Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Waarom kan het bij de andere merken wel gemeten worden en bij G.P. niet?
Omdat het heel normaal en reeel is dat vetoplosbare vitamine in visolie van nature variabel is. Ook afhankelijk van seizoenen en vissoorten. Welke wetenschap er aan te pas is gekomen bij de andere merken durf ik niet zeggen. Maar het geeft wel aan dat de levertraan van Green Pasture natuurlijk is aangezien een natuurlijk product wetenschappelijk gezien niet onderzocht kan worden op permanente definitieve vastgestelde getallen of resultaten. Mijn vrouwe logica.
 
Precies. Dat betekent dat green pasture dus pure eerlijkheid schrijft op hun etiket omdat ze rekening houden met de wetten van de natuur en deze serieus nemen. Hoe het mogelijk is dat de andere merken wel definitieve hoeveelheden kunnen vermelden is een compleet raadsel. Dave van green pasture heeft in het verleden zelf geprobeerd om de percentages van de vetoplosbare vitamines te onderzoeken en dit is geen succes geweest omdat het nagenoeg niet te onderzoeken is.bij mijn weten zelfs meerdere batches uit verschillende jaren. Wie weet als de andere merken nieuwe batches uit andere seizoenen onderzoeken daar heel andere percentages uitkomen. Ik vertrouw de andere merken niet zo om deze reden. Ook Rosita niet omdat ik elders gelezen heb dat er vitamine e met rozemarijn aan toegevoegd word.
 
Ook weer 100 punten. Dit is een natuurprpduct en is dus afhankelijk van de seizoenen en de soort en mate van voeding waar de vissen beschikking over hebben. Ook dat van dat trsten klopt. Afhankelijk van de soort test alleen al rolden er uiteenlopende waarden uit! Het is dus maar net hoe en waar je op test. Producten met standaardwaarden zijn gestandaardiseerd en dus bewetkt en niet meer natuurlijk. De eerlijkheid en openheid van Dave Wetzl van GP valt zeer te waarderen! Laat ik mijn mening over Rosita maar verder voor me houden...

Mike
 
Ook weer 100 punten. Dit is een natuurprpduct en is dus afhankelijk van de seizoenen en de soort en mate van voeding waar de vissen beschikking over hebben. Ook dat van dat trsten klopt. Afhankelijk van de soort test alleen al rolden er uiteenlopende waarden uit! Het is dus maar net hoe en waar je op test. Producten met standaardwaarden zijn gestandaardiseerd en dus bewetkt en niet meer natuurlijk. De eerlijkheid en openheid van Dave Wetzl van GP valt zeer te waarderen! Laat ik mijn mening over Rosita maar verder voor me houden...

Mike
Mee eens. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je mening over Rosita. Wat ik constateer is dat ze veel test resultaten vermelden waar ik overigens geen wijs uit word. Wat ik wel opgemerkt heb is dat de hoeveelheid vitamine D van395 nogal discutabel is aangezien ze beweren dat 1 theelepel 395 vitamine d bevat. Lees je verder dan staat er tussen haakjes 5 ml. Als ik 5 ml van mijn skate liever oil op een theelepel doe gutst dat eroverheen. Kunnen we dan constateren dat de vitamine D in levertraan van Dave met een dosering van 2 ml vele malen hoger is vanaf 295 dan Rosita met hun 395 vitamine D? Of denk ik nu te simpel? Ik lees ook wel dat hun proces van bereiden gebaseerd is zonder hitte. Maar vind het toch verbazend dat er vitamine e aan toegevoegd word. En dat het zo commercieel gemaakt word met lab testen.


 
Lang verhaal. Ik heb er al eens over geschreven in 2015 en 2016. Herinner je je deze controverse nog?


Rosita zat daar achter! Lees het hele verhaal hier nog eens terug.

Mike
 
Ja dat rapport van kaayla Daniël idd. Niet geweten dat hun daarachter zaten maar had wel een sterk voorgevoel. Verraders.

Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat jij Rosita naast green pasture hoog had zitten. Heb ik dat dan mis? Desondanks, hun doseringen kloppen niet. De vraag is hoeveel vetoplosbare vitaminen er in 1 theelepel zit en in 5 ml. Dat is nogal een verschil. Ik vertrouw er helemaal niks van. Ze hebben ook Chris kessler voor zich kunnen winnen en de schrijfster van gaps.
 
Ik had ze hoog zitten totdat ik achter deze feiten kwam. Gelukkig hebben ze gefaald. Er is maar 1 levertraan die voldoet aan de norm van Weston Price en dat is de gefermenteerde levertraan van GP, punt.

Mike
 
Ik had ze hoog zitten totdat ik achter deze feiten kwam. Gelukkig hebben ze gefaald. Er is maar 1 levertraan die voldoet aan de norm van Weston Price en dat is de gefermenteerde levertraan van GP, punt.

Mike

100% agreed
Het is gewoon geniaal dat ze een mix kopen met geconcentreerde boterolie. Alle vetoplosbare vitaminen in 1 potje, kan het nog makkelijker?
 
Waarom kan het bij de andere merken wel gemeten worden en bij G.P. niet?
GP begrijpt en erkent dat een natuurproduct wisselende gehaltes van vitaminen en omega 3 kan hebben.
Daarom hebben ze ooit de getallen van hun website gehaald.
Ze standaardiseren hun producten niet.

Het is dus de vraag of Rosita, Armorica en Dropi de gehaltes wél gestandaardiseerd hebben, aangezien zij exacte waarden noteren. Of wellicht geven ze een gemiddelde weer.

Mollers heeft per email toegegeven dat door hun "zuiveringsproces" vitamine A en D gedeeltelijk verloren gaan en ze het vervolgens aanvullen met synthetische vitamine A en D.
 
GP begrijpt en erkent dat een natuurproduct wisselende gehaltes van vitaminen en omega 3 kan hebben.
Daarom hebben ze ooit de getallen van hun website gehaald.
Ze standaardiseren hun producten niet.

Het is dus de vraag of Rosita, Armorica en Dropi de gehaltes wél gestandaardiseerd hebben, aangezien zij exacte waarden noteren. Of wellicht geven ze een gemiddelde weer.

Mollers heeft per email toegegeven dat door hun "zuiveringsproces" vitamine A en D gedeeltelijk verloren gaan en ze het vervolgens aanvullen met synthetische vitamine A en D.
Als je klikt op het kopje test resultaten in de link dan geeft Rosita aan dat waardes variëren. Ook afhankelijk van dergelijke factoren. Daar hoeft geen wetenschap of test aan te pas te komen en dat is iets wat Green pasture idd goed begrijpt en ook zo naar buiten presenteert. Wat mij betreft klopt er sowieso niks van de percentages vitaminen die Rosita aangeeft op basis van hun dubieuze dosering. Dat is al genoeg reden om het product Rosita links te laten liggen en voor green pasture te kiezen.
 
Mee eens. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je mening over Rosita. Wat ik constateer is dat ze veel test resultaten vermelden waar ik overigens geen wijs uit word. Wat ik wel opgemerkt heb is dat de hoeveelheid vitamine D van395 nogal discutabel is aangezien ze beweren dat 1 theelepel 395 vitamine d bevat. Lees je verder dan staat er tussen haakjes 5 ml. Als ik 5 ml van mijn skate liever oil op een theelepel doe gutst dat eroverheen. Kunnen we dan constateren dat de vitamine D in levertraan van Dave met een dosering van 2 ml vele malen hoger is vanaf 295 dan Rosita met hun 395 vitamine D? Of denk ik nu te simpel? Ik lees ook wel dat hun proces van bereiden gebaseerd is zonder hitte. Maar vind het toch verbazend dat er vitamine e aan toegevoegd word. En dat het zo commercieel gemaakt word met lab testen.


Amerikaanse theelepels bevatten 5 ml
De theelepels die ik in de la heb liggen zijn ook kleiner qua inhoud, maar de maatlepels kloppen wel weer.

Er wordt bij Dropi en Rosita (al dan niet synthetische) vitamine E en rozemarijn aan toegevoegd voor de conservering. Vitamine E beschermt onverzadigde vetzuren tegen oxidatie.

GP conserveert de levertraan door de levers te laten fermenteren, daarom zit er bij hen alleen de vitamine E in die er van nature in voorkomt en zijn er geen andere conserveringsmiddelen nodig. Wederom briljant.
 
Amerikaanse theelepels bevatten 5 ml
De theelepels die ik in de la heb liggen zijn ook kleiner qua inhoud, maar de maatlepels kloppen wel weer.

Er wordt bij Dropi en Rosita (al dan niet synthetische) vitamine E en rozemarijn aan toegevoegd voor de conservering. Vitamine E beschermt onverzadigde vetzuren tegen oxidatie.

GP conserveert de levertraan door de levers te laten fermenteren, daarom zit er bij hen alleen de vitamine E in die er van nature in voorkomt en zijn er geen andere conserveringsmiddelen nodig. Wederom briljant.
Oh excuus voor de verwarring dan. En idd, in Amerika zijn veel dingen groter. Nooit geweten dat dat ook het geval is bij bestek.

Ja idd, briljant.
 
Oh excuus voor de verwarring dan. En idd, in Amerika zijn veel dingen groter. Nooit geweten dat dat ook het geval is bij bestek.

Ja idd, briljant.

Nee joh, je hoeft helemaal nergens je excuses voor te maken hoor.
We zijn allemaal feilbaar en we zijn hier om van elkaar te leren, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Hebben jullie je koelkast al vol staan met GP? :love:

Omdanks de aangekondigde prijsstijging heeft Plent het nog niet doorgevoerd.
Daarmee zijn ze nog steeds de goedkoopste met code esther10

Ik heb nog even een experimentje te delen:

Ik kreeg na een bezoek aan de tandarts, waar ik alleen de tandjes van m'n kinderen even liet checken om mijn ego te strelen, ineens pijn in een voortand bij blootstelling aan kou.

Ze hebben mij dus niet aangeraakt, maar blijkbaar waren de vibes daar voldoende om te gaan twijfelen aan m'n gezondheid hahaha :ROFLMAO::poop:

Anyway, ik heb er twee keer pure boterolie opgedaan van GP en heb nergens last meer van.
 
Omdat het heel normaal en reeel is dat vetoplosbare vitamine in visolie van nature variabel is. Ook afhankelijk van seizoenen en vissoorten. Welke wetenschap er aan te pas is gekomen bij de andere merken durf ik niet zeggen. Maar het geeft wel aan dat de levertraan van Green Pasture natuurlijk is aangezien een natuurlijk product wetenschappelijk gezien niet onderzocht kan worden op permanente definitieve vastgestelde getallen of resultaten. Mijn vrouwe logica.
Net zoals ze idd doen bij synthetische vitamines. Deze waarden schijnen ook vaak niet te kloppen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Iemand vroeg mij vandaag wat ik van Mollers vind, nou een hele hoop :poop:
En ik kon het niet laten om even snel een vergelijkje te maken, da, zie gelijk de enorme verschillen.
Zélfs met toegevoegde synthetische vitaminen bevat GP MINIMAAL 6 keer zoveel vitamine A en D.


vitamine A IE​
vitamine D IE​
Omega 3​
vitamine K2​
Prijs 24-1-22​
Green Pasture FCLO+HVBO​
5100-12000​
240-1960​
1250​
ja​
v.a. 36,72​
188 ml​
Mollers geraffineerd en bevat​
825​
40​
1000​
nee​
v.a. 17,24​
250 ml​
synthetische vitaminen.​
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.022
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan