Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Ik geloof dat ik wel samen met Tanja kan koken, een beetje van dit en een beetje van dat en alles komt goed! :lol:

 
Hey einde van deze maand ook weer wat bestellen en ook deze denk ik.

http://vitavie.nl/webshop/Visolie/product/Concentratie_en_geheugen/Blue_Ice_Infused_Organic_Coconut_Oil_Regular_780gr..html

780ml

Halve teaspoon dus 5ml:2=2,5 x 7dagen= 17,5ml p/week

780 : 17,5 = circa 44 a 45 weken best goedkoop dan.

Zijn de doseringen wel neem ik aan een stuk lager vergeleken met de normale levertraan?

Zie namelijk alleen percentage staan op de verpakking en niet hoeveelheid mg.

Krijg ik dan wel genoeg % vitamines binnen dan met deze infused variant?

Anders een volle theelepel nemen?

 
Jordy, op de verpakking staat een lage dosis omdat ze dat dacht ik moeten aangeven. Neem zelf ongeveer een halve eetlepel per dag.

 
Ja op de verpakking staat ook een halve eetlepel, maar dan neem ik zo af en toe wel een hele theelepel.

 
Jordy,

Op de site staat dit:

Quote:
Supplement facts:

Suggested serving size: 1/2 teaspoon (7 gr.)

Servings per container: about 100



Dus 1 serving size is 7 gram met ongeveer 100 servings in een pot.

Ongeveer 14 weken dus..

En daar zit in per serving:

Een dosering weegt 7 gram.

65% is kokosolie.

4,5 gram van die serving is kokosolie.

Blijft over +/- 2,5 gram

2 ml fermented CLO

0,25ml X factor

0,25ml skate olie

 
O zie het al wat ik fout heb gedaan 780gram i.p.v ml

Maakt het weer wat duurder grrrr

Hou het dan wel bij de andere soort denk ik.

Kom dan uit op 15,9 weken een bijna 4maanden inhoud.

780gram 49 per week = 15,9...............

Visleverolie (rog)

Vitamine A

Vitamine D

Gewicht

490 mg

100-135 µg

2,5-7,5 µg

Dit staat er niet bij Pike deze is van de skate liver oil, dus lastig te beoordelen hoeveel er daadwerkelijk in die van de Infusion variant zit.

 
@Tanja, mijn moeder eet nog steeds granen......ze denkt en zegt dat ze heel gezond eet, maar als ik haar dan vertel wat werkelijk gezond is dan kijkt ze me verbaasd aan!

Ik ga toch voor de Blue Ice Infused Organic Coconut Oil en bestel direct voor moeders een pot :mrgreen:

Het begin is er: moeders gaat aan de rauwe melk en aan de levertraan, heeft iemand verder nog tips qua voeding om de strijd aan te gaan tegen osteoporose?

 
Ik snap niet precies wat je bedoeld Jordy maar dit staat op de site bij de infusion variant:
Quote:
Introducing our new line of Blue Ice Infused Coconut oil. Each serving will be 65% min coconut oil, 2+/-ml of Blue Ice Fermented Cod Liver Oil, and .5ml +/- of X-Factor Gold High Vitamin Butter oil and Blue Ice Skate Liver Oil.


Een serving is 7gram en bestaat dus uit:

65% is kokosolie.

4,5 gram van die serving is kokosolie.

Blijft over +/- 2,5 gram

2 ml fermented CLO

0,25ml X factor

0,25ml skate olie

 
Ja maakt niet uit, maar vind het op die verpakking wat onduidelijker vergeleken met de anderen.

Bedankt voor de info :)

Een kleine 4maandjes voor 50euro valt opzich nog mee voor zulke dagelijkse complete voeding.

Die 100servings snap ik ook niet, maarja zal wel blond zijn.

Per serving 7gram.

Inhoud is 780gram : 49gram/1week = kom je uit op 15,9weken ruw berekend i.p.v 14weken, maar wiskunde was niet mijn sterkste vak ;) grijns

Denk dat ik die van 50euro ga nemen en dan een dag wel en een dag niet afgewisseld.

Moet toch aan de centjes denken :p

 
Niburu,

rauwe melk en levertraan is een goed begin, maar om osteoporose tegen te gaan moet je toch gaan lullen als brugman om haar van de granen af te krijgen ben ik bang, koolhydraten beperken en fytinezuur minimaliseren. Inderdaad is bottenbouillon ook goed. Neemt ze al Keltisch Zeezout?

 
Quote:
Allereerst ken ik de importeur persoonlijk en mag alles uitproberen wat nieuw op de markt komt. Maar als ik het zou moeten kopen, zou ik het ook doen. De prijs-kwaliteitverhouding is prima en dan hoef ik niet zelf te lopen mengen en knoeien inderdaad.

Mike


Als je gewoon op lege maag eerst een theelepel levertraan neemt en dan een hap kokosolie direct erna, krijg je dan niet hetzelfde effect?

 
Zojuist heb ik de Blue Ice Infused Organic Coconut Oil van Green Pasture binnenkregen. Helaas zit deze olie in een kunststof pot wat ik toch wel erg jammer vind omdat ik plastic met al zijn negatieve kanten juist probeer te verbannen uit mijn leven. Hiervoor had ik de levertraan welke in een glazen flesje zat.

De smaak is prima, al hoeft van mij zo'n zoet smaakje niet zo maar het is wellicht voor de acceptatie van huisgenoten wel gewenst; dat is nog even afwachten.

 
Inmiddels heb ik de Blue Ice Infused Organic Coconut Oil van Green Pasture nu zo'n twee weken in gebruik. Ik vind de smaak inmiddels erg lekker.

Toch heb ik nog even een vraag, want het valt me op dat de olie een branderig gevoel achter in de keel geeft. De eerder door mij gekochte Blue Ice gefermenteerde levertraan veroorzaakte ook dit gevoel.

Weet iemand waardoor of waarom dit ontstaat?

 
Hoi Heksje,

Het brandende gevoel komt door het melkzuur wat ontstaat bij de fermentatie van de levertraan.

 
Is dit dan een allergische reactie? Ik ken het gevoel ook van o.a. het eten van noten en het drinken van zuivel.

 
Is het met de coconut oil niet minder?

Dit vermelden ze namelijk op de site van q naturals:

About 10% of people who try the liquid fermented cod liver oil experience burning or irritation in the back of the throat. This is due to lactic acid produced during the fermentation process. By combining the liquid fermented cod liver oil with coconut oil, Green Pasture has obtained a mild tasting product that causes no tingling or burning of the throat.

http://www.qnaturals.nl/reccomended...il-organic-virgin-coconut-oil-unflavored.html

 
De geadviseerde hoeveelheid van de Blue Ice Infused Organic Coconut Oil van Green Pasture is een halve eetlepel per dag. Het lijkt erop dat mijn lever de olie erg welkom vindt en de olie levert me energie.

Kan ik meer dan de geadviseerde hoeveelheid nemen, of is dit nu weer onverstandig? Ik zit natuurlijk in de opbouwfase van de fases naar goede gezondheid, en iets zegt me dat ik meer wil. Weet iemand meer?

 
Ik zit ook te kijken of levertraan iets voor mij is. Ik neem nu nog visolie en daarnaast bak ik in ghee (deze). In die ghee zit ook omega 3 en vitamines A, D, E en K. Ik kan niet zien hoeveel er van iedere vitamine in zit, maar zou levertraan een goede vervanger zijn voor de visolie?

En kan ik dan de variant zonder boterolie nemen, vanwege de ghee die ik al neem?

Het is niet alleen voor m'n gezondheid, maar ook vanwege m'n portemonnee dat ik het vraag ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.151
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan