H2O2 waarvoor kun je het nog meer gebruiken dan alleen innemen?

Klinkt wel mooi hoor, diepdonker bruin.

Je hebt de 3% verdunt, dus volgens mij zullen je haren hooguit ietsje lichter worden. En anders test het eerst een paar dagen op één pluk. Kijk wat het met de kleur doet, alvorens al je haren in te sprayen.

 
Ik heb zelf weleens 3% H2O2 op mijn hoofd gesmeerd en er gebeurde totaal niets qua kleur.

Ik ben gewoon grijs/bruin gebleven.

 
Poekie,

H2O2 wordt gebruikt om haar te ontkleuren voor verven. Als het haar te donker is, pakt haarverf niet en moet het pigment er eerst aan worden onttrokken. Daar zit ik dus niet zo heel erg op te wachten en dat wil ik voorkomen (dus daarom wil ik weten hoe ver ik kan gaan voor ik straks met een niet-bestaande kleur haar rondloop).

Zelf gebruik ik H2O2 voor vanalles, maar ik spray het in mijn haar voor mijn hoofdhuid, die anders wel eens wil gaan schilferen (en dat zie je zo lekker in bruin haar!). Ik gebruik H2O2 overigens ook gewoon op mijn gezicht, maar daaraan valt niet zo veel pigment te onttrekken ;)

 
Pinklady,

Maar de H2O2 in de haarindustrie is niet een foodgrade versie, die kun je dus absoluut niet drinken laat staan op je haar sprayen.

Dus ik kan me voorstellen dat dat niet zulk lekker spul is.

De H2O2 die wij gebruiken brengt zuurstof. Dus het zo maar eens zo kunnen zijn dat je haar er heel blij mee is en dat je uiteindelijk terug gaat naar de blauwdruk en dat is zwart haar. :D 8)

Tegen de tijd dat het zwart is ben je waarschijnlijk ook wel van je schilfers af.

 
Ik ken iemand die 3% H2O2 gebruikt tegen roos. Zij heeft wel echter iets lichter haar gekregen. Dus, Pinklady, als je het zekere voor het onzekere wil nemen, ga dan voor een oplossing van minder dan 3%, bijv. 1,5% of 1%.

Mike

 
Oké, die 1,5% gebruik ik nu een klein weekje. Ik ben benieuwd... als ik straks toch blond ben, horen jullie het wel ;)

 
ik heb al ca 7 jaar vervelende jeuk van de hoofdhuid met schilfertjes.

die H202 kan misschien wel helpen tegen de schilfertjes maar het is voor mij een raadsel wat de echte oorzaak is van die jeuk.

Ik vermoed dat ik het heb gekregen na een periode van hevige stress. Daarna ben ik er niet meer vanaf geraakt.

Dokters bezoek ik niet meer want dat heeft toch geen zin.

Hoe zou ik de oorzaak kunnen vinden ??

 
Hier een schrijven van Mike op een vraag over huidproblemen:
Quote:
De verdedigingslinies van het lichaam tegen ziekte gaan als volgt:

1. Het maagzuur is de eerste verdedigingslinie. In voldoende maagzuur van de juiste pH (2 of lager) kan geen enkel pathogeen micro-organisme leven. Deze micro-organismes zijn levende eiwitten en het maagzuur heeft als functie...eiwitvertering. Dus ook de 'vertering' van deze organismes.

2. Bij gebrek aan voldoende maagzuur zijn de lever en de nieren de tweede verdedigingslinie. Ook dit heeft te maken met vertering, want de lever heeft als taak ongewenste organismes en stoffen vetoplosbaar te maken, zodat ze via de ontlasting verdwijnen, en de nieren hebben als taak ze wateroplosbaar te maken, zodat ze via de urine verdwijnen.

3. Het is dus het meest ideaal als de rommel beneden blijft en ook daar geloosd wordt. Schiet de lever- en/of nierfunctie echter tekort dan wordt de rommel via het bloed getransporteerd naar de longen. D.m.v. hoesten en niezen zal het lichaam een en ander dan willen uitscheiden.

4. Is echter ook de longfunctie onvoldoende, dan rest er nog maar 1 redmiddel: uitscheiding via de huid. Mocht ook dat niet lukken, dan heeft het lichaam geen andere optie dan de boel inwendig proberen op te slaan en te isoleren, om te voorkomen dat het gehele systeem aangetast wordt.

Als je het zo leest is een 'milde' klacht als huiduitslag dus een stuk ernstiger ineens, vind je niet? Jij hebt om de zoveel tijd huidklachten omdat stap 1 t/m 3 kennelijk dan onvoldoende succesvol zijn geweest bij het verwijderen van ongewenste organismes en stoffen. Hoeveel mensen lopen wel niet rond met een slechte huid, al of niet gekoppeld aan een of andere huidaandoening? Dit zijn dus slechte ontgifters! Het zou mooi geweest zijn als de rommel beneden was gebleven en d.m.v. het maagzuur, de lever en nieren vakkundig was verwijderd. Je moet je dus wel degelijk zorgen maken als de boel naar boven komt!

Dit is een antwoord dat ik aan Dennis gaf in deze topic:

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=353&page=2#post-6053


 
Jonathan, misschien heb ik de oplossing voor die jeukende hoofdhuid met schilfertjes. Ik heb het zelf namelijk ook maar dan in een nog ergere variant. Mijn vermoeden is dat het in elk geval te maken heeft met stress. Stress geeft minder maagzuur. Minder maagzuur geeft een slechte eiwit vertering. Een slechte eiwitvertering kan zich openbaren op je hoofd. Bij mij omdat ik ook een lekke darm heb. Het is een mogelijkheid dat dit bij jou ook speelt maar dat weet ik natuurlijk niet. Je had het ook nog over altijd verkouden zijn. Bingo! Ik heb altijd een natte neus. Het heeft met een slechte darm/immuunsysteem te maken.

 
Rapunzel,

dat is misschien wel de nagel op de kop !

als ik een vlaag van stress heb dan krijg ik onmiddellijk jeuk op men hoofd en moet ik hevig krabben, vroeger zelfs tot bloedens toe.

Was een hele tijd terug bij dokter en die zei dat ik leaky gut had maar er werd nooit een test voor gedaan.Die was zo duur(150/visite) dat ik niet meer kon gaan, na 3 afspraken en 6maand later was ik nog steeds ziek.

Toen bij een andere alternatieve dokter geweest en die zei (na een leaky gut test)dat ik het NIET had.

maar wel bijnierproblemen...Ik heb daarvoor jaren last gehad van chronische sinusitis,en eigenlijk vind ik van mezelf dat ik al altijd een zwak imuunsysteem heb gehad...vanzodra ik iets deed dat me teveel vermoeide kreeg ik een keelontsteking, opgebrand,ziek.

Ik probeer men eigen lichaam in kaart te brengen maar moet o nog zoveel leren...

Ik heb zeker een spijsverteringsprobleem. Mijn stoelgang is niet zoals die moet zijn.

Het komt in stukjes en vaak verstopt.

Ben gestopt met tarwe en nu terug enkel 100% spelt sinds 1 week. Als het aan dat maagzuur zou liggen dan zal ik dat snel ontdekken vermoed ik want ik drink nu appelazijn, kefir, yoghurt enz.Hoeveel appelazijn heb ik nodig trouwens ?

Ik heb als kind(3j)skledodermie gehad, huidziekte waarvoor ze mij een aantal jaren cortizone en penicilline hebben gegeven. Soms vraag ik me af of dit een oorzaak kan hebben gehad voor men slechte stress-verwerking. Want ik ben er zeer gevoelig aan.

Kan ik zelf vaststellen of ik een leaky gut heb ?

ik wil wel actief meewerken aan men herstel,ben ganse dagen gesloopt.

Probeer veel te lezen, om kennis te verzamelen. ik probeer niet in slaap te vallen.geeuw.

 
Jonathan, je zou eens kunnen kijken op http://www.gapsdieet.nl/. Herken je jezelf in deze klachten? Zo ja dan is er in elk geval iets niet in orde met de spijsvertering. Niet de juiste darmflora hebben, een lekke darm, uitgeputte bijnieren, een verstopte lever en gal behoren dan tot de mogelijkheden. Als je eiwitvertering inderdaad zo slecht is dan zo het zomaar kunnen dat je melkeiwitten totaal niet verteert. Dus dan valt die yoghurt ook niet goed. Andere zware eiwitten zijn gluten in granen en spirulina en chlorella. Bij mij gaan eieren ook niet goed, vooral gebakken niet. Het is het eiwit (=eiwit), niet het eigeel (=vet). Het is een hele puzzel. Bij mij is die leaky gut vastgesteld d.m.v. een ontlastingsonderzoek. Ik neem altijd 1 eetlepel appelazijn in water voor een maaltijd.

 
Om nog even terug te komen op een 1,5%-oplossing H2O2 in je haar: daar word je dus wel blond van. Ik wel, in ieder geval. Na een dag of 10 ben ik ermee gestopt, want m'n haar wordt er echt te licht van. Misschien doe ik nog een keer een sterkere verdunning (zeg je dat zo?), maar 1,5% is echt te veel voor mijn haar.

 
@Rapunzel

nog een vraagje ivm eiwitvertering

ik heb de documentaire op die link gezien, duurde 1,3uur vond ik er zeer nuttig

ik heb wel last van een chronische druipneus maar voor de rest heb ik niet zoveel leaky gut- klachten, eerder 100% bijnieruitputting- klachten.

De dokter had leaky gut uitgesloten na een candida test.

Ik merk wel op dat als ik spirulina neem, ik last krijg van verstopping.

Ik drink nu ca 1 week verse melk, kefir, yoghurt,roomboter, puur speltbrood en ik heb last van verstopping, kan veel te moeilijk naar toilet gaan...

hoe kan ik weten of men spijsvertering het moeilijk heeft met het verteren van eiwitten?

ik drink elke dag redelijk wat verse melk,yoghurt,eieren, en ik heb geen gevoel dat dit me zwaar valt.

Ik neem 1 a 2 soeplepels appelazijn met water voor elke maaltijd maar de verstopping blijft. Dus er is wel iets mis met men spijsvertering maar wat hé...dat probeer ik nu uit te zoeken.

 
Klopt helemaal Jonathan, dat je een slechte eiwitvertering hebt. Want jouw bijnieren zijn uitgeput en die zorgen voor de aanmaak van maagzuur. Wanneer je niet genoeg maagzuur hebt kun je die 'zware' eiwitten van koeienmelk, Spirulina, Chlorella, eieren helemaal niet goed verteren. Dus ik zou daar erg mee oppassen als ik jou was! Al dat half verteerde voedsel blijft dan ergens in de darm steken , te lang, met alle gevolgen vandien. Daar komt de candida dan weer op af. Adrenal/Adrenanorm zal op den duur gaan helpen omdat dit de bijnieren ondersteunt. Verder zou je nog HCl en enzymen in kunnen nemen voor een betere vertering/kunstmatig maagzuur. Ik heb zelf ook flink aan de zuivel gezeten zonder dat dit me zwaar viel maar dat zegt helemaal niets want later bleek uit bloedonderzoek dat ik totaal niet tegen zuivel kan! Ik had er geen lichamelijke klachten van behalve moeheid. En laat dat nou net ook een waarschuwing zijn geweest. Als je toch aan de zuivel wil zou je eerst de vette soorten eens kunnen proberen: crème fraiche en slagroom. Of geitenzuivel, dat is makkelijker verteerbaar.

 
ik neem adrenanorm nu 1 week, 1smorgens en 1 savonds maar ik voel me nog steeds ontzettend vermoeid,prikkelbaar,...Zeer vervelend

Misschien moet ik er meer nemen?

Ik was al vermoeid voordat ik de verse zuivel begon te nemen en het is niet toegenomen.

ik ga die enzymen en betaine bestellen.

ik lees nu net dat men enzymen en betaine HCL niet gelijktijdig mag nemen omdat de betaine de enzymen dan afbreken...

http://www.energeticanatura.com/MULTI-ENZYM-PLUS-100-TAB/COMP

 
Zit trouwens net even te kijken op Ebay. Als je daar zoekt op Food Grade Hydrogen Peroxide dan ben je incl verzendkosten een stuk goedkoper uit dan bij de Nederlandse website : http://bit.ly/IC2N6G. Een 1/2 liter 35% food grade voor eur 15,-.

Zit hier nog verschil tussen qua kwaliteit ?

 
Joanthan, Mike heeft eens een keer heel mooi verwoord waar het woord patient vandaan komt: vertaal het maar eens naar het Engels en dan weet je wat jouw credo zou moeten zijn. Bijnieren herstellen zich niet in één week tijd: daar kunnen maanden overheen gaan. Vraag maar eens aan wat mensen op het forum hier hoe lang ze al bijnierextract slikken en hoe snel ze er iets van merkten... Dat duurt even. Zelf ben ik in ieder geval al ruim 2 jaar bezig en nu pas kan ik (bij vlagen!) zeggen dat ik me beter voel. Het spijt me voor je dat ik geen beter nieuws voor je heb, maar helaas...

 
Mijn zus met de bijnierinstorting is nu 1 1/2 jaar bezig. Met haar gaat het erg goed. Maar die tijd mag je er inderdaad wel voor uittrekken. En vooral vroeg naar bed gaan elke dag anders wreekt zich dat inmiddellijk. Ik heb er nog nooit van gehoord dat Betaïne HCl en enzymen niet bijelkaar ingenomen mogen worden. Zelf doe ik dat wel. Als ik het me goed herinner zelfs op voorschrift van de natuurarts.

 
ok bedankt voor de ontnuchterende info! ik zal helaas nog wat "patient" moeten hebben...

ik heb meer dan 2 jaar niet kunnen werken, ik was toen in behandeling bij een psychiater en daardoor kon ik een uitkering krijgen.

er ging veel kostbare tijd verloren(hielp me totaal niet)ben toen gestopt bij de psychiater en toen zei het ziekenfonds dat het tijd werd om werk te zoeken enz, dat wilde ik ook wel omdat ik beter was en nu blijkt dat ik alles behalve genezen ben.

nu heb ik ondertussen een eigen zaak gestart, krijg ik GEEN uitkering meer en is die stress er natuurlijk terug;...

wat is het verschil tussen betaine en enzymen ?

plnklady,kan jij werken met je bijnieruitputting ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan