Het Grote Weston Price Boek

Nou ja omdat het hier ter sprake kwam is het misschien ook leuk om het in beeld te brengen, en het is natuurlijk ook nieuwschierigheid. Wij zijn beide redelijk tenger en vooral onze jongste is heerlijk chubby.

Maar goed zal ze wel eerst ff naar mike mailen.

Ik kwam ongeveer 8 jaar geleden met het boek Nourishing Traditions en heb nooit helemaal WAPF proof gegeten maar wel heel veel verzadigde vetten toegevoegd aan mijn dieet.

 
Ik ben nu bij hoofdstuk 25. Prachtig om te lezen dat dieren instinctief in staat zijn om onderscheid te maken tussen voedingsrijke voeding en voedingsarme voeding. Dat voorbeeld van die kippen is geweldig! Geef een groep kippen die in een hok zitten 3 soorten boter met verschillende concentraties aan vitamine A en activator X. Ze zien er alledrie hetzelfde uit en de boters worden regelmatig van plek geruild. Na een tijd blijkt dat de kippen van de gezondste boter het meeste hebben gegeten. Nu begrijp ik ook meteen waarom er geen levende dieren in de supermarkt mogen komen. Als een blindegeleidehond brengen ze je bij de beste voeding!

Toch vraag ik me dan wel af waarom dieren in onze vuilnisbakken wroeten, waarom meeuwen op het station de troep van de grond eten en waarom je dieren met onze industriële nepvoeding kunt voeren. Blijkbaar zijn ze in veel gevallen toch niet kritisch genoeg om onze rommel te weigeren.

 
Dennis,

Dat is heel simpel te verklaren. Dit zijn gedegenereerde stadsdieren die net zo verslaafd zijn aan rotzooivoedsel als wij mensen. Van stadseenden is bekend dat ze korter leven dan hun in het wild levende soortgenoten. Het 'paringsritueel' van stadseenden ziet er meer uit als verkrachting. Ik heb het ook bij gedomesticeerde kippen gezien. Frances Pottenger zag bij zijn gedegenereerde katten ook seksuele perversie als een van de gedragsstoornissen.

Mike

 
Dat begrijp ik wel, maar er zijn toch ook afgelegen dorpjes die lastig gevallen worden door wilde dieren uit de omringende natuur. Deze dieren (zoals beren, wolven, vossen, zwijnen?) wroeten in ons huisvuil en vallen ons 'gedegeneerde vee' aan. Overigens zijn er in de natuur ook roofdieren die jagen op zieke en zwakke dieren omdat ze daar een gemakkelijke prooi in zien. Of doen niet alle dieren dat?

 
Dieren vallen geen afgelegen dorpjes lastig, tenzij hun habitat bedreigd wordt (bijv. door ontbossing) en ze op andere manieren gedwongen worden te voorzien in hun voedsel. Zieke en zwakke dieren zijn inderdaad een makkelijke prooi en het is een mooi mechanisme van de natuur dat deze worden opgeruimd. In de natuur zijn er echter geen ernstige ziektes, het heeft vaak eerder met verwondingen te maken.

Mike

 
Quote:
Ik ben nu bij hoofdstuk 25. Prachtig om te lezen dat...


Wow, Dennis, jij bent echt niet bij te houden. Wel leuk, hoor telkens die voorproefjes...

 
@ Mike

Je antwoord klopt weer helemaal voor mijn gevoel.

Weet je wat ik nou zo geweldig vind aan jou Mike? Ik heb nooit het gevoel dat ik te veel vraag. Bedankt daarvoor! :D

 
@Debsy

mijn oudste was een lekkere bolle baby met een grote ronde kop

nu is hij een spriet

toen hij stopte met borstdrinken(bijna 3 jaar)

werd hij smaller(ronde heeft nog steeds wel) want ik at wel veel boter en melk(wel de volle bio gepasteuriseerde maar beter dan geen)toen ik borst gaf

hij lust geen kaas melk yoghurt boter op brood

en ja wist ik veel ik dacht van melk is voor de kalfjes zoals ieder zei dus gaf er jammergenoeg geen aandacht aan

maar nu we sinds een maand wap zijn gaan eten geef ik hem rauwe melk met cacao en suiker en of melk /yoghurt smoothie met rauw ei etc en zie hem al wat voller worden

hij is wel al 9 jaar dus zal wel altijd een smalle blijven

hopelijk heeft hij dit jaar minder last van hooikoorts

mn 2ezoontje(zit 2.5 jaar tussen)was ook een stevige baby maar smaller gezicht

hij kreeg eczeem na zn inenting,vond dat verdacht dus ben toen helemaal gestopt met inenten en hij is nu van de eczeem af dankzij acupunctuur en ook natuurlijk nu met de vele goede vetten hij heeft ook veel borst gedronken maar drinkt nog altijd melk kaas en boter enzo

hij is steviger gebouwd maar smal gezicht blijft

3e kind meisje heeft altijd een vrij rond gezicht maar minder dan mn oudste

ze is nu nog aan de borst(bijna 4)

ze lust geen melk zelfs geen choco en ook geen yoghurt en smoothies

ze is een vrij slechte eter daarom ben ik blij dat ze nog veel borst drinkt

mn jongste van 6 mnd verschilt 3,5 jaar met de 3e en vrij rond koppie en drinkt ook nog lekker aan de borst

en krijgt nu sinds kort bouillon.zacht gekookt eigeel etc

moet zeggen dat al mn 4 kinderen op de oudste die hooikoorts in mei juni heeft nooit ziek zijn

geen griep verkouden heel zelden nooit oorontstekingen

mijn jongste 2 kinderen zijn echt helemaal nooit ziek of verkouden afkloppen dat zouden dan de zwakste moeten zijn

en trouwens ik zie zoveel babies met ronde hoofden

na de tandwisseling zie je denk ik pas echt hoe ze zullen zijn net wat Dennis zegt

ik zou ook wel een recente foto van mn kids willen plaatsen of is dat raar

 
misschien ook omdat mn 2 jongste helemaal nooit zijn ingeent

al ben ik van plan met de tijd wel een aantal inentingen(losse)te laten geven met homeopatische ondersteuning dan

mn jongste had voor ik wapf deed wel soms snotjes in dr neus en nu nooit meer

en de een na jongste had eens een snotneus en was daar na een rauw ei(wist ik veel dat die zo ontgift)meteen vanaf haha(heftig overgeven overgeefsel kwam dr snotneus uit)

nou ga wel erg off topic

 
Hoi Danielle.

Nee hoor ik vind dat niet heel raar, maar ik ben met je eens dat het een beetje raar voelt omdat niemand dat hier doet.

Ik heb de foto naar Mike gestuurd.

Want wat jij en Dennis zeggen daar ben ik het volledig mee eens. een gezicht kan zo veranderlijk zijn in die eerst 12 jaar. Toch zie ik bij hun (en vooral bij de jongste) toch iets ronders qua botstructuur in t gezicht.Als je naar ons (haar ouders) kijkt zou je toch iets anders verwachten, meestal zie je bij ouders als ons toch wat ieligere kinderen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed misschien is het de wens van de gedachte of hoe noem je dat haha. Ik heb het boek ook nog niet daarom laat ik Mike er even naar kijken.

Ik denk dat het niet inenten al heel veel doet met je kinderen. Daarbij geef je de twee jongste borstvoeding en ik weet niet hoe lang je eet op deze manier? Maar borstvoeding zo lang is natuurlijk fantastisch mits je jezelf goed voed. Dat deed ik zelf niet op dat moment dus moest stoppen met 14 maanden. Ik had toen ook wat meer stress en weinig eetleust. Dat was heel gek, al die tijd had ik weinig eetlust en toen ik stopte werd het beter.

Ik las ook bij de babies die hier gelinkt worden dat die babies snel hun hoofdjes hefden enzo. Onze babies waren ook onwijs sterk. Dat werd tot 2x toe bevestigd door de kraamvrouwen. Onze kinderen gingen ook heel snel staan en ze lopen nooit met snotneuzen enzo. Zie jij niet om je heen hoeveel kinderen met KNO klachten lopen?

Ik ken er al drie in directe ogeving die geopereerd zijn omdat ze continu oorontstekingen hadden.

Ik denk dat naast de ontoereikende voeding de inentingen dan een soort genadeklap zijn voor de afweer. En dat een kind zonder inentingen redelijke genen en redelijke voeding nog een eindje kan komen.

Als er nog een kindje zou komen weet ik in ieder geval hoe ik het allemaal nog veel beter kan doen!

HOe maak je die smoothies met ei?

Misschien kun je dat in het topic wat geef je je kinderen van MamaW zetten?

 
Het boek is uit. Wat een belangrijk boek! En wat heeft die man veel onderzoek gedaan met al die botermonsters van over de hele wereld en al die onderzoeken die hij aanhaalt. En dat een boek van die leeftijd nog zo actueel is! Nooit gedacht dat dogma's over het zuur/basen-evenwicht en de combi eiwit/zetmeel al zo oud zijn.

Ook erg leuk om de correspondenties te lezen achter in het boek. Enkele zinnen spraken met wel aan: "De mens kan nog geen 5 minuten zonder lucht. Hij kan ongeveer een week zonder water. Zonder voldoende inname van essentiele voedingsstoffen redt hij het langer, laten we zeggen 3 generaties, waarbij symptomen van degeneratie als waarschuwing dienen."

 
Haluk,

Heb jij het boek eigenlijk al? Ik weet nog dat jij niet kon wachten tot het uit was. De woorden van Dennis preken boekdelen!

Mike

 
Ik werk aan een uitgebreide samenvattende tekst over het boek en die ga ik naar zo ongeveer iedereen mailen die ik ken, inclusief mijn huisarts, mijn tandarts en alle alternatieve therapeuten waar ik sessies heb gedaan. Zal ik hem ook in de "alleen-lezen" rubriek zetten of is die meer gereserveerd voor jouw teksten? Dit vraag ik me ook af van de tekst over biologisch voeding, de tekst over suikerverslaving, de tekst over voeding als wapen. Is misschien wel handig als nieuwe forumleden deze info gemakkelijk kunnen vinden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je deze rubriek een beetje zuiver wil houden. Ik leg bepaalde andere accenten omdat ik een op sommige vlakken een andere visie heb...

 
Dennis,

Je teksten zijn wel een waardevolle aanvulling, maar ik wil het alleen lezen-forum inderdaad reserveren voor mijn eigen artikelen. Ik ga echter een nieuw forum aanmaken: Teksten van Dennis! Je kunt ze dan allemaal in je eigen hoekje plaatsen!

Mike

 
@Danielle: Wat knap dat je 2 kinderen voedt... Zijn niet veel die het je nadoen, denk ik. Hoeveel moet jij dan wel niet eten om goed aangevuld te blijven? :wink:

 
Regelmatig lees ik een hoofdstuk uit het boek van Weston Price. Ik zou wel sneller willen, maar qua concentratie gaat dat nog niet helemaal lukken. Momenteel ben ik bij Hoofdstuk 9 over de geisoleerde en gemoderniseerde Afrikaanse stammen. Op bladzijde 127 staan 2 foto's van de Pygmeeen. Deze stam heeft een excellent gebit en zij bezitten veel kennis van voedsel. Wat mij opvalt op die foto's zijn de kinderen. Veel kinderen hebben harde dikke buiken, wat ik toch wat vreemd vindt.

Ik was altijd in de veronderstelling dat zulke buiken staat voor kwalitatieve honger.

Of zit hier een andere logica achter??

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.706
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan