H202

Op mswebforum wordt gewaarschuwd tegen H202, oa niet gebruiken als ontsmettingsmiddel. Zou littekenweefsel vormen????

Weet jij hier iets van Mike?

 
Onzin! Dit komt van de foutieve theorie dat zuurstof een 'vrije radicaal' is. Vrije radicalen zorgen nl. voor celveroudering en litekenweefselvorming.

Misschien tijd om eens uit te leggen wat een vrije radicaal is. Dit is een losgeslagen molecuul dat uit balans is omdat het een elektron mist, dus geen negatieve lading meer heeft. In zijn honger naar een negatief geladen elektron zal een vrije radicaal de cellen beroven van zuurstof, omdat deze negatief geladen is en dus wel dat elektron heeft. Celveroudering en vorming van littekenweefsel zijn dus het gevolg van zuurstofgebrek op celniveau en dus kunnen vrije radicalen geen oxidatie veroorzaken.

Hoe kom je van vrije radicalen af? Door middel van oxidatie! Door zuurstof toe te voegen hoeft de vrije radicaal zijn elektron niet meer aan de cellen te onttrekken maar wordt dit 'gedoneerd', zoals dit in scheikundige termen genoemd wordt. Het negatieve elektron bindt zich aan het positief geladen proton en het molecuul is weer in balans en daarmee is de vrije radicaal geneutraliseerd. Dit is het magnetisme van Moeder Natuur, waarbij negatief zich aan positief bindt.

Een 'antioxidant' gaat vrije radicalen tegen door een elektron te doneren. Vanuit de foutieve gedachte dat vrije radicalen voor veroudering zorgen door middel van oxidatie (terwijl ze juist cellen beroven van zuurstof en dus oxidatie tegengaan) zijn we op de term 'antioxidant' gekomen. Dat krijg je als een oorlogsmodel loslaat op de geneeskunde. Een 'antioxidant' is in werkelijkheid dus een oxidant, want juist door toevoeging van negatief geladen zuurstof worden vrije radicalen geneutraliseerd. Oxidatie BEVORDERT dus verjonging en gaat littekenweefselvorming TEGEN!

Mike

 
Misschien goed om nog een aanvulling te geven op bovenstaande post.

Alle leven op aarde bestaat uit water en zuurstof, de twee basiselementen van het leven. Ons lichaam draait ook op zuurstof en water. Ziekte moet gezien worden als uitdroging en verstikking op celniveau, een tekort aan water en zuurstof, en moet dus ook op die manier worden opgelost.

Waarom horen we allemaal maar over vrije radicalen? We weten dat een zuurstofmolecuul uit balans kan zijn en dan een elektron mist. Minder bekend is dat een waterstofmolecuul net zo goed uit balans kan zijn en dan ofwel een elektron, ofwel een proton mist. Dit noemen we uitdroging.

Nu wordt misschien duidelijk waarom het stabiele molecuul H2O2 zo belangrijk is. Zowel het waterstofmolecuul komt in paren voor (H2) als het zuurstofmolecuul (O2). Het enzym catalase zorgt ervoor dat, zodra H2O2 in ons systeem wordt geintroduceerd, het wordt opgesplitst in waterstof en zuurstof. Het lichaam kan dan zelf beslissen of het de waterstof wil inzetten op specifieke plekken of de zuurstof, of allebei. Is een cel hoofdzakelijk uitgedroogd, dan zal het lichaam de H2 gebruiken om de waterstofmoleculen in balans te brengen door een elektron of proton terug te geven. Is een cel verstikt, dan zal het lichaam de O2 gebruiken om het zuurstofmolecuul in balans te brengen door een elektron terug te geven.

Duidelijk is dat H2O2 geen 'vrije radicaal' is en ook geen 'antioxidant', maar een BOUWSTEEN die 'afgebrokkelde' structuren weer kan heropbouwen. H2O2 bevordert REGENERATIE omdat het zowel de waterstofmoleculen ondersteunt als de zuurstofmoleculen. Een gebrek aan H2O2 (water en zuurstof) is DEGENERATIE. Dat is dus je veroudering, maar ook je littenweefsel! Er is bijv. bekend dat brandwonden volledig kunnen helen met ozon. Ook is bekend dat brandwonden succesvol behandeld kunnen worden met Manuka-honing (in Engeland officieel erkend als medicijn!). Drie keer raden waarom? Jullie mogen nooit meer raden: omdat Manuka-honing bijzonder rijk is aan waterstofperoxide!

Nu wordt misschien ook duidelijk waarom de consumptie van verzadigd vet zo belangrijk is. Wat maakt een vet verzadigd? De aanwezigheid van grote hoeveelheden waterstof! De beste manier om je cellen te hydrateren, te voorzien van vocht, is om ze waterstof te geven. Geen water, maar waterSTOF, de bouwsteen van water. Er is nl. 0% verlies bij waterstof!

Grote hoeveelheden water drinken zorgt ervoor dat je om de haverklap naar het toilet loopt. Je lichaam probeert je te vertellen dat het helemaal niet zit te wachten op al dat vocht en gooit het er net zo hard weer uit als dat het erin kwam. Er is echter een groot nadeel verbonden aan veel waterconsumptie: het verdunt je maagsappen, waardoor je minder maagzuur krijgt (water is ook alkalisch, een base), en het voert elektrolyten, kostbare mineralen, af. Door het drinken van veel water kunnen je cellen dus uitgedroogd raken en minder effectief functioneren! Als je lichaam uitgedroogd raakt, moet het nl. van zichzelf gaan lenen, van de vochtvoorraad van zijn eigen cellen. Dit verklaart rimpelvorming en littekenvorming. Rauwe melk drinken of mineraalrijke en vette beestenbottenbouillons zijn een veel betere keuze. Het gaat om waterstof!

Waterstof is het oudste element ter wereld, het was er al voordat zuurstof een grote rol ging spelen. Het is een zuurvormend, vrouwelijk element. Zuren zijn bouwstoffen, basen zijn afbraakstoffen. Beide zijn belangrijk, mits deze in balans zijn. Die balans is overigens niet 50-50, maar eerder 70-30 in het voordeel van de bouwstoffen, de zuren. En wat vertellen de voorstanders van de zuur-basetheorie je? Eet 70% basen en 30% zuren. Precies andersom dus! Wat ze dus eigenlijk zeggen is: eet meer mannelijke afbraakstoffen dan vrouwelijke bouwstoffen. Geen wonder dat vegetariers en veganisten wegkwijnen waar ze bij staan!

Water en zuurstof moeten met elkaar in balans zijn. Het H2O2-molecuul biedt ons dat en het is de reden waarom het onderdeel uitmaakt van de complete watercyclus van de natuur. Eet dus meer verzadigd vet en drink dus meer zuurstofrijk water!

Mike

 
Nog even een kleine aanvulling. Die 'verzurende' vleesconsumptie komt natuurlijk 100% overeen met onze evolutionaire achtergrond als jager-verzamelaars, waarbij we de plantenetende prooidieren aten, omdat die bij de planten konden komen en wij niet, door achtereenvolgende ijstijden. Als er al sprake was van een warm seizoen en we wel aan planten konden komen, dan was dit van korte duur. Groente en fruit zijn dus altijd een seizoensproduct geweest en daarmee aanvullend op vlees of vis. Hierdoor heb je dus je basis van 70% (of meer) zuurvormende waterstof uit verzadigde vetten en 30% (of minder) basisch voedsel uit planten.

Dit komt ook exact overeen met de bevindingen van Weston Price die constateerde dat alle voedingspatronen van alle 14 natuurvolkeren die hij onderzocht in meer of mindere mate overwegend zuurvormend waren. Price hamerde ook op een hogere consumptie (2 gram per dag) van fosforzuur dan het basische calcium (1,5 gram per dag).

Meer opbouw dan afbraak dus, precies zoals de natuur het bedoeld heeft!

Mike

 
Iets snap ik nog niet. Je lichaam zit te wachten op waterstof en niet op water? Maar water is toch h2o1, dus bestaat toch ook voor het grootste gedeelte uit waterstof?? Het enige verschil met h2o2 is een extra zuurstofmolecuul. Ik snap ook nog steeds niet waarom h2o2 en ozon allebei als actieve zuurstof wordt gezien. ozon is o3 en dus opzoek naar een extra zuurstofmolecuur om weer stabiel te worden. Maar h2o2 heeft 2 waterstofmoleculen en 2 zuurstofmoleculen. STABIELE zuurstof dus, zou ik zeggen.

Zoals ik het zie is ozon dus ACTIEVE zuurstof en h2o2 STABIELE zuurstof??

Kraanwater is h2o1, dus 1 zuurstofmolecuul wat ook weer opzoek gaat naar een ander zuurstofmolecuul om weer stabiel te worden. Gewoon kraanwater is dus eigenlijk ook een vorm van actieve zuurstof???

Evan

 
Evan,

Deze terminologie is inderdaad verwarrend. H2O2 en O3 worden actieve zuurstof genoemd omdat ze een O1-molecuul toevoegen aan water of zuurstof. Een O1-molecuul is actief omdat het gepaard wil worden met een ander O1-molecuul en zo weer O2 kan worden. In het geval van H2O1 moet er dus een O1-molecuul bij om een stabiel molecuul te krijgen (H2O2), in het geval van O3 moet er een O1-molecuul af om een stabiel molecuul te krijgen. Het feit dat er zogeheten 'singlet oxygen' (O1) bij of af moet is de reden dat men verwijst naar ozon of waterstofperoxide als actieve zuurstof. Je hebt echter helemaal gelijk als je zegt dat H2O2 juist een zeer stabiel molecuul is en dus beter stabiele zuurstof genoemd kan worden. Met evenveel gemak kun je het ook stabiele waterstof noemen.

Hoe ozon H2O2 wordt als het zich vermengt met water is mij niet duidelijk, daarvoor ben ik te weinig een biochemicus. Evenmin weet ik hoe vit. C verandert in waterstofperoxide. Feit is dat dit wel gebeurt. Dit maakt dat water kennelijk streeft naar een stabiele structuur van gelijke paren waterstof en zuurstof. Water is dus helemaal geen H2O1. Gedistilleerd water is H2O1, maar dat is water dat is beroofd van al zijn mineralen en kennelijk ook een O1-molecuul. Het dichtst dat natuurlijk water in de buurt komt van gedistilleerd water is regenwater. Het grote verschil met gedistilleerd water is echter wel dat regenwater zwavel en waterstofperoxide bevat. Zelfs in zijn meest elementaire vorm bevat natuurlijk water dus wel degelijk zuurstofparen! Uit de lucht komt water dat rijk is aan zwavel en zuurstof. Het regenwater voegt dit toe aan de bodem zodra het de grond raakt en neemt op zijn weg mineralen uit de bodem met zich mee, zodat deze beter beschikbaar worden voor de plantenwortels. Een ingenieus systeem, maar in gebieden met veel regenval (zoals Nederland) betekent dit wel dat onze bodems mineraalarmer zijn, omdat deze door de regen wegspoelen. Hierdoor neemt het eiwitgehalte van gewassen af, de zogeheten 'zachte tarwe' om een voorbeeld te geven. Deze plantengewassen zijn minder voedzaam, omdat we allemaal weten dat eiwitten langzamer verteerd worden vanwege hun grote moleculen en de bloedsuiker stabiliseren.

H2O1 is een MENSELIJKE creatie. Het is geen actieve zuurstof waar je het dan over hebt maar REACTIEVE zuurstof. Het water is uit balans, mist zijn structuur, en zal op zoek gaan naar zuurstof in jouw lichaam en je cellen hiervan beroven om weer in balans te komen. Wanneer er meer waterstof dan zuurstof in water zit, is het water verzurend. Wanneer er meer zuurstof dan waterstof in water zit, is water alkaliserend. Beide kunnen tijdelijk therapeutisch nut hebben om een verstoorde zuur-basebalans te corrigeren, maar beter is het om gewoon H2O2 tot je te nemen. Het enzym catalase, dat zich overal in je lichaam bevindt, splitst de waterstof en zuurstof op en je lichaam stuurt zelf bij richting zuurvormend of alkalisch waar nodig en voert de excessen af. Zo heeft de natuur het bedoeld. Wij zijn degenen die lopen knutselen met voedsel en water en de balans verstoren. Geraffineerd zout is ook een product waarbij 84 mineralen worden teruggebracht naar 2, natriumchloride, en het zout in je lichaam op zoek gaat naar de resterende mineralen. Geraffineerde suiker idem dito. Wat is hier eigenlijk zo geraffineerd aan?

Mike

 
Mike,

bedankt, nu snap ik 'm eindelijk! H2o1 is een menselijke creatie, dus (gefilterd) kraanwater is eigenlijk helemaal niet zo gezond? Het beste kun je hier dus altijd een klein beetje h2o2 en sole aan toevoegen?

Het valt me een beetje op dat ik de laatste tijd steeds minder water ga drinken ivm verdunning van het maagzuur en dus een slechtere vertering. Ik drink als ik naar bed ga en als ik wakker wordt een groot glas met water, sole en ongeveer 12 druppels h2o2. Verder drink ik als ik op mijn werk aankom een paar bakjes groene thee en verdeeld over de dag ongeveer een halve tot 3kwart liter melkkefir. Verder natuurlijke megaladingen verzadigd vet. Zou ik op deze manier voldoende water(stof) binnen krijgen?

Hoe zit dat nu echt met water drinken? Ik heb thuis een boek "water het beste medicijn" ofzo waarin de schrijver beweert dat het drinken van 0.3l water per 10kg lichaamsgewicht "HET" grote medicijn is tegen vanalles en nog wat, maar volgens mij begrijpt hij het dus niet helemaal?

Evan

 
Dat is het boek van Bathmanghelidj. Hij presenteert water als het middel tegen alle kwalen omdat volgens hem alle kwalen het gevolg zijn van uitdroging op celniveau. Hij mist sowieso de zuurstofconnectie, want behalve dat cellen uitdrogen verstikken ze ook. Het is dus een chronisch tekort aan waterstof maar ook aan zuurstof. De bedoeling is dus om gestructureerd water binnen te krijgen dat zowel rijk is aan waterstof als aan zuurstof. Natuurlijk water is dat, maar niet iedereen heeft een bron naast de deur (behalve ik dan, in een bos!).

Water is een perfecte drager en geleider van informatie en dus ook voedingsstoffen. DRINK dus je mineralen in de vorm van een Sole op basis van Keltisch zeezout. DRINK dus je waterstof en zuurstof op basis van toegevoegde H2O2. Verder krijg je meer dan genoeg waterstof binnen d.m.v. verzadigde vetten. Het kenmerk van verzadigd vet is dat het waterstof is dat voor de verzadiging zorgt. D.m.v. ozon en/of waterstofperoxide kun je je inname van waterstof via verzadigde vetten aanvullen met zuurstof, want water en zuurstof moeten altijd in balans met elkaar zijn.

Dat handige apparaatje van jou om water te wervelen werkt trouwens ook om meer structuur aan water te geven, omdat de werveling zorgt voor elektrische energie en dus ozon. Voor wie niet weet waar ik het over heb, hier is dat spotgoedkope dingetje:

http://www.speelwonder.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=1110

Mike

 
Dat aparaatje geeft idd meer structuur aan het water, maar heb ook weleens gelezen dat het op deze manier beter opneembaar wordt voor je lichaam. Het water gaat dan van 128 naar 3 klusters (wat dat ook precies mag betekenen). 128 klusters schijnt zeer slecht opneembaar te zijn, dus hiervan blijf je naar de wc rennen.

 
Mike,

Wist je trouwens dat bij de "reiniging" van ons drinkwater ook al gebruik wordt gemaakt van h2o2 en ozon? Maar waarschijnlijk gebruiken ze het gewoon een een veel te lage dosering ofzo??

Evan

 
Nee, geen weblink. Mijn broer kent iemand die bij die waterreiniging werkt. Toen hij zei dat ik een soort ozonapparaatje op de kraan had vertelde deze meneer dat zij ook met ozon en h2o2 werkten bij de reiniging van het water. Werd gelijk weer even voor gek verklaard. Levensgevaarlijk natuurlijk die ozon en h2o2 :lol:

Ik las net trouwens op de site van Ron Fonteine een bericht dat er wel degelijk ook fluor wordt toegevoegd in ons drinkwater :evil:

Evan

 
Even een klein h2o2 succes verhaaltje 8)

Mijn moeder heeft al jaren last van hoge bloeddruk. Ze nam altijd 1 tablet per dag van een of ander magisch bloeddruk "medicijn". Toen is ze wat gezonder gaan eten en na een tijdje heeft ze af kunnen bouwen tot een half tablet per dag. Vanalles geprobeerd verder, maar helemaal afbouwen wilde maar niet lukken. Steeds knalde de bloeddruk weer omhoog als ze minderde met de medicijnen. Sinds een tijdje zit ze ook aan de h2o2. Eerst opgebouwd tot ongeveer 14 druppels dacht ik, maar dit beviel haar niet echt. Ze doet nu in elk glas water, koffie een paar druppeltjes en dit bevalt haar veel beter. Vorige week is ze weer eens naar Ron Velthuis gegaan om te kijken of er verbeteringen waren. Toen Ron haar bloeddruk opmeette bleek deze zelfs bijna te laag te zijn! Nu is ze sinds maandag gaan minderen naar een kwart tabletje en ze voelt zich er prima bij. Misschien gaat ze er over een paar weken zelfs helemaal mee stoppen!

 
Oh wauw, goed hee.

Zijn er nog andere tips qua voeding om de bloeddruk omlaag te krijgen, mijn pa heeft er nogal last van.

Kan zijn dat ik deze blog niet helemaal goed heb doorgelezen, mocht het één en ander er al staan excuses.

Trouwens ik heb een jaar geleden een ebook gekocht, dat heet 1minute cure en daat gaat puur over foodgrade waterstof peroxide en zij beweren dat je er alles mee kunt genezen.

Echt mooi om te lezen.

 
Magnesium verlaagt de bloeddruk. In ongeraffineerd, Keltisch zeezout is na natrium en chloor magnesium het derde meest voorkomende mineraal. Ik heb al verschillende berichten gekregen van mensen die een Sole maakten van Keltisch zeezout en binnen 1 maand (!) hun bloeddruk succesvol verlaagden, puur en alleen door het drinken van dit zout. Ironisch, he, dat ze zeggen dat zout de bloeddruk verhoogt, terwijl echt zout juist het tegenovergestelde doet!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan