Gezondheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter joje
  • Startdatum Startdatum
Zelf maken! Doe ik al een tijdje en bevalt heel goed, ook bij extreme hitte :LOL:
leuk idee maar ik koop het toch voorlopig liever, das makkelijk voor me. Heeft iemand ervaring met de aluindeodorants van bv ekoplaza

Ja ik: aluin werkt heel goed qua transpiratie tegenhouden:
alleen je transpireert niet voor niks denk ik dan:
is ook een vorm van toxineafvoer.
Aluin stopt je porien gewoon dicht: dus logisch dat het werkt.

Niet dat ik een heel goed alternatief gebruik, maar ik weet ff niks anders dat bij mij werkt:
baksoda irriteert mijn huid daar te veel: krijg er uitslag van.

Ik gebruik dit spul: dat werkt tenminste zonder dat mijn porien hermetisch afgesloten hoeven worden.
Maar ja zit zink in: ook niet helemaal zoals het moet natuurlijk, maar anders heb ik er niks aan.

Ik zie nu trouwens dat je ook cremes hebt met zilver erin.
Denk dat ik die eens ga proberen.
Beter dan zink.
Alleen kokoscreme vind ik ook niet handig: die kokoscreme is zo vet en gaat in mijn kleren zitten.

1781176017923.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Kan ik iedereen die Duits kan lezen aanbevelen.
Er schijnt ook een NL bewerking verkrijgbaar te zijn of te worden maar dan zal je waarschijnlijk ff moeten wachten en/of goed moeten zoeken

Vond het een geweeeeeeellllldig boek :D:D:D

Amerikaanse aardbeienvelden worden DOORDRENKT met kankerverwekkende pesticiden — terwijl arbeiders in volledige hoofd-tot-voet-hazmatpakken, ademhalingsmaskers en handschoenen werken!

Twee arbeiders, die gif rechtstreeks op de bessen spuiten die binnenkort in supermarkten door het hele land zullen liggen. Dit zijn de "verse" aardbeien die jouw familie eet.

Als de chemicaliën zo giftig zijn dat de *toepassers* volledige lichaamsbescherming nodig hebben… wat voeden we dan precies aan onze kinderen?

Dit is geen "landbouw". Dit is chemische oorlogvoering op onze voedselvoorziening.

Het is tijd om Amerika Weer Gezond te Maken. Boycot het gif. Kweek je eigen. Eis schoon voedsel. Zoek lokale 'pluk-zelf'-aardbeienverkopers en boerenmarkten.

Eens een keertje eau de toilette opgedaan, gaan we niet meer doen. Gelijk wat hoesten, duizeligheid enz. Vroeger had ik daar geen last van. Maar besef me wel dat het gewoon toxisch is en niet goed voor het zenuwstelsel.

In Wallonië kunnen artsen binnenkort cultuur of sport “voorschrijven” aan patiënten met mentale klachten​

De MR-parlementsleden Charles Gardier en Nicolas Janssen werken aan een platform waarmee zorgpersoneel culturele of sportieve activiteiten kan voorschrijven aan patiënten met mentale klachten.
Het initiatief moet eind dit jaar gelanceerd worden, bevestigden ze zaterdag.

Kimberly Vrancken
Bron: Belga
20 juni 2026

Concreet kunnen artsen, psychologen en psychiaters met een INAMI-nummer (Franstalige afkorting voor Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering) via Prescrivity een activiteit kiezen en voorschrijven aan hun patiënten.
De tickets zijn gratis voor patiënten, met een platformgebruiksvergoeding van 1,50 euro.
“Dit zijn tickets die anders vaak ongebruikt blijven”, legden de twee parlementsleden uit.

“De term ‘voorschrijven’ betekent niet dat zorgverzekeraars tussenkomen, aangezien het initiatief afhankelijk is van de privésector”, leggen ze uit.
“We willen bijdragen aan de inspanningen, aangezien 13 procent van de Belgische bevolking regelmatig antidepressiva gebruikt.
Verschillende partners steunen ons bij de financiering van het project. We zoeken nog één partner om het jaarbudget rond te krijgen.”
In 2022 startte Brussel een proefproject waarbij patiënten een museumvoorschrift kregen.
De laatste jaren werken steeds meer musea eraan mee.
“Maar wij willen een platform bieden dat allerlei activiteiten samenbrengt.
Elke patiënt is anders en heeft eigen interesses”, besluiten de parlementsleden.

They Can’t Reject You… Or Choose You
Logan Barone

Kan iemand je echt afwijzen?
Of zelfs voor je kiezen?
In deze video verken ik een krachtige verschuiving in perspectief die je kan bevrijden van de angst voor afwijzing, people-pleasing (het continu pleasen van anderen) en de constante behoefte aan externe goedkeuring.
Je zult ontdekken waarom mensen alleen hun eigen perceptie van jou ervaren — niet de echte jij — en hoe dit inzicht je helpt om authentiek te leven, te stoppen met piekeren over wat anderen denken, een gezond zelfbeeld op te bouwen en pure innerlijke vrijheid te ervaren.
Als je geïnteresseerd bent in persoonlijke groei, zelfbewustzijn, authenticiteit, spiritueel ontwaken, zelfvertrouwen, heling, relaties, het overwinnen van afwijzing en het doorbreken van beperkende overtuigingen, dan is deze boodschap voor jou.

Mensen reageren niet op jou, ze reageren op hun eigen mentale plaatje van jou.
Omdat zij jou niet kunnen afwijzen, is elke vorm van afwijzingspijn die je voelt in feite een actie van jou die jezelf afwijst via de actie van de ander.
Zodra je inziet dat de externe afwijzing een illusie is, valt de fundering onder je chronische zelfafwijzing weg.
Wat overblijft is je natuurlijke staat van zijn:
zelfliefde en totale vrijheid om te handelen.
  • Afwijzing door anderen is een illusie:
    Het is onmogelijk voor iemand om jou echt af te wijzen, omdat ze je niet écht kennen; ze wijzen slechts hun eigen perceptie van jou af.
  • Kiezen is ook een illusie:
    Wanneer mensen schijnbaar voor jou kiezen, kiezen ze in feite voor hun eigen (positieve) perceptie van jou, gefilterd door hun eigen geest.
  • Alleen jij hebt de macht:
    De enige persoon die jou daadwerkelijk kan kiezen of afwijzen ben jijzelf, omdat jij de enige bent die jezelf echt kent.
  • Vrijheid door inzicht:
    Beseffen dat niemand jou kan afwijzen haalt de druk van externe goedkeuring weg en brengt je vrede, ruimte en vrijheid.
  • De bron van lijden:
    Pijn of lijden na een afwijzing komt niet door de actie van de ander, maar doordat hun gedrag een reeds bestaande negatieve overtuiging in jou activeert.
  • De kernidentiteiten van het ego:
    Mensen dragen diepe, onbewuste programma's met zich mee zoals "ik ben niet goed genoeg", "ik ben onwaardig" of "ik ben onbevoorschot" of "onbemind".
  • Triggers zijn schatten:
    Wanneer je je afgewezen voelt, is die 'trigger' een kans om te onderzoeken waar je in jezelf nog niet vrij bent (gebaseerd op een citaat van Joseph Campbell).
  • Oorspronkelijke heelheid:
    Vrijheid is niet iets wat je moet bereiken of worden, het is het herinneren en terugkeren naar wie je altijd al was (original wholeness).
  • Zelfliefde ontstaat natuurlijk:
    Zodra je stopt met zelfafwijzing en zelfoordeel, komt zelfliefde en zelfacceptatie automatisch naar boven als je natuurlijke staat van zijn.
  • Je verandert je wereld:
    Je ziet de wereld niet zoals die is, maar zoals jij bent.
    Leven vanuit innerlijke vrijheid verandert hoe je de realiteit ervaart en hoe je creëert.

Praktisch:
  • Pauzeer bij een trigger:
    Als je je afgewezen of gekwetst voelt door de actie van een ander, stop dan direct met wijzen naar die persoon.
    Vraag jezelf af:
    "Welke oude overtuiging over mezelf (bijv. 'ik ben niet goed genoeg') wordt hier nu door mijzelf bevestigd?"
  • Laat pleasen los:
    Besef dat de mensen die je probeert te behagen toch alleen maar hun eigen concept van jou leuk vinden.
    Je kunt net zo goed direct handelen vanuit je eigen waarheid.
  • Kies voor de ochtend- versus avondfrequentie:
    Begin je dag vanuit de lichte, expansieve energie van de gedachte:
    "Niemand kan mij vandaag afwijzen."
    Dit geeft de creatieve vrijheid om risico's te nemen en je uit te spreken.

Citaten:
    Het is onmogelijk voor iemand om jou af te wijzen. Waarom?
    Omdat ze je niet kennen. Alles wat ze kennen is hun eigen perceptie van jou..
    De enige die jou daadwerkelijk kan kiezen of afwijzen is degene die jou kent, en dat ben jijzelf.
    Het lijden dat je op dat moment ervaart komt niet door hen...
    ze zeggen iets dat een overtuiging bevestigt die al in jou zat.
    De trigger is in feite je schat.
    Het wijst je er in wezen op waar je nog niet vrij bent, zodat je vrij kunt zijn...
    Je ziet de wereldd niet zoals die is, je ziet de wereld zoals jij bent.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.703
Leden
8.705
Nieuwste lid
StanVerhoeven
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan