Gezondheidsplan

Te laag in kh zitten is ook echt schadelijk. Je pleegt roofbouw op je lichaam als je dat doet en als je al niet sterk bent hou je niks over, als je je niet goed voelt dan gaat er ergens iets fout. Je kunt niet zeggen ik doe alles goed maar ik kan niet eens boodschappen gaan doen, dat ligt ergens aan. Die ab dat begrijp ik ook niet.

Raynaud kan B6 te kort zijn. 150-200 mg de eerste 4 dagen daarna eenmaal daags 25 mg tot je pijnvrij bent, dat is wat vrouwen aangeraden wordt die pijn hebben bij borstvoeding door raynaud.

 
Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!

Die ab-kuur ben ik nu eenmaal begonnen en dus dien ik ze ook af te maken, ik ben er bijna. De arts waar ik bij ga, heeft al vele mensen met mijn problemen kunnen helpen, dus ik moet hem een eerlijke kans geven denk ik dan. Dat het schadelijk is voor de darmen, daar ben ik me van bewust, maar soms kan je spijitg genoeg niet anders. Na de kuur start ik meteen met probiotica.

Ik zit niet te laag in kh, ik zit elke dag ongeveer rond de 100g of iestje eronder. Dat is toch ok?

Rauwe melk vind ik niet in de buurt, erg jammer, maar ik blijf zoeken!

Ik ben er mij wel degelijk van bewust dat mijn huidige situatie mede veroorzaakt wordt door de rommel die ik vroeger heb gegeten/gedronken, waaronder aspartaam en bergen fruit! Daarom ben ik er ook cold turkey mee gestopt en haal ik het niet meer in huis. Dat was niet makkelijk, maar ik ben fier op mezelf :)

 
100 gram kh kan wel degelijk te laag zijn. Het ligt aan alles tegelijk, je kan van een lichaam dat het moeilijk heeft niet verwachten dat het ineens over gaat op een efficiente vetverbranding. Ik weet niet hoe het verder gaat maar als je zo weinig energie hebt dat boodschappen doen een uitdaging wordt en je zegt dat je wanhopig bent dan zou ik toch eens wat uitproberen. Het is toch heel simpel te proberen of je met wat extra kh meer energie krijgt?

Waarom neem je geen probiotica terwijl je de ab neemt? daar hoef je toch niet mee te wachten? En waarom moet je het een half jaar nemen wat gebeurt er na 6 maanden? waarom zo´n magische grens? Voor resistentie hoef je het niet verder te nemen die kaap ben je wel voorbij lijkt me zo ;-) volgens mij kan je zo minstens de helft van de dingen waar je last van hebt terugvinden in de bijsluiter van je ab.

Ik denk ook dat die aspartaam te maken heeft met je raynaud, B6 (en magnesium) zorgen voor dopamine aanmaak en aspartaam zorgt voor minder dopamine, ergens heeft dat volgens mij wel een relatie.

 
Bedankt Iklustvet!

100 gram kh is nog zonder het fruit gerekend (appel, mandarijn,af en toe een mango). Maar je hebt gelijk, ik kan het weer wat verhogen en zien wat het met me doet. Energie heb ik overigens al maanden, zeg maar jaren niet meer. Da's niks nieuws.

Ik nam probiotica samen met de ab, maar Mike wees me erop dat dit geen zin heeft en de kuur dan des te langer zou duren. Is er nog hoop mijn darmflora te herstellen na mijn kuur? De kuur moet minstens een half jaar duren, omdat bartonella in verschillende cystes voorkomt en die moeten allemaal 'openbreken'...meer verstand heb ik er ook niet van.

Interessant dat van die B6! Wat is dopamine? Ik dacht er ook al aan edelgistvlokken te gaan gebruiken, is dat ook een bron van B6?

 
Er bestaat probiotica speciaal voor tijdens abkuren Aadexil, of dat ook echt nut heeft, zeker bij zo´n lange kuur weet ik niet. Ik heb wel eens gelezen dat het er vooral om gaat om de ab en de probiotica niet te kort op elkaar te nemen. Zo lang antibiotica nemen moet wel erg problematisch zijn voor de darmflora en de lever.

 
Wat is de beste methode om te ontgiften? Spirulina of chlorella? En wat met kelp? Ik had hier ergens gelezen dat dat zelfs beter was dan chlorella.

Ik heb er verder geen idee van hoe ik dit moet innemen en hoe lang.

Kan iemand me wat raad geven? Alvast bedankt!

 
Nog niet zo lang schreef ik aan Sheila dat ze niet zoveel moest vragen. Een forum is weliswaar een prima platform om allerlei dingen te weten te komen, maar jij hebt eveneens last van 'vrageritis'. Voor elk antwoord komen er weer 10 nieuwe vragen in jouw hoofd op. Wat jij doet is je afhankelijk opstellen van wat anderen te vertellen hebben. Dat is niet waar dit forum voor staat! De bedoeling is om, gewapend met de antwoorden op je vragen, alsmeer meer ZELFDENKEND te worden. En zelfdenkend is onafhankelijk, niet afhankelijk! Stop dus met zoveel vragen te stellen en leer varen op je eigen-wijsheid!

Mike

 
Vrageritis :D ja, dat omschrijft me wel.

Maar ik dacht dat dit forum toch bedoeld was om vragen te stellen en meer te weten te komen over gezonde voeding. Het toont toch alleen maar dat ik interesse heb en dat is toch een goed teken denk ik dan. En een ontgiftingskuur beginnen op eigen houtje vind ik niet zo evident, vandaar mijn vraag.

 
Je hebt echt last van vrageritis. Het is natuurlijk niet verboden om vragen te stellen, maar je doorziet je eigen patroon niet en dat is afhankelijkheid. Je blijft maar vragen, vragen, vragen. Hieruit maak ik op dat de antwoorden op je vragen niet leiden tot voldoende inzicht vanuit jezelf. Je blijft maar vragen omdat je een mentaliteit hebt van 'vertel mij wat ik moet doen'. Kortom, je maakt weinig of geen contact met je intuitieve kant. In-tuitie = innerlijke leraar!

Mike

 
Klavertje, veel van je vragen staan volgens mij ook al ergens op het forum vermeld. Het is soms even zoeken en vergt wat leeswerk, maar dan heb je ook wat. Chlorella kun je gebruiken om te oentgiften, je bouwt het op tot 5-6 tabletten p/d voor zolang als je wilt (het goed voelt), of tot je weer iets anders tegenkomt dat je interesse krijgt.

 
Klavertje,

Vooraleer je met spirulina, chlorella,... aan de slag gaat, kun je je beter even inlezen op het Andy Cutler forum.

Ontgiften doe je niet 1-2-3 met een paar supplementen, zo blijkt. Om te ontgiften moet je namelijk de gifstoffen 'losmaken', 'binden' aan chelators en dan uitscheiden (via nieren, darmen). Zo is het heel belangrijk om eerst je 'afvoersysteem' in optima forma te krijgen om de losgemaakte gifstoffen te kunnen uitscheiden. Dus beginnen bij je darmen/nieren...

Ontgiften is een behoorlijke belasting voor je lichaam, je begint er beter niet onbezonnen aan.

Dat is wat ik opmaak uit de info van Andy Cutler forum.

Ik ken de mening van Mike niet over het ontgiften via het Andy Cutler protocol.

Volgens mij moet je via volwaardige voeding zelf in staat kunnen zijn om je lichaam 'schoon' te houden.

Maar ik weet niet of dat ook geldt voor bijvoorbeeld zware metalenbelasting (lood, cadmium...).

MissM

 
Je ontgiftingsorganen zijn je lever en nieren. De lever maakt gifstoffen vetoplosbaar en voert ze af via de ontlasting, de nieren maken ze wateroplosbaar en voeren ze af via de urine. Je moet dus een goede lever- en nierfunctie hebben. Het probleem met ontgifting is vaak een trage galstroom. Dit is 'modder' of 'slijk' of 'grind', galzouten die al bezig zijn stenen te vormen en zijn gaan samenklonteren en indikken.

Zware metalen worden door dit voedingspatroon gebonden (chelatie) maar dan ben je er nog niet. De galstroom moet ook soepel verlopen, want via de gal worden ze afgevoerd in de ontlasting. Ik weet hier alles van, want ik constateer regelmatig toxische, loeizure, groenige ontlasting bij mezelf! De bijnieren spelen hierbij een cruciale rol, zoals in dit artikel te lezen valt:

http://unmistakablyfood.com/why-red-meat-is-crucial-to-heal-the-adrenals-and-prevent-cavities/

Mike

 
Het ambetante is wel dat de zoekfunctie hier wel een extra uitleg nodig heeft. Als je gewoon zoekt vindt je niks (ja eigenlijk álles maar niet dát wat je zoekt) als je dan onder de resultaten op ´you may also try your search at google´ klikt dan heb je al meer kans!

 
hoi Miss M,

jij schreef
Quote:
Vooraleer je met spirulina, chlorella,... aan de slag gaat, kun je je beter even inlezen op het Andy Cutler forum



Is Andy Cutler ook werkzaam op Mercurybabies. Op die website heb ik eens gelezen dat je bij autisten niet zomaar chelatietherapie toe kunt passen met chlorella en koriander en zo, het zou eerder gevaarlijk kunnen zijn. Je weekt de giften los en gaan zwerven in het lichaam en zetten zich op andere plekken weer vast.

En dat zal dan weer te maken hebben met dat de lever en nieren ws verstopt zitten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.319
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan