Het Grote Weston Price Boek

Om de degeneratie tegen te gaan, die inmiddels dermate ver is gevorderd dat het 5 voor 12 is geworden, moeten we nu veel grotere concentraties van de voedingsstoffen tot ons nemen dan deze volken, willen we het tij nog kunnen keren. De degeneratie die Price vaststelde onder mensen die niet goed aten is ernstig genoeg, als je zijn beschrijvingen leest, maar het is niets vergeleken met de zeer ernstige staat waarin de westerse mens nu verkeert! We kunnen onszelf als moderne mensen dus niet meer vergelijken met blanke berg- en eilandvolken uit de jaren '30 van de vorige eeuw.

Mike

 
Mike, hangt dat niet deels ook af van de cultuur/land waar je woont? Heb het idee dat ze in oost-Europa veel langer bij traditionele voeding zijn gebleven dan hier.

 
@Mike,

Dank, helder!

Heb jij ook een antwoord op mijn vraag over de groenten, welke en op welke wijze bereidt/genuttigd?

 
inderdaad ook best een zwaar boek voor op schoot maar ik vind het fijn dat ik het eindelijk heb. Moet het wel binnen 3 weken uit hebben want dan moet het terug naar de bieb n het is weer gereserveerd....

 
Eli wat grappig dat je dit zegt. Ik ben een paar jaar geleden in Estland geweest, heel Estland doorgetrokken en vooral bij mensen thuis geweest. Wat me opviel is dat veel Esten een veel breder hoofd hebben dan Nederlanders en andere west Europeanen. Wat ze ook wel een oostblok hoofd noemen, alleen vind ik dit niet echt aardig klinken. Zou dit inderdaad komen omdat ze minder gedegenereerd zijn? Er wonen daar trouwens heel veel mensen in flats, maar bijna iedereen heeft daarbij wel een eigen moestuin en eigen kippen. (Estland is trouwens echt een prachtig land, echt een aanrader voor vakanties)

Verder ben ik vorig jaar een tijdje in polen geweest en daar viel me ook op dat de mensen daar een veel breder hoofd hebben. Maar als ik nu terug denk is lijken de meeste traditionele Poolse gerechten veel meer op de richtlijnen van Weston Price. We kregen bijvoorbeeld bij iedere maaltijd zuurkool of andere gefermenteerde groenten, de groente was veel behoorlijk doorgekookt en we kregen veel vlees of vis.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan