Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Bedankt Mike,

Bedoel je dat in alle visoliën (visolies) de omega 3 vetzuren geoxideerd zijn en ik daar eigenlijk mee moet stoppen? Of is dat alleen het geval bij andere levertranen en geldt dat niet voor visolie?

En is de boterolie-variant van Green Pasture noodzakelijk als ik al ghee gebruik?

 
Quote:
Bedoel je dat in alle visoliën (visolies) de omega 3 vetzuren geoxideerd zijn en ik daar eigenlijk mee moet stoppen? Of is dat alleen het geval bij andere levertranen en geldt dat niet voor visolie?


Ja, dat bedoel ik, en ja, daar moet je eigenlijk mee stoppen, en ja, dat geldt wel degelijk ook voor visolie.

Quote:
En is de boterolie-variant van Green Pasture noodzakelijk als ik al ghee gebruik?


Tja, wat is noodzakelijk? Het verschil is dat de boterolie van Green Pasture koudgeslingerd is en dus niet door verhitting tot stand is gekomen, net als ghee. Daarnaast bevat de boterolie veel vit. K (Activator X), omdat deze afkomstig is van melk van koeien die op snelgroeiend graangas hebben gegraasd.

Mike

 
Ok, dan ga ik eens kijken wat ik neem.

Ik zag hier een hele uitleg over de verschillende soorten levertraan.

Blue Ice Infused Organic Coconut Oil lees ik hier goede ervaringen over, dus dat zou em wel eens kunnen worden.

 
Dat is zeker een goede keus. Levertraan en boterolie werken synergetisch met elkaar en versterken dus elkaars werking en de kokosolie zorgt ervoor dat deze vrijwel onmiddellijk in je bloed komt.

Mike

 
Na het lezen van verschillende berichten hier, heb ik deze week de Blue Ice Royal Gel gekocht, waar levertraan en boterolie allebei inzitten.

Kokosolie (en rode palmolie) gebruik ik eigenlijk al voor het bakken. Gevoelsmatig denk ik niet dat ik daarvan nog meer moet nemen.

Nu nog de juiste dosis van de gel voor mezelf vaststellen.

 
Beste Mike,

het duizelt mij een beetje alle tekst omtrent de dosering van Levertraan/boterolie van Green Pasture, vloeibaar.

Ik lees op diverse websites over verschillende doseringen maar je mag ook weer niet teveel innemen. Zou je mij willen helpen?

Ik ben 49 jaar, vrouw, 56 kilo. Mijn man ook 49 jaar, 90 kilo. Mijn moeder is 75 jaar en 60 kilo. Allen in goede gezonde conditie.

Wat is de dosering per persoon per dag?

Alvast hartelijke dank.

Conny

 
De Green Pasture levertraan met boterolie (kaneelsmaak) is zojuist binnengekomen. Meteen even een halve theelepel genomen. Ik hield m'n hart vast na sommige ervaringen die ik hier las ;-)

Maar ik vind het wel lekker eigenlijk! Lekkerder dan die omega 3 visolie capsules die ik nam.

Hier krijg ik in ieder geval geen stress van :D

 
Las een artikel van dr Mercola over cod liver oil. Wordt niet aanbevolen ivm met inadequate verhouding vit.a versus vit. d.

Hoe goed doen we er aan dit tot ons te nemen?

 
Mike, deze infused vorm heeft erg weinig boterolie. Ik heb nog geen aanbevolen hoeveelheid microgram K2 ergens gezien (en ik geloof ook niet dat er 8 keer meer MK4 in boterolie zit dan in de normale).

Mijn vraag is dat als je je aanbevolen vit. A wil behalen (10.000 IE) dan kan je dat met de infused versie doen maar aan je MK4 hoeveelheid (sommigen adviseren 45 mcg maar dat is natuurlijk niet bewezen) kom je niet aan met deze gemengde vorm, toch?

 
Waarom niet gewoon de combi levertraan/boterolie en theelepel kokosolie er los bij nemen. Zo doe ik het, werkt perfect!

 
Dat heeft verder geen invloed. Kokosolie zorgt ervoor dat je lichaam direct alle voedingsstoffen kan opnemen die in de levertraan/boterolie zitten. Je kunt hier niet teveel van nemen (in termen van theelepeltjes)

De kokosolie verhouding komt dus niet zo nauw, het heeft als hoofdtaak voedingstoffen te transporteren.

 
Juglen Zwaan:
Quote:
Natuurlijke voedingsbronnen van vitamine D:

Paddenstoelen

Zalm, haring, makreel, sardines

Eieren

Zuivelproducten (tip: biologische geitenkaas)

Levertraan

Ik ben zelf geen voorstander van levertraan, want daar zit weinig vitamine D in en vaak veel toxines. Ik houd het qua vitamine D liever op een goed supplement, want elke dag zalm en een paar eitjes noem ik ook niet heel gezond. Eén keer per week zalm en 2 tot 3 keer een eitje lijkt me uitstekend.

De oermens leefde in Afrika. In Afrika zitten de mensen rond de evenaar en daar is er altijd genoeg zonlicht om vitamine D van te maken. Toen we naar andere delen van de wereld zijn gaan trekken, begonnen de problemen. Wij zitten zo hoog op het noordelijk halfrond dat we niet onder suppletie uit kunnen.


Laten we vooral de vitamine D niet uit voeding halen maar uit supplementen, die -laat me raden- verkocht worden door de boodschapper. 8O

 
Quote:
Laten we vooral de vitamine D niet uit voeding halen maar uit supplementen, die -laat me raden- verkocht worden door de boodschapper.


Juglen verkoopt zelf geen supplementen. Het advies om vitamine D hoofdzakelijk niet uit voeding te halen, die snap ik ook niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.269
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan