Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Mij kalium is niet geprikt. Vit d wel. Maar weet het niet meer. Ik voel me honds ziek. Dan warm dan koud hartkloppingen bot en spierpijnen druk op me hoofd. En trillingen. Ze zeggen hyperventilatie.
 
Mij kalium is niet geprikt. Vit d wel. Maar weet het niet meer. Ik voel me honds ziek. Dan warm dan koud hartkloppingen bot en spierpijnen druk op me hoofd. En trillingen. Ze zeggen hyperventilatie.
Ah covid, ben je wel gevaxxed ?
 
Dankjewel voor het meedenken. Hoe kun je dan kalium binnen krijgen zonder dat het gevaarlijk is? Pillen zijn best een risico dacht ik?
Drinken met veel schoon water.
Ik los een schepje KaliumChloride - 1 tot 2 gram - op in een erg groot glas lauwwarm osmosewater en drink dat op een nuchtere maag.
Smaakt niet lekker vind ik, maar vind het wel te doen en het werkt bij mij.
Ik drink dat dan hooguit enkele keren per week maar zou dat misschien wel vaker moeten doen vermoed ik.
Daarnaast ook magnesiumcitraat in ongeveer dezelfde hoeveelheid, maar niet tegelijjk met KaliumChloride omdat ik daar misselijk van word.
Sinds kort heb ik alles wat cafeïne bevat weer eens volledig uit mijn voeding verwijderd.
De klachten van vermoeidheid, slecht slapen, hartkloppingen en overslagen verdwijnen dan relatief snel, meestal binnen een paar dagen.
Restverschijnselen van langdurig overmatig cafeïnegebruik kunnen na stoppen met cafeïnegebruik tot 1 maand aanhouden.
Bij mij zijn de eerste 5 tot 7 dagen de restverschijnselen het sterkst.
Maar hardleers als ik 'weleens' ben heb ik de lichamelijk ellende als gevolg van - langdurig ! - te veel cafeïne innemen inmddels een aantal keer doorleefd.
 
Laatst bewerkt:
Drinken met veel schoon water.
Ik los een schepje KaliumChloride - 1 tot 2 gram - op in een erg groot glas lauwwarm osmosewater en drink dat op een nuchtere maag.
Smaakt niet lekker vind ik, maar vind het wel te doen en het werkt bij mij.
Ik drink dat dan hooguit enkele keren per week maar zou dat misschien wel vaker moeten doen vermoed ik.
Daarnaast ook magnesiumcitraat in ongeveer dezelfde hoeveelheid, maar niet tegelijjk met KaliumChloride omdat ik daar misselijk van word.
Sinds kort heb ik alles wat cafeïne bevat weer eens volledig uit mijn voeding verwijderd.
De klachten van vermoeidheid, slecht slapen, hartkloppingen en overslagen verdwijnen dan relatief snel, meestal binnen een paar dagen.
Restverschijnselen van langdurig overmatig cafeïnegebruik kunnen na stoppen met cafeïnegebruik tot 1 maand aanhouden.
Bij mij zijn de eerste 5 tot 7 dagen de restverschijnselen het sterkst.
Maar hardleers als ik 'weleens' ben heb ik de lichamelijk ellende als gevolg van - langdurig ! - te veel cafeïne innemen inmddels een aantal keer doorleefd.
Oké thnx. Ik durf niet zomaar steeds kalium te nemen met het risico dat dingen uit balans raken. Super dat het werkt bij jou. Bij mij merk ik andere dingen. Mijn adrenaline gaat telkens omhoog na gegeten te hebben. Of iers drinken. Ga helemaal shaken en inmiddels 3 nachten niet geslapen. Zonet tijdens boodschappen uitpakken na gegeten te hebben begint het trillen weer en heb er geen controle over. Is dat op te lossen met kalium? Noodgedwongen heb in wel een d3 supplement moeten nemen want het was echt te laag. Ik weet niet wat er hier aan de hand is en het boeit afschuwelijk met heel veel dorst en hartkloppingen elke keer, maar ik zou het fijn vinden als ik iemand van jullie mag of kan bellen als het eens nodig is. Dit soort dingen hadden als het aan mij lag onderling allang eerder moeten gebeuren als Fatsforum.
 
Het lijkt me Binc dat een bloed-onderzoek en/of ontlasting onderzoek iets kunnen opleveren.

Maar dan via een ortho-arts o.i.d. en dat wordt niet vergoed.

Dus dan toch maar via de huisarts?

In mijn ontl. zit nog steeds ontsteking en mijn bloed-uitslagen krijg ik niet. van ziekenhuis.

Verder bestaan er plastic "stokjes"om de urine te controleren. eerst even naoeken wat er allemaal gecontroleerd kan worden (zelf). en of je daar iets aan kunt hebben.

Verder...... misschien een dagje of 1 of 2 alleen bouillon nemen? gewoon om uit te proberen.
 
Het lijkt me Binc dat een bloed-onderzoek en/of ontlasting onderzoek iets kunnen opleveren.

Maar dan via een ortho-arts o.i.d. en dat wordt niet vergoed.

Dus dan toch maar via de huisarts?

In mijn ontl. zit nog steeds ontsteking en mijn bloed-uitslagen krijg ik niet. van ziekenhuis.

Verder bestaan er plastic "stokjes"om de urine te controleren. eerst even naoeken wat er allemaal gecontroleerd kan worden (zelf). en of je daar iets aan kunt hebben.

Verder...... misschien een dagje of 1 of 2 alleen bouillon nemen? gewoon om uit te proberen.
Dankjewel voor je tip en meedenken. Die aanvallen zijn behoorlijk eng kan ik je zeggen. Wat een ervaring. 1 die me gestolen kan worden.
Ik heb me antwoord al. Te lang tekort aan vit D. Waar ik geen antwoord op heb is de adrenaline aanval die me overkomt recentelijk. Daf zit me niet lekker. Gebeurd als ik in bed lig of gewoon op de bank zit. Recentelijk merkte ik na het eten ook. Nu na het eten net of eigenlijk tijdens toch weer begonnen met betaine hcl. Door de adrenaline is me lichaam uitgeput. Is dit wat ze noemen een bijnier crisis? Alle botten en spieren doen zeer en voel mezelf gewoon verward. Dat laatste al wat langer. Even afwachten of de trillingen nu weg blijven deze avond.
 
Ik neem aan dat je gezocht hebt op bijnier crisis? en de symptonen die je hebt. Natuurlijk behandelen.

Lijkt me wel eng ja wat je vetelt.

Eet je genoeg? Slaap je genoeg? Zijn er TV programma,s die je leuk vindt als afleiding?
Vanavond weer op 58 danswedstrijd.

Je zoekt denk ik op Adrenaline? Misschien herken je symptomen?
Iets met de gal? bekende symptomen?
witte en/of rode bloedlichaampjes? bekende symptomen?
Diabetes? bekende symptomen?
Trage schildklier? bekende symptomen?
.enz.
Mogelijke oorzaken onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Teveel levertraan. Kan het niet anders bedenken. De spier spasmes heb ik niet meer. Wel ineens spontane wonden op me handen. Schale en dunnere huid. Rood gezicht. Ik weet niet of adrenaline de veroorzaker kan zijn. Ik vermoed van wel in combi met histamine reactie. Heb een aantal keer het idee gehad buiten bewustzijn te raken en een gevoel inwendig in de fik te staan. De levertraan neen ik voorlopig niet. Daarnaast complete verwarring.
 
Heb je wel eens bloedonderzoeken gedaan?
Waardoor je er achter kan komen of er een onbalans is.
Maar alles kost geld.
Herken je je in problemen van de overgang?
 
Teveel levertraan. Kan het niet anders bedenken. De spier spasmes heb ik niet meer. Wel ineens spontane wonden op me handen. Schale en dunnere huid. Rood gezicht. Ik weet niet of adrenaline de veroorzaker kan zijn. Ik vermoed van wel in combi met histamine reactie. Heb een aantal keer het idee gehad buiten bewustzijn te raken en een gevoel inwendig in de fik te staan. De levertraan neen ik voorlopig niet. Daarnaast complete verwarring.
Ik begrijp dat je een oorzaak zoekt. Hoeveel levertraan neem je per dag?


Wanneer je bij de huisarts je vitamine D laat meten dan meet je de inactieve vitamine D.

Je kunt onder andere bij bloedwaardentest je actieve vitamine D laten bepalen, dan weet je meer.

 
Teveel levertraan. Kan het niet anders bedenken. De spier spasmes heb ik niet meer. Wel ineens spontane wonden op me handen. Schale en dunnere huid. Rood gezicht. Ik weet niet of adrenaline de veroorzaker kan zijn. Ik vermoed van wel in combi met histamine reactie. Heb een aantal keer het idee gehad buiten bewustzijn te raken en een gevoel inwendig in de fik te staan. De levertraan neen ik voorlopig niet. Daarnaast complete verwarring.
Teveel levertraan, terwijl je eerder schrijft dat de oorzaak van je klachten een te laag vitamine D niveau is. Die kan ik helaas niet rijmen.

Je klachten herken ik wel. Je komt ook wat paniekerig over. Begrijpelijk, maar laat je niet vangen door het kwaad!
Het is de tijd voor zulke klachten gezien de hele wereldtoestand, al dan niet in combi met stralingen en frequenties of andere mogelijke krachten die er spelen.
Houd je blik gericht op het oog van de storm, dus op God. Er gebeurt gewoon een hoop, zowel om ons heen als met onszelf.
Ga weer gezond eten. Je schreef eerder dat je al een tijd niet meer aan melk kon komen. Dat is echter voeding nummer 1, dus regel dat i.p.v. alle andere ideetjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: JVG
Ik begrijp dat je een oorzaak zoekt. Hoeveel levertraan neem je per dag?


Wanneer je bij de huisarts je vitamine D laat meten dan meet je de inactieve vitamine D.

Je kunt onder andere bij bloedwaardentest je actieve vitamine D laten bepalen, dan weet je meer.

Teveel levertraan ineens. Dus in 1 keer. Die vit d is wel degelijk te laag en al erg lang. Ik merk het toch ook in me lijf. Vit d heeft een relatie met ijzer. Bij d tekort kan bloedarmoede ontstaan omdat vitamine d een relatie heeft via hepcidine. Beide zijn bij mij al jaren te laag. En dus ook de schildklier die eveneens vit d en ijzer nodig heeft. Maar goed, ik heb de EMU olie besteld en dat gaat op behoorlijke vermoeidheid na een stuk beter. Bedankt voor de tips. Ik laat het hierbij.
 
Hier een artikel over een teveel aan vit D. Dat kan wel degelijk wanneer ineens teveel tegelijk. Buiten alle bullshit van dat het aan de genen zou liggen in dit artikel en andere zaken. Vitamine k2 is eveneens van belang om erbij te nemen wat hierin niet vermeld word. In elk geval heb ik dagen lang de symptomen die hierin staan met spier spasmes en de rest van de zaken dagen achtereen gehad Incl gevoelloosheid in me benen en giga hartslagen. Mike heeft het ook genoemd op voeding is gezondheid dat een overdosis dus klaarblijkelijk wel degelijk mogelijk is. Het heeft totaal niks met psychisch te maken of met paniek. En ik word er stront vervelend van dat dat steeds weer voor me voeten geworpen word.


Mijn klachten zijn verergerd nadat ik dit spul binndn heb gekregen. Iets wat mijn katten beiden ook binnen hebben gehad en kort na elkaar overleden zijn na een lijdensweg en een hartaanval kregen. Ik heb het binnen gekregen met opruimen ervan. Want het was stuivend spul toen ik het met stoffer en blik opgeveegd heb. Hoge dosis calciumoxide
 
Teveel levertraan ineens. Dus in 1 keer. Die vit d is wel degelijk te laag en al erg lang. Ik merk het toch ook in me lijf. Vit d heeft een relatie met ijzer. Bij d tekort kan bloedarmoede ontstaan omdat vitamine d een relatie heeft via hepcidine. Beide zijn bij mij al jaren te laag. En dus ook de schildklier die eveneens vit d en ijzer nodig heeft. Maar goed, ik heb de EMU olie besteld en dat gaat op behoorlijke vermoeidheid na een stuk beter. Bedankt voor de tips. Ik laat het hierbij.
Heb je die EMu oil van Walkabout besteld en zo ja waar heb je die besteld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Heb je die EMu oil van Walkabout besteld en zo ja waar heb je die besteld?
Helaas is walkabout in Nederland niet te krijgen. Ergomax is niet bereidwillig geweest om dit weer in hun assortiment op te nemen. Ik heb EMU olie van vitavie besteld. Dat zijn capsules. Ik merk ondanks dat het geen walkabout is wel dat het zijn werk doet. Dus voor nu hou ik het daar even bij. Daarnaast gebruik ik nog lever capsules. Deze maakte ik zelf door middel van lever drogen in dehydrator, dan poeder ervan maken en zelf in capsules doen. Bij gebrek aan energie daarvoor heb ik lever besteld bij Gino van Real Roots. Vind het leuk dat hij met enthousiasme zijn product in de wereld zet.
 
Teveel levertraan ineens. Dus in 1 keer. Die vit d is wel degelijk te laag en al erg lang. Ik merk het toch ook in me lijf. Vit d heeft een relatie met ijzer. Bij d tekort kan bloedarmoede ontstaan omdat vitamine d een relatie heeft via hepcidine. Beide zijn bij mij al jaren te laag. En dus ook de schildklier die eveneens vit d en ijzer nodig heeft. Maar goed, ik heb de EMU olie besteld en dat gaat op behoorlijke vermoeidheid na een stuk beter. Bedankt voor de tips. Ik laat het hierbij.

Graag gedaan Binc, fijn dat het een stuk beter gaat!
Vitamine A is ook enorm belangrijk voor de ijzersynthese en voor de schildklier, zit ook in (lever)traan.

Tof dat je Real Roots ook gevonden hebt. Gino heeft een hart van goud, ik werk graag met hem samen.
Wellicht is zijn bloed supplement ook iets om over na te denken, voor de opbouw van rijk bloed?

 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Graag gedaan Binc, fijn dat het een stuk beter gaat!
Vitamine A is ook enorm belangrijk voor de ijzersynthese en voor de schildklier, zit ook in (lever)traan.

Tof dat je Real Roots ook gevonden hebt. Gino heeft een hart van goud, ik werk graag met hem samen.
Wellicht is zijn bloed supplement ook iets om over na te denken, voor de opbouw van rijk bloed?

Ja klopt dat het in levertraan aanwezig is. Voor degenen die het opnemen Incl alle andere vetoplosbare vitaminen geweldig. Ik hou het bij voorlopig bij de EMU olie omdat ik merk dat het beter werkt voor mij.
 
Graag gedaan Binc, fijn dat het een stuk beter gaat!
Vitamine A is ook enorm belangrijk voor de ijzersynthese en voor de schildklier, zit ook in (lever)traan.

Tof dat je Real Roots ook gevonden hebt. Gino heeft een hart van goud, ik werk graag met hem samen.
Wellicht is zijn bloed supplement ook iets om over na te denken, voor de opbouw van rijk bloed?

Bloed idd ook top. Volgens mij ook een rijke bron van selenium dacht ik gelezen te hebben. En ijzer. Ik heb het levende bewijs gezien onlangs van de positieve werkzaamheid van bloed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.431
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan