Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Die smaak is echt een mengsel van die 4. Het smaakt niet bepaald anders, al heb ik er geen moeite mee.

 
Dus als ik het goed begrijp is het beter opneembaar omdat het gemengd is met kokosolie?

En als dat zo is, ik heb nog een hele pot hier staan, kan ik die dan iedere keer beter mengen met een lepeltje kokosolie?

 
Quote:
Die smaak is echt een mengsel van die 4. Het smaakt niet bepaald anders, al heb ik er geen moeite mee.


Ik heb de variant met kaneelolie. Smaakt en ruikt prima!

Mike

 
Ik wist niet dat ze de versie net kaneel ook hadden. De gewone versie is ook prima te doen.

 
Waarom heb jij voor de mix gekozen en niet om het zelf te mixen?

Het gemak, prijs, kwaliteit?

 
Allereerst ken ik de importeur persoonlijk en mag alles uitproberen wat nieuw op de markt komt. Maar als ik het zou moeten kopen, zou ik het ook doen. De prijs-kwaliteitverhouding is prima en dan hoef ik niet zelf te lopen mengen en knoeien inderdaad.

Mike

 
Ik ben ook van het gemak en niet zelf mengen en dat soort dingen. Maar heb nog een volle pot staan. Vindt het veel te duur om de volle pot weg te gooien voor een beetje gemak. Maar voor de volgende keer weet ik t wel!

 
Ik heb nog een pot skate oil staan die ik maar niet weg krijg.

En dat komt omdat het echt een olie is en niet zoals de combi CLO/boterolie een vrij harde crème of gel, als je deze in de koelkast bewaard tenminste.

Met de skate oil vermengt de olie zich helemaal in de mond en die nasmaak blijft bij mij heel lang hangen. De gel slik ik in een keer door en dus heb je dat probleem niet.

Wat ik zojuist gedaan heb is 50 gram kokosolie iets laten smelten en er daarna 20 ml skate oil bij gedaan. Daarna goed roeren en in de koelkast langzaam laten stollen.

Af en toe blijven roeren zodat de skate oil goed verdeeld blijft en niet naar de bodem zakt of iets dergelijk.

Zojuist een 7 gram gestolde kokosolie/skate olie genomen (met daarin dus 2 ml skate oil), meteen doorgeslikt en met een beetje water nagespoeld.

Dit werkt uitstekend! Smaakt veel minder vies en nauwelijks een vieze nasmaak!

Voor mij in ieder geval een oplossing om de skate olie toch naar binnen te krijgen.

 
Ik vind de skate liver oil echt totaal niet vies !

Maarre, die mix met kokosolie, krijg je dan niet te weinig binnen ? Maar 2,5 ml cod liver/ skate liver oil .... Of wordt het door de kokosolie zoveel beter benut/opgenomen dat je met minder toe kan ?

 
Zoals ik al eerder schreef:

Quote:
Kokosolie behoeft geen vertering en wordt dus direct aan het bloed afgegeven en daarmee alles wat de producent heeft toegevoegd aan de kokosolie us ook.


Mike

 
hmmm, dan voorlopig maar losse kokosolie er bij innemen...

Is dan dus 2,5 ml skate liver oil + wat boterolie + een eetlepel kokosolie gelijk aan 7,5 ml cod liver/skate liver oil ? qua sterkte bedoel ik dan.

 
Mike, 2 vragen.

Ik zie bij green pasture dat skate liver oil de VIT: A D E K bevat, nu zie ik dat bij de Cod liver oil er niet bij staan, VIT A D zit er zoizo wel in ( staat op de pot) maar Vit A E, zitten die er niet in dan?

En als.de cod liver oil de VIT A E wel bevat, is er wel verschil tussen deze twee, welke is beter?

Ik snap wel dat de combi die je voorlegde t beste is maar van de cod liver heb ik nog twee flesjes en €50 voor een potje vind ik nog best veel, denk er dus nog over.

 
@Mike, is deze nieuwe variant met kokosolie even geconcentreerd als de andere blue ice cod liver oils (kaneelsmaak en chocoladesmaak)? Ik heb denk ik een vit A tekort. Blijf ik bij de oude variant of kan ik de nieuwe ook best gebruiken?

Dosis ook max 3 x halve theelepel per dag?

Alvast bedankt!

 
Quote:
Is dan dus 2,5 ml skate liver oil + wat boterolie + een eetlepel kokosolie gelijk aan 7,5 ml cod liver/skate liver oil ? qua sterkte bedoel ik dan.



Waarom zou dat zo zijn?

 
Quote:
Waarom zou dat zo zijn?


Denk dat synergetische werking bedoelt word, of er met meer van alleen de cod liver oil bv, dezelfde resultaten verwacht mogen worden door hogere inname.. Ik zou het niet weten.

Edite, heb wel begrepen dat van pure levertraan de max dosis 5ml is, dus ik zou geen 7,5ml in gaan nemen.

Ben nog wel benieuwd naar antwoord op mijn vraag, of de cod liver oil en de skate liver oil verschillen in voedingswaarde waarde of niet?, ze gaan weg.voor dezelfde prijs.

 
Pike, ik weet niet of het zo is hoor ! Maar ik begreep dat er 2,5 ml van het nieuwe product wordt geadviseerd, terwijl ze van skate liver/ cod liver / butter oil 7,5 ml adviseren.

 
Vitavie zegt het volgende over de CLO:
Quote:
Voedingssupplement

Ingrediëntenlijst: Gefermenteerde olie uit de leven van kabeljauw, Vitamine A, Vitamine D.

Samenstelling per dagdosering (0,5 ml):

Visleverolie (kabeljauw)

Vitamine A maximaal 33%

Vitamine D maximaal 150%

Gewicht

500mg

100-285 µg

2,5-7,5 µg


En de skate liver oil:
Quote:
Voedingssupplement

Ingrediënten: Visleverolie (rog), Vitamine A, Vitamine D, organische sinaasappel-, citroen en kruidnagel olie (als smaakstoffen).

Samenstelling per dagdsering (0,5 ml):

Visleverolie (rog)

Vitamine A maximaal 17% ADH

Vitamine D maximaal 150% ADH

Gewicht

490 mg


Dus ze adviseren 0,5 ml per dag te nemen.

Waar zie jij staan dat ze 7,5 ml adviseren?

Ik vind het ook een beetje verwarrend allemaal maar je moet denk ik gewoon kijken naar hoeveel vitamines er per dosering in zitten en dan zoveel nemen als je op dit moment nodig acht.

Gewoon een keer uitmeten hoeveel bv 3 ml CLO is en dat dan gaan nemen.

Of koop een klein spuitje en neem drie keer per dag een ml of zo.

Wat het kokosolie product betreft daarin zit per dosering van 7 gram 2 ml CLO, 0,5 ml skate oil en 0,5 ml boterolie.

Dus dan kan je zelf uitrekenen hoeveel A en D daarin ongeveer zitten.

De extra opneembaarheid door de kokosolie is dan een leuke bonus maar ik denk niet dat iemand precies kan zeggen hoeveel procent er dan daadwerkelijk extra wordt opgenomen.

Voor jou bv, Klavertje, is de CLO de betere oplossing omdat daar meer A inzit dan de skate olie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan