hier komt Rapunzel

Rapunzel, ik zat gisteren te denken. Ik kende vroeger iemand met erge psorias, die ging ieder jaar 6 weken naar de dode zee en daarna was ze maandenlang bijna van de psoriasis af. Wat nou als je je eigen dode zee creeert. Dus met keltisch zeezout in water, hier bijvoorbeeld een handdoek in doopt en om je hoofd wikkelt.

Ik weet dat er in de dode zee verhoudingsgewijs erg veel zout zit, dus zou je even moeten kijken hoeveel zout je dan in het water moet doen.

 
Bedankt voor het meedenken Dirtsa! Ik kan het allicht eens gaan proberen he? Ik heb ook van die dode zee psoriasis (tijdelijke) genezingen gelezen. Wat blijft is natuurlijk wel dat de oorzaak aangepakt moet worden maar daar ben ik nog wel enige jaren zoet mee dunkt me.

 
Ik denk ook niet dat het genezingen zijn hoor, maar jij bent al erg druk met jou binnenkant, en als je dan de natuur een klein beetje zou kunnen helpen, door de korsten hopelijk te laten verdwijnen. En als jou binnenkantje er dan voor zorgt dat er geen nieuwe korsten ontstaan...

 
Nou inderdaad. Losweken met lauwe olijf-/kokosolie al of niet in combinatie met knoflook en citroensap zou ook nog kunnen helpen.

 
Rapunzel,

Ik heb het vaker al prive via email gezegd: die vit. C-douchekop helpt jou binnen no-time van die korsten af, zeker weten!

Mike

 
Nog al een mogelijkheid! 7 Dagen soep eten helpt me er ook vanaf. Eigenlijk vind ik het een beetje krom om dusdanig te eten zodat ze opkomen en ze dan met een vitamine C douchekop weg te wassen. Beter kan ik zorgen dat ze niet meer ontstaan. Maar dat is misschien een langdurige speurtocht.

 
Het een sluit het ander toch niet uit? dus werken aan de binnenkant, maar je huid een handje helpen door of olie/vit.C douche.

 
Rapunzel, ik hoorde Mike net zeggen tijdens een www.gezondheidradio.tk -uitzending (editie van 13 december 2011: gisteren) dat voor eiwitvertering de maag een grote rol speelt: hij zei dit in combinatie met de functie van de pancreas en natriumbicarbonaat.

Dit omdat je nu de sleutel zoekt bij eiwitvertering (dat daar iets niet goed gaat).

Ik moest aan jou denken, dat de maag dan ook een rol speelt dus om deze reden misschien bij jou.

Verder wilde ik graag weten van je hoe het nou gegaan is met die bioresonantie-leverkorrels van Menssana.

Hoelang ben je er mee door gegaan/ ben je er nog mee bezig in combinatie met die thee?

Wat waren je bevindingen (als je wil vertellen)?

Dank alvast!

 
Bedankt voor het meedenken Lievergezond! Ik neem aan dat ik aan meer maagzuur moet zien te komen. Dus ik mag niet stressen. Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres! Gelukkig ga ik morgen EFT les krijgen. Met de leverkorrels ben ik nog steeds bezig en met de thee trouwens ook. En ik heb nog korrels genoeg om volgens mij heel januari ook nog bezig te zijn. Ik merk er eigenlijk weinig van. Soms denk ik iets te voelen trekken bij mijn nek of een schouderblad en dat was het zo'n beetje. Ik heb geen groene ontlasting gezien en ook geen bolletjes. Maar dat schrijft Hans Reijnen ook, dat de patiënten er niks van zien.

 
Hoi Rapunzel, Mike had het erover dat hij dacht dat de natriumbicarbonaat, wat de alvleesklier van nature afscheidt, een dusdanige werking zou kunnen hebben op de maag dat de maag extra maagzuur gaat aanmaken. Maar het was volgens mij nog in filosoferende zin dacht ik.

Niet mogen stressen is voor mij ook bepaald ondoenlijk:)

Ik wist niet dat je nog bezig was met de korrels!

Goed zeg, en volgens mij ben je ook niet iemand die zomaar ophoudt met iets...

Des te meer profijt heb je er dan later van.

Heel goed Rapunzeltje:)

Dan maar geen bolletjes of groene ontlasting...

 
Hier is dat bewuste artikel over natriumbicarbonaat waar Henk en ik het in de uitzending over hadden:

http://blog.imva.info/medicine/alkalinity-ph

Helemaal aan het eind, bij de conclusie, staat te lezen dat de maag meer maagzuur aanmaakt bij inname van natriumbicarbonaat.

Mike

 
Verwonder me erover, dacht juist dat natriumbicarbonaat het maagzuur neutraliseert.. Zou dus voor mensen met weinig maagzuur een oplossing kunnen zijn?

(ps, paar dagen druk/stress gehad en weinig op het forum geweest. Jeetje! wat staat er weer veel te lezen, kan ik de komende dagen wel mee doorkomen! haha)

 
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Totdat Henk me dit artikel stuurde. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit wel eens zou kunnen kloppen.

Mike

 
Daar gaat je theorie van het maagzuur trainen met dierlijke voeding, je mag nu dus ook rennies omarmen ;-)

Zouden rennies daarom werken... Ze zorgen voor meer maagzuur?

We moesten toch af van al het PH denken?

Waarom werkt appelazijn en citroessap zo goed? De laatste zeker vanwege de elektrolyten, maar het helpt ook bij eiwitvertering... Beide zijn alkalisch en zeer effectief bij maagzuur problemen.

Ik ben nog niet overtuigd, je zou dan ook van die raw food water ionizers kunnen gebruiken... Hoewel ik lees dat het nog een verschil maakt als je er bicarbonaat in gooit ivm kwantiteit en dichtheid.

En enige wat zou kunnen is dat bicabonaat helpt om pancreas te ontlasten, deze moet de zure brei vanuit maag in de darmen weer neutraliseren. Wat nu minder belastend is, hoewel de vetering van de brei niet optimaal is... Dat is de vraag..

En dan zou HCI ook niet werken, kun je die pillen ook weggoien ;-)

Kortom, goed om verdr uit te zoeken en kijken hoe het echt zit.. Ik hoe het op appelazijn, citroensap en sole, en soms HCI.

 
Gerrit,

Ik druk me ook nog voorzichtig uit en schrijf dat het ZOU KUNNEN kloppen. Het moet inderdaad nog verder onderzocht worden.

Mike

 
Op de HCL na doe ik hetzelfde Gerrit, ik las laatst dat jij 's morgens een uitgeperste citroen in jou water doet, daar ben ik ook mee begonnen.( met sole en H202 ) Ipv de appelazijn, en ik vind dit heerlijk en het valt veel beter. Overdag doe ik nog wel appelazijn in mijn water hoor.

Heeft citroen hetzelfde effect als de appelazijn?

Ik heb geprobeerd het engelse verhaal over natriumbicarbonaat te volgen...pfff, dat is voor mij dus niet te doen. Ik volg jullie discussie wel hierover :wink:

 
Gerrit,

Rennies is trouwens calciumcarbonaat, geen natriumbicarbonaat. Dat is een groot verschil, aangezien het lichaam zelf geen calciumcarbonaat produceert, maar wel natriumbicarbonaat.

Mike

 
Ik hoor ook graag wat eruit komt! Ik gebruik trouw mijn appelazijn en zuurkoolsap maar of het mij helpt? De gebakken eieren komen er op mijn hoofd weer uit! Of het moet een allergische reactie zijn... Ik vind wel dat dat citroensap op de nuchtere maag helpt bij de ontlasting.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.073
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan