H2O2 / waterstofperoxide 35% foodgrade: Een nieuw, goedkoper adres. Joepie!!!!!!

Hoe bewaren jullie H2O2?

Mijn voorraad staat in de koelkast.
Sinds kort staat ook de 3% gebruikershoeveelheid in de koelkast en dat maakt een groot verschil.

Een simpele regel is dat elke 10 graden verschil een factor 10 in bewaren is.
Met dit weer is het verschil tussen 26 graden en 6 graden 20 en dus een factor 100: 1 dag buiten de koelkast = 100 dagen in de koelkast.
(en dan is het in de koelkast meestal ook donkerder)
 
JP,

Ik heb hierover contact gehad met beide bedrijven.
Het is een apart bedrijf maar ze zijn geholpen door Hinmeijer om de website op te zetten. Daarbij heeft de eigenares een aantal dingen gekopieerd, met toestemming, waaronder het kvk nummer van Hinmeijer en vergeten dit aan te passen. Een beetje amateuristisch maar zo zit het in elkaar. Het kvk nummer is inmiddels aangepast.
Doe er je voordeel mee, hier kun je kleine hoeveelheden bestellen.
http://www.peroxide.eu

Lia
 
Wat is jouw definitie van een apart bedrijf?
Via de kvk kan je misschien meer zien, maar dat kost geld. (bizar voor informatie die openbaar zou kunnen zijn)

Maakt verder niet uit. Ik zie het dan maar als een wederverkoper, meer gericht op particulieren, waar Hinmeijer meer voor bedrijven is. Hoewel er bij beiden een overlap is.

De H2O2 zal bij Hinmeijer vandaan komen, dat is het enige wat belangrijk is.
En koel bewaren, dat is ook belangrijk :)

ps. Ik gebruik het o.a. als mondspoeling, dan gaat er best veel doorheen, waarschijnlijk zal ik de volgende keer bij deze nieuweling bestellen.
 
Ik bestel bij labshop.nl is puur en zonder additieven volgens hen. Food grade = marketing term, omdat gezondheid 'freaks' toch bereid zijn veel te betalen.
 
Labshop verkoopt met stabilisatoren, niet gebruiken dus, heb ik wel gedaan :p zuiver betekent dus niet zonder additieven. Was te verwachten.

Stabilisator : Tetranatriumpyrofosfaat , Minerale zuren ( Fosforzuur , ...), Benzoëzuur , ...
 
He he, ze hebben wel gelijk, je wil geen gevaarlijke troep, maar er wordt (dacht ik) goed aan verdiend. Foute woordkeuze, bedoelde iemand die bewust bezig is met z'n gezondheid.
 
De standaard "daar wordt goed mee verdiend" gebruiken om producten af te keuren lijkt me niet handig. Iets goeds doen voor de medemens als bedrijf wil niet zeggen dat de spreekwoordelijke boterham niet dik belegd mag zijn.
 
Zoals unlimited health in de eerste post? Daar worden ze ratten genoemd omdat ze meer zijn gaan rekenen.
ik dacht dat omdat labshop food grade was en veel goedkoper is dan bij gezondheidszaken, maar het is dus geen food grade.
Maar goed, never mind, had het fout. :)
 
Er heeft zich een nieuw bedrijf aangemeld die H2O2 foodgrade verkoopt. Ze geven in hun mail aan dat de controle op verkoop van 35% foodgrade aan particulieren nog niet wordt nageleefd. Maar dat het er wel aan zit te komen. Bij dit bedrijf kun je nu dus als particulier nog 35% foodgrade bestellen, ze zijn bovendien goedkoper als de andere bedrijven die ik op onze site heb staan en ze rekenen geen verzendkosten.

Hieronder de mail zoals ik die vandaag ontving:


Geachte,

U heeft het over waterstofperoxide foodgrade op uw website en vermeld daar een aantal websites bij waar het te koop is.

De website met de beste prijs, geen verzendkosten + zeer ruime en verse voorraad vermeld u helaas niet. Wellicht door u over het hoofd gezien.

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/waterstofperoxide_foodgrade_35_/p/12956

Even over verkoop aan particulieren boven de 12%
Wij staan in nauw contact met dienst veiligheid en justitie en we zitten in een EU samengestelde raad van Nederland, Engeland, Zweden en Noorwegen over de implementatie van de wetgeving precursoren waar de verkoop van o.a. zwaardere concentraties peroxide dan 12% in verordonneerd is. De nederlandse wetgeving moet nog zijn intrede krijgen wat handhaving betreft. Hierdoor is verkoop nog NIET verboden. Dit gaat wel snel (binnen enkele maanden) komen en daardoor is het op korte termijn inslaan van peroxide foodgrade hoger dan 12% verstandig.

U heeft ongetwijfeld vragen, maar dat ga ik dan vast van u vernemen.

Graag zou ik u willen vragen in elk geval ons te noemen op uw website want daar doet u uw bezoeker een plezier mee.

--
Met vriendelijke groet,

Werken met Merken

Een opmerking: de schrijver geeft aan dat ik hun bedrijf wellicht over het hoofd heb gezien maar ik ben nooit op zoek geweest naar bedrijven die H2O2 foodgrade verkopen, ze dienen zich zelf aan bij ons. ;-)

Als je via de link hierboven naar hun site gaat staat er vermeldt dat 'particuliere verkoop niet is toegestaan', maar druk gewoon op de button 'in winkelwagen' en je kunt het bestellen, dus sla gerust maar in.

Lia
 
@Poekie, nav bovenstaand bericht, heb ik een fles van 35% besteld bij werkenmetmerken
Had beter een fles van 3% kunnen aanschaffen!

Sorry als ik vragen stel waar al antwoord op gegeven is.

Er komen enorm veel berichten en topics als ik zoek op h2o2/waterstofperoxide, waardoor ik niet alle antwoorden vind die ik zoek.

* Het verdunnen tot 3% in glazen potjes, kan dit?
De speciale plastic flessen waar h2o2 in geleverd wordt, zijn niet goed te vinden (las ik)

* De 35% oplossing EN de oplossingen bewaren in de koelkast of op kamettemp?
Ik las dat iemand een berekening deed met temperatuur en dagen binnen of buiten de koelkast, maar dat begrijp ik niet helemaal.

* Hoe lang houdbaar?

Ik kijk wel via zoekmachine, maar vind dan niet de complete berichten van de mensen die vragen stellen en de gene die antwoord geeft.

Ik wil de h2o2 gebruiken voor uitwendig gebruik, tandenborstel reinigen en als mondspoeling. (3%)

Niet voor inname omdat ik nog voedt.

Heb weer last vd oude wortelkanaal behandelde kies, waar ik 1,5 jr geleden voor naar Jacob Brandsma ging. Het is erg ver rijden voor me, vandaar dat ik het liever op los met h2o2, als dit mogelijk is tenminste! (Destijds was het een ontsteking ad tandwortel, door bacterien, geloof ik)

Spoelen met colloidaal zilver ga ik ook doen.
 
Devotion,

Ik bewaar de fles H2O2 op een koele donkere plek en heb een kleine bruin flesje bij de apotheek opgehaald waar ik wat in heb staan voor dagelijks gebruik.
Die liter was achteraf een behoorlijk enthousiaste bestelling.

op de vraag hoe lang houdbaar kreeg ik dit antwoord van een leverancier (Hinmeijer).





Waterstofperoxide kent wel enig verval in concentratie, maar wanneer de fles donker en koel is opgeborgen valt het verval voor de meeste doeleinden enorm mee (enkele procenten).

Voor syntheses in laboratoria kan dit verschil maken, echter voor de rest niet noemenswaardig.
 
Is dit niet allemaal synthetisch aangemaakt? Is het wel zo gezond daarom?
En is gebruik noodzakelijk?
 
Niet alle chemie is verkeerd. H2O2 is relatief simpel te maken in een scheikundig lab. Het molecuul is identiek aan natuurlijke H2O2 in bijv. regenwater. Zolang wij mensen natuurlijke verbindingen kunnen creeren in een lab tegen lage kosten is daar niets mis mee, het gaat pas fout als wij onnatuurlijke chemische verbindingen creeren, zoals bijv. kunststof en natriumfluoride. Is het noodzakelijk? Nee, niemand zet een pistool tegen je hoofd om het te nemen.

Mike
 
"Nee, niemand zet een pistool tegen je hoofd om het te nemen."

Waarom dit cynisme?
Ik bedoelde, noodzakelijk dat het echt eigenlijk noodzakelijk is voor het verbeteren van je gezondheid, zoals vitamine B-complex en vit C.
 
Vanwaar dit cynisme? Omdat je veel onnozele vragen stelt en om de haverklap overbodige nieuwe topics start.

Mike
 
Sorry Mike, niet mooi van je.

Ik heb de raad van Heksje ter harte genomen en nu eerst gezocht op een bestaand topic zoals hier over H202, en mijn vragen hierin gesteld. Op de goede manier dus.
Dus gedaan met overbodige nieuwe topics.

Het nieuwe topic van muziek als mogelijke therapie bv bestond nog niet. Had ik eerst op gecheckt. Daarin heb je wel fijne bijdragen in gegeven, waarvoor dank:
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/hoe-kan-muziek-het-best-therapeutisch-werken/

Krijg ik dan nu een nieuwe kans?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.917
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan