¨Goede¨ duivelse doelen

Hoi Pinklady,

Quote:
Ik bedoel waarom hun een duistere spiritualiteit aanhangen en NIET geinteresseerd zijn in Materiele weelde?


Het gaat om controle over de menselijke geest, geld is niets.

Quote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen?


Interessante vraag of het mensen zijn. Veel mensen op hogere posities kunnen misschien vanuit zwakheid collaboreren met het kwaad. Maar daarboven denk ik niet dat we kunnen spreken van mensen.

 
Omdat mensen vrije wil hebben kunnen ze kiezen om deze in te zetten voor goed of kwaad. Zo hestaat er witte magie en zwarte magie. Zo bestaat er ook een goddelijke spiritualiteit, die al het goede eert, en een duivelse spiritualiteit, die al het kwade eert. De laatste categorie is een religie van omkering en daarin zit hem meteen de zwakheid: ze kunnen nl. niet om de schepping heen en evenmin om het licht, het enige wat ze kunnen doen is hogere trillingen proberen om te buigen naar lagere trillingen. Dat ze hier al duizenden jaren aardig in geslaagd zijn mag duidelijk zijn.

Toch is er hoop, want zoals gezegd: de mensheid is na al die duizenden jaren nog steeds niet verrot tot op het bot, in ons hart streven we allemaal het goede na. Daarom had Hitler bijv. een minister van propaganda: als we allemaal zo slecht en oorlogszuchtig waren zou al die propaganda helemaal niet nodig zijn. We moeten dus afgeleid worden van wat er werkelijk is. De grootste afleiding is materiele waarde en dus is dit speelgoed voor ons in het leven geroepen, zodat we externe waarden belangrijker vinden dan interne waarden. Daarom zijn de powers-that-be niet geinteresseerd in geld, ook al hebben ze meer dan ze ooit kunnen opmaken. Het is gebakken lucht en dat weten ze, ze hebben het immers zelf gecreeerd.

Wat zij eren is iets 'hogers', nl. Lucifer, de 'lichtdrager'. Over omkering gesproken: hoe kan de Prins der Duisternis ons nou verlichting brengen? Dit is de zwakheid van hun religie: ze kunnen alleen dat wat er is ombuigen en vervormen. Een kruis of pentagram op de kop zetten, een swastika scheefzetten, ze hebben niet eens hun eigen symbologie, dus de orginaliteitsprijs winnen ze in ieder geval niet!

Mike

 
Quote:
Omdat mensen vrije wil hebben ....


Dat vind ik een interessante. Hoe ondersteun je dat Mike?

 
De mens is de enige soort op aarde die bewuste keuzes kan maken. Dit hele forum gaat daarover. Wij kunnen bewuste keuzes maken omtrent onze voeding en onze gezondheid. Maar ook financiele keuzes, relationele keuzes, professionele keuzes. Vrijheid is de mogelijkheid van keuze. We beseffen het veel te weinig maar alleen wij mensen hebben vrijheid van bewustzijn. We kunnen kiezen voor een hoog bewustzijn of een laag bewustzijn. Het is deze vrijheid die die satanische club ons wil afnemen, dat is de duivel die je ziel wil.

In werkelijkheid zijn we engelen. Oh-oh, Mike wordt zweverig, wat zit er in zijn drinkwater? :wink: Nee hoor, niets zweverigs aan. De letterlijke betekenis van het woord 'engelen' is: wezens die het dichtst bij God staan. Dat zijn wij! Alleen wij hebben de goddelijke gave van vrije wil. Het wordt tijd dat we ons hiervan bewust zijn en deze uitsluitend voor het goede inzetten! Toch een mooie boodschap aan het begin van 2012, of niet dan?

Mike

 
Quote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen? Hebben hun geen karma ofzo? Hoe komen mensen aan zulks vernietigingsdrang?


Iedereen is naar mijn idee onderhevig aan de wetten van karma, maar helemaal zeker ben ik daar niet eens van. Er zijn mensen die als ziel ervoor gekozen hebben om voor het licht te werken, dat wil zeggen handelen of te leren handelen vanuit liefde en helpen de mensheid bewust te maken. Zij willen groeien naar het licht, naar de verbondenheid naar eenheid, naar cocreatie... We werken niet alleen, we worden vanuit de geestelijke wereld (vanuit hogere dimensies) gesteund wanneer waar daar om vragen of wanneer het anderzijds in overeenstemming is met onze vrij wil of de wil van onze hogere delen. Ik durf wel te zeggen dat wij als forumleden tot deze categorie behoren. Diep van binnen hebben we de herinnering aan eenheid en verlangen daar naar terug. Er zijn ook mensen die als ziel voor het donker hebben gekozen. Zij begrijpen het eenheidsbewustzijn niet. Ze willen meer macht en meer rijkdom en willen die onafhankelijk van de omgeving verwerven. Deze mensen hoeven zeker niet dom te zijn. Ze kunnen zeer hoog ontwikkeld zijn en heel veel verstand hebben van magie, massapsychologie en de technologie van de ziel. Ook zij hebben steun van krachten uit de geestelijke wereld (hogere dimensies), alleen betreffen dit duistere zelfzuchtige machten. Het is een hiërarchisch systeem van de pikorde. De bovenste rooft van het niveau onder hem en dit gaat zo door tot aan de aarde. Mensen die voor het donker werken zijn ALTIJD slaven en zullen NOOIT vrij worden zolang ze niet voor het licht kiezen. Al heb je nog zo'n hoge functie, je hebt die macht pas kunnen krijgen met behulp van krachten die ook aan jou zuigen. Zo ongeveer iedereen aast hier op aarde op elkaar's energie. Daar zijn zelfs de ecologische wetten op gebaseerd. De Aarde is dan ook een gevallen planeet. Het systeem op aarde luidt grotendeels: onderdrukken, roven, stelen en opeten. Kijk maar in natuur, kijk maar naar de dieren.

En wij mensen brengen het er ook niet veel beter van af. Vooral onbewuste mensen jagen voortdurend op elkaar's aandacht. De mensen die voor het licht hebben gekozen zoeken naar manieren om daar onderuit te komen, of liever gezegd om daar bovenuit te komen. Er is hier op Aarde een dualistisch strijdspel aan de gang. We worden geprogrammeerd en voortdurend verleid om aan dit spel mee te doen, maar dit hoeft niet. Zodra we gaan beseffen dat we hierin ook een keuze hebben, kunnen stukje bij beetje steeds meer een eigen werkelijkheid gaan creëren waarin meer en meer ruimte is voor naastenliefde, gelijkwaardigheid en cocreatie ipv domineren en afpakken. We kunnen ook donkere mensen/wezens/zielen verleiden om voor het licht te gaan werken. Zo lang dit op een ongedwongen en eerlijke manier gebeurt is daar naar mijn idee niks mis mee. Het belangrijkste is dat we de vrije wil van onze medemens respecteren.

Quote:
Wat ik niet begrijp is dat mensen dus zoveel kennis hebben en zulke slechte dingen bewerkstelligen. Het zijn toch ook mensen?


Mensen die voor het donker werken kunnen mensen zijn die een belangrijk stukje ontwikkeling over eenheidsbewustzijn nog voor de boeg hebben. Ook kan het zijn dat zij hun gevoel en geweten nog maar nauwelijks of helemaal niet ontwikkeld hebben. Verder zijn er nogal wat mensen die gemanipuleerd worden via verslavingen. Ze willen misschien wel het licht dienen, maar worden onbewust gehouden, in de illusie dat ze bepaalde middelen nodig hebben. De regering, het schoolsysteem en de media werken er ook hard aan om ons dom te houden, evenals de kerken vroeger en nu trouwens nog steeds. Maar ook de media is niet 100% donker, het is een mix.

Veel mensen die voor het licht werken hebben ook (nog) donkere neigingen. Zo ongeveer iedereen is nog groeiende hierin. Ook kan het voorkomen dat er echt hele donkere wezens in een mensenlichaam kruipen. Zo'n Kadafi bijvoorbeeld, ik geloof echt niet dat daar een mensenziel in zat...

In deze topic schrijf ik wat over de macht van verslavingen. Maar ik heb er thuis nog een langere tekst over die ik binnenkort ook eens ga posten als nieuwe topic.

 
Ik wil hier graag op inhaken, maar heb er helaas de tijd niet voor. Zodra ik tijd heb, kom ik er graag op terug.

 
Hoi Dennis,

Ik vind dat je een mooie lap tekst hebt geschreven maar hoe weet je dat het klopt wat je schrijft?

 
Quote:
Ik vind dat je een mooie lap tekst hebt geschreven maar hoe weet je dat het klopt wat je schrijft?


Een hele terecht vraag die ik overigens zelf ook vaak genoeg heb gesteld en nog steeds wel eens stel. Ik ben nuchter genoeg om altijd uit te komen op: uiteindelijk is iedere gedachte, iedere tekst, iedere levensvisie, ieder onderzoek en iedere wetenschap een momentopname van bewustzijn. Er is niks vast staands wat ik werkelijk absoluut zeker kan weten; dat voorop gesteld.

Ik probeer veel kennis op te doen en mijn bewustzijn te verruimen zodat ik op veel verschillende manieren naar dingen kan kijken, maar uiteindelijk is het niet mijn hoofd die bepaald of iets waar is of niet. Dat doe ik met mijn gevoel en door naar het leven te kijken. Dus ook mijn gevoel probeer ik te trainen in het leren onderscheiden wat voor mij zuiver en kloppend voelt en wat niet. Dus ja, al bij al is het op basis van kennis, inzicht, logica, gevoel en mijn besluit om bepaalde dingen voor waar aan te nemen; en ook om daar naar te gaan leven. Na de ervaring en het voelen van die ervaring evalueer ik zaken, voel ik opnieuw en stel ik indien nodig alles weer bij. Zo 'weet' ik of het klopt wat ik denk, spreek en schrijf.

Hoe vergaar ik dan mijn kennis? Wat zijn mijn bronnen? Ik ben eigenlijk vanaf mijn kindertijd al geïnteresseerd astrologie, spiritualiteit, esoterie en magie. Ik lees al zeker 15 jaar zo nu en dan eens wat spirituele, esoterische boeken en artikelen. Ik heb van tijd tot tijd contacten gehad met mensen die met lichtwerk bezig zijn zoals paragnosten of mensen die contact met buitenaardsen onderhouden en dergelijke. Ik ben sinds een jaar of 3 bezig met een astrologiecursus die vanuit een spirituele inslag te werk gaat. Ik ben sinds een jaar of 5 met steeds verder verdiepende meditatiecursussen bezig die gebaseerd zijn op een naar mijn gevoel zeer zuivere spirituele wetenschap (Keylontic Science). De leraren die deze cursussen geven acht ik erg helder en hoog ontwikkeld. Ze vertellen tijdens de cursussen ook over allerlei spirituele esoterische zaken. Verder zit ik in het 3e jaar van een 4-jarige spirituele opleiding. De leraar van deze opleiding heeft ook heel veel kennis over en inzicht in de spirituele wereld. Hij legt veel uit over zielsprocessen en aanverwante zaken. En zo heb ik afgelopen vele jaren wel meer kleinere en grotere dingen gedaan zoals lezingen, workshops, beurzen, rituelen en dergelijke. Verder mediteer ik sinds een jaar of 5 enkele malen per week. Soms krijg ik intuïtief ingevingen / inzichten bijvoorbeeld tijdens een wandeling, tijdens het schrijven, tijdens gesprekken of liggend op bed. Dus ja, stukje bij beetje ontwikkel je zo je bewustzijn, bouw je zo een visie op en ga je de werkelijkheid ook steeds meer vanuit een multidimensionaal perspectief bekijken en voelen. Voor mij voelt het heel natuurlijk en vertrouwd om zo in het leven te staan.

Probeer mijn woorden te lezen als een manier om naar de werkelijkheid te kijken. Ik wil enkel een idee / beeld aanreiken. Als het je aanspreekt, als het goed voelt kun je er dingen uit oppakken of nader onderzoeken. Zo doe ik dat zelf althans ook. Ik neem niet gauw zo maar 1,2,3 iets van iemand aan, van niemand: geen meditatieleraar, geen astroloog, geen paragnost, geen wetenschapper, geen dokter, geen zwerver, geen zakenman, geen winkelier, geen Mike, geen kind, geen ouder, niemand. Wel probeer ik voor iedereen open te staan, want iedereen zou wel eens wat belangrijks te zeggen kunnen hebben.

 
Volgens mij zijn er ook best veel "goede" goede doelen (niet die grote, inderdaad).

Wij geven bijvoorbeed geld aan een kleine organisatie die werkt in Niger (droge tropen, daar wagen de grote organisaties zich niet, want daar valt weinig eer te behalen).

Zij zoeken naar bomen met eetbare bladeren en vruchten, die zonder irrigatie groeien. Mensen kunnen komen en de zaden vragen (het initiatief ligt bij de mensen zelf!) en deze uitzaaien. Zo worden woestijngebieden herbebost. In de luwte van de bomen groeit de gierst veel beter, de mannen hoeven niet meer naar de stad voor werk, maar kunnen bij hun families blijven. Ook komen er langzamerhand weer meer dieren te voorschijn, en (ook langzamerhand) kunnen ze weer terug nar hun pre-koloniale jagers-verzamelaarsleven.

Dat gaat allemaal natuurlijk heel langzaam, maar wel op een duurzame manier.

Zie voor hun blog http://edengardens.org/. Let op de tanden van de kinderen!

Zo mooi zie je ze hier niet ;)

 
Quote:
Soms krijg ik intuïtief ingevingen / inzichten bijvoorbeeld tijdens een wandeling, tijdens het schrijven, tijdens gesprekken of liggend op bed.


Naar mijn vermoeden krijgt iedereen op bepaalde momenten wel eens ingevingen. Ik denk dat veel mensen heel wat bescheidener zouden zijn als ze zouden weten en erkennen dat veel van wat ze zelf denken te bedenken (als ego), misschien wel eens inzichten zijn die je vanuit de 'geestelijke wereld' worden geschonken.

Anderzijds vraag ik me ook wel eens af of het een kwestie is van nieuwe gebieden verkennen en ontdekken of oude kennis herinneren en integreren. Ik denk dat incarnatie een veel groter begrip is dan enkel het idee van als ziel geboren worden op aarde. Naar mijn idee zijn we misschien allemaal wel nog steeds met het incarnatie-proces bezig. Ik werk er zelf althans semi-bewust aan om met meer kracht, gevoel en kennis vanuit hogere dimensies in te dalen op aarde. En ik probeer steeds meer met mijn voeten op de grond te komen en contact te maken met mijn lichaam. Daar zie ik nog wel een ontwikkelingstraject liggen. Ik denk dat dit allemaal een voortschrijdende incarnatie-proces is.

 
@ Jenneke

Mooie site trouwens, mooi project ook! Ik denk dat het een heel belangrijk stuk is om het initiatief bij het volk te houden. Je biedt een gelegenheid tot ontwikkeling omdat je daar middelen toe hebt, maar je laat de mensen vooral zelf op eigen kracht ontwikkelen. Feedback geven op hoe ze het doen, is wel belangrijk, maar verder vooral de zelfredzaamheid centraal stellen. Zo gaat een goede heler ook te werk en om diezelfde reden komen hoogontwikkelde buitenaardse beschavingen ook niet gauw de boel hier reorganiseren. Of we moeten het wel heel bont gaan maken met mega-atoombommen of zo.

Ik denk ook dat er legio goede doelen zijn, maar die zijn inderdaad kleinschalig en komen in ieder geval niet op tv. Zodra ze er posters in bushaltes verschijnen en al die dingen meer, dan ruik je een marketingplan en als daar eenmaal geld voor blijkt te zijn...

 
Hai Dennis,

Bedankt voor je toelichting, ik kan me wel vinden in een aantal dingen die je schrijft en ook onderstrepen met mijn eigen gevoel.

Een periode dat ik wat minder in mijn vel zat en probeerde de wereld te begrijpen heb ik me ook een tijdje ingelezen in allerlei theorieen en filosofieen maar voor mij was het alleen maar verwarrend. Ik las over channelings dat de aarde vast zou zitten in een matrix van buitenaardse kwaadaardige wezens tot de theorie van een atheist met een visie dat de wereld vergaat in 2012 en dat het aardse een puur komsologische gebeurtenis is, van advaita tot een boek gebaseerd op de Kaballah tot de theorie dat de materie een creatie is van de Demiurg. Anyways eigenlijk werd ik er alleen maar heel verward van dus kennelijk niet helemaal mijn ding. Probleem bij mij is dat ik zulke overtuigende visies lees ik denk van: Nou dat zal allemaal kunnen, en waar halen ze dat allemaal vandaan etc.

Maar goed dat heb ik allemaal een beetje losgelaten en kijk ik waar ik iets mee kan. Mike heeft bv een stuk geplaats gisteren van Mike Adams en eigenlijk voel ik dat ook zo en ook wat jij hierboven schrijft. Ik geloof ook in een onderlinge verbondenheid en dat al je acties effect hebben goedschiks of kwaadschiks.

 
Quote:
buitenaardse kwaadaardige wezens


Ik vraag me wel eens af of er werkelijk kwaadaardigheid bestaat. Er bestaat een overlevingsdrang en een angst om verloren te gaan. Er bestaat onwetendheid over verbondenheid en hoog ontwikkelde technologie. Er bestaat zelfzucht en een geloof in het recht van de sterkste. Dit zijn allemaal dingen waar die ons niet vreemd zijn.

Als je al deze dingen combineert en een sterrenras voor je ziet die hun eigen planeet zo ver hebben ontregeld dat ze er niet meer op kunnen leven, die op zoek zijn naar een alternatief of die op zoek zijn naar grondstoffen om hun eigen leven elders mogelijk te maken, dan is het zo vreemd of duister niet dat onze planeet in de ban is van een agenda van buitenaardse wezens die haar bewoners (ons als mensheid) niet het belangrijkste vinden....

Waarom vragen ze dan niet onze hulp, zodat we met ze samen kunnen werken om tot een oplossing te komen die voor iedereen het beste is? Als je de mensheid (en hoe we bezig zijn met de aarde en elkaar) van een afstandje observeert, dan kan ik me best voorstellen dat het weinig hoopgevend is om met ons in onderhandeling te gaan. Niet dat wij nou allemaal zo slecht zouden zijn, nee we zijn onwetend over de verbondenheid en de mogelijkheden van cocreatie. We hebben een grote potentie, maar worden spiritueel klein gehouden. Duisternis is het ontbrekend van licht / kennis / bewustzijn, niet zo zeer iets kwaadaardigs.

 
Dennis: interessant: dit is waar het (voor mij) op aankomt: de vraag of je gelooft in kwaadaardigheid of niet.

En onder kwaadaardigheid versta ik: moedwillig / bewust te gronde helpen van het mensenras.

Hier komt het volgens mij op aan of je daarin gelooft of niet.

En dan nog: is het voor mensen die in het kwaad geloven in de zin als hierboven geschetst nog een hele klus om het in concreto te herkennen volgens mij.

Ik geloof dus wel degelijk in het kwaad en dan nog kun je met de zogenaamde gelijkgestemden die er ook in geloven veelvuldig van mening verschillen welke vermommingen het kwaad aanneemt.

Uiteraard: als de mens zijn / haar zwakheden onder ogen zag/ziet en/of bij de eigen kracht uit kan/durft te komen, dan heeft het kwaad geen poot meer om op te staan.

Waarom ik in het kwaad geloof?

Omdat ik niet denk dat een ras van welke soort dan ook zichzelf te gronde helpt zoals het mensenras nu doet.

Bijv. zoals kernenergie: het is nauwelijks verdedigbaar vanuit het oogpunt van: er is geen andere manier te verzinnen om aan energie te komen of dat het een energiezuinige of goedkope manier van energie-opwekking zou zijn.

Het is alleen verdedigbaar als je doel is om de mensheid uit te roeien.

Er zit een ander doel bij als je kijkt naar het effect van deze vorm van energieopwekking: namelijk uitroeien van de mensheid dan wel een volk onder druk zetten.

En voor de mensheid zelf is het volgens mij helemaal niet interessant om het eigen ras uit te roeien of op de kop te zitten of ik ben gek.

Het kan hoogstens zwakte zijn om mee te werken met een plan van iets/ iemand anders.

Ons ras wordt op het moment aangestuurd door iets dat verblindt e.d.

Maar goed: dan kun je jezelf idd ook weer afvragen: waarom is de mens ontvankelijk geweest om het kwaad toe te laten dan?

Dat is ook een goede vraag: toch ook een kwestie van een achilleshiel.

 
Quote:
En onder kwaadaardigheid versta ik: moedwillig / bewust te gronde helpen van het mensenras.


Ik denk niet dat ze dit aan het doen zijn. Ik denk dat ze ons als mensen ook nodig hebben. Anders hadden ze ons misschien al lang vernietigd. Ik denk dat ze ons als energieleverancier gebruiken. Door ons in de dualiteit te houden en door een spel van drama en strijd te creëren prikkelen ze ons voortdurend om lager-frequente emoties op te wekken. De energie die daarbij vrij komt wordt afgetapt. Of dergelijke groeperingen / rassen het dan slecht met ons voor hebben? Ik denk dat ze ons gewoon als domme onderontwikkelde wezens zien, net zoals veel mensen bijvoorbeeld insecten of kippen zien. Vanuit dit oogpunt doet het er ook niet toe of een kip in een legbatterij zit of buiten loopt. Een dom beest zou het verschil toch niet merken. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig een vis in een kom; ook zo'n voorbeeld.

Ook kan het zijn dat groeperingen / rassen waar ik het over heb niet of nauwelijks gevoel ontwikkeld hebben. Als je geen empathische vermogens hebt, voel je misschien ook wel geen medelijden. Dit bestaat dan niet. Je kunt je dan wellicht ook niet voorstellen dat andere wezens dat wel hebben. Dan beredeneer je: wie het spel slim speelt zal winnen. Dus ze overheersen ons met een slim spel en houden ons gevangen in een systeem / matrix en houden ons voor dat dit de werkelijkheid is.

Het denken in termen als goed en kwaad is een onderdeel van dit dualistisch systeem. Het schept vijandschap tussen partijen, wij tegen jullie. We zijn allemaal één en we zijn samen bezig met een onvoorstelbaar complex evolutieproces wat we onmogelijk kunnen overzien. Het gaat erom dat we leren inzien dat het er niet omgaat om anderen te beoordelen of veroordelen tot goed of kwaad. Het gaat erom dat we samen van elkaar aan het leren zijn en dat we als individu, als groep of als ras onze lessen te leren hebben in licht en liefde, ten einde een eenheidsbewustzijn te genereren zodat we naar spirituele volwassenheid kunnen gaan groeien. Pas dan kunnen we opgenomen worden in de Galactische Federatie van vredelievende rassen. Zij proberen om ons ook in onze ontwikkeling te helpen, maar dat doen ze niet enkel omdat ze ons onze ontwikkeling gunnen. Zoals een elftal er belang bij heeft om zijn zwakste speler op te graderen, zo hebben zij er belang bij de ascensie van het mensenras.

Quote:
Uiteraard: als de mens zijn / haar zwakheden onder ogen zag/ziet en/of bij de eigen kracht uit kan/durft te komen, dan heeft het kwaad geen poot meer om op te staan.


Precies, zo lang wij in liefde blijven kan niks ons deren. We worden echter voortdurend uitgelokt / verleid om in strijd patronen te vervallen en we worden bang gemaakt. Als we boos of bang worden kunnen ze ons wel deren. Het is belangrijk dat wij leren om onze trilling te beheren. We kunnen onze trilling bijvoorbeeld verhogen of hooghouden door gezond te eten, voldoende te rusten, positief te denken, vertrouwen te hebben en dienstbaar te zijn. We kunnen onze trilling bijvoorbeeld verlagen door junkfood te eten, ons zorgen te maken, bang en boos te zijn, ruzie te maken en farmaceutische medicijnen en genotmiddelen te gebruiken. Let maar eens op hoe snel je geïrriteerd of gekwetst kunt zijn als je een paar dagen ongezond hebt geleefd of je je te goed hebt gedaan aan genotmiddelen. Waarom ontstaan er zo vaak vechtpartijen onder dronken mensen? Dit komt door trillingsverlaging en manipulatie van gulzige entiteiten. Onder invloed ben je gemakkelijk te beïnvloeden en zuigen ze je graag leeg...

Het probleem is dat we zijn genetisch gemanipuleerd zijn om in deze strijd- en dramapatronen te blijven hangen. Daarom is het neutraliseren van deze verdraaiingen en DNA-activatie ook onontbeerlijk om werkelijk vrij te worden. Daarom mediteer ik ook regelmatig en gebruik ik energetische visualisatie-technieken tijdens mijn meditaties.

Quote:
Waarom ik in het kwaad geloof?

Omdat ik niet denk dat een ras van welke soort dan ook zichzelf te gronde helpt zoals het mensenras nu doet.


We leven in een destructief systeem. Je kan met moeite wel aan dit systeem ontsnappen, maar dan dien je echt uit de maatschappij te stappen, in de natuur te gaan wonen en volgens duurzame kringlopen te gaan leven. Dit kan je doen en dan draag je zelf in ieder geval niet meer bij aan alle vervuiling en corruptie die hier plaats vindt. Maar binnen dit systeem en in deze maatschappij heb je anderzijds wel veel meer macht om de grote mensheidsstroom te helpen ontwaken. Voor mij is dat een belangrijke reden om toch hier te blijven, hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat mensen er wel voor kiezen om dit maatschappelijke systeem achter zich te laten.

Over kernenergie. Ik denk dat er mensen zijn werkelijk geloven dat dit de uitkomst is, of dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. Of ze vinden het belangrijker om in het 'nu' een oplossing te hebben, dan om een veilige toekomst te garanderen voor ons nageslacht. Onder het mom van: Wie dan leeft, wie dan zorgt... Misschien hebben ze in de toekomst ook wel technieken die heel gemakkelijk de radioactieve vervuiling kunnen opruimen. En misschien kunnen we dan wel op een kosteloze manier energie opwekken zonder vervuiling... Het is allemaal maar net hoe je daar tegen aan kijkt. Verder zitten bedrijven ook gebonden aan aandeelhouders en ik weet niet wat allemaal. Er is een voortdurende concurrentiestrijd gaande. Een bedrijfeigenaar wil zijn bedrijf ook niet kwijt enz. Volgens mij is het toch niet zo gemakkelijk als je in zo'n positie zit. Ik zou ook niet graag al mijn spullen willen verliezen, maar ik geloof dat het toch wel goed zou komen, als dit zou gebeuren. Ik geloof dat ik misschien zelfs wel gelukkig zou kunnen zijn in een zwervend bestaan. Hoe mijn leven zich ook ontvouwt, ik geloof dat ik er altijd wel wat van zal maken. Ik zeg niet dat ik dat zeker zal kunnen, maar ik geloof wel dat ik dat zou kunnen. Als je daar niet in gelooft, zal je kost wat kost vast willen blijven houden aan je bezit. Als je je volledig hebt geïdentificeerd met je macht en je aanzien, dan zal je die macht en aanzien kost wat kost blijven beschermen omdat je dan vreest om je jezelf te verliezen.

Quote:
Ons ras wordt op het moment aangestuurd door iets dat verblindt e.d.


Dat denk ik ook. Maar er zijn ook veel mensen wakker geworden en het internet biedt veel gelegenheid daartoe. Er schijnt een percentage van 8% van de mensheid nodig te zijn om de morfogenetische kickstart te geven om ons ras te doen ontwaken. Dat klinkt toch hoopgevend niet? Zo bezien kun je de 'slapende mensheid' zien als de boot en 'wakkere mensheid' als het zeil. Draai het zeil en de hele boot verandert van koers...

 
Quote:
Ik denk dat ze ons als mensen ook nodig hebben. Anders hadden ze ons misschien al lang vernietigd. Ik denk dat ze ons als energieleverancier gebruiken.


Zit wat in, dat men ons nodig heeft.

Een andere theorie die ik gehoord heb is dat men de mens langzaam maar zeker en niet al te zichtbaar moest onderwerpen, omdat de mens anders te zeer in opstand kwam.

Het is niet dat het de mens aan kracht ontbreekt als die ziet, maar de mens is momenteel nogal stekeblind en/of corrupt volgens mij.

De mens blind houden is toch aardig goed gelukt met de langzame methode.

En dat we als energieleverancier dienen op meerdere vlakken: zo zie ik het ook.

Quote:
Het denken in termen als goed en kwaad is een onderdeel van dit dualistisch systeem. Het schept vijandschap tussen partijen, wij tegen jullie.


Ik snap wat je bedoelt en er zit wel wat in.

Ik voel naar zwakheid bij mezelf of de ander geen (vijandig) oordeel.

Maar de krachten achter de schermen die ons mensen bij de eigen krachten weghouden, dat is voor mij het absolute kwaad: maar misschien is het beter om ook op dat punt niet in termen van vijandigheid te denken, maar mededogen: dat vind ik wel lastig!

Quote:
Over kernenergie. Ik denk dat mensen werkelijk geloven dat dit de uitkomst is.


Ik geloof ook dat een handjevol mensen ook echt denkt dat kernenergie de oplossing is, of in elk geval zich laat omkopen om een paar lieden die aan de knoppen staan de zin te geven.

Maar dat was mijns inziens mijn punt niet: de drijvende kracht achter kernenergie is volgens mij niet ingegeven door energiebesparing, maar door controle over mensen hebben, door gereguleerde afgifte van energie en vooral ook door het in de hand hebben van de dreiging van een ramp voor de mensheid.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan