het dus allemaal veel rustiger aan kan doen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik heel vroeger - toen ik nog in mijn vreetbuien fase zat - altijd iets zoets ging eten als ik misselijk was. Want dan ging het over. Dus witte rijst verstopt jou niet. Zo zie je maar weer, iedereen is toch verschillend! Ben jij trouwens iemand die snel verstopt zit? Ik ben het even kwijt...

 
Röntgenfoto's wezen ernstige obstipatie uit. Ik gebruik sinds enkele maanden twee capsules oxypowder 's nachts. Dit gaat best goed.

 
Rapunzel, als je geïnteresseerd bent in het verminderen van koolhydraten, kan ik je een Engelstalig boek aanraden. Het is namelijk wel erg belangrijk om te weten hoe je het beste dit kan aanpakken. Anders doe je je lichaam meer kwaad dan goed.

En even over witte rijst, daar zitten ook gluten-achtige stoffen in (ook in bruine rijst). Wilde rijst bijvoorbeeld is een betere optie voor degenen die koolhydraten willen.

 
Hallo Chiko,

Welk boek is dat dan? Ik vraag me wel af of het voor mij niet te laat is. Ik ben namelijk al 1 1/2 jaar bezig met het GAPS dieet zonder fruit (nu 1/2 appel per dag). Ik haalde mijn koolhydraten enkel uit groente. Pas sinds kort voeg ik wat linzen en quinoa toe.

@Boschje: Ik denk dat het mij met Oypowder ook wel lukt om er witte rijst doorheen te krijgen! Maar op die manier ga ik niet aan de gang. Dan maar meer linzen, quinoa indien nodig. En volgens mij is het niet nodig. Mijn ochtendtemperaturen zijn goed, dus valt het wel mee met die schildklier.

 
Boschje, onder het kopje 'zelf brrod maken' staat denk ik een recept voor jou! Je kunt brood bakken van boekweit+melkkefir. Een ideetje misschien en lekker makkelijk.

 
Quote:
Welk boek is dat dan? Ik vraag me wel af of het voor mij niet te laat is. Ik ben namelijk al 1 1/2 jaar bezig met het GAPS dieet zonder fruit (nu 1/2 appel per dag). Ik haalde mijn koolhydraten enkel uit groente. Pas sinds kort voeg ik wat linzen en quinoa toe.


Het is niet te laat hoor! Ik heb wel een vraagje; is het principe van het GAPS dieet dat je in ketosis moet zijn? Dus dat je je lichaam zo omschakelt dat het energie van vetten kan halen ipv koolhydraten? Of gaat het er enkel om minder koolhydraten te eten?

 
GAPS is geen low-carb dieet. Je mag fruit eten, pompoen, wortel, rode biet, doperwt.... Zoveel als je wil. Je moet alleen de polyssacharides vermijden.

 
Engelstalige boeken zijn geen enkel probleem Chiko! Op een of andere manier had ik Nora ook verwacht... Ik geloof trouwens wel dat dit een door de WAPF goedgekeurd boek is.

 
Quote:
Boschje, onder het kopje 'zelf brrod maken' staat denk ik een recept voor jou!



Bedankt Rapunzel, ik ga het proberen.

 
Gelezen in het boek van dr. Lee: Menopauze, alles wat je dokter je niet vertelt, op blz. 310:

Vergeet ook niet dat progesteron een deel van ons immuunsysteem is dat infecties voorkomt: progesteron helpt bij de formatie van secretoir IgA, een immunoglobuline dat ziektekiemen uitschakelt voordat ze de slijmvliezen binnendringen.

Ik heb een laag IgA! Maar ik heb ook van mijn 20ste tot mijn 45ste ongeveer de pil geslikt. Ik zie de connectie en ga dit zeker met Ron Velthuis bespreken. Ik denk dat ik progesteron tekort kom!

 
Hier komt Rapunzel weer. Ik heb begrepen dat er forumleden zijn die mij missen. Dat zit zo: ik heb besloten er een poosje tussenuit te gaan. Ik wil even kijken of er nog meer in het leven bestaat dan lezen over voeding, gezondheid en ziekte. Voor mij is het gewoon niet goed om er teveel mee bezig te zijn. Het gaat nog steeds zo'n beetje hetzelfde met mij maar die pijn en misselijkheid die ik had zijn over, ongeveer vanaf de dag dat het in dit land 38 graden was. Ik had een keer een theelepeltje bitterzout genomen, 's morgens op nuchtere maag, en daarna per ongeluk iets vets gegeten. Ik ben heel de ochtend hartstikke misselijk geweest en daarna was het over. Voorgoed. Ik kon weer op mijn rug in bed liggen, een bh aan en bergen vet eten. Dus er heeft al die tijd gewoon een galsteen(tje) dwars gezeten, ook al zei de echo van niet. Zegt wat over die echo's. Ik ben nog steeds op het GAPS dieet maar nu aangevuld met quinoa, appel, gierst, linzen, druiven en zoete aardappel. Ja ja, eindelijk meer koolhydraten! Jullie willen er allemaal van af en ik voer ze juist weer in. Wanneer ik weer eens een eigeeltje uitprobeer, dan krijg ik na verloop van tijd psoriasis op mijn linker ooglid. Ik denk dat ik eigenlijk inderdaad de grote leverreiniging van Moritz zou moeten doen, maar dat ga ik niet doen i.v.m. mijn ogen. Dus zo sta ik ervoor. Oh ja.... en ik loop sinds kort bij een osteopaat. Ik hoop dat hij voor nog wat verbetering aan mijn organen kan zorgen. Voor nu wens ik jullie natuurlijk allemaal het allerbeste en een super goede gezondheid! Vooral Dirtsa, heel veel sterkte meid! Ik kom vast wel weer eens op het forum, vooral als ik ergens mee zit, maar zoals ik het nu bekijk nu even niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.381
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan