Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Dank je Hamster. Interessant stuk, met ook interessante tekst over de verhouding:

Quote:
One question I have never been able to answer in any of these articles is the one everyone wants an answer to: what, precisely, is the proper ratio of vitamins A and D?


Waarom geef jij de voorkeur aan de levertraan van Rosita boven die van Green Pasture?

 
Quote:
Maarten, ik mis niet de fundaties van de rekensom over levertraan, maar ik mis ze in de stellingen dat de verhoudingen vitamine A:D bepaalde waarden moeten moeten zijn.


Dat staat hier over het hele forum wijd verspreid, 10:1

De 'perfecte natuurlijke' verhouding, maar in de natuur blijkt die dus niet 10:1 te zijn.

 
Quote:
De 'perfecte natuurlijke' verhouding, maar in de natuur blijkt die dus niet 10:1 te zijn.


Quote:
Hoe krijg je dan wel de juiste verhouding 10:1?


De verhouding zoals de natuur die ons geeft is de juiste want er is niets mis met de natuur. Waarom zou je dan toch op zoek willen naar de juiste verhouding?

 
Quote:
De verhouding zoals de natuur die ons geeft is de juiste want er is niets mis met de natuur. Waarom zou je dan toch op zoek willen naar de juiste verhouding?


Dat vroeg ik me dus juist af, hoe andere dat dan zien. Het lijkt me nogal lastig elke dag de juiste verhoudingen af te gaan meten.

 
Verhoudingen afmeten lijkt me ondoenlijk en roept bij mij nog steeds de vraag op waarop een bepaalde verhouding als dé juiste wordt gezien. De natuur klopt. Wij mensen interpreteren, verschillen van mening, roepen om het hardst en zo ontstaat er verwarring waarbij velen bang zijn voedingstekorten te creëren als ze niet supplementeren. Dat laatste moet toch de vraag doen rijzen wie al die verwarring zaait en met welke motivatie.

De oermens had geen internet en maakte zich vast niet druk om verhoudingen, maar at gewoon wat verkrijgbaar was en paste bij zijn intuïtie. Helaas is onze intuïtie onderdrukt en gaan we op meningen van anderen af.

 
Quote:
De natuur klopt


Zo makkelijk is het niet. Vitamine A is moeilijk uit betacarotenen te halen als je dat al überhaupt kan. Als de natuur zou kloppen dan zouden we vitamine A makkelijk moeten kunnen verkrijgen. Maar vooralsnog lijkt lever eten (of supplementeren) de beste optie. Onze voorouders maakten niet altijd de beste keuzes.

 
Quote:
Als de natuur zou kloppen dan zouden we vitamine A makkelijk moeten kunnen verkrijgen



Vitamine A zit in vlees, vis, ei, lever etc.

De natuur klopt...

 
Quote:
Vitamine A zit in vlees, vis, ei, lever etc.

De natuur klopt...



Vergeet zuivel niet.

 
Zijn er nog mensen die de nieuwe combinatie met kokosolie al hebben geprobeerd?

Zit nog even te twijfelen of ik met of zonder extra smaak zal bestellen. Dit inverband met me zoontje.

Wat valt bij jullie en de kinderen goed in de smaak?

HHor graag van jullie.

 
Mijn kleindochters 5 en 2 1/2 hebben de banaan en ook die krijgen ze niet naar binnen :wink:.

Ik heb nu ze;f de vloeibare met kaneel en ik vind die erg lekker .

 
Met kokosolie moet je nog meer innemen, niet echt praktisch voor mensen, kleine en grote, die het niet zo lekker vinden.

 
Dat is inderdaad ook weer een probleem.

Maar als je losse producten heb moet je toch ook min 2x slikken?

Heb met levertraan nog geen ervaring hoor ;-)

Tips zijn zeer welkom.

 
Ik heb de combinatie (levertraan+boterolie) met kaneel smaak, de oudste vind het smerig maar slikt het door en de jongste vind het prima te doen. Voor het gemak gooi ik het meestal door de smoothie, dan hoor ik er niemand over. Vorig jaar op het congres heb ik alle soorten geproefd, maar kaneel maskeert voor mij op de meest aangename manier de niet zo lekkere smaak, chocola en sinaasappel ook prima, kwestie van uitproberen.

 
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Dus als je de combinatie heb van levertraan-boterolie hoef je er verder niets meer bij te nemen?

 
Ja volgens mij is de mix juist met boterolie het beste. Jammer dat ze die gel alleen maar in kaneelsmaak en chocolade smaak hebben. Ik denk namelijk dat de sinaasappel smaak beter zal bevallen bij mijn kinderen. Maar dan krijg je dus alleen levertraan zonder boterolie.

 
Hoi heb vandaag me bestelling binnen gekregen.

Blue ice infused organic coconut oil cinnamon.

Dit is de eerste keer dat ik levertraan gaat gebruiken. Heb al een klein beetje door me yoghurt gedaan vanmorgen maar vond het echt stinken en vies :-( haha beetje een tegenvaller.

Op de pot staat een halve theelepel per dag.

Maar nou las ik hier dat je meer mag nemen. Geld dat ook als je er voor het eerst mee start?

En hoeveel kan ik me zoontje geven van 20 maanden?

En nog een vraagje hoe bewaren jullie het. Er dtaat koel en donker maar wst bijvoorbeeld als het zomer is. Gewoon standaard in de koelkast dan maar?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.884
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan