Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Quote:
Wat het kokosolie product betreft daarin zit per dosering van 7 gram 2 ml CLO, 0,5 ml skate oil en 0,5 ml boterolie.

Dus dan kan je zelf uitrekenen hoeveel A en D daarin ongeveer zitten



Oeps, dit moet zijn; 2 ml CLO, 0,25 ml skate olie en 0,25 ml boterolie.

 
@Zonne,

Het was een eerlijke vraag hoor hoe je aan die 7,5 ml komt. :D

Dus niet in de trant van "onzin, zoiets heb ik nog nooit gehoord"

Ik was trouwens altijd in de veronderstelling dat de dosering voor skate olie 2 ml was maar toen ik op de site van vitavie keek stond daar ineens 0,5 ml dus ik weet het ook niet meer.

Nu neem ik gewoon net zoveel totdat ik aan de hoogte van het AHD percentage voor vitamine A en D zit dat ik wil suppleren.

 
Vitavie moet bewust een lagere dosering aanhouden om problemen te voorkomen a.g.v. overdosering. Alle doseringen voor natuurlijke supplementen in Nederland zijn te laag, om dezelfde reden.

Mike

 
Pike, dat snapte ik hoor !

Die 7,5 ml is wat Mike altijd zegt als max hoeveelheid skate liver/cod liver oil + butter oil

 
Niemand een antwoord op mijn vraag?

Of er veel verschil zit tussen cod liver oil en de skate liver oil?

Ik zag onder de (fullinformation button) bij green pasture bij de skate vit A D E K staan, bij cod alleen A D..

Is er werkelijk verschil?

 
skate liver oil is net wat beter voor de gewrichten als cod liver oil. dat is alles wat ik over eventuele verschillen weet.

 
Welke blue ice is nu het best om te gebruiken, de nieuwe variant met kokosolie of de al bestaande met chocoladesmaak of kaneelsmaak? Ik moet binnenkort weer gaan bestellen...

Klopt het ook dat je best 5 dagen een koffielepel neemt en dan weer twee dagen niet om overdosering te voorkomen?

 
Ik ga morgen ook weer even bestellen. Neem nu de levertraan/boteroliemix in gelvorm,één lepel elke dag.

Iemand al de nieuwe supermix besteld en hoe bevalt het? Is het inderdaad voordeliger?

 
Ik gebruik momenteel de Blue Ice Royal gel van Green Pasture. Het potje van 240ml is bijna leeg en sta dus op het punt om een nieuwe te bestellen. Ik lees hier van alles over het nieuwe product van Green Pasture: Blue Ice Infused Organic Coconut Oil Regular een totaal pakket van cod liveroil, skate liveroil, kokosolie en boterolie. Aangezien ik op enkele plekken een kraakbeen probleem heb, wordt door velen de skate liveroil aangeraden.

Wat raden jullie mij aan, de Cod Liveroil, de Skate Liveroil of het totaal pakket Blue Ice Infused Organic Coconut Oil?

 
Ik nam als dosering 1 theelepel van de Blue Ice Royal gel welke ik dan mix door de yoghurt smoothie. Is de dosering van de Infused variant hetzelfde?

Mijn moeder heeft door een val haar bovenarm gebroken en er is haar gevraagd of ze mee wou doen aan een onderzoek voor osteoporose. Ze heeft de uitslag binnen gekregen en je raadt het al: ze lijdt aan osteoporose! Ik heb haar oa aangeraden om rauwe melk te gaan drinken, maar zou zij in dit geval ook baat hebben bij de Infused-variant?

 
Ik heb ook de infused variant, met kaneelsmaak, die vind ik niet zo lekker, beetje penetrant die kaneel. Wel handig om zo weg te happen, maar in smoothie overheerst de smaak erg.

Omdat er ook skate liver oil bij zit en deze versie goed opneembaar is zou dit voor je moeder zeker goed zijn Niburu. Eet ze nog granen?

 
Ik heb aan de "gewone levertraan/boterolie met kaneel" ook erg moeten wennen. Had veel last van mijn keel in het begin, nu hap ik het zo weg. Ik denk dat het met maagzuur te maken heeft dat ik het nu goed kan verdragen. Volgende keer ga ik echter wel weer voor de levertraan zonder smaakjes. Maar die hadden ze niet toen ik bestelde.

 
Zelf heb ik de neutrale versie met kokosolie. De dosering ligt wel iets hoger op de verpakking staat een halve eetlepel. Hoeveel neem jij ervan Tanja?

 
Ik hoor jullie over Gel praten maar ik heb gewoon Olie hoor ????

Blue Ice Fermented CLO - neutraal.

Alexandra heb jij die Levertraan/Boterolie in capsules ????

 
De CLO met boterolie (de Blue Ice Royal dus) is een gel door de toevoeging van de boterolie.

 
Nee, ik doe niet aan capsules. Veel te duur en ik heb een hekel aan pillen slikken. Dus hoe minder hoe beter! Ik neem regelmatig een hap en daarmee klaar. De ene keer een grote theelepel, de andere keer een kleine. Aangezien ik het zeer onregelmatig inneem verwacht ik niet zo snel een overdosis in mijn geval.

 
Cham, ik neem een flinke eetlepel voor het hele gezin in de smoothie, ik dacht 7 gram per persoon dat het moest zijn, maar ben niet zo van het afmeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.533
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan