Het Grote Weston Price Boek

@Angela

ik voed inderdaag nu 2 kinderen

al 9 jaar aan een stuk door

moet heel wat verstouwen inderdaad

maar moet zeggen dat ik me nog nooit zo energiek heb gevoeld nu ik wapf eet

ik drink wel 1 liter rauwe melk,2 bakjes yoghurt.1 rauw ei.1 gebakken ei met bacon soms 2.veel rauwe kaas vel slagroom door mn melk en yoghurt

veel roomboter en veel minder brood(zuurdesem) want daar heb ik niet zon behoefte meer aan

en gewoon warm eten met veel vet en elke dag wel vis of vlees

moet wel mn best doen hoor om goed op mn eten te letten omdat het wel veel van je neemt inderdaad!En ik denk dat ik wel in het guiness book of records(of hoe schrijf je dat:)mag..

@Dirtsa

waar is dat topic van wat geef je je kinderen kan het niet vinden en zit nu weer te zoeken..

@DenniS wat goed van je en dat je dat naar zo veel mogelijk mensen wil gaan sturen

zal ik dan ook wel willen doen

wie er niets mee wil doen met de info jammer dan maar er zijn vast mensen waar het zal blijven hangen of die echt geinteresseerd zullen zijn hoe meer mensen wakker worden hoe beter!

 
@ Mike

Bedankt voor de DenniS-rubriek.

@ Danielle

Ik zal de tekst in mijn eigen rubriek posten en dan kan je de link gewoon naar mensen sturen of de tekst kopieren en plakken in een eigen mail. De tekst is overigens een uitbreiding op de tekst in het topic Vruchtbaarheid en zwangerschap. Een goede algemene tekst is al gemaakt door Willemien Vooijs.

 
Ik vraag me af of de morele degeneratie direct voortkomt uit ongezonde geraffineerde voeding of dat het een gevolg is van de combinatie van dit soort voeding + een omgeving met storende factoren. Met andere woorden: stel dat je 1 gedegenereerd geboren baby in een ideale samenleving plaatst en als enige de verkeerde voeding blijft geven. Zal die persoon dan als enige bijvoorbeeld asociaal en crimineel gedrag gaan vertonen? Of is het zo dat de degeneratie leidt tot een verminderd vermogen (intrinsieke motivatie) tot het opbouwen en aanhouden van een hoog levensmoraal waardoor die vatbaarder wordt voor invloeden die leiden tot immoreel gedrag? Ik denk zelf het laatste. Ik denk wel dat het aan dat kind te merken zal zijn dat die andere voeding krijgt en minder gemakkelijk mee kan in het voldoen aan hoge sociale normen, maar ik betwijfel of een kind dan helemaal uit zichzelf echt asociaal en crimineel zal gaan worden. Anderzijds bezien: als je dieren op een gruwelijke manier groot brengt, dan zal die energie van mishandeling ook opgenomen worden door een mens die dit soort voeding tot zich neemt. En zo vreemd is het dan niet, als dit mens (schijnbaar uit zichzelf) ook anderen gaat mishandelen...

 
Danielle, ik heb eigenlijk geen idee( heb ik wat geadviseerd? ), sorry dan ben ik dit even helmaal kwijt., maar het kan zijn dat je de tips van het gaps dieet bedoeld. www.gapsdieet.nl

Hier vind je veel informatie wat te doen bij je kinderen.

Met onze jongste gaat het nog heel erg goed, ik heb het scd kookboek kunnen downloaden, via mammaW. En daar staan de lekkerste din gen in.

De link staat bij : eczeem bij jongen van 11.

 
Een mooi en interessant artikel met het boek van WP bij de bronvermelding:

http://desiree.rover.holoversity.eu/wp-content/uploads/2010/11/Gezonde-voeding-nostalgische-herinnering1.pdf

 
Wat ik me ook afvraag is. Als ik de jonge kinderen op mijn werk zie, dan kom ik soms duidelijk de degeneratieve kenmerken tegen, maar heel vaak niet. Waarom komt dit pas echt goed tot uitdrukking na de tandenwissel? Komt dit doordat er in de eerste jaren nog volop ongezond gegeten wordt? Zouden kinderen die met afwijkende kiemcellen verwekt zijn en tijdens de draagtijd ondervoed zijn geweest ook nog redelijk gezond geboren worden? En zo ja, zouden zij nog afwijkende gezichten krijgen als ze vanaf die tijd wel de goede voeding zouden krijgen?

Wie heeft het onderzoek van Weston Price voortgezet? Dan kan ik daar mijn vragen naartoe sturen... :)

 
Voor wie nog meer specifiekere dingen wil lezen over de voeding van natuurvolkeren, verwijs ik naar het gratis E-boek: De primitieve mens en zijn voedsel

Een citaat van twee van mijn favoriete alineas: :mrgreen:

"Ze geven de voorkeur aan de gehele kop van het dier, het vet achter de ogen, gevolgd door de hersens, tong en andere delen. Een interessant en mogelijk belangrijk feit is dat ze graag de inhoud van de maag van de grotere wilde dieren eten, en die bestaat uit twijgjes, mos en gras.

Gewoonlijk wordt 90% van het vlees vers gegeten. De rest wordt gedroogd om te worden bewaard en geconserveerd om de fermentatie er van, en waarvan de geur en smaak zeer doordringend is. Eieren van vogels laat men vaak fermenteren voordat ze gegeten worden. Sommige Eskimo’s bewaren de vinnen, staart, kop en ingewanden van de vis in diepe gaten in de grond en bedekken die met aarde. Enkele maanden later als de gehele massa zich heeft ontbonden tot een homogene pasta, wordt die gebruikt als voedsel. De geur en smaak is dan net zoals die van sterke kaas, en wordt door de Eskimo hoog gewaardeerd."


Eskimo's zijn COOL! :D

 
Ik vraag me ergens nog steeds wel af hoe het heeft kunnen gebeuren dat al die natuurvolkeren wanneer ze de kans kregen toch zijn overgestapt op westers eten. Sommige volkeren zijn in reservaten gedwongen en hadden weinig keus dan de blanke voeding eten. Maar anderen hadden gemakkelijk trouw kunnen blijven aan hun eigen tradities, ook al was er westers eten beschikbaar. Ze moeten toch nieuwsgierig gemaakt zijn of verleid zijn. Zou er toch gemakzucht en genotzucht in spel geweest zijn? Zouden het vooral de jongere generaties geweest zijn die het eerste overstag gingen?

Ook dieren zijn te verleiden tot ons eten, want ergens moet het begonnen zijn dat 'wilde stadsdieren' onze troep zijn gaan eten en er nu aan gewend zijn geraakt. Blijkbaar was het instinct om gezond en ongezond voedsel van elkaar te onderscheiden zowel bij de dieren als bij de natuurvolkeren helaas niet sterk genoeg, denk ik dan.

 
Dennis,

Dat is het verhaal van de appel en de slang in de Hof van Eden. We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg. Duivelse verleidingen zijn er dus ook en hiervoor en uiteindelijk hieraan bezwijken overkomt zelfs de allerbesten. Helaas. :|

Mike

 
#at=1428

@ Dennis, Mike en anderen: ik moet denken aan jullie overpeinzingen t.a.v. de degeneratie en "hoe het toch mogelijk is dat de mensheid zich overgeeft aan de degeneratie".

Als je op bovenstaande link klikt dan kom je gelijk op een stuk uit van een lezing van Ramiel Nagel waarin hij emotioneel wordt over dit onderwerp.

Ik vond het aangrijpend.

Het is een filmpje waarnaar Janse verwijst in zijn thread over Ramiel Nagel https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=732

 
Mensen zijn van nature nieuwsgierig, en willen graag nieuwe dingen uitproberen. tenslotte hing er niet meteen een kaartje aan: pas op, degenererende voeding. Maar pas veel later, en alleen nog bij een kleine groep mensen, werd duidelijk dat ziektes ontstaan vanwege tekorten in deze voeding.

Zelfs nu willen de meesten niets weten/horen over de gevolgen van supermarktvoedsel. Liefst stoppen ze de kop in het zand. Anders moeten ze gaan nadenken/aktie ondernemen. En het huidige voedsel is vooral gericht op gemak voor de mens. ( zo lijkt het althans).

 
Een tijdje geleden had ik onderstaande vraag op het forum gesteld:

Quote:
Regelmatig lees ik een hoofdstuk uit het boek van Weston Price. Ik zou wel sneller willen, maar qua concentratie gaat dat nog niet helemaal lukken. Momenteel ben ik bij Hoofdstuk 9 over de geisoleerde en gemoderniseerde Afrikaanse stammen. Op bladzijde 127 staan 2 foto's van de Pygmeeen. Deze stam heeft een excellent gebit en zij bezitten veel kennis van voedsel. Wat mij opvalt op die foto's zijn de kinderen. Veel kinderen hebben harde dikke buiken, wat ik toch wat vreemd vindt.

Ik was altijd in de veronderstelling dat zulke buiken staat voor kwalitatieve honger.

Of zit hier een andere logica achter??


Ben eigenlijk nieuwsgierig naar antwoord. Heeft iemand een idee?

 
Oja, het antwoord op die vraag wilde ik nog posten. Ik kwam het tegen in het document van "De primitieve mens en zijn voedsel", blz 42 in het hoofdstuk over de volkeren van Afrika:

Deze misvormingen van de buik kwam alleen bij die bepaalde stammen in

bepaalde seizoenen voor, als deze groepen bijna geheel op graan moesten leven.


 
Google afbeeldingen op hongeroedeem of kwashiorkor, geen misvorming van de buik maar vochtophoping in de buikholte en andere weefsels als gevolg van te weinig/geen eiwitten in het eten, dus inderdaad als deze groepen bijna geheel op graan moesten leven.

 
Quote:
Ik werk aan een uitgebreide samenvattende tekst over het boek en die ga ik naar zo ongeveer iedereen mailen die ik ken, inclusief mijn huisarts, mijn tandarts en alle alternatieve therapeuten waar ik sessies heb gedaan. Zal ik hem ook in de "alleen-lezen" rubriek zetten of is die meer gereserveerd voor jouw teksten? Dit vraag ik me ook af van de tekst over biologisch voeding, de tekst over suikerverslaving, de tekst over voeding als wapen.


Heb je toevallig ook een tekst over rauwe melk? De voordelen ervan, en waarom je niet bang hoeft te zijn voor listeria of tbc? Ik ben nog zoek naar zoiets om aan anderen te geven. Ik weet dat er op de site zelf een goed artikel staat, maar dat is voor de gemiddelde Nederlander denk ik net iets te wetenschappelijk.

 
@Dennis @Corneliahz

Bedankt voor het opzoeken. Ik vond het ook al vreemd om die buiken te zien bij de kinderen. Hebben de volwassenen er minder last van omdat zij nog teren op reserves?

 
Op een eerdere pagina schreef ik een stukje over hoe Eskimo's vlees lieten fermenteren onder de grond. Ik heb nog een traditioneel IJslands gerecht ontdekt die hier een beetje op lijkt. Het heet Hakarl en het is gemaakt van Groenlandse haai. Lees, huiver en walg...! :mrgreen:

Op deze pagina staan meer IJslandse specialiteiten en een beetje uitleg over hoe ze daar fermenteren. Op deze pagina staat nog een lijst andere bizarre gerechten van over de hele wereld.

 
Toen het boek vorig jaar uitkwam had ik net mijn jaarlijkse tandarts controle gehad, maar vanochtend heb ik mijn voornemen van vorig jaar waar kunnen maken. Ik heb mijn tandarts het boek laten zien en er enthousiast over verteld. Hij heeft er geïnteresseerd in gebladerd en kon het erg waarderen dat ik het boek meegenomen had. Hij heeft de titel opgeschreven en wil hem gaan lezen. Good job DenniS 8)

Als dank kreeg ik een boek van een van zijn bevriende collega's die in bergdorpen in Nepal en achterstandswijken in Mongolië tandzorg verricht. Denk aan scholen, weeshuizen, kloosters en opvanghuizen. Het boek staat vol met foto's van kinderen en volwassenen in hun leefomgeving.

 
ik ben gisteren in het boek van Weston price begonnen. Na het lezen van het hoofdstuk over de bewoners van het Lötschental ben ik benieuwd naar welke en hoe zij de groenten eten. Ik las dat ze een keer per week vlees eten en voor de rest van de botten soep trokken voor de overige dagen van de week. En daarnaast eten zij ook wat groenten maar nu ben ik benieuwd naar op welke manier? In de soep of gekookt en dan met roggebrood?

en wellicht stel ik deze vraag te snel nu ik net met het boek begonnen ben maar zou je niet kunnen stellen dat ondanks de gemene deler in de juiste voeding er veel verschillen zitten tussen de voeding van de verschillende volkeren en dat je qua de juiste voeding dan meer de richting uit moet gaan van het 'dieet' dat het beste past bij je afkomst/blauwdruk? In het geval van de zwitsers is dit dan niet elke dag vlees maar wel zuivel en beestenbottenbouillon en toch granen in de vorm van roggezuurdesem hetzij beperkt. Dit verklaart wellicht mede waarom de een beter veel vlees/zuivel/toegestane granen verdraagt dan de ander.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.767
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan