GAPS, KH en polysachariden...?

Claireelis,

Daar heb je zeker gelijk in.. het kost behoorlijk wat geld allemaal! Natuurlijk bevatten de groentesapjes ook al enzymen en ook de spirulina en brandnetel bevatten enzymen.

Ik vind de oxypowder ook te duur, maar had een andere gezien op iherb.

Na gisteravond weer een rotavond gehad te hebben met een behoorlijk opgeblazen buik heb ik me voorgenomen alleen nog maar dingen te eten die goed werken! Dus voorlopig veel makkelijk te verteren voeding zoals soepjes sapjes en gekookte groente/vetten.

Hopelijk brengt dit mijn buik wat tot rust!

 
Quote:
Beste Sylvia,

Op het internet staat helaas heel veel onzin, zo ook deze dieten, omdat vaak patienten zulke dieten al hebben gevolgd en zonder resultaat zijn gebleven maar wel overtuigd zijn dat het door voeding komt en zo bij mij in behandeling komen. Er wordt veel gemanipuleerd op die fora, want mijn patienten zegen dat ze nooit hun negatieve of slechte ervaringen erop konden zetten, blijkbaar wordt alles eerst gescreend, dat zegt toch wel genoeg.

Wanneer je ziek door voeding bent dan wordt je beter als je die voeding niet meer inneemt omdat alles herstelt van darmen tot immuunsysteem, maar zodra je die voeding weer inneemt dan wordt je weer ziek, zo logisch!

Verder bestaat er geen algemeen goed dieet, wel algemeen voedingsstoffen die rijk zijn aan ingredienten, dus moet je twee zaken weten:

1. mag je iets eten middels onze uitslag?

2. wat zit erin en dat goed afwisselen.

Dus nee het is niet waar, dat wat de natuur ons geeft mag NIET iedereen eten!

Ik adviseer je niet deze teksten op te volgen, maar mijn adviezen.

Met vriendelijke groet,

Bovenstaand is geschreven door een wetenschapper.


Nu kan ze helemaal de vinkentering krijgen! Het aloude 'Trust me, I'm a scientist'. Experts bouwden de Titanic, amateurs de Ark.

Mike

 
Pfff, praat mij er niet van. Wat voel ik mij ongelofflijk veel beter dan de tijd die ik bij haar liep.

En weet je, ik ken verscheidene mensen, vooral ms ers, die ook bij haar onder behandeling zijn geweest. En werkelijk niemand heeft er baat bij gehad uiteindelijk, en iedereen is er mee gestopt. Dat zegt toch genoeg.

het helpt een paar weken, soms tijdelijk duidelijke verbeteringen. Maar dat gebeurd ook bij raw-food(vandaar dat mensen hier ook in blijven hangen) of veganisme.

En daar speculeert ze op, kijk dan hoe het de eerste weken ging, dat betekend dat je op de goede weg zat. Je krijgt dus nu echt nog iets verkeerds binnen, daar moet je nog aan werken.

Zoek uit wat je noog niet goed doet, desnoods een extra bloedtest...enz...

 
Goedemorgen mensen,

Bedankt voor jullie steunende antwoorden. Excuses voor de late reactie, ik had een avonddienst.

Ik denk inderdaad Dirtsa dat het vasthouden aan het dieet vanuit angst is. Daarnaast merk ik ook dat als ik producten uit de 'verboden' lijst eet, dat ik bijv. meer buikpijn krijg. Vorige week heb ik brood op (dat moest wel omdat ik op coeliakie getest werd) een paar dagen geleden een klein stukje schapenkaas. (had ik zo'n zin in) Nu een aantal dagen al flink last van mijn buik.

De soep van het Gaps dieet eet ik al een aantal dagen en dat gaat goed. Daarnaast eet ik nog volgens de bloeduitslagen van Vink.

Ik ga het langzaam aan loslaten en vind dit inderdaad eng. (Loslaten is niet mijn sterkste kant)

Iets doe ik inderdaad nog niet goed, want ik blijf met tijden ongelooflijk misselijk. Het lijkt vanuit mijn darmen te komen. Vaak na het laten van winden, zakt het wel.

Het is nog vroeg, ik ga zo werken.

Sylvia

 
@Sylvia,

Als je weer voeding van de verboden lijst gaat proberen, probeer er dan wel van te genieten en praat jezelf geen schuldgevoel aan.

Want dan zal het voedsel zeker verkeerd vallen. Je kunt beter van 'verboden' voedsel genieten dan op dit pad verder gaan.

Ik hoop dat je tijdens de komende weken, maanden, jaren, (want over zo'n periode zou het gemakkelijk kunnen gaan) heel veel 'verboden' voeding kan aan'vinken', :wink: als zijnde goed te verteren door jou.

 
Dag Poekie, dat hoop ik zelf ook. Daarnaast denk ik dat mevr. Vink niet alleen maar onzin verkoopt. Het is gewoon jammer dat ze alleen maar open staat voor haar eigen ding en niet verder kijkt. Dat maakt haar erg beperkt.

Verder heb ik wel genoten vorige week van een lekkere biologische spelt boterham hoor. Zonder me schuldig te voelen. Echter de buikpijn in de dagen erna is niet fijn en maakt dat ik brood voortaan links zal laten liggen.

Over een tijdje probeer ik eens wat anders van deze 'verboden' lijst.

 
Heb je wel eens een kiembrood gegeten? Je hebt tarwekiem of speltkiembrood.

Ik snij er 1 plakje af, en bak dit in roomboter met 2 eidooiers. Dat is echt heerlijk, en voor mij licht verteerbaar.

Het boterhammetje zuigt zich lekker vol met warme boter.

 
Ja kiembrood heb ik wel eens op, dat is inderdaad wel lekker. Goed idee ga ik eens proberen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan