hier komt Rapunzel

Hoi Rapunzel,

Het is wel leuk om weer wat van jou te horen hoor. En respect voor je beslissing om even afstand te nemen.

Wat zo'n lepeltje bitterzout al niet kan doen joh.

Voor jou ook het allerbeste en tot een volgende keer hier.

Lia

 
Dank je Lia. Ja.... het ging echt om een theelepeltje bitterzout, in aanloop alvast naar de grote leverreiniging. Want zo ging het niet langer met die misselijkheid en dat rotgevoel van binnen. Maar toen was het over dus je snapt het al, geen Moritz reiniging meer.

 
Rapunzel, fijn dat je even reageert. Heel begrijpelijk allemaal. Herken het wel. Ik kan momenteel goed doseren om hier te zijn;)

Jij ook alle goeds toegewenst en tot op dit forum. Doe rustig aan meid!

 
Hoi Rapunzel, ik herken veel mbt koolhydraten en wat je zegt dat er meer is dan bezig zijn met voeding. Ik mag daar ook voor waken. Goede voeding is (voor mij) van essentieel belang, daarnaast gaat het verder dan alleen voeding om gezond te kunnen worden / blijven en in balans te mogen zijn. Ik heb in ieder geval in het leven nog een weg te gaan als het om bewustzijn gaat.

Ik lees wel vaak op het forum, ik vind er veel interessante informatie op staan waar ik echt wat aan heb. En wat niet bij me past, laat ik voor wat het is.

Reageren doe ik niet vaak, omdat er hier mensen zijn die veel wijzer zijn dan ik. Mijn reacties voegen vaak niet zo veel toe. Daarom vooral lezen met zo nu en dan een opmerking.

Ik ken Dirtsa niet, maar denk momenteel vaak aan haar.

Het allerbeste Rapunzel en wellicht spreken we elkaar nog eens!

Hartelijke groetjes

Sylvia

 
Hallo allemaal, daar ben ik weer! Ik moest toch even iets kwijt. Ik ben gisteren namelijk voor de tweede keer bij de osteopaat geweest. Allereerst gaf hij me de opdracht om zo ver ik kon voorover te buigen. Dat moest ik bij het eerste consult ook doen en geloof me... ik kom niet ver. Ik ben zo stijf als een hout, al vanaf de lagere school. Maar nu ontdekte ik tot mijn grote verbazing dat ik een stukje verder door kon zakken! Aan zijn reactie merkte ik dat hij het had verwacht/gehoopt. Fantastisch! En dat na slechts één consult (waarvan ook nog eens een deel intake)3 weken geleden. Daarna heb ik een behandeling gehad die voornamelijk op mijn buik (dikke darm) gericht was. Het was wel een beetje gevoelig. Hij zei dat hij nu dieper ging dan die eerste behandeling. Ik geloof het goed want ik voel het nu nog. Het is een soort spierpijn. :)

Ook heeft hij heel voorzichtig aan mijn nek zitten trekken en iets met mijn hoofd gedaan omdat er een relatie is vanuit de schedel naar de darm. Al met al duurde het 45 minuten. Gisteravond had ik ineens het idee dat die lichtflits in mijn rechteroog weg was! En dat is inderdaad zo, op dit moment nog steeds.... En daar heb ik vanaf 31 mei last van gehad! Ook heb ik meer lucht en meer energie! Het is geen verbeelding. Ik heb erg veel bewogen vandaag en het voelt alsof ik meer zuurstof binnen krijg. Kortom, ik ben erg blij met die osteopaat!

 
Hoi Rapunzel, bedankt voor dit nieuws van jouw kant!

Fijn om weer van je te horen zeg, en ook dat je zo goed geschoten hebt met deze osteopaat.

Ik duim voor je dat de lichtflitsen weg zullen blijven en waarom ook niet.

 
Beste Rapunzel,

De wonderen zijn gelukkig de wereld nog niet uit !

Zelf hier jaren onwetend hetzelfde probleem gehad en een keer dat de darm loskomt krijg je inderdaad meer energie en uithoudingsvermogen.

 
Dank jullie wel! Vandaag werkt het nog steeds. Ik heb ook het idee dat ik een betere houding heb als ik voor het aanrecht sta. Ik voel me op een of andere manier langer...

 
Vorige week donderdag ben ik weer bij de natuurarts geweest. Mijn schildklier bleek toch wel wat achteruit gegaan te zijn. Niet schrikbarend hoor.... Ik vermoedde het zelf al, want ik had het allemaal zo snel koud! Ook was ik allemaal zo raar stijf en krakkemikkig als ik een poosje gezeten had. Dus ben ik een tijdje gaan ochtend-temperaturen (rectaal). Toevallig had ik nog een oud lijstje met ochtendtemperaturen bij me en toen zagen we dat het in die tijd beter ging met mijn schildklier. Je rectale ochtend-temperatuur moet trouwens 36.7 of hoger zijn. Ik ben nu weer aan de Thyronyl (2 à 3 capsules per dag). Ik vraag me nu af waardoor mijn schildklier slechter is geworden. Ik was aan de Lugol's. Thyronyl moet trouwens beter zijn omdat daar ook nog selenium inzit.

Komt het door het dieet? Te weinig koolhydraten? Is het een bijnieren ding, stress? Ik weet dat schildklier-bijnieren met elkaar op de wip zitten. Ik ben nog steeds aan wat meer koolhydraten: quinoa, amarant/gierst, appel en linzen.

 
Ik wil ook nog even kwijt dat ik - sinds mijn 2e osteopatenbezoek - weer bijzonder stevige nagels heb. En blijvend. Tot nu toe, althans. Hij zei dat mijn verbeterde darmligging voor betere opname heeft gezorgd. Ook heb ik mijn klysma set al een aantal weken niet meer hoeven gebruiken. Het doet echt wel wat, zo'n osteopaat.... :) Ik zit nu zelfs aan het tarwegraspoeder.

 
Dag Rapunzel,

Schildklier en bijnier hangen inderdaad vaak met elkaar samen. In eerste instantie doen de stijfheid en koude gevoel aan een verminderde schildklierwerking denken.

Ik herken deze klachten en was de afgelopen dagen ook zoekende naar een oplossing. Mede door alle drukte hier de afgelopen weken was het boek Menopauze van Dr. Lee hier grotendeels onaangeroerd blijven liggen. Bij het doornemen hiervan kom ik meer en meer tot de conclusie dat zijn progesteroncreme de sleutel voor onze oplossing is.

Onze bijnierschors maakt 3 verschillende soorten hormonen aan. Hieronder vallen ook de geslachtshormonen in een kleine hoeveelheid die een belangrijke rol spelen in het regelen van heel wat lichaamsfuncties. Onze bijnierhormonen zijn momenteel niet in evenwicht. In ons geval worden we hierop o.a. op gewezen door slecht tegen de kou kunnen, stijve spieren & gewrichten, haaruitval, trage stofwisseling en een schildklier die te zwak werkt in combinatie met weinig afwijkende T3- en T4-waarden. Onze voeding hebben we bijgesteld. Helaas is het hormoonevenwicht nog niet op peil.

Dr. Lee had heel wat vrouwen in zijn praktijk die schildkliersupplementen namen om reden van een verminderde schildklierwerking om reden van een te trage stofwisseling. Bij het onderzoeken van zijn vrouwelijke patiënten zag hij het verband tussen oestrogeendominantie en de inname van schildkliersupplementen. Hij corrigeerde dit door het voorschrijven van natuurlijk progesteron en zag dan dat bij heel veel dames dat ze geen behoefte aan schildkliersuppletie meer hadden. Zijn middel van toedienen van het aanvullend progesteron was voorschrijven van progesteroncreme om de reden dat de huid het progesteron het beste absorbeert.

Hij ontwikkelde hiervoor ProgesterAll die je in de dosering van 20 mg per dag dient te gebruiken. Voor vrouwen die nog niet in de overgang zijn dienen ze dit te doen vanaf de laatste 2 weken voor de menstruatie tot aan de 2e dag voor de menstruatie.

Conclusie van het verhaal : ProgesterAll herstelt bij een teveel aan oestrogeen vaak het tekort aan progesteron waardoor er een hormonaal evenwicht tot stand komt. Voor meer info en het bestellen van de ProgesterAll kan men terecht bij bij www.succesboeken.nl.

 
Vivianne, in oktober 2010, toen ik aan het gaps dieet begon, waren mijn schildklierwaardes nog goed (geconstateerd door een natuurarts). In mijn onschuld ging ik ervan uit dat het met een 100% biologisch dieet en niet één keer zondigen, plus de Lugol's en de kokosolie wel goed zou blijven. Maar zo werkt het dus niet. Ik vind het hele hormonenverhaal ontzettend ingewikkeld. Ik heb zelf het boek van Dr.Lee, weet van de progesteroncrème en de test maar heb er nog niets mee gedaan.

Ook omdat ik van mijn arts verwacht dat hij er wel over zal beginnen, mocht het noodzakelijk zijn. Nogmaals: misschien werkt het zo niet. Ik zal er bij mijn volgende bezoek aan hem eens over beginnen of op eigen houtje de test eens laten doen. Ik heb namelijk ook in het boek van Dr. Lee gelezen dat lage IGA waardes ook met oestrogeendominantie te maken hebben. Bedankt voor je tip!

 
Ik ben vanmiddag voor het eerst in 2 jaar naar de tandarts geweest. Ze begon meteen met het schieten van 2 foto's en daarna kwam de controle en... ik had geen gaatjes, ik had niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik, die altijd een RAMP was bij de tandarts! Ik, die in mijn leven wel 4 keer naar de kaakchirurg is geweest! Eindelijk heb ik een succes geboekt! Een dieet van soep, levertraan, lever en de juiste vetten doen echt wonderen voor het gebit! En tandsteen had ik ook al bijna niet! Tja, de calcium-fosforbalans zal goed zijn hè... Toen ik de tandarts vertelde van mijn dieet keek ze me stomverbaasd aan en vroeg of al dat vet niet slecht voor het hart was... haha...

 
Hoi Rapunzel

Dat is wel een felicitatie waard. Wat een geweldig nieuws.

Wat zal jij de volgende keer ontspannen naar de tandartscontrole gaan.

 
Eindelijk de langverwachte doorbraak in je gezondheid? Weston Price ontdekte dat het gebit een graadmeter is voor je algehele gezondheid...

Mike

 
Nou Mike, laten we het hopen dan! Maar dat spul komt toch nog steeds uit mijn hoofdhuid. De tandarts zei ook dat mijn haar weer minder geworden was. Volgens mij heeft het iets met de eiwitvertering te maken. Zodra ik meer vlees durf te eten dan een half tartaartje, wordt het erger. Inmiddels heb ik ongeveer 100 flessen appelazijn genuttigd en ik ben regelmatig aan de Adrenacomplex. De aanhouder wint? Ooit?

Wat ik wel positief vond, is dat de mineralen klaarblijkelijk toch opgenomen worden! De laatste 2 weken voor mijn tandartsbezoek heb ik ook elke dag iets van lever gegeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.366
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan