H202

Hoe doen jullie dat als jullie op vakantie gaan?
Ik vlieg over een week naar Gran Canaria en zou graag H202 meenemen maar geloof niet dat dit kan in het vliegtuig..


Iemand hier nog antwoord op?
Zou het zonde vinden een week te moeten stoppen!
 
In je handbagage mag je in ieder geval niet meer dan 200 ml (?) vloeistof meenemen. In je koffer zou wel moeten kunnen (goed inpakken) lijkt me.

Mark
 
Ik zou niet met h2o2 gaan liggen stunten op een vliegveld.
Een prachtige manier om het gebruik ervan aan banden te leggen.
Men aast altijd op 1 foutje, snap je?
Speel het tuig niet in de hand.
Je kan voor vele anderen veel verkloten met je weekje zonder.
 
Hoe gaan ze controleren of het 8 of 10% is?

Voor de zekerheid en om het jezelf makkelijk te maken, want 8% of minder is volgens die link geen probleem:
Maak er 5% van (1 deel 10% op 1 deel water) en dan neem je 2 x zoveel. (en niet vergeten als je weer in Nederland bent je dosis weer te halveren als je 10% neemt..
En mocht je vragen krijgen, krijg je niet wat het ziet eruit als een flesje water, dan zeg je dat het mondwater is. Is nog waar ook, want daar wordt het ook voor gebruikt. (o.a. door mezelf)
 
Bij twijfel of onduidelijkheid gooien ze het gewoon weg is mijn ervaring inmiddels.
Jaren geleden vloog er van mij bijna een harde deo-stick de kliko in omdat men dacht dat er vloeistof in zou kunnen zitten.
 
Dan maak ik er 5% van en doe ik het gewoon tussen mijn toiletspullen.
Zoveel hoef ik ook niet mee te nemen voor 1 week, dus mochten ze het weggooien is dat zonde maar geen ramp.

Bedankt hoor!!
 
En wat ga je zeggen als ze vragen wat er in dat flesje zit? Watserstofperoixde is een ontvlambaar en ontplofbaar goedje en als ze het weggooien heb je geluk. Je kunt ook eruit gepikt worden en ondervraagd worden over waarom jij dat bij je hebt. is het heel erg om een week te stoppen? Zo geef je nl. H2O2 een slechte naam, er is geen douanebeambte die begrijpt dat je dit om medicinale redenen mee wilt nemen!

Mike

 
@Biebs, zorg er in elk geval voor dat je je Material Safety Data Sheet bij je hebt.
https://upcommons.upc.edu/pfc/bitstream/2099.1/3092/5/34110-5.pdf
Ik zou het ding eerst zelf even begrijpend lezen.
 
Waarom zoek je ter plekke geen farmacia (apotheek) op en ga je het daar halen? Die zitten in Spanje zowat op elke straathoek. Volgens mij ook gewoon te koop in de supermarkt (agua oxigenada). Heel normaal voor allerlei dagelijks gebruik in Spanje.
 
Bedankt voor het mee denken!!

Hoe komt het dat dat in Spanje zo makkelijk te krijgen is?
Dat zal niet dezelfde kwaliteit (foodgrade) zijn lijkt me :)

Ik denk niet dat ik het durf mee te nemen. Ook niet verdund.
Maar als je zo veel klachten hebt is het vervelend om iets goeds los te laten, al is het voor een weekje. Omdat ik daar ook niet echt WAPF kan eten.
Ik wil niet nog slechter thuiskomen!
 
Vraag voor de foodgrade kwaliteit bij een farmacia naar de "Agua Oxigenada Grado Alimenticio" of "Peróxido de Hidrogeno de Grado Alimenticio". Ik weet ook niet of ze die kwaliteit daar hebben, maar het valt te proberen en anders weten zij misschien een adres. Soms zijn middelen die hier moeilijk of niet zonder recept verkrijgbaar zijn in het buitenland gewoon voor handen over de toonbank. Het valt te proberen. Wil je het zeker weten dan wil ik het wel even navragen bij een bevriende apotheker in Spanje.
 
Niet die data sheet van 10% meenemen.. (10% mag niet mee)
Zoals ik al zei: mondwater.
http://www.dokterdokter.nl/medicijn/waterstofperoxide-oplossing-3-fna-zelfzorg/
In Nederland ook gewoon te koop bij de betere drogist.
Flesje kopen, leeggieten en je eigen 3% foodgrade erin. Zo heb je 3 (of 5%) in een originele verpakking. (in het ruim, niet in je handbagage)

Ontplofbaar is het niet.
35% en hoger is ontvlambaar en corrosief. En dat valt ook wel mee, je kan er "gewoon" je handen mee wassen, zolang je maar niks in je ogen krijgt want dan heb je een groot probleem. (beter maar niet doen)
3% is geen van allen.
 
Kan het dat je van 8 druppels 10% al last kan hebben?

Ik voel me behoorlijk beroerd. Dingen die ik al een tijdje niet meer had, zoals ernstige duizeligheid, NOG vermoeider (kon al vrij weinig, nu is het helemaal drama), snellere hartslag, misselijkheid.

Overmorgen op vakantie, maar zie het nu helemaal niet zitten. Veel huilen.
Met 5 druppels had ik vorige week "goede" dagen.
 
Hallo,

Ik heb een vraagje weet niet of ik dan weer een niet topic moet openen of zo iets kan vragen?

Ik wil gaan beginnen met h202 voor het eerst en dan beginnen met 12% moet het perse in gedistilleerd water? en als je begint met 3 druppels hoeveel water moet je dan erbij doen?

Ook wil ik graag een zapper kopen vanwege de parasieten in dunne darm maar ik vroeg mij af: is het beter om eerst te beginnen met h202 en daarna de zapper of eerst de zapper? of allebei?

Hoop van jullie te horen!

gr nathalie
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.888
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan