Helende frequenties

Voor wat betreft de stemming van de morin khuur (paardenkopviool) in Weeping Camel, ik heb destijds mijn in 440 Hz gestemde gitaar erbij gepakt en kwam uit op een perfecte Bb in deze stemming. Kan het zijn dat er verschil is tussen deze scene afdraaien op DVD in een DVD-speler met motor en via YT zonder motor, waardoor jij op 444 Hz uitkomt? En als dat zo is, maakt dat werkelijk wat uit of is het de INTENTIE waarmee muziek gemaakt wordt (ook een frequentie tenslotte, een hartfrequentie) die het verschil maakt?

Mike
 
Het is ook voor de mensen die dit willen proberen Mike...

Zoals ik hierboven aangaf speelt die Mongoolse violist wel degelijk op 444 Hz en soms zelfs een fractie erboven. Heel hard roepen dat het 'gewoon' 440 Hz is en dat het allemaal onzin is maakt het niet ineens waar wat je stelt.

Maar goed, alles is dus subjectief? Denk het niet.

De frequentie waar ik op uitkom (A=445,449359) heeft namelijk de Schumannresonantie in de chromatische toonladder. Ook vallen de frequenties 125 Hz en 250 Hz, gemeten in de verschillende kamers van de grote piramide (door akoestisch ingenieur John Reid) binnen deze toonladder. Niet de A. Niet de C. Het is de Bb die als referentietoon fungeert.

En die Schumannresonantie??? Ja, inderdaad... Bb 😉

Als je je verwondering over het leven boven je ego kunt stellen is dit allemaal behoorlijk interessant...​

Edit: onderstaande screenshot kun je op klikken om te vergroten.
Bekijk bijlage 3701
Niet te veel neegaan in de grote waffel die Dawny terug geeft, Julian. Het gaat hier niet om mijn ego, jij zou beter moeten weten.

Mike
 
Die opmerking is meer algemeen bedoeld. Je bent, terecht, een persoon in deze niche community waar mensen respect en aanzien voor hebben. Er is zo vreselijk veel info, dus fijn als sommigen voor jou het kaf van het koren kunnen scheiden.

In dit geval denk ik dat je ongelijk hebt. Daarom vind ik het belangrijk dat ik van me laat horen. Liever sparren met mensen die ervoor open staan om te experimenteren, dan mensen met vooringenomenheid die de vaart eruit halen (ook weer een algemeen bedoelde opmerking).

Heb ff snel een andere tuner en met mijn smartphone ook gemeten... Zelfde resultaat. Wat mij betreft fake news dus, die 440 Hz stemming van deze Mongool. Wat betreft resonantie met een gitaar, het scheelt niet zo bar veel. Dus kan best dat het samen goed klinkt. Je hebt gelijk dat het altijd om een 'range' gaat waarbinnen een trilling klinkt die wij als enkele toon waarnemen.
 
Ja, eens wat betreft de intentie van muzikant. Maar ook zonder klankkleur, punctuatie, timing, ritme etc. zal een enkele, computergegenereerde toon een meer opbouwende/helende werking hebben. Filmpje in deze post gezien? Een OBJECTIEF verschil tussen verschillende frequenties.
 
Het enige wat dat filmpje laat zien is dat verschillende frequenties verschillende geometrische patronen opwekken, geen enkele is beter of slechter t.o.v. elkaar. Dat was ook mijn punt, vandaar dat ik zei dat er een bandbreedte is rondom 440 Hz die gebruikt kan worden en die voortdurend anders voelt, maar niet beter of slechter, slechts anders. Het kan best zijn dat een bepaalde frequentie voor ons mensen 'beter' voelt, maar jouw filmpje laat nu juist zijn dat objectief gezien er geen 'beter' of 'slechter' is. Ik heb er geen moeite mee als 432 Hz 'liefdevoller' aanvoelt, maar val mij er niet mee lastig want ik stem gewoon op 440 Hz - en dat maakt mij niet minder 'liefdevol'. De reden waarom die kameel gaat huilen is dan ook niet dat de viool in 444 Hz staat, maar het hele ritueel en de combinatie van de mensen en de muziek.

Mike
 
De reden waarom die kameel gaat huilen is dan ook niet dat de viool in 444 Hz staat, maar het hele ritueel en de combinatie van de mensen en de muziek.
Zonder onderbouwing is dit niet meer dan een mening. Voor de meelezers, hier mijn onderbouwing en hier foto's van mijn stemapparaat.
Het enige wat dat filmpje laat zien is dat verschillende frequenties verschillende geometrische patronen opwekken, geen enkele is beter of slechter t.o.v. elkaar.
Er zijn specifieke frequenties die een patroon laten zien. Ga je bijv. 15 Hz hoger zitten, is het betreffende figuur niet meer zo coherent (zie lange versie van de video). De natuur verkiest coherentie boven chaos, dat zie je bijv. ook bij het Emoto/ijskristallen verhaal.
Ik heb er geen moeite mee als 432 Hz 'liefdevoller' aanvoelt
432 Hz luistert voor mij niet prettig. Ook heb ik nog geen goede onderbouwing gezien tot op de dag van vandaag. Er hangt wel een hardnekkig complotverhaal van Goebbels in Nazi Duitsland aan.
maar val mij er niet mee lastig
Je mengt je in het topic om te laten weten dat het allemaal onzin is, terwijl je - mits je aan de andere zijde bent geweest - dit niet met zekerheid kan zeggen. Ik zou zeggen laat reacties dan over aan de mensen die het wel interesseert. Al keur ik je reacties absoluut niet af, ik houd wel van een beetje pit en scepticisme zoals je weet.
 
432 Hz luistert voor mij niet prettig. Ook heb ik nog geen goede onderbouwing gezien tot op de dag van vandaag. Er hangt wel een hardnekkig complotverhaal van Goebbels in Nazi Duitsland aan.

En daar vinden we elkaar weer! Voor mij luistert het ook niet prettig, maar er zijn hordes vrouwen die dit 'liefdevol' vinden klinken omdat er een (onbewezen) internethype omheen hangt en je vrouwen werkelijk alles wijs kunt maken. En dat is waarom ik reageerde, om die onzin met de vloer gelijk te maken. Maar toen moest jij je er zo nodig tegenaan bemoeien. Ook ik houd wel van wat pit en skepticisme.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Frequentie is natuurlijk iets pulserend, hoeft geen geluid te zijn.
Hier een wat ouder artikel (1991) van onderzoekers die met een magnetisch veld van 40 Hz mensen met Alzheimer behandelden:
 
Hier een wat makkelijker te lezen overzichtsartikel:
So now 7 weeks on the improvement in her awareness has continued to the point where she is starting to be able to put a few words together and to respond to questions neither of which she has been able to do for nearly a year. Her odd physical habits have not been changed so far but she is definitely walking better and not shuffling her feet as she used to. Surprisingly, she is also sleeping better and not suffering as much with the sleep apnoea problem that she’s always had.

Dit is op de blog van de maker van deze toongenerator
1631695006646.png
 
Mij is nog niet duidelijk wat jij onzin vindt.
Wat ík met mijn reactie wil duidelijk maken is dat je wel degelijk een verschil in frequentie voelt als je naar muziek luistert. Dus dat er wel degelijk een duidelijk verschil in het lichaam waar te nemen is, als je 432 of 440 hoort.

Luister eens naar deze en voel het verschil in je lichaam.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Voel je een verschuiving in energie in je lichaam?
Btw, mijn helder voelend vermogen is beter ont-wikkeld dan bv mijn helder ziend vermogen, dus mijn lichaam reageert meteen op verschil in frequentie. Dus ook op emoties van anderen ;-)

Leuk filmpje. Persoonlijk voel ik veel meer bij handpan A (440). Het geluid komt meer binnen, bij B blijft het meer buiten. Tja wat zegt dit, geen idee, maar dit is wat ik voel.
 
Deze prachtig video van 8 minuten maar even hier. We kennen het werk van Emoto al (met intenties) maar hier wordt getoond dat ook beelden het proces kunnen beïnvloeden.

 
Wie heeft er wel eens op een stoel gezeten met MULTIWAVE Osculator?
Het is een uitvinding van TESLA.
Gisteren heb ik een behandeling gehad.


Ik ga niet over 1 nacht ijs als ik iets wil proberen.
Zeker niet als het duur is.
Mijn broer zegt dit:
Zo'n apparaat lost geen darmproblemen op.
Het is meer een aura regelaar. Denk ik.
Werkt met 2 polen onder hoogspanning.
Dat ioniseert de lucht. Of dat nu zo slim is!
Na een fikse onweersbui ruik je dat.
Bij lorber staat iets dergelijks..dat een onweerbui de vieze lucht
die de mens veroorzaakt, opschoont.
 
Laatst bewerkt:
MWO is uitvinding van George Lakhovsky, een rus, niet Tesla, wel gebruiken hij de technologie van Tesla. Meditech gebruikt niet de originele bouwplannen van hem, maar hebben het wat aangepast, ik heb van meerdere mensen begrepen dat dit uiteindelijk de werking niet helemaal ten goede komt, maar ben zeker geen expert.

Wat het in het kort doet is verschillende harmoniserende frequenties creëren, waardoor celspanning, polariteit van de cellen, verbeterd. Iedere ring heeft een ander bereik, waardoor verschillenden cellen in hun eigen/gezonde trilling worden gebracht. Hierdoor wordt zelfhelende vermogen hersteld.

Lakhovsky heeft het vooral voor kanker ingezet, zwarte huidkanker.
zie foto's onderaan site

Toen bleek dat het ook tegen rimpels werkt is het vooral in de schoonheidsindustrie toegepast.

Er staat er een in de praktijk staan waar ik 1-2 dagen per week werk (een origineel ontwerp) en als ik na een lange werkdag hier even tussen ga zitten knap ik altijd enorm op, minder spanning en meer energie. Ontstekingen verdwijnen sneller en soms helpt het enorm bij spanning/pijn. Je moet het wel een tijdje doen, 2-3 x per week, een paar maanden om resultaat te behalen/behouden, tenzij het iets acuuts is, dan kan het snel verlichting brengen is mijn eigen ervaring intussen.

Wij gebruiken het als ondersteunende therapie.
 
Rinno Heidstra is een bekende naam. Gronau is ver weg. Wel goede info, Dank dank.
Een snelle blik laat zien dat het meer ingewikkeld is dan de Multiwave.
Voor zover ik weet is het alleen maar gaan zitten en stekker in het stopcontact.
Perth lijkt meer een computer programma.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er wel eens op een stoel gezeten met MULTIWAVE Osculator?
Het is een uitvinding van TESLA.
Gisteren heb ik een behandeling gehad.


Ik ga niet over 1 nacht ijs als ik iets wil proberen.
Zeker niet als het duur is.
Mijn broer zegt dit:
Zo'n apparaat lost geen darmproblemen op.
Het is meer een aura regelaar. Denk ik.
Werkt met 2 polen onder hoogspanning.
Dat ioniseert de lucht. Of dat nu zo slim is!
Na een fikse onweersbui ruik je dat.
Bij lorber staat iets dergelijks..dat een onweerbui de vieze lucht
die de mens veroorzaakt, opschoont.
Een vriend van mij is energetisch therapeut en heeft er een. Ik moet zeggen dat ik ontspannen en wat geaarder ben als ik een behandeling heb gehad. Helaas vergaat dat weer in de drukte van hedendaags leven…
Maar ik denk zeker dat de frequenties, indien je ze dagelijks zou krijgen, onderliggende aandoeningen zouden kunnen opheffen.
 
Bedoel je dat hij een Multiwave apparaat heeft? of het Perth systeem?
Als ik ergens een Multiwave kan huren ga ik het zeer waarschijnlijk doen.
Die Perth is echt heel iets anders.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan