¨Goede¨ duivelse doelen

@lievergezond: die link heb ik hierboven ook geplaatst. Heb maandag de sticker besteld, zal morgen wel binnenkomen. Goed dat jij die oplichters weg hebt gejaagd! Het wordt steeds gekker met die lui.

 
He San, ik heb die persoon niet echt weggejaagd voor mijn gevoel hoor.

Ik vroeg om een telefoonnummer en dat wilde hij niet geven en toen hield het van hem uit op.

Wat al raar is van zichzelf.

Als mensen op deze manier geen bedenktijd krijgen, dan wil men mensen een loer draaien.

Zo zie ik het nu.

De tekst die ik hierboven aanhaalde, is van iemand anders die wat meer alert is dan ik.

Ik wil deurleurders het voordeel van de twijfel graag toch nog altijd geven, maar wel op zijn minst op mijn eigen voorwaarden.

Goed dat je die sticker gaat opplakken: scheelt een hoop gezeik.

Goede van slechte doelen op het moment zelf scheiden: daar gaat zoveel tijd in zitten en je weet het toch gewoon nooit?

Geen geleur meer aan mijn deur.

Ik ga proberen zelf een kleurenprint te maken en dat opplakken op mijn deur.

 
Nee, ik bedoel het ook meer dat je goed tot de kern bent doorgedrongen, anders was hij er niet vandoor gegaan. Inderdaad een vreemde zaak.

Ik ben het zat met "deurleurders". Vaak zijn het hele aardige collectanten, en ik heb geen zin om steeds te liegen dat ik geen klein geld heb. Vind het lastig om ze zonder pardon nee te verkopen, of om uit te leggen dat ik niet achter de stichting sta. Los van dat zijn de collectanten ook volhardend! Ik had onlangs echt geen geld, en toen kwam de collectant (onderbuurman) later weer terug! Dus hopelijk werkt het met die sticker. Als het bonafide organisaties waren gaf ik met liefde geld, maar ja, dat is nou net het probleem...

Zelf printen is ook een prima plan toch? Als ze het maar lezen.

 
Quote:
Ik had onlangs echt geen geld, en toen kwam de collectant (onderbuurman) later weer terug!


Hoi San, wat brutaal zeg.

Mensen hebben recht op smoezen vind ik.

Je bent als degene die thuis wordt benaderd en de deur opent kwetsbaar.

En je hebt gelijk zeg dat je van al het gezeik af wil zijn (de gesprekken met goedbedoelende collectanten).

Quote:
Zelf printen is ook een prima plan toch? Als ze het maar lezen.


Ja, precies.

Ik heb het uitgeprint, plakband op geplakt en met zwarte duc-tape op mijn deur geplakt.

Geen misverstanden meer hierover nu hopelijk.

Het is nu duidelijk: geen huis-aan-huisbladen, geen reclamefolders en geen colportage meer.

Niks te godsdienst, niks te commercie en ook niet de zogenaamde goede doelen.

Pas overviel zo'n -dit keer hopelijk- goed doel me nog.

Ik heb het vast verkeerd gedaan: ik had dus echt geen klein geld meer.

Het was iemand die er nogal aardig uitzag in mijn ogen en die zei voor natuurmonumenten te collecteren.

Het kan evenzogoed een oplichter geweest zijn, maar omdat ik nooit iets geef dacht ik: ach ik geef eens wat papieren geld.

Een opwelling.

 
Ja raar he. Ik stond er ook van te kijken. Daarom vind ik die sticker een goede optie, om dat soort types af te weren (hoop ik). Mooi dat het bij jou ook hangt, als iemand het dan niet snapt wijs je het gewoon even vriendelijk aan.

Tja, dat je soms iets geeft is onvermijdelijk denk ik. De collectanten zijn vaak juist de goede mensen, die het beste willen. Natuurmonumenten is denk ik een redelijk onschuldige organisatie.

Toen ik zwanger was ben ik "gevangen" door een of andere snuiter van het KWF. Die lui weten het hoor, wie ze moeten pakken. Met m'n stomme kop heb ik toen een lot gekocht. Ik vond de verkoper niet eens aardig. Dacht toen nog dat het KWF redelijk ok was, alleen had ik toen al twijfels over waarom ze niet meer stuurden op een gezonde leefstijl. Maar goed, zwanger en wel ging ik voor de bijl. Dat gebeurt me niet nog eens! (hoop ik).

 
Quote:
het WNF is opgericht door ex-SS'er Prins Bernhard samen met Sir Julian Huxley, prominent lid van de eugeneticabeweging die Hitler financieel en moreel steunde in zijn rassenpolitiek van Ubermensch-Untermensch ('eugenetica' betekent 'goede genen' en was voor WOII in Amerika al verwoven in wetten van ruim 30 Amerikaanse staten en heeft geleid tot de gedwongen sterilisatie van maar liefst 60.000 (!) geestelijk gehandicapten - hoe duivels wil je het hebben?). Waarom zouden een ex-nazi en iemand die de zeer racistische eugeneticaleer voorstond een milieubeweging willen starten?


Ik heb deze vraag met dit verhaal aan het wnf gevraagd en heb een mail teruggekregen

Quote:
Geachte heer Brakman,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Prins Bernhard was de eerste president van de internationale WWF-organisatie vanaf de oprichting in 1961 tot 1976. Tot aan zijn dood bleef hij actief als president van het Nederlandse Wereld Natuur Fonds. Onder zijn inspirerende leiding groeide de organisatie uit tot 875.000 donateurs, waarvan 88.000 jeugdleden. Het WWF, waar het Wereld Natuur Fonds onderdeel van is, opereert in 90 landen en voert ruim 1.200 natuurbeschermingsprojecten uit over de hele wereld.

Prins Bernhard heeft met zijn doortastendheid erg veel weten te bereiken. Zo maakte hij president Kennedy erop attent dat Amerikaanse mariniers op Groenland uit verveling ijsberen waren gaan schieten. Een telefoontje van de president aan de commandant ter plaatse was voldoende dit te stoppen. Behalve doortastend was hij ook uitermate betrokken

Vanaf 1961 tot de laatste dagen van zijn leven zette de prins zich in voor de natuur. In die 43 jaar wist hij vele successen te boeken en laat hij een organisatie na die over de hele wereld op een eigentijdse manier werkt aan natuurbescherming.

Zonder de prins zou het Wereld Natuur Fonds zich nooit die sterke plek in onze samenleving hebben verworven die het nu heeft. Zijn visie, gedrevenheid en vastberadenheid hebben ervoor gezorgd dat natuurbescherming nationaal en internationaal op de kaart staat.

Een van zijn eerste successen behaalde de prins in India, waar hij premier Indira Ghandi zover kreeg om de jacht op de Bengaalse tijger te verbieden.

De prins stond in de jaren '70 aan de wieg van een van de meest strategische en succesvolle internationale verdragen om dieren en planten en hun leefgebieden te beschermen, het CITES-verdrag. Maar het meest bekend werd de prins met zijn actie voor de Afrikaanse olifant, zijn lievelingsdier. Hij slaagde er in Afrikaanse leiders in 1989 te overtuigen een eind te maken aan de jacht op olifanten. Ook speelde de prins een grote rol bij het internationale verbod op de handel in ivoor.

Onze organisatie zet zich al jaren wereldwijd in voor ondermeer bescherming van bedreigde diersoorten en wist zich in dat werk mede gesteund door de internationale verdienstelijke inzet van Prins Bernhard. Deze is voor de natuurbescherming van onschatbare waarde.

Wij hopen dat wij u de relatie tussen het Wereld Natuur Fonds, prins Bernhard duidelijk heb kunnen maken.



Ze zeggen hier allemaal dingen maar ik heb het gevoel dat ze vraag ontwijken

 
Goed dat je gemaild hebt hierover Gadsie. Wel een vaag antwoord, een promo-praatje voor Bernhard.

Heb net mijn donatie voor de WSPA beëindigd: was maar 3 euro per maand, dus liet het steeds doorlopen. Heb de reden van opzegging gemaild, kreeg wel een serieus antwoord terug, maar sloeg ook nergens op. Nou ja ik ben er iig vanaf.

De sticker van Geengeleuraanmijndeur.nl hangt inmiddels op de deur ;-)

 
Inderdaad Gadsie: goede actie!

Het is niet mis wat je schreef en geen woord gelogen.

San: wat was de reden van je opzegging van je donaties aan de WSPA als ik vragen mag?

De sticker was er snel bij jou!

Goede actie: je bespaart jezelf veel jehova-achtig geleur op deze manier.

Jammer dat het zo moet.

Hier nog een bonte verzameling stickers: http://bit.ly/105mkos

Misschien kun je ook een lijstje maken met mensen die wel bij je aan mogen bellen:)

Het is nu een bonte verzameling met stickers op mijn deur.

Degene die bij mij nog aanbelt moet van goede huize komen...

En dan rest natuurlijk altijd nog de optie van niet open doen.

Mijn collega vertelde me zojuist dat ze zo fanatiek is in het mensen afwimpelen aan de deur dat ze de persoon van de energie-maatschappij ook de deur gewezen had: tja iedereen kan wel zeggen dat die de energiemeters komt uitlezen.

 
Heb de sticker maandagavond besteld, en vandaag was 'ie binnen. Ik zal zo je link bekijken :)

Ik had hier op het forum gevraagd of de WSPA bonafide was, en kreeg antwoord van Mike dat ze aan de VN verbonden zijn op de een of andere manier. Heb ze gemaild over dat ik de VN niet vertrouw, en sowieso goede doelen in het algemeen. Zoals Serious Request: haalt geld op tegen babysterfte. Grote sponsor: Nutrilon. Wat doet Nutrilon in Afrika? Vrouwen afraden om borstvoeding te geven, en te kiezen voor hun flesvoeding.... Ik blijf het lastig vinden. Kreeg ook als reactie dat de WSPA honden vaccineert zodat ze geen hondsdolheid krijgen. Jaarlijks worden er veel mensen gebeten door deze honden, en ze worden daarom op een wrede manier geruimd. Door de vaccinaties gebeurt dat minder. Een vaccinatie is dan wel wreedzamer dan dat die arme honden "geruimd" worden. Maar ja, wat is nou de oplossing?

Haha fantastisch, de man van de energiemij. de deur wijzen! Die is echt fanatiek dus! Kwam hij later nog wel terug?

 
Hallo San

Quote:
Kreeg ook als reactie dat de WSPA honden vaccineert zodat ze geen hondsdolheid krijgen.


Niet te geloven zeg (net als de borstvoeding afraden).

Tja als je eenmaal beter weet dan is het zo logisch als wat dat je door die vaccinatierotzooi alleen juist nog maar meer de ziekte verspreidt dan waar je zogenaamd "tegen" ingeent bent.

Oh van de link met WSPA en VN: nu herinner ik het me weer dat ik las dat Mike erover schreef: dom:)

De collega heeft later inderdaad wel weer zo'n energiemaatschappijmannetje over de vloer gehad toen duidelijk was dat het ok was.

 
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/...ikankercampagne-AvL-dreigt-te-mislukken.dhtml
Quote:
Antikankercampagne AvL dreigt te mislukken

De antikankercampagne 'Tegen gelijke behandeling' van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis (AvL) in Amsterdam is tot nu toe geen succes. Ondanks een marketingbudget van 700.000 euro heeft het kankerinstituut na een maand tijd nog geen ton opgehaald, meldt de Volkskrant.

Voor eind oktober wilde het instituut vijf miljoen euro ophalen. Daarvan is nu nog geen 2 procent binnen. Het Antoni van Leeuwenhoek haalde vorige maand de media met de boodschap dat kanker binnen twintig jaar voor 90 procent kan veranderen van een dodelijke in een chronische ziekte. Hiervoor zou het instituut 16 miljoen euro nodig hebben voor onderzoek.

Volgens hoogleraar Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Theo Schuyt is de boodschap van de campagne 'te genuanceerd' en de campagne te weinig pakkend.


voor meer info: http://kwfkankermaffia.wordpress.com

 
Of het was in eerste instantie al een veel te ambitieus plan en dit bericht moet mensen aansporen om nog meer geld uit hun zak te kloppen.

Zo van: "schiet nou eens op."

 
Met zijn allen lekker rennen om het salaris van de directie en consorten te betalen.... Nou, mij niet gezien dus! Gaat echt te ver, die nepdoelen.

Toch vraag ik me af, wat zijn dan wel goede doelen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het KNGF geleidehonden bijv. ook slecht is. Weet iemand dat?

 
Ik heb me daar recentelijk in verdiept, omdat ik mensen (en dus ook blinde of slechtziende mensen) graag zelfvoorzienend maak. De personeelskosten zijn daar behoorlijk hoog. De directeur verdiende ook meer dan een ton. Nu is dat op zich voor een directeur niet heel veel, maar als ik dus voor 20 euro per jaar donateur ben, ben ik de eerste 5000 jaar bezig een jaarsalaris van de directeur te betalen, bij een salaris van een ton (en volgens mij was het 125.000 o.i.d.). Dus ik heb ervan afgezien.

Als je wilt laten zien dat je een goed doel bent, vind ik het je morele plicht om als directeur lager te gaan zitten. Van 50.000 euro kun je ook prima leven en dan kun je best een aantal honden extra opleiden.

 
Moet je dit artikel zien van dr. Mercola over de zogenaamde goede doelen:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/08/07/worst-us-charities.aspx?e_cid=20130807_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20130807

Er blijft gemiddeld handje contantje ongeveer 5 procent achter de strijkstok hangen voor de doelgroep van de opgesomde goede doelen. Kedeng!

 
Ik sta dus al jaren in het bel-me-niet-register, maar het CBS heeft daar kennelijk weinig boodschap aan.

Die zit me nu werkelijk al tijden te stalken.

Eerst 2 of 3 brieven en daarna ik geloof wel 10 keer dat ze me thuis belden.

En toen kreeg ik ze dan net ineens te spreken.

Het gesprek was echt stuitend, mijn hart bonst nu nog in mijn keel.

Ik zei meteen aan het begin dat ik geen interesse heb in hun enquete, maar die mevrouw bleef maar praten.

Ik ben dan op zich wel benieuwd hoe lang ze nog door blijven zeuren, maar de jehova's zijn er echt niets bij.

Ze hadden verplichtingen naar derden en weet ik meer niet.

Ik heb heel duidelijk en met straffe toon al laten weten dat ik enquetemoe ben, maar die mevrouw bleef maar doorratelen met haar stalkgezeur en of ik wel wist wat het CBS dan was.

Boeien!

Ik kan er niet over uit.

Ze draaien de zaken om: ik laat niets horen, maar voor hun is dat dan niet genoeg om dat te interpreteren dat ik geen prijs stel op hun enquetes en een reden om mij vervolgens te blijven stalken.

Dagelijks belt men mij twee keer of meer vanuit een afgeschermd nummer.

Wat een triestigheid en dat op kosten van belastingcenten.

 
Irritant inderdaad. Ik krijg nog wel eens ongewenste zakelijke telefoontjes.

Meteen maar eens naar m'n bel-me-niet account gegaan, want ik had me jaren geleden ook al ingeschreven, maar ik zag dat ik m'n mobiele nummer nog niet had geblokkeerd. Nu dus wel.

Als ze je toch bellen, terwijl je alle diensten geblokkeerd hebt via bel-me-niet, kun je een klacht sturen via

http://www.consuwijzer.nl/

Of het zin heeft, is een ander verhaal :wink:

 
hoi Watisgezond, ja belangrijk, dat belmenietregister kennelijk.

Ik heb spijt dat ik de naam niet heb van de persoon die me belde namens het cbs.

En liever ook nog de adresgegevens en telefoonnummers van die stalker.

Dit om evt. ook bij het cbs zelf deze gegevens te vermelden bij een klacht aan hun adres.

Als ik aan de deur niet open doe is dat toch ook geen reden om 10 keer terug te gaan belletje trekken?

Kennelijk is niets laten horen een groen licht om iemand te stalken.

Een Jehova komt nog persoonlijk aan je deur, het CBS stalkt je via een onbekend nummer.

Als ik niet mee wil doen met een enquete wordt aangenomen dat ik niets afweet van het CBS.

("Weet u eigenlijk wel wat het CBS is"?)

Wat een rare gedachtengang.

Ik weet heel goed wat het CBS is (Centraal Bureau voor de Stalking) en ik weet ook dat het CBS veel concurrentie heeft op het gebied van de informatie die ze van me wilden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan