H2O2 waarvoor kun je het nog meer gebruiken dan alleen innemen?

Ik gebruik h202: de 3 % oplossing, met succes in mijn oren.

Ik heb lijmoren en elke dag 2 drupjes per oor en dan zo opzij hangen lost de lijmachtige oorsmeer bij mij voldoende op.

Het spettert en kriebelt, dat wel, maar het is geen onaangenaam gevoel.

Het probleem komt uit de darmen, maar op deze manier loopt het in mijn oren niet uit de hand wat het anders wel doet omdat het wel eens gaat ontsteken, en dan doet het erg pijn en moet ik het op stel en sprong bij de dokter uit laten spuiten omdat ik tegen het plafond aanvlieg.

Bijgevolg houd ik bij mij de pijn aan mijn kieswortels ook rustig, die door mijn oorpijn aangezwengeld raakt.

Het uiteindelijke antwoord is bij mij de darmflora weer terug op pijl krijgen, dat weet ik maar als symptoomoplossing vind ik het wel een goede oplossing.

 
Wij gebruiken H2O2 o.a. in de netipot / neusspoeling.

Samen met sole.

Als oordruppels is ook een goed idee.

Ik slaap met oordopjes en dat sluit dan, uiteraard, de oren af voor elk geluid.

Maar het houdt ook het oorsmeer binnen.

Dus ik moet regelmatig, zelf, mijn oren uitspuiten.

Dan kan ik de volgende keer eerst even 3% H2O2 er in druppelen.

Mijn moeder gebruikt de 3% oplossing op haar kalknagels.

Daarnaast drinkt ze ook appelazijn dus het zal en/en zijn.

Maar het werkt wel.

 
In januari heb ik een flinke ontsteking in mijn oog gehad. Volgens de oogarts was die ontsteking het gevolg van huidschilfers. Dat leek mij op zich redelijk omdat ik regelmatig terugkerende eczeemplekjes in mijn gezicht (wenkbrauwen, naast neusvleugels, onder mijn haren). Volgens de huisarts heb ik Seborroisch eczeem.

Regelmatig heb ik ook reacties in mijn oorschelp en daar doe ik H2O2 3%.

Zelf ben ik nog aan het uitzoeken wanneer de eczeemreacties het hevigst zijn. Zelf denk ik na gebruik van zuivel. Ook bij rauwe melk en zelfgemaakte yoghurt.

Vanaf het begin dat ik zoveel mogelijk probeer te eten volgens WAPF (4/5 maanden) is de eczeem begonnen en regelmatig terugkerend. Op de plekken smeer ik kokosolie en dat werkt goed. Zodra de eczeem de kop opsteekt in mijn gezicht vertoont mijn linkeroog direct weer ontstekingsreacties. Brandering, het oogwit rood doorlopend.

Ik heb op dit forum nog niet gelezen dat mensen H2O2 3 % druppels in hun ogen doen. Zeg ik hier iets heel stoms of is het wel mogelijk. Eventueel nog meer verdunnen.

Ik kwam op het idee omdat ik pas voor mijn dochter lenzenvloeistof ging halen. Ik vroeg bij de opticien wat de meest natuurlijke/biologische vloeistof was. Hij vertelde bij het merk dat hij adviseerde dat er ook waterstofperioxide in zit, vandaar.

Dus eigenlijk heb ik 2 vragen. Kan ik H2O2 gebruiken in mijn oog? En kan mijn Seborroisch eczeem een ontgiftigingsreactie zijn of is er nog een andere oorzaak.

 
Wat betreft je eczeem, zie hier een eerder geschreven reactie van Mike:
Quote:
De verdedigingslinies van het lichaam tegen ziekte gaan als volgt:

1. Het maagzuur is de eerste verdedigingslinie. In voldoende maagzuur van de juiste pH (2 of lager) kan geen enkel pathogeen micro-organisme leven. Deze micro-organismes zijn levende eiwitten en het maagzuur heeft als functie...eiwitvertering. Dus ook de 'vertering' van deze organismes.

2. Bij gebrek aan voldoende maagzuur zijn de lever en de nieren de tweede verdedigingslinie. Ook dit heeft te maken met vertering, want de lever heeft als taak ongewenste organismes en stoffen vetoplosbaar te maken, zodat ze via de ontlasting verdwijnen, en de nieren hebben als taak ze wateroplosbaar te maken, zodat ze via de urine verdwijnen.

3. Het is dus het meest ideaal als de rommel beneden blijft en ook daar geloosd wordt. Schiet de lever- en/of nierfunctie echter tekort dan wordt de rommel via het bloed getransporteerd naar de longen. D.m.v. hoesten en niezen zal het lichaam een en ander dan willen uitscheiden.

4. Is echter ook de longfunctie onvoldoende, dan rest er nog maar 1 redmiddel: uitscheiding via de huid. Mocht ook dat niet lukken, dan heeft het lichaam geen andere optie dan de boel inwendig proberen op te slaan en te isoleren, om te voorkomen dat het gehele systeem aangetast wordt.

Als je het zo leest is een 'milde' klacht als huiduitslag dus een stuk ernstiger ineens, vind je niet? Jij hebt om de zoveel tijd huidklachten omdat stap 1 t/m 3 kennelijk dan onvoldoende succesvol zijn geweest bij het verwijderen van ongewenste organismes en stoffen. Hoeveel mensen lopen wel niet rond met een slechte huid, al of niet gekoppeld aan een of andere huidaandoening? Dit zijn dus slechte ontgifters! Het zou mooi geweest zijn als de rommel beneden was gebleven en d.m.v. het maagzuur, de lever en nieren vakkundig was verwijderd. Je moet je dus wel degelijk zorgen maken als de boel naar boven komt!


Voor je vraag over de H2O2 als oogdruppels, daar waag ik me even niet aan.

(voorzichtig) ik denk dat het wel zou moeten kunnen

 
Heb je wel eens gedacht aan kefir maken van de rauwe melk?

Misschien moet je nog veel meer werken aan je darmen, richting gapsdieet misschien?

Want ook al zou je H202 in je oog druppelen, ik zou het niet durven, het blijft symptoombestrijding.

 
NOOIT waterstofperoxide direct in je ogen doen, in geen enkele verdunning! Grappig genoeg ben ik momenteel aan het uitzoeken of zachte contactlenzen niet simpelweg met een oplossing van 3% H2O2 met een beetje Sole op basisch van Keltisch zeezout te reinigen zijn. Mijn vriendin draagt zachte lenzen, zodoende. Zij kan niet goed tegen de conserveermiddelen en andere rommel in commerciele lenzenvloeistof. Ik zag al op het net dat er merken bestaan op basis van waterstofperoxide met zout, met nog wat andere toevoegingen. Wie een dergelijke vloeistof gebruikt wordt altijd geadviseerd om de lenzen eerst goed af te spoelen alvorens deze in te doen. Dat lijkt me zinvol advies, want H2O2 en zout rechtstreeks op je ogen lijkt me geen pretje!

Mike

 
Quote:
NOOIT waterstofperoxide direct in je ogen doen, in geen enkele verdunning!


Dan hou ik voortaan maar mijn ogen dicht als ik de regen fiets... :mrgreen:

 
Quote:
zout rechtstreeks op je ogen lijkt me geen pretje!


En nooit je hoofd onder water doen als je in de zoute zee zwemt :lol:

 
Planten (tarwegras om te sappen ook) bewateren en ook kiemen en verder ook om stekken/snijbloemen een oppeppertje geven.

Peace

 
Allemaal bedankt op mijn post van 3 dagen geleden inzake H2O2 bij oogontstekingen. Op het moment van posten had ik een flink geirriteerd oog en eczeem uitslag op mijn voorhoofd en wenkbrauwen. Daarna ben ik flink ziek geworden met griepachtige verschijnselen. Nog steeds ben ik niet fit. En met name 's nachts last van extreem zweten. Zaterdag was me opgevallen dat mijn oogsterkte ineens (in een paar dagen) flink achteruit was gegaan. Ben even bij de opticien langsgegaan. Zij constateerde symptomen van een herpes-infectie in mijn linkeroog en adviseerde mij om naar de oogarts te gaan. Ook aan mijn linker oorlel zit een ontsteking, het lijkt op een koortslip maar dan aan mijn oor. Heb even gegoogled op ooginfecties door het herpes-virus. En de omschreven symptomen kloppen wel. Ook mijn eczeem-klachten in mijn gezicht horen daar bij. Dus misschien geen seborrisch eczeem maar een herpes-virus die er uit komt. Wie zal het zeggen. Ik twijfel of ik hiermee naar een arts moet gaan omdat ik eigenlijk al weet waar het op uit zal draaien: Anti-biotica zalf of pillen.

Ik hoop maar dat het allemaal "oude troep" is die mijn lichaam probeert te verwijderen.

 
Als de dokter ook aan herpes denkt dan krijg je geen antibiotica want herpes is een virus en antibiotica helpt alleen bij bacterien.

 
Zelf heb ik momenteel een verstuivertje met half 3% H2O2 en half water gemaakt om op mijn hoofdhuid/haar te sprayen. Ik vraag me af hoe ver ik kan gaan met de concentratie voor het mijn haar gaat ontkleuren. Weet iemand dat?

 
Bij de kapper gebruiken ze volgens mij minstens 9%. dat is uiteraard wel een andere (chemische) kwaliteit.

Ik denk als je regelmarig sprayed, dat je haren vanzelf wat lichter zullen worden, zeker als je het sprayen combineert met de zon.

 
Ja, maar ik wil dus juist niet ontkleuren. Die 9% zal ik sowieso niet doen, maar 3% lijkt me al zo veel. Aangezien ik diep donkerbruin haar heb, zit ik er niet zo heel erg op te wachten om ineens blond te worden :lol: Althans, als ik dat had gewild, had ik er wel iets anders mee gedaan ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan