Gezonde pannen

Het is niet zozeer het emaille, maar de dikte van het metaal dat bepaald hoe snel iets aanbrandt. Je moet dus zware geëmailleerde pannen hebben, bijvoorbeeld van gietijzer. Plaatstaal kan ook, maar dat moet dan ook dik zijn, de meeste plaatstalen pannen zijn van vrij dun plaatstaal

 
Zijn koekenpannen met lagen uit Leisteen of een Lava laag gezond?

 
Ik vraag me wel af hoe ze die laag leisteen og lava erin hebben gekregen. Leisteen is een nogal breekbaar soort gesteente. Die dikte van leistenen dakpannen gaat nog wel. Maar als je heel dun maakt wordt het heel breekbaar. Het kan zijn dat ze steengruis van leisteen of lava hebben gebruikt. En dan ben ik wel benieuwt hoe ze dat vast hebben gekregen aan de pan. Ik weet niks van dit soort pannen af maar ik ben wel benieuwt of ze het hebben vast gelijmd en zo ja met wat voor lijm. Maar met leisteen en lava is zelf niks mis.

 
Ik ben dus ook van plan om mijn koekenpannen te vervangen, mijn kookpannen ijn van roestvrij staal.

Ik heb een paar keramische pannen op het oog, is dat een goede keuze??

 
Geen idee, ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet en zolang ga ik nog geen beestenbottenbouillon maken. Eerst goede pannen!

 
Wilma ik heb een grote soeppan bij de Hema gekocht van emaille, maar ja...

of die goed is, het is wel een leuke met een bol deksel, leuk modelletje staat gezellig vind ik ook nog steeds leuk.

 
Ik 'moet' al mijn pannen vervangen, dus ik wacht nog even af of emaille pannen echt wel mogen voordat ik mijn oude pannen weggooi.

Vraagje; Hapjespannen moeten zonder anti aanbaklaag begreep ik. Welke zijn daar dan geschikt voor.

Sorry hoor, maar ik kom er dus echt niet uit

 
Tegenwoordig zijn er pannen die ecologisch genoemd worden. Het laagje in die pannen lijkt op anti-aanbak, maar het is veel krasbestendiger. Vaak is de binnenkant van zo'n koekenpan blauw i.p.v. zwart, ter onderscheiding?

Het heet: Nano Ceramic Coating (keramiek dus) en wordt nu echt overal verkocht als ecologisch alternatief voor teflon pannen.

Wat denken jullie daarvan?

 
op het moment heb je bij de Makro ook een aanbieding met 3 pannen rood met witte keramische binnenkant voor 78 euro geloof ik, dat was een paar weken geleden 99 euro

 
Ik was net even bij ikea en die gietijzeren pannen zijn er nog steeds. Niet te tillen! Wilde een koekenpan meenemen, maar die hadden ze op dit moment niet. Binnenkant is gietijzer, buitenkant is emaille.

 
Je zou bijna denken, gelukkig hebben ze er geen soeppannen van.... Zou niet te doen zijn! :lol:Maar ja, wat is dan wel een goede soeppan? Iemand een idee?

Ik dacht aan je post Tanja en ik moest er toch zijn, dus ik dacht, ik kijk eens even of ze ze nog hebben. Wel bizar hoor, alle andere pannen kan je met een pink optillen!

 
http://www.sunders.com/emaille.asp

Het houd mij ook bezig. Ik heb net dit bedrijf gebeld.

Zij heeft mij uitgelegd dat deze pannen worden gemaakt van plaatstaal met daarom heen een laag glas. Dat is emaille.

Ze hebben ook deze pannen met Teflon , maar dat is omdat (de onwetende) klant hierom vraagt.

 
Quote:
wat is dan wel een goede soeppan? Iemand een idee?



Zelf heb ik een Fissler snelkookpan (blauwe stip) van 9 liter. Ideaal om bouillon te trekken. Ik heb een tijdje geleden op de Amerik. WAPF gelezen bij vragen over bouillon dat snelkookpan heel handig is om soep(bouillon) te trekken. 2,5 uur klaar.

En kijk eens op Marktplaats, Sheila heeft er ook pas een gescoord voor niet te duur. Mijn pan kostte toen al rond de 220 euro. En elke 2 a 3 jaar moet de ring verwisseld worden. Sinds kort op advies van Pannenland.nl een dikkere ring ingelegd en nu zou dat probleem verholpen moeten zijn.

 
1 van de charmes vindt ik juist letterlijk de tijd dat het op moet staan. Ik ga daarom niet aan de snelkookpan. Gevoelsmatig klopt dat niet helemaal....

 
Ben ook van de afdeling slow-cooking. Vandaag een zak hertenbotten gekregen, paste amper in mijn grootste pan, verheug me nu al op de geur die de hele dag door m'n huis zal stromen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan