Het Grote Weston Price Boek

Als mijn oudste op vakantie gaat, hij is al in zweden en in de bossen van Frankrijk geweest, nemen hij en zijn vrienden niet meer mee dan hangmat/slaapzak en mes/pan. Ze eten echt alleen wat ze in de natuur vangen/vinden. Ze villen/fileren en bakken zelf op een vuurtje. Ik vind het geweldig zoals zij vakantie vieren. Niks zuipen in Spanje of waar dan ook. Gewoon de natuur in.

 
@dirtsa

haha geweldig :) die vriend van me vroeg zich al af waar hij dit kan gaan doen. We hebben canadese vriendinnen (studeren in Nederland) en die vertelde dat hij dan een keer naar canada moet komen, daar kan je perfect survivalen maar Frankrijk of Zweden is wel wat praktischer. Ik zal het aan hem doorgeven.

 
Gaaf hoor, ik kijk soms echt met bewondering en verwondering naar zijn leefwijze. Hij heeft ook kweekkasje(kweekt overigens volgens mij ook nog steeds wiet, naast groente), hij wil een buitenstookplaats maken. Want volgens hem smaakt er niets zo goed als koken in de buitenlucht. En hij bedoeld niet de trendy buitenkeukens hoor. Maar een eigen gemetselde oven, of gewoon houtvuurtje met gietijzeren pan erin.

Het is ook meer: ouders leren van zoon dan andersom, zoals het eigenlijk hoort :oops:

 
@Dirtsa

haha echt geweldig :D prachtig hoe hij het doet! kan ik ook nog veel van leren :D

 
Quote:
daarin kun je zien dat roosteren boven vuur de handigste manier is om voedsel te bereiden.


Ik heb thuis ook het SAS-handboek. Dit is voor zover ik weet hét basisboek voor survival. Ik denk dat roosteren boven vuur wel het handigste is in overlevingssituaties, maar als je voor een hele stam kookt of in ieder geval een grote groep kookt is het misschien ook wel iets om vlees of vissen in bladeren en klei te verpakken en dan in de hete kolen te leggen. Of een soort stoofoventje maken.

Ik zou dolgraag eens op survival gaan zoals de zoon van Dirtsa! En ik zal het zeker nog wel eens gaan doen als de gelegenheid zich aandient of enigszins gemakkelijk te creëren valt. Nog liever ga ik eens bij een primitief-levende stam op bezoek voor meerdere weken. Als iemand tips heeft...

 
Misschien kun je je aanmelden voor 'Groeten uit de rimboe'.... :lol: :lol: :lol:

 
Wat een verbluffend voorbeeld van die gehandicapte jongen (Down) in hoofdstuk 19! Wat is de hypofyse dan toch een belangrijk en bepalend orgaan.

Wat ik ook zo opmerkelijk vind is dat het echt van het moment kan afhangen of je kind de volledig menselijke blauwdruk meekrijgt of niet. Je zou dus als ouderpaar iedere 2 of 3 jaar een kind kunt verwekken, dragen, baren en zogen die heel anders is dan de vorige of volgende. In theorie kan je dan dus beurtelings hele (potentieel) gezonde en hele (potentieel) ongezonde kinderen baren enkel en alleen door goede of slechte voeding te nuttigen. Klopt dit ook echt, kan je even kinderen met brede kaken en tandbogen en oneven kinderen met smalle kaken en tandbogen genereren?

Ook typisch dat WP benoemd dat de degeneratieve verschijnselen pas echt duidelijk manifest worden vanaf de tandenwisseling. Ik weet dat Rudolf Steiner ook sterk benadrukt dat de tandenwissel echt een markeerpunt is in de ontwikkeling van het kind. Vóór de tandenwissel is het nog het kind van de ouders als een extern verlengde van hun lichaam. Na de tandenwissel krijgt het kind een eigen lichaam en wordt het kind meer en meer een eigen persoon. In de eerste periode wordt de wil ontwikkeld, in de tweede periode het gevoel en in de derde periode het verstand. Deze derde periode breekt aan wanneer het kind geslachtsrijp wordt bij aanvang van de pubertijd. Dit is ook zo'n belangrijk markeerpunt.

 
Quote:
In theorie kan je dan dus beurtelings hele (potentieel) gezonde en hele (potentieel) ongezonde kinderen baren enkel en alleen door goede of slechte voeding te nuttigen. Klopt dit ook echt, kan je even kinderen met brede kaken en tandbogen en oneven kinderen met smalle kaken en tandbogen genereren?


Ja, dat klopt. Vrijwel altijd zie je dat de kaakstructuur en de lichaamsbouw versmalt bij de jongere kinderen. De moeder is dan al structureel uitgeput en heeft geen reserves meer. Price toont dit ook aan in zijn boek.

Mike

 
Ik zat zo te denken en me af te vragen wat nou meer ethisch onverantwoord zou zijn; de gemiddelde 'gezonde' mens die zich voedt met de huidige voeding uit de supermarkt en zich voortplant óf een mentaal en fysiek gehandicapt mens (bv syndroom van Down) die een WAPF-dieet gevoerd krijgt en zich ook voortplant? Als ik de onderzoeken van WP mag geloven heeft het gehandicapte mens in dit voorbeeld meer kans op een gezond kind dan de gemiddelde supermarktganger die het WAPF-dieet misschien niet eens lust. Het probleem wat dan wel ontstaat is dat een gehandicapt mens niet voldoende voor zijn kind kan zorgen. Maar ja, kan een supermarktganger dat dan wel? Immers, de moderne kinderen worden ook volgestopt met troep uit de supermarkt. Wat een dilemma is de hedendaagse mensheid toch... :?

Hoe ver moet een mens fysiek eigenlijk afgeweken zijn van de menselijke blauwdruk om niet in de volgende generatie volmaakte kinderen te kunnen baren wanneer die een WAPF-dieet volgt? In het boek staat wel een experimenten met varkens die een dieet krijgen zonder vitamine A en vervolgens varkens zonder ogen baren. Deze varkens zonder ogen kunnen weer varkens mét ogen baren als zij wél voeding krijgen met vitamine A. Maar als je eerst 5 generaties blinde varkens hebt gegenereerd, zou het dan nog wel mogelijk zijn om binnen 1 generatie weer varkens te kweken die wel ogen hebben? Zo vraag ik me ook af hoe snel wij weer mensen kunnen voortbrengen die volmaakt aan onze blauwdruk voldoen, ook al betreft het een bovengemiddeld afgeweken mens die een degeneratieproces van vele generaties achter de rug heeft. En is bijvoorbeeld een mens met het syndroom van Down überhaupt nog wel vruchtbaar genoeg om kinderen te kunnen verwekken?

 
Interessante gedachtengang, ik denk daar ze uiteraard ook veel over na. En baal ervan dat ik dit allemaal niet heb geweten voor ik kinderen kreeg. maar dan had ik weer niet geweten wat ik nu weet. Vanwege de "problemen"/degeneratie de mijn kinderen meemaken. niet te vergeten ikzelf.

Ik hoop in ieder geval mijn kinderen veel te kunnen leren over voeding, en hoe belangrijk dit is om later zelf weer gezonde kinderen te kunnen krijgen.

 
Ja, maar de vraag is in welke staat van degeneratie de ouders van deze kinderen verkeerden. En ook hoe deze baby's er uit zullen zien na de tandenwissel. Niet dat ik het nu meteen in twijfel wil trekken, maar ik zou graag concreter willen zien hoe snel de regeneratie plaatsvindt wanneer het WAPF-dieet wordt ingezet. Mijn bovengestelde vragen staan eigenlijk nog open.

-Hoe ver moet een mens fysiek afgeweken zijn van de menselijke blauwdruk om niet in de volgende generatie volmaakte kinderen te kunnen baren wanneer die een WAPF-dieet volgt?

-Als je eerst 5 generaties blinde varkens hebt gegenereerd, zou het dan nog wel mogelijk zijn om binnen 1 generatie weer varkens te kweken die wel ogen hebben?

-Is een mens met het syndroom van Down vruchtbaar genoeg om nog kinderen te kunnen verwekken?

 
Ja ik was als baby ook heel rond. En nu vrij smal gezicht. Zoals ik al eerder zei wel een kaasrecht gebit, maar mijn verstandskiezen zijn wel getrokken. Ik weet niet of de ruimte er wel of niet was want waarschijnlijk doen ze dat ook veel standaard of wordt daar mee gesjoemelt(extra inkomsten?) Maar goed misschien was alles wel scheef geworden als ze wel waren doorgekomen.

Ik zou wel willen weten wat je van mijn dochter vind Mike mijn jongste.

Ik weet alleen niet hoe ik hier een foto kan plaatsen.

 
Kinderen met Down zijn niet minder vruchtbaar hoor Dennis, er zijn verscheidene downers die kinderen hebben gekregen. Vaak zijn het wel de grootouders die dan het kind moeten verzorgen/opvoeden.

Er is jarenlang de discussie of je deze mensen mag ontmoedigen/verbieden kinderen te krijgen. Vroeger kregen ze standaard de prikpil, dat zijn geen gemakkelijke discussies.

 
@Debsy,

Je kunt de foto mailen naar forumwapf@gmail.com

Dan zorg ik dat de foto via het forum te zien is, hou er wel rekening mee dat de foto dan voor iedereen zichtbaar is.

 
@ Dirtsa

En hoe zagen de kinderen van Downers er dan uit? Ook down of up?

@ Debsy

Je kunt de foto ook gewoon naar Mike mailen en vragen of hij je persoonlijk een bericht erover terug stuurt...

 
Quote:
Hij komt hier dan via een link toch?



Ja Debsy, de foto komt dan als link en daar kan iedereen op klikken.

Dus als het alleen om een beoordeling van Mike gaat zou ik de foto naar Mike mailen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.517
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan