hier komt Rapunzel

Lievergezond, je begrijpt precies hoe het was. Daarom ook hoopte ik om half 3 dat mijn vader zijn ogen niet meer open zou doen. Ik heb nog een mailtje gehad van een vriendin en zij schreef: wat naar voor jullie dat het stervensproces niet goed is begeleid.

En toen ik daar zat van 2 tot half 3 ging het idee van euthanasie inderdaad door me heen. Hij lag er heel vredig bij op het uitvaartcentrum. Hij was ook jonger geworden. Het zieke was er toen vanaf.

 
Rapunzel, je vader is in ieder geval uit deze hel verlost nu. Nu moeten jij en je familie dealen met het verlies... Voorgoed (?) afscheid van een ouder nemen is niet niks. Het is 1 van de grootste triggers geweest voor mijn lichamelijke klachten van de afgelopen tijd. Iemand met een in mijn ogen groot observatief vermogen vertelde me echter dat de dood van de ouders wel ook gelijk een belangrijke trigger is voor mensen om eindelijk eens volwassen te worden: dan is het tenminste nog ergens goed voor.

Rapunzel, veel sterkte voor jou en je familie in de komende tijd...

 
Rapunzel, ook sterkte met het verlies van je vader.

Ik heb m'n beide ouders kort na elkaar verloren een kleine 2 jaar geleden. Allebei via euthanasie, wat erg vreemd, maar toch ook 'fijn' was, omdat we nog afscheid konden nemen van ze.

Quote:
de dood van de ouders wel ook gelijk een belangrijke trigger is voor mensen om eindelijk eens volwassen te worden


Ben ik het helemaal mee eens. Sterker nog: ik voelde dit al toen ze nog leefden (deels onbewust). Geen vangnet meer, nu zelf verantwoordelijkheid nemen voor m'n leven. Geen toeval dat ik sindsdien intensiever m'n lichaam en geest aan het opschonen ben.

Mark

 
Dank je wel Dorien en watisgezond. Jij hebt ook een hele heftige periode meegemaakt dan.

En een naaste collega van mijn man zat met vrouw, zoon en dochter in dat neergeschoten vliegtuig. Ze gingen op vakantie. Opa van 93 was nog thuis. Die is iets later ook gestorven. Wat moet je dan allemaal doorstaan? Er zat ook een onderwijskundige in met man en zoon. De dochter van 19 zit nu alleen thuis. Niet te geloven, zo vreselijk! Ik heb ooit een periode bij de psycholoog gelopen. In die tijd had ik ook een gruwelijke angst voor de dood. Toen had ik zoiets van: als mij ooit zoiets overkomt, dan kan ik dat niet aan. De psycholoog zei zoiets van: natuurlijk kan ook jij dat aan. Het is ook een beetje de schok dat jij nu de volgende bent die aan 'de beurt' is. Vandaag is mijn man jarig (ook al zoiets). We zijn vanmorgen naar mijn moeder gelopen en hadden daar een kleine gezinsreünie. Het is gek, maar het is net alsof ik het verlies nog steeds niet besef. Alsof ik nog steeds niet helemaal wakker ben. Mijn zus zei ook: Wat slank! Ik ben bang dat ik toch nogal afgevallen ben de afgelopen week. Je hebt weinig trek hè. Je eet meer omdat het moet. Maar toch gaat het best met me hoor. De psycholoog had gelijk. Ik kan het.

 
Quote:
Hij zei: als je Hamer gelooft dan is het uitspreken

van een levensprognose misdadig want een nieuwe inslag.


Er is een opname van Tony Robbins die precies zoiets beschrijft. Ik vond het heel mooi en ik geloof het heel zeker.

Veel sterkte!

 
Rapunzel ik las dat je ook wel eens last van stress had.Ik Heb bij Ron V een speekseltest gedaan om mijn bijnieren ter checken.(vorig jaar)Mijn cortisol was te hoog.Daarvoor kreeg ik van hem het supplement Gaba van now.Heb het niet veel geslikt omdat ik er niet zo in geloof.Maar uit je berichten verneem ik duidelijk dat je een eiwit probleem hebt.Als je er van overtuigd bent wat je klachten veroorzaken mag je heel blij zijn,dat je het dus weet wat de oorzaak is.Ik weet het nog niet,het zou bij mij ook een eiwitprobleem kunnen zijn.Ik heb eigenlijk altijd te weinig koolhydraten genuttigd ,en ben nu quinoa gaan eten.Wat ik echt niet begrijp is dat je het in het paleo dieet moet vermijden.Vooral omdat het geen gluten en fytinezuur bevat,zou het dus goed moeten zijn voor de darmen.A.s vrijdag ga ik naar Ron V.

 
Dat van dat GABA is wel grappig Henry. Later heeft een andere natuurarts waar ik in 2012 geweest ben op grond van mijn oude bloedonderzoeken uit 2010 gezegd dat ik toen een GABA-tekort had. En ja, ik heb altijd veel last van stress gehad. Maar de laatste 3 jaar ongeveer niet meer gelukkig. Ja Henry, ik weet haast wel zeker dat het bij jou ook een eiwitprobleem is. Ik durf wel te stellen dat het bij elke lekke darm een eiwitprobleem is. Naast een vetprobleem. Hoe kun je ook met te weinig maagzuur en een verstopte lever/galblaas bergen vet en zware eiwitten verteren? Als je veel geluk hebt verteer je vis en gevogelte. Quinoa heeft de naam om niet goed te zijn vanwege de saponinen (zeep-achtige stoffen) die erin zitten. Ze zeggen dat die de darmwand aantasten. Zo is het helaas altijd wat! Verder is het een prima pseudo graan. Maar ja, als je darmwand al aangetast is dan wil je die natuurlijk niet verder beschadigen. Het is erg lastig allemaal. Misschien eens in de 5 dagen eten? Ik sprak eens iemand met de ziekte van Crohn. Hij kon ook maar weinig voedingsmiddelen verteren. Maar hij had er iets op gevonden: als hij het product maar eens in de 5 dagen at, dan ging het wel! Misschien dat de zoete aardappel (bataat) iets voor je is als koolhydraatbron. En fruit, pompoen, doperwten, gedroogde vijgen, pastinaak, wortel. De bijnieren willen inderdaad graag koolhydraten. Heb je al eens een leverreiniging gedaan Henry?

 
Bedankt ,de leverreiniging ga ik zeker een keer doen (grote) de kleine heb ik regelmatig gedaan.Vorig jaar ben ik veel te ziek geweest om die grote reiniging uit te voeren.Heb hier : http://hayobol.nl/natuurgeneeskunde/de-lekkende-darm/vragenlijst-lekkende-darm/ een test gedaan voor mijn darm,de score was 26 ,lekkende darm vrijwel zeker aanwezig.Ik las ook dat je veel soep eet.Zelf eet ik elke dag 2 koppen bottenbouillon deze is ook flink vet,ik doe het hier goed op ,dus ook op al wat vet is.Mijn ontlasting wordt er goed van.Vet heeft dacht ik niet veel met eiwitten te maken het zou goed voor je moeten zijn.Hoe komt het dat je geen vet kunt verdragen wat zijn je klachten hier over ?

groet, Henry

 
Dat is een misverstand Henry. Ik kan vet best verdragen. Maar ik kies er niet meer voor om bergen vet te eten. Dat lijkt me voor mij met een verstopte lever+galblaas/geen leverreiniging niet goed. Alles met mate, de gulden middenweg, tao. Dat is mijn nieuwe motto. En vooral niet te snel willen gaan. Als je op dit dieet wilt blijven Henry, dan raad ik je zeker de grote leverreiniging aan en ook de nodige capsules betaïne hcl bij elke maaltijd. Zeker als je al wat ouder bent. Zie daarvoor het boek 'Waarom maagzuur goed voor je is'.

 
Oké Rapunzel ,heb van de natuurarts vorig jaar ook super enzymen van NOW gekregen.Maar ik zal dit onthouden.Ik kies nu voor veel vet ,Ik raak goed verzadigd hierdoor ,waardoor je niet meer zoveel naar eten hoeft te zoeken wat weer stress oplevert.Als ik nu alles op een rijtje zet, kom ik tot de conclusie dat het dieet van dr pagano wel psoriasis kan bestrijden.Ik heb dit dieet eventjes gevolgd ik werd hierdoor een wandelend lijk en voelde me totaal futloos.Ik ben daar acuut mee gestopt.Om snel weer aan te komen ben ik toen veel slechte koolhydraten gaan consumeren.Dit heeft toen de das bij mij omgedaan.Nu ben ik weer een heel eind in de goede richtring maar nog niet klachten vrij.Ik ga de sleutel nu ook zoeken bij de eiwitten.Er is dus weer nieuwe hoop voor mij.Het dieet van dr pagano bestond uit 80% groente en fruit ,en het overige mager vlees en mager melk en volkoren producten.Waar ik nu dus achter ben gekomen is dat je je zeker niet te veel aan de diëten moet vast pinnen ,maar dat je dus zelf je weg daar in moet vinden door zelf de mix te vinden.Het dieet van pagano is voor mij afgeschreven.Ik ga matigen met eiwitten en meer groente consumeren en veel appelazijn drinken.Verders dus zoveel mogelijk WAPF en de oorzaak zien te vinden.Van stress en te weinig maagzuur kennen we de gevolgen.

groet,Henry

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.258
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan