¨Goede¨ duivelse doelen

Ik heb gelukkig nog nooit van dit soort dingen last gehad. Ik wordt normaal ook nooit gebeld. Ik heb een keer gehad dat ze belden van een telefoon abonnement dat ik ooit heb gehad, daarvan hadden ze ook mijn nummer. Het gesprek ging ongeveer zo:

zij: Wij hebben een nieuwe aanbieding bent u daarin geïnteresseerd?

Ik: Nee, ik heb al een abonnement waar ik te vrede over ben en ik ben nooit wat goedkopers tegen gekomen.

zij: Wilt u toch de aanbieding horen misschien is deze wel goedkoper.

Ik: ja, is goed.

Zij: bent u van plan over te stappen?

Ik: nee.

Zij: Dan kan ik u niet verder helpen en toen hing ze op.

Ik was niet van plan om over te stappen ik was ook niet opzoek naar iets anders, maar als ze echt een goede aanbieding hadden dan wilde ik best terug. Maar ja, als je niks wilt of kunt verkopen omdat je vast loopt in je eigen script is het ook prima.

 
http://worldunity.me/het-wereld-natuur-fonds-in-een-heel-ander-daglicht/

mail geschreven naar aanleiding van bovenstaand artikel, dit is het antwoord.

Het Wereld Natuur Fonds is geschokt over de valse aantijgingen in de Duitse documentaire. De documentaire zet het natuurbeschermingswerk van het Wereld Natuur Fonds in een uitermate kwaad daglicht. De productie zit boordevol onjuistheden en verkeerde informatie. Debat en een kritische blik van buiten geeft de kans ons werk te verbeteren, maar tegen feitelijke onjuistheden komen wij in het verweer.

We kunnen de onjuiste conclusies in de documentaire helder en duidelijk weerleggen. Een paar voorbeelden van verkeerde aannames en conclusies zijn;

- Het Wereld Natuur Fonds werkt pertinent niet samen met chemieconcern Monsanto en evenmin draagt onze organisatie actief bij aan de promotie van genetisch gemodificeerde landbouw.

- Het Wereld Natuur Fonds zet zich op een goede manier in voor het behoud van tijgers. We doen dat vaak in nauwe samenwerking met de lokale bevolking. Het Wereld Natuur Fonds ziet ecotoerisme hierbij als één van de middelen die kunnen bijdragen aan de bescherming van tijgers. Het kan een belangrijke bron van inkomsten zijn voor de lokale bevolking en draagt bij aan het behoud van de leefomgeving van de tijger.

- Het Wereld Natuur Fonds is niet betrokken bij de aanwijzing van locaties waar palmolieplantages worden aangelegd in West Papua, laat staan bij het gevangen zetten van lokale boeren of bij de gedwongen verhuizing van lokale gemeenschappen.

- Het Wereld Natuur Fonds heeft op Borneo wel degelijk projecten die de bedreigde orang-oetan en zijn leefgebied beschermen. Zo dragen we al ruim 6 jaar bij aan de ontwikkeling en bescherming van nationaal park Betun Kerihun, een belangrijk leefgebied voor de orang-oetans.

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van de onjuiste feiten en verkeerde conclusies.

WNF Duitsland heeft in december 2014 van de rechtbank in Keulen gelijk gekregen in een zaak tegen de Duitse omroepen WDR en SWR over de documentaire Der Pakt mit dem Panda. In de documentaire wordt het natuurbeschermingswerk van het Wereld Natuur Fonds (WNF) op een foutieve en zeer tendentieuze wijze neergezet.

De omroepen mogen de valse aantijgingen niet meer herhalen of verspreiden en draaien op voor de kosten van het proces

Ik hoop dat mijn reactie voldoende antwoord geeft op uw vraag. Zo niet, dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Ilse Kaspers

Informatie en Service

Wereld Natuur Fonds

 
Quote:
De 'onafhankelijke' rechtspraak. Tuuuuuuurlijk.


Ja en zo blijft ook weinig over van de eventueel nog onafhankelijk opererende media:

Quote:
De omroepen mogen de valse aantijgingen niet meer herhalen of verspreiden en draaien op voor de kosten van het proces


Echt heldhaftige taal dit:
Quote:
Ik hoop dat mijn reactie voldoende antwoord geeft op uw vraag. Zo niet, dan hoor ik dat graag!


 
Quote:
De omroepen mogen de valse aantijgingen niet meer herhalen of verspreiden en draaien op voor de kosten van het proces


Kijk.. dat hebben ze al weer geregeld.. zembla zal dus niet met de NL editie aan kunnen komen in september?

 
Nederlanders die geld willen doneren voor kankeronderzoek doen dit meestal naar organisaties als de KWF en Pink Ribbon. Helaas steunen zij hiermee geen onderzoek naar alternatieve natuurlijke geneesmiddelen want dit soort organisaties zijn nauw verweven met diezelfde reguliere geneeskunde die dit soort natuurlijke middelen niet serieus wil nemen. Elk verhaal van mensen die een ander pad volgden [...] wordt systematisch van tafel geveegd onder het mom van niet wetenschappelijk bewezen.

Goede doelen die alleen regulier onderzoek financieren krijgen net zoals die lotterijen op TV waarvan voornamelijk de bekende Nederlanders, TV zenders en oprichters profiteren geen euro van mij.
Eigenlijk zouden de zorgverzekeraars die nu grote winsten maken een deel moeten reserveren naar alternatieve middelen die minder schadelijk voor de patiënt zijn en ook nog eens veel goedkoper zijn dan de bekende gifcocktails van de farmaceuten. http://tinyurl.com/nvqmwa9

 
Voor nieuwe collectes zie je ook ieder jaar weer "doorbraken" die op komst zijn. Zelden gaat er geld naar onderzoek naar middelen die niet uit de farmaceutische hoek komen. Goede doelen op gebied van gezondheid zijn niet geinteresseerd in natuurlijke geneesmiddelen of de rol van emoties bij ziekte, de vraag is hoe lang je die doodlopende weg wil blijven financieren. Het roer moet echt om, de industrie zal ons niet genezen, de sleutel hebben wij zelf in handen. Ziekte is een puzzel die alleen jij kunt oplossen. En ook in de alternatieve hoek geldt hetzelfde. Zie je geen verbetering zoek dan een andere weg, staar je niet blind op één visie, iedereen heeft zijn eigen dogma's en blinde vlekken. http://www.leefbewust.com/columns/290116.htm

 
Greenpeace stort donaties terug vanwege zeehondenbont

http://nos.nl/artikel/2091797-greenpeace-stort-donaties-terug-vanwege-zeehondenbont.html

Mark
 
Om nog maar niet over the usual suspects te spreken.
http://freebeacon.com/politics/haitians-protest-outside-hillary-clintons-office-over-billions-stolen-by-clinton-foundation/
 
Gehackte files: Nationale Postcode Loterij geeft meer dan $ 25 miljoen aan Hillary Clinton

http://time2wakeup.me/?p=4581
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.891
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan