hier komt Rapunzel

Ik gebruik nu ook verse citroenen. Ik doe een citroen 10/15 minuten in warm water, dan wordt het soepeler en pers je er meer sap uit.

Ik vind het allereerst heel lekker, zonder het te zoeten. Echt lemonade en echt goed om de dag mee te beginnen.

Ik had vanochtend het idee om even wat natriumbicarbonaat in water in te nemen om het maagzuur te bevorderen. Ik had het nog niet op of ik kreeg een oprisping, alsof er allemaal koolzuur in mijn buik zat. Bizar.

Vanavond had ik een beetje een opgeblazen gevoel. Geen idee waar het van kwam, maar ik heb daar zo'n hekel aan. De lucht die niet voor of achter uit gaat (letterlijk). Thuisgekomen gelijk een beetje natriumbicarbonaat (klontje, theelepeltje) ingenomen. Gegeten een tijdje later. En langzaam wordt het dan minder.

 
Als test heb ik nu 10 dagen geen gebakken eieren gegeten. Maar wel gekookte. Ik kook ze dan zo zacht mogelijk. Helaas heeft dat op de korsten op mijn hoofd totaal geen effect gehad. En korsten wil zeggen dat er stoffen door de lekke darm heen schieten en een reactie geven op mijn hoofd. Dus vanaf vandaag maar geen gekookte eieren meer ook. Maar wat dan wel? Ik zit maar weer aan de soep maar nog even en ik lust geen soep meer! Hoe moet dat toch verder? Ik weet werkelijk niet meer wat ik eten moet! Eiwit verteer ik niet goed, graan mag niet, zuivel verdraag ik niet, rauwkost mag maar beperkt, fructose mag maar beperkt. Moet ik nog doorgaan?

 
@Rapunzel Ik snap je wanhoop helemaal. Zelf heb ik vanuit de wanhoop van het iedere dag maar weer ziek voelen, een immunoscreening op IgG in het bloed laten onderzoeken. (Dus niet op IG4)

Ik scoor onder andere heel hoog op kippenei! Stel dat dit bij jou ook is, dan is het niet gek dat die korsten niet genezen.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik (of jij misschien ook wel) nooit geen ei of (rauwe) melk meer kan nemen, ik denk dat eerst de darm genezen dient te zijn voordat je de producten waar je immuunstysteem op reageert weer langzaam gaat toe voegen. Mijn darm is in ieder geval zeker niet genezen. Ik eet zoveel mogelijk volgens WP en laat daarbij voorlopig nog de voeding weg waar ik echt hoog op scoor. De voeding waarop ik wat lager scoor voeg ik zo nu en dan eens toe.

 
Door jou ben ik ook een beetje op dit spoor gekomen Boschje! Omdat ik gewoon zag dat we bepaalde dingen gemeen hebben. Ik hoop nu dat het inderdaad 'gewoon' de eieren zijn. Ik neem momenteel nog wel wat rauw eigeel. Heb contact gehad met Ron Fonteine en hij zit ook al met dat eier-probleem (krijgt er ook bulten van) maar kan wel tegen rauw eigeel. Ja, je wordt er helemaal wanhopig van! Wat te eten? En ook: wat lust je nog na 1 jaar tobben?

 
Ik had al eerder voorgesteld dat je rauwe eierdooiers moet nemen, maar je bent nogal eigenwijs. Wanhopig en eigenwijs is geen gezondmakende combinatie! Zie ook de topic over rauwe eieren.

Mike

 
Jawel Mike. Maar ik wilde niet zo maar een 'gerecht' op geven zonder het zeker te weten. Ik heb al zo'n beperkt, eenzijdig dieet snap je?

 
Waarom zou je niet eerst toch wat granen eten? Niet teveel en tevaak uiteraard, maar het zuurdesembrood van Menno of kiembrood. En dan met alleen maar gebakken eidooiers bijvoorbeeld. Of stippend in jouw lekker vette bouillon. Daardoor krijg je net wat meer vulling binnen.

Rauw ei samen met uitgeperste citroen/olijfolie en wat honing. Is goed voor je lever en vult. Als je dit romig klopt is dit erg goed te drinken.

 
Dat is dat eeuwige dilemma Dirtsa.... Van GAPS/Paleo/SCD mag je geen enkel graan en ik weet niet wat ik met die wijsheid moet. Astrid schreef hier een poosje geleden dat ze door graan eten weer helemaal terug bij af is gekomen. Durf ik dat risico te nemen? Ik vind het wat.... Misschien moet ik een klein beetje terug naar de smoothies. Ik moet een oplossing zien te vinden voor één maaltijd. Ontbijt=X, lunch=soep, diner=vis/vlees+groente.

 
Misschien meer een smoothie als lunch? Omdat er een klein beetje fructose in gaat en fruit in de ochtend..... Die eigelen wil ik nog 1 week of zo doen als test. Wanneer mijn hoofd niet verbetert dan stop ik maar weer even helemaal.

 
Rapunzel, het blijft inderdaad een dilemma. Maar dat Astrid terug was bij af, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook geldt. Ik heb niet echt het idee dat jij zo enorm vooruit bent gegaan, ik lees vaker vertwijfeling/wanhoop/het niet meer weten. Dus veel stress. Om dit weg te nemen zou het wel eens goed kunnen zijn de teugels wat te laten vieren. Dat bedoel ik eigenlijk.

Geniet wat meer van het eten, probeer gewoon uit of een boterham van Menno of een kiembroodje goed valt. Je hoeft dit niet iedere dag te doen.

Maar ik heb het idee dat jij erg krampachtig bezig bent, zonder dat het veel oplevert.

Maar als het eten van een beetje graan bij voorbaat al stress oplevert, dan zou ik het niet doen waarschijnlijk.

Misschien is er ook verschil tussen mannen en vrouwen, van oorsprong al. De mannen gingen jagen en bleven soms dagen of nog langer weg, voor ze terug keerden met een gevangen beest.

Intussen moesten de vrouwen wel eten natuurlijk, misschien aten vrouwen dus wel wat meer wortels/groen of wat granen die dan voorhande waren. is maar een ideetje hoor.

Ik zat een beetje te fantaseren over onze voorouders :wink:

 
Ja ik heb inderdaad stress van het dieet. Ik vind het het minst lekkere dieet, ik vind het een ernstig beperkend dieet, het dieet is erg eenzijdig, het dieet maakt dat ik me onveilig voel en zo kan ik nog wel even doorgaan. En ik heb er inderdaad volgens mij bijna geen baat bij ook. Ik weet niet eens meer of ik er nog wel in geloof. En dat helpt ook niet bij de genezing natuurlijk. Het is dat het een dieet is speciaal voor darmziekten. Dat zou toch iets moeten zeggen? Ik ga weer aan een beetje quinoa en een rijstwafeltje! Dat voelt alsof je weer een beetje lucht krijgt.

 
Die lucht die je gaat ervaren bij het eten van een rijstwafeltje of quinoa zou wel eens helend voor je darmen kunnen zijn. Stress is pas fnuikend.

 
Wat een toestand Rapunzel dat het niet zo goed gaat met je eten.

Ik gun je een beter gevoel.

Bij welke voeding heb je een goed gevoel?

Ik denk ook dat je nu goed bezig bent met spiritualiteit trouwens.

Ik vind het leuk dat je daar hier op het forum aandacht voor vraagt.

Het is misschien uiteindelijk ook mijn ding, maar nu nog ff niet, alhoewel ik wel al een meditatiekussen in een meditatiehoek heb in mijn huis die ik bewaak dat daar geen andere dingen komen te staan of zo, al is mijn huis toch zo klein.

Je weet ooit nooit niet dat ik nog eens ga mediteren.

 
Nou Lievergezond ik was de laatste tijd echt wanhopig! 's-Morgens als ik wakker werd dacht ik 'daar heb je weer zo'n dag' en ik durfde mijn bed haast niet uit te komen. Ik had zo'n klap gehad van dat gebakken ei! Ik was aardig op weg om depressief/hyperventilatie patiënt te worden. Maar dankzij de EFT die ik van de zus van Evan geleerd heb voel ik me echt weer wat beter! Het werkt! Mijn zus zegt het ook! Dus dat kan ik je in elk geval aanbevelen.

Qua eten valt goed: sap, soep, avocado, halve appel, vis, gekookte groente.... Nogal vloeibaar dus. Maar ja, ik zit al meer dan 1 jaar aan de soep dus ik kan het bijna niet meer zien....

 
Waarom luister je zo slecht naar je lichaam/je onderbuik? Zoek iets waar je blij van wordt! Ik had hetzelfde haast toen ik nog aan het eliminatie dieet zat...gebed zonder eind.

Ik heb gelezen over gaps, zag er echt veel goeds in, maar mocht er niet aan denken mijzelf weer zo te beperken. Van wp werd ik echter meteen vrolijk, herkenbaar/duidelijk en vooral zo logisch.

Dus dat geeft een stuk ontspanning en lol, en van daar uit kon ik weer kijken wat ik nog meer nodig heb ( zoals de klysma's/leverreinigingen/levertraan etc).

 
Quote:
Ja ik heb inderdaad stress van het dieet. Ik vind het het minst lekkere dieet, ik vind het een ernstig beperkend dieet, het dieet is erg eenzijdig, het dieet maakt dat ik me onveilig voel en zo kan ik nog wel even doorgaan. En ik heb er inderdaad volgens mij bijna geen baat bij ook. Ik weet niet eens meer of ik er nog wel in geloof. En dat helpt ook niet bij de genezing natuurlijk. Het is dat het een dieet is speciaal voor darmziekten. Dat zou toch iets moeten zeggen? Ik ga weer aan een beetje quinoa en een rijstwafeltje! Dat voelt alsof je weer een beetje lucht krijgt.


Rapunzel,

Ik heb werkelijk geen idee waarom je zo krampachtig vast blijft houden aan iets wat dit resultaat brengt. Je schrijft ook nog dat je honger blijft houden, hoeveel soep je ook eet. Ik heb het al vaker gezegd: soep maakt flauw omdat het allemaal vloeibaar is. Daarom eet men traditioneel ook bijv. brood met kaas bij de soep. Je hebt een ernstig tekort aan vaste koolhydraten, aan vast voedsel in zijn algemeenheid. Ook dit heb ik je al tig keer gezegd.

Succes moet de motivatie zijn, dit is regelrechte mislukking! En het ergste vind ik het mentale effect dat dit eetpatroon op jou heeft. De stress, de angst, de wanhoop, het is allemaal ziekmakend. Ik ga helemaal mee met Dirtsa en als je verstandig bent doe jij dit ook. Ik heb je nog nooit zo in een kringetje zien ronddraaien als het afgelopen jaar. Het is goed dat je je nu bezighoudt met spiritualiteit, maar m.i. moet je je voeding drastisch gaan herzien. Het accent moet liggen op LOL, het moet een feestje zijn!

Mike

 
Er zit inderdaad niets anders op dan om het GAPS dieet los te laten. Want dat is echt geen feestje voor mij! Ik zit nu aan een bakje warme quinoa met ghee. Heerlijk. Maar de dag is nog lang en ik kan niet ineens radicaal alles omgooien dus de soeppan staat ook weer op het vuur. Ik moet hoognodig op zoek naar eens wat lekkere recepten...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan