Gezondheidsplan

Na mijn ab-kuur ben ik van plan een aantal zaken toe te voegen/te veranderen:

*een chlorella (of spirulina?) kuur.

Ik heb gezien dat ik deze bij Ron Fonteine kan bestellen in tabletvorm. Wel heb ik jullie raad hierbij nodig, want ik heb geen idee hoe ik dit moet innemen en terug afbouwen.

*levertraan + boterolie

*bijnierextract slikken

*L-Thyroxine vervangen door dierlijk schildklierhormoon in overleg met arts, of afbouwen en focussen op jodiumrijke voeding (doe ik nu ook al, ik eet vaak vis, zeekraal, etc).

*L-glutamine voor de darmen.

Kent iemand een goed probiotica?

Verder zou ik graag rauwe melk gaan proberen, maar hier thuis zijn ze daar volledig tegen. Ik heb ook geen idee hoe ik eraan moet geraken. Wel ga ik voorzichtig eens rauwmelkse geitenkaas proberen (Bioplanet).

Als jullie nog tips voor me hebben, hoor ik het graag. Mag ik al deze bovengenoemde zaken combineren?

Oh ja, ben al een hele tijd gestopt met cola-light en ik koop het ook niet meer!:)

 
Inge

Hier staat een artikel over rauwe melk,en dan onderaan bij enzymen wordt uitgelegd dat het ongevaarlijk is.

Je moet het wel bij een biologische boer vandaan halen.

Ik en mn gezin waaronder een kindje van 1,5 jaar drinken al een jaar lang rauwe melk,nog nooit ziek ervan geweest

http://selfmatters.nl/waarom-rauwe-melk/

Je kunt het laten lezen bij je thuis,

Maar hoe oud ben je Inge,je mag toch zelf wel bepalen of niet?

Of heb ik het verkeerd en ben je allergisch voor melk?

Rauwe melk kun je waarschijnlijk wel tegen,en begin anders met rauwe geitemelk.

Goed dat je gestopt bent met cola zooi.

Kefir is de allerbeste probiotica,op marktplaats kun je voor een habbekrats kefirplantjes kopen.

Ik weet nog wel een goed adresje,je betaald dan maar 2 euro incl verzenden

 
Ik ben inderdaad oud genoeg, maar ze zijn erg bezorgd, omdat ik al zolang sukkel met m'n gezondheid. Misschien kan ik ze nog overtuigen, alhoewel ik het betwijfel. Ik heb een caseïne intolerantie.

Misschien kan ik water kefir proberen? Hoe maak ik dat?

Je mag me zeker dat adresje doorgeven als je wilt Danielle, bedankt!

 
Weet iemand hoe je waterkefir het beste maakt?

Je krijgt van de persoon van marktplaats ook nog een beschrijving staat er,maar weet niet of dat ala wapf is.

Heb geen ervaring met waterkefir,wel met melkkefir.

 
Kefir gemaakt van rauwe melk is zeker een goeie probiotica,

ik ben/was "lactose intolerant" waarschijnlijk was dat ook een caseïne intolerantie want kefir en rauwe melk is geen probleem en mijn darmen zijn nog nooit zo rustig geweest. De 1e en 2e week had ik wel wat ontgiftings verschijnselen, maar dat was anders dan de normale symptomen bij een intolerantie.

Geitenmelk en kaas is lichter verteerbaar dan koemelk, dat is dus een goed idee om te proberen.

Misschien kan je een keer met je ouders naar een van de avonden gaan waar Mike praat, over een paar maanden komt hij 2x in Limburg Nederland, misschien is dat voor jullie te doen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/Agenda.html

 
@Klavertje4

Waarschijnlijk heb je geen caseïne intolerantie maar een intolerantie tegen gepasteuriseerde zuivel.

Lia

 
Ik weet niet of je een natuurwinkel in de buurt hebt? Het beste is de rauwe melk maar ik gebruik indien ik er even niet aan kan komen (komt gelukkig niet vaak voor) ook wel deze: Zuiver Zuivel Biologische volle melk Demeter.

Deze is niet gehomogeniseerd en hier kan ik ook nog aardige kefir van maken. Ik kan ook niet tegen bewerkte melk. Rauwe melk gaat al veel beter en kefir is geen probleem. Ik zou het proberen.

De 5htp die ik heb is van now 50 mg. Er zullen vast nog meer merken zijn die ook goed zijn. Wel even kijken naar de toevoegingen.

 
Wat ik nog aan mijn lijstje wil toevoegen, is:

*afbouwen van AD

en

*progesteroncrème smeren

Ik heb namelijk duidelijke tekenen van oestrogeendominantie (cysten in de borsten,erg pijnlijke borsten voor de maandstonden, zware PMS, maandstonden minder lang dan 4 dagen).

Is het noodzakelijk eerst je oestrogeen en progesteronlevels te laten testen?

 
Er is al ontzettend veel geschreven over veel dingen die jij vraagt. Je doet er verstandiger aan eerst op Google bijv. magnesium + westonprice.nl in te typen dan te pas en te onpas naar de bekende weg te vragen. We helpen elkaar op dit forum graag, maar eigen initiatief m.b.t. kennisverwerving wordt gewaardeerd.

Mike

 
Sorry Mike, ik zocht altijd eerst via de zoekfunctie rechtsbovenaan, maar dat gaf niet de gewenste resultaten. Via Google werkt veel beter, maar dat wist ik nog niet.

Bedankt.

 
Eventjes een update.

Het gaat nog altijd niet goed met me. Hondsmoe en geen energie, ook al heb ik een redelijke nachtrust achter de rug.

Vanmorgen voelde ik me ijl, draaierig en ik zie lijkbleek. Ik beperk nochtans écht mijn suikerrinname/koolhydraatinname, eet enkel zuur fruit (heel af en toe een mango), geen cola light meer, veel vetten, vlees enz.

Nu is het ook wel de periode van de maand, misschien een ijzertekort?

Mijn stoelgang is erg bleek/licht groenig van kleur en nadat ik naar de wc geweest ben heb ik het nog kouder.

Eind februari ga ik weer op controle. Mijn besluit staat alleszins vast, ik neem niet langer dan 6 maanden de ab. Ik ga hem ook spreken over bijnierextract.

Ik wil zo graag terug een leven!! :(

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan