H202

Dirtsa

New member
Ben nu al tijdje bezig met 35% H202. Durf gemakkelijk 10 a 12 druppels te nemen zonder dat ik er veel last van krijg. Soms wat hoofdpijn, maar heb ik toch al vaak.

Nu vandaag besefde ik me ineens dat ik al tijdje steeds volle/kapotte neus heb, kan er steeds wel rommel uit blijven halen. Zou dit door de H202 komen>?

Doe nu dus iedere ochtend een klysma en de laatste week komt er steeds een groen/blauwe smurrie uit.. Vroeg me nog even af of dit te maken kon hebben met de chlorella en brandnetelpoeder die ik nam, maar volgens mij is het ook wel rommel die eruit komt..

Maar hoe weet ik nu of dit niet gewoon het eten van de vorige dag is?

Heb nml niet het idee dat er nog iets uitkomt wat er allang heeft gezeten..

Mike,

Hoelang kan ik doorgaan met de h202? is er een overdosering?

 
Ik ben nu ook een kuur aan het doen, maar uiteraard (jullie kennen mij!) is deze veel radicaler. Ik ga met 3 druppels 35% tegelijk omhoog. Ik drink nu groene thee, maar daarna ga ik 18 druppels drinken in een half liter water met appelazijn en honing. Ik ben mijn vorderingen hier aan het beschrijven:

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/h202-t2724.html

Voorlopige resultaten:

Na de eerste 3 druppels: "donkergroene, toxische ontlasting"

Na 9 druppels: "groene bagger, deze keer wat minder vervaarlijk uitziend groen van een lichtere kleur"

Na 12 druppels: "licht groenige smurrie die bijzonder zuur en brandend was"

Zoals je wel kunt zien, is de groenblauwe rommel waar jij het over hebt dus oude troep die losgeweekt wordt en afgevoerd wordt dankzij de H2O2. Dit is een zeer goed teken! Het heeft niets te maken met de chlorella en brandnetel, dit is echt oude zooi. Ook die volle/kapotte neus komt hierdoor. Je lichaam is nu uit alle beschikbare gaten rotzooi naar buiten aan het lozen. Het kan daardoor ook vastlopen, in het geval van je neus overtollig slijm dat wateriger en dunner wordt en daarmee kan worden afgevoerd. Blijf die rommel eruithalen, ziet er misschien wat minder sociaal uit voor de buitenwereld, maar dat moet dan maar. Maak de weg vrij voor nog meer afvoer van slijm!

Hoe lang kun je doorgaan? Zo lang als jij wil. Of beter gezegd, zo lang als nodig is. Hier zul je nog wel een tijdje mee bezig zijn. Ik las op het GAPS-forum ook al beschrijvingen van jou over toxische ontlasting en het lijkt er dus op dat jij het constipatiestadium voorbij bent. Dit is GEWELDIG! Laat die rommel er maar uitkomen, beter eruit dan erin! Kijk niet raar op als je ontlasting vreemde kleuren, vormen en geuren heeft. Het is allemaal oude darmplak, overtollige gal en cholesterol en slijm wat eruitkomt.

Kun je overdoseren? Met 3% is dat nagenoeg onmogelijk. Ik heb berekend dat als je met 35% door kunt gaan tot maximaal 25 druppels dit neerkomt op maar liefst 900 druppels 3%! Jij hebt het over 10 a 12 druppels, dat is nog niets eens de helft van 1 druppel 35%!

Mike

 
In het boek van edmccabe staat een schema wat je eventueel aan kunt houden, deze gaat uit van 6% verdunning. En dan per 3 dagen ophogen, 4 x per dag nu. Dus ik zit nu op 4 x 24 druppels van 6%. Mettertijd gaat aantal druppels eerst weer naar beneden maar frequentie omhoog. Dus naar 6 x per dag en dan ook per 3 dagen ophogen.

Hij zegt er ook bij dat je langzaam moet opbouwen, maar zeker ook weer langzaam afbouwen. Dus zeker niet ineens minder maken of stoppen.

 
Ik heb zo mijn eigen schema en dat werkt prima. Ik kan jullie vertellen dat ik zojuist het resultaat heb meegemaakt van 15 druppels 35%: bruingroene smurrie.

Mike

 
Mike,

Ik had het ook over 35%, dus 10-12 druppels 35%

Hoe was de forumule ook weer om het te verdunnen naar 3% (als mondspoeling)

 
Mike, even ter info..

Doe je de h202 in de groene thee? 1 keer per dag 12 druppels? of meerder keren?

Wat ik me afvroeg..

neem nu elke dag een klysma, zou ik hieraan ook h202 kunnen toevoegen of is dit te riskant? het komt dan rechstreeks in de dikke darm..

 
Ikke,

H2O2 in een klysma kan zeker. Ik weet niet hoe goed je Engels is, deze info is uit The Truth About Food Grade Hydrogen Peroxide, dat overigens hier GRATIS te downloaden is:

http://www.foodgrade-hydrogenperoxide.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/TheTruthAboutFGHP.pdf

Goed, dan nu de info:

RETENTION ENEMA

Now we are getting into territory where knowledge and

experience is needed. If you have never given yourself an

enema, DON’T start with a hydrogen peroxide enema!

Practice a few times with a plain water enema. Get the hang

of it. Understand the process. Immediately prior to performing

a retention enema using hydrogen peroxide, you

should always do a regular enema in order to clean out the

area. Do a couple. Do it a dozen times.

The concept behind a retention enema is different than a regular

enema. The purpose of a regular enema is to clean out

your lower colon and rectum. The purpose of a retention

enema is to hold a fluid in your rectum for a period of time

so that it will provide a treatment to the tissues of the colon

and so that some of it will be absorbed into your bloodstream.

The inner surface of the colon contains a vast array

of capillaries that can actively absorb fluid from the colon.

This area is probably the most efficient place to introduce

any water soluble compound into the body.

The proper way to use hydrogen peroxide in the colon is to

first perform a regular enema (or a series of them) in order

to ensure that the inside of the colon and rectum are as

squeaky clean as they can be. THEN and only then, should

a diluted mixture of hydrogen peroxide and distilled water

be allowed entry into the rectum via the enema. Let me put

this in very plain English. There is no reason to use hydrogen

peroxide to disinfect the fecal matter in your rectum and

colon. This is a waste of time, effort and money. As much

as possible, you should endeavour to flush such waste out of

your system with pure water first. Again, if 500 parts per

million is considered safe and effective, this is the amount

to consider for use in a retention enema AFTER you have

cleaned the bowels with regular enemas. Start with a very

small amount of fluid so as not to put too much pressure on

the inside of the rectum and colon. One pint is a reasonable

place to begin. To prepare a pint of diluted hydrogen peroxide

(500ppm), you need one-eighth as much hydrogen peroxide

as you would need to make a gallon. One half of a

tablespoon of 3% food grade hydrogen peroxide added to

one pint of distilled water will result in a dilute mixture that

is 500 parts per million (0.05%) hydrogen peroxide. Feel

free to start with less fluid or a lower concentration.


Er wordt hier gesproken over een MAXIMUM van een hele eetlepel 3% waterstofperoxide op een liter water. Ik heb hier geen persoonlijke ervaring mee, dus hoor graag van je hoe het bevallen is.

Mike

 
ga ik eens bekijken, heb alleen nu geen verdunning van 3%. misschien kan ik ook 1 druppel 35% nemen op 2 liter water?

 
Nu schieten mijn rekentalenten enigzins tekort. Ik heb werkelijk geen idee op welke verdunning je uitkomt als je 1 druppel 35% in 2 liter water doet. Zijn er nog rekenwonders hier?

Mike

P.S.: Ik had die vraag over die groene thee nog niet beantwoord. Nee, ik doe geen H2O2 in de groene thee. Ik drink het in water met appelazijn en honing.

 
Mike, dan moet je weten hoeveel mL één druppel is. Volgens mij heb jij ooit eens gesteld dat één druppel 1/20 theelepel (dus 1/20 van 5ml) is?

Van daaruit zal ik de berekening voor je maken:

1 druppel = 1/20 x 5 ml = 1/4 ml

35%-oplossing van 1/4 ml = 0,35 g/ml x 1/4 ml = 0,0875 g pure H2O2.

Die 0,0875 g ga je oplossen in 2000 ml en dan krijg je 0,0875g / 2000ml = 0,00004375g/ml = 0,00004375% --> dit is je oplossing.

Het kan ook anders (maar met meer risico op fouten vind ik altijd):

1 druppel = 1/20 theelepel = 1/20 x 5 ml = 1/4 ml.

Je verdunning is 2000 ml / (1/4 ml) = 8000.

0,35 / 8000 = 0,00004375

Heb even geen puf om het hele artikel te lezen. Waar willen jullie heen (qua oplossing)?

Of zaten er nu 20 druppels in een milliliter? In dat geval is je verdunning nog 5x zo klein.

 
Ik heb het even nagekeken op het Hormonale Disbalansforum. Ik kwam uit op 5 druppels 35% = een kwart theelepel, dus 20 druppels = een hele theelepel. 1 druppels is dus inderdaad 1/20e theelepel. Ikke wil naar een 3% verdunning. Jij bent het rekenwonder hier, hoeveel druppels of theelepels moet zij bijv. in een liter water doen om op een 3% oplossing uit te komen?

Mike

 
eerlijk gezegd heb ik jullie discussie niet meer gelezen en ben aan de slag gegaan (lekker eigenwijs he, haha)

Ik heb 4 druppels h202 gebruikt op 2 liter. Het leek niet anders te voelen dan een normale klysma (ik had van te voren al een klysma gedaan, zoals beschreven stond in het artikel, om de grootste rommel al te hebben verwijderd)

Ik liet het dus langzaam inlopen en probeerde dit even binnen te houden. Dit was wel lastig..

Hierna kwam het er allemaal met een sneltreinvaart uit! Met de benodigde etensresten zeg maar..

Normaal is dit ook zo, maar nu kon ik het niet langzaam laten uitlopen...soort van explosie zeg maar (haha) en dus alles onder :(

Om zeker te weten of dit nu door de h202 kwam ga ik het vandaag nogeens proberen.

Ik laat het jullie weten!

 
Jim Roguski noemt een maximum van 1 eetlepel 3% op een liter water.

Dit betekent dat we allereerst op 3% uit moeten komen. Als ik 1 liter water (1000 ml.) als uitgangspunt neem, dan moet ik deze door 12 delen om op een oplossing te komen van 3%. Dat is ruwweg 80 ml. Volgens de berekening van Pinklady zijn 4 druppels 35% 1 ml. Om op 80 ml. te komen moet ik dus 320 druppels (80 x 4) gebruiken. Dat is natuurlijk geen doen. Je zou simpelweg 80 ml. kunnen afmeten in een maatbeker, maar er is ook een simpele manier om op ongeveer3% uit te komen:

Er gaan 20 druppels in een theelepel, dus dat zijn 4 theelepels 35% op een liter water. 2 theelepels komen ruwweg neer op een eetlepel, dus dan heb je het over 2 eetlepels 35% op een liter water. Dus 2 eetlepels 35% op een liter water maakt ruwweg 3%.

Let wel, nu hebben we het alleen nog maar over een 35%-oplossing die teruggebracht wordt naar 3%! Roguski heeft het echter niet over een oplossing in een klysma van 3% (dat zou waarschijnlijk je gat uitbranden!), maar een eetlepel van die oplossing van 3% op een liter water. Dan kunnen we weer verder gaan rekenen:

Als 4 druppels 35% 1 ml. zijn en er gaan 20 ml. in een theelepel, dus 40 ml. in een eetlepel, dan heb je dus 40 x 4 = 160 druppels nodig om een eetlepel te vullen. Om op 3% uit te komen, moeten we deze dus door 12 delen. Dat zou neerkomen op ongeveer 13 druppels 35% op een liter water. Als het watervolume 2 liter is, dan is dat het dubbele, dus 26 druppels 35%. Check even of mijn rekensom klopt, Pinklady. Als dit zo is, dan is de MAXIMUM dosis die Roguski aangeeft voor een klysma 13 druppels 35% op een liter water.

Het lijkt me handig om dit LANGZAAM op te bouwen, als dat al je doel zou moeten zijn. Als ik lees wat jouw zeer conservatieve dosis van 4 druppels op 2 liter water al voor explosie teweegbrengt, dan ben ik blij dat je onze rekensommen niet hebt afgewacht, ikke!

Mike

 
Mike,

Het eerste stuk van je berekening (die 80ml) klopt.

Voor het overige heb ik nog een paar opmerkingen: er gaan geen 20 ml in een theelepel, laat staan 40 ml in een eetlepel ;)Daarom klopt het laatste gedeelte van je berekening helemaal niet. Je gedachtegang klopt nog wel, maar de getallen niet.

Overigens ben ik niet zo heel erg van de thee- en eetlepels, om de simpele reden dat ik het onnauwkeurig vind. Ik reken dus lekker met mijn g/ml.

Verder is een eetlepel officieel 15 ml.

Tenslotte is er nog de druppelkwestie. Zoals ik al vermoedde, hangt dat onder andere van de druppelaar af. Over het algemeen wordt gerekend met 20 druppel per milliliter lees ik op internet.

In ieder geval heb je dan voor die 80ml dus 5 eetlepels en een theelepel nodig. Zelf ben ik nooit zo van de inhoudsmaten, omdat er altijd iets achterblijft in de maat (lepel/beker/wat dan ook). Daar kun je dus nooit nauwkeurig mee werken. Liever gebruik ik een weegschaal (met daarop bijvoorbeeld een fles met een hoeveelheid water) en meet ik wat er aan gewicht in die fles bij komt. Ik zou dus liever 80g (omdat het moleculair gewicht van H2O2 ongeveer gelijk is aan dat van H2O én het in een oplossing zit) afwegen, dan 80ml afmeten of nog onnauwkeuriger te werk gaan met eet- en theelepels. Maar dat terzijde. Ik zal het er zo veel mogelijk in thee- en eetlepels en druppels bij zetten met de kanttekening dat ik van druppels niet zeker weet of het klopt en het op z'n minst onnauwkeuriger is.

Dan de berekeningen. Je wilt van een 35%-oplossing naar een 3%-oplossing. Hiervan wil je een eetlepel (op een liter water). Vervolgens wil je weten hoeveel 35%-oplossing dit is.

Daar gaan we.

35%-oplossing = 0,35g/ml of 0,35kg/l. Je wilt naar 0,03g/ml of 0,03kg/l. Daarvoor deel je 0,35 door 0,03 = 11 2/3. Per 11 2/3 ml moet daarvan 1 ml 35%-oplossing zijn. Je voegt dus 10 2/3 ml toe. Of zo je wilt: om van 35%-oplossing naar 3%-oplossing te gaan voeg je 10 2/3 delen water toe aan 1 deel 35%-oplossing.

Voor een liter zou dat inderdaad (ik doe het niet grofweg, dus ik houd mijn 11 2/3 aan;)) betekenen dat je die liter door 11 2/3 deelt (= ongeveer 86 ml). Die liter 3%-oplossing moet dan 10 2/3 deel water en 1 deel 35%-oplossing.

Ergo: 914ml water en 86ml (of 1720 druppels of 5 eetlepels en 1 theelepel en 20 druppels) 35%-oplossing (en omdat het moleculair gewicht van H2O2 bijna gelijk is aan dat van water, kun je, als je wilt, 86g 35%-oplossing aan 914g water om een 3%-oplossing te krijgen).

Voor het berekenen van die eetlepel ga ik er vanuit dat men een eetlepel toevoegt aan 1 liter (dus totaal volume 1015ml) en niet een eetlepel als onderdeel van liter neemt (dus totaal volume 1000ml, maar volume water = 985ml). Op zich is het gebruikelijker om het anders te doen, maar ik heb zo'n vermoeden dat men niet zulke "ingewikkelde" rekensommen wil maken. Het ontloopt elkaar niet veel, maar ik heb een hekel aan onnauwkeurigheid ;).

Eén eetlepel 3%-oplossing is 15ml 3%-oplossing. Met een oplossing van 0,03g/ml heb je dan 15 ml x 0,03 g/ml = 0,45 g pure H2O2 in 1l + 15ml = 0,45g/1015ml = 0,44g/l. (Dit staat gelijk aan een oplossing van 0,00044g/ml = 0,044% --> vergelijk met die 0,05%).

Met een oplossing van 35% heb je 350g/l. Dat betekent dat je 0,44/350 l = ongeveer 0,00125 l nodig hebt. Dat staat gelijk aan ongeveer 1,25ml (oftewel 25 druppels of een kwart theelepel) 35%-oplossing in een liter water.

Had je het simpeler willen uitrekenen, had je 15 door 11 2/3 gedeeld en was je min of meer op hetzelfde uitgekomen.

Wil je dan nog weten hoeveel dit op 2 liter is, dan doe je het allemaal keer 2 uiteraard. Oftewel: een eetlepel (15 ml) 3%-oplossing op een liter water is dus 2,5 ml (of een halve theelepel of 50 druppels) 35%-oplossing in 2l verdunde oplossing.

Dan nog even het verschil tussen 20 druppels/ml of 20 druppels/tl: stel dat we 20 druppels op een milliter nemen, dan zie je dus wat er zou kunnen gebeuren als je 4 druppels in 2 liter water oplost. 4 druppels 35%-oplossing = 1/5 ml 35%-oplossing. 1/5 ml x 0,35 g/ml = 0,07 g pure H2O2. Opgelost in 2l (=2000ml) water levert dat een 0,07g/2000ml = 0,000035g/ml = 0,0035%-oplossing (= een ogenschijnlijk verwaarloosbare oplossing) op.

Als zelfs dat al te veel zou zijn gebleken voor een klysma, dan wil ik niet weten wat er gebeurd was als we 5x zo veel (dus een 0,0175%-oplossing) hadden uitgerekend.

Voor degene die nog wil weten hoeveel 0,05%-oplossing precies zou moeten zijn:

0,35g/ml (of kg/l) / 0,0005g/ml (of kg/l) = 700. Dan zou je dus 1 ml (of 20 druppels) 35%-oplossing aan 699 ml water toevoegen.

Is het allemaal nog te volgen?

 
Pinklady,

WOW, je bent echt een rekentalent! Het duizelt me enigzins. Allereerst over die theelepel. Volgens jou is deze 15 ml., ik kom uit op 20 ml. Dat ligt er natuurlijk aan of deze afgestreken is of niet. De mijne is dus bol, maak ik uit jouw woorden op. Maar ondanks het feit dat ik uitga van een vollere eetlepel kom ik uit op een lagere dosis H2O2. In mijn berekening kom ik uit op 13 druppels 35% op een liter water. Jij komt echter uit op 25 druppels per liter. Dat is het dubbele! Gezien de voorlopige resultaten van ikke lijkt het er echter op dat noch jouw rekensom, noch de mijne aan te raden is, want dan ploft het je gat uit! :D

Mike

 
Niet om heel flauw te zijn (daarvoor ben ik je veel te veel verschuldigd), maar zal ik je dan nog eens iets vertellen over een (afgestreken en bolle) eetlepel vloeistof? Persoonlijk heb ik nog nooit een bolle eetlepel vloeistof gezien, maar als jij het voor elkaar krijgt om er één te hebben, dan kom ik persoonlijk bij je kijken en ben jij waarschijnlijk ook in één klap beroemd :lol: Een eigenschap van vloeistof is namelijk dat het een constant hoogteniveau wil behouden en als gevolg daarvan wegvloeit bij hoogteverschil :wink:

Om weer even normaal te doen: volgens mijn kennis is een eetlepel (theelepel/soeplepel/wat voor soort lepel dan ook) vloeistof dus altijd afgestreken en heeft deze altijd dezelfde inhoud. Het kan iets schelen bij verdikte vloeistof (vla of olie bijvoorbeeld). Dan kan er iets meer in. Het natuurkundige verschijnsel heeft een naam, maar ik ben even vergeten hoe die luidde.

Verder heb ik de standaardeenheid van een eetlepel genomen en die schijnt 15 ml te zijn. Als jouw eetlepel 20ml (40 niet, dat is héél veel en is waarschijnlijk meer een opscheplepel) is, dan kan dat ook en valt daarmee ook te rekenen.

Het grote verschil is hoe dan ook dat jij uitgaat van 4 druppels per ml (20 per 5ml = theelepel) en ik (zoals ik in de opmerkingen schreef) 20 druppels per ml (=100 per 5ml = theelepel). Heb ik ook maar van internet gehaald. Het zijn wel redenen dat ik met grammen werk en niet graag met inhoudsmaten die niet eenduidig zijn.

In ieder geval heb ik daardoor 5x zo veel druppels voor hetzelfde aantal milliliters als jij. Jij rekent dan wel met meer milliliters, maar niet met 5x zo veel. Snap je?

En je hebt wel gelijk dat we het waarschijnlijk beter niet als klysma kunnen proberen :wink:

 
Laat ik mijn licht er dan ook nog maar eens over schijnen (want dit duurt véél te lang ;) ):

Pinklady rekent met de officiële eenheden:

officiële eetlepel = 15 ml.

Je eetlepel thuis = 5 ml (is hetzelfde als een officiële theelepel)

20 druppels = 1 ml.

De eenvoudigste manier::

15 ml 3% is hetzelfde als (3%:35%)x15 ml = 1,28 ml 35% per liter water. Komt neer op 1,28 x 20 = 25 à 26 druppels.

Of in het andere geval:

5ml 3% is hetzelfde als (3%:35%)x5 ml = 0,43 ml 35 %. Komt neer op 0,43 x 20 = 8 à 9 druppels per liter.

Beide hoeveelheden zijn afgerond makkelijk op te trekken met een 1 cc spuitje als je uitgaat van een te ruime druppelberekening.

Moet ik erbij zeggen dat ik al maanden klysma's neem met h2o2 (en een beetje sole). Ik heb altijd een 'gangbare' 3-5 druppels op 500-750 cc gebruikt omdat ik veronderstelde dat als je dat in die dosering probleemloos kan drinken je daar ook een klysma van kan maken. Doe dat echter niet als je nog 'vol' zit want je houdt het geen 2 minuten uit.. Als het oorlog geeft in je maag, dan ook in je darmen :lol: Ben je leeg en je neemt dàn een h2o2 klysma, dan is het makkelijker 10-15 minuten vast te houden. Het resultaat bij mij is dan meestal behoorlijk veel losgeweekte slijmzooi.

Hilda

Is Mike dan toch werelberoemd met één argeloze opmerking: een bolle eetlepel vloeistof bestaat wel degelijk. Wel eens van oppervlaktespanning gehoord..?? Daarom is een druppel water op een glad oppervlak bolvormig en vloeit 'ie niet ogenblikkelijk uit. Doe maar's voorzichtig een theelepel water.. het wateroppervlak komt boven het theelepeltje uit. (En ja, ik heb het uitgeprobeerd :))

 
Dus jij hebt er de langste ervaring mee, Hilda, dat wist ik helemaal niet! Goed dat je deze ervaring hier met ons deelt! En bedankt voor je steunbetuiging omtrent bolle theelepels met vloeistof! :mrgreen:

Mike

 
Hilda,

wat je zegt klopt: doe het op lege maag.

Vanmorgen na het ontbijt geprobeerd met h202, geen succes.. zo snel als het er gister uitkwam, ze slecht ging het vanmorgen. Dikke opgezette buik en het wilde er niet uitkomen.. vanalles geprobeerd en dus vandaag nog 3 keer een klysma gedaan. Langzaam kwam er wel wat uit, maar het leek alsof er iets in de weg zat (het water bleef in mijn bui zitten dus die werd dik)

Nu wat beter, maar wil zo nog even een klysma doen om er zeker van te zijn dat alles weg is..

brr wat een ellende.

wanneer doe jij de klysma?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.351
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan