galblaas

Poekie

Administrator
Ik heb ooit ergens iets over de galblaas gelezen of misschien wel op een kennisavond vernomen.

Bij mensen wordt een ontstoken galblaas verwijderd omdat, zegt men, ze galstenen hebben.

Toen werd geschreven of verteld dat als die mensen (naar ik dacht) appelsap zouden drinken dat dan de galblaas aanval over zou zijn en een operatie niet nodig is.

Naar mijn inziens zouden ze dan nog wel de boel moeten reinigen c.q. stenen moeten lozen maar dat is een tweede stap.

Als ze eerst die operatie maar voor zijn.

Klopt het wat ik hierboven schrijf?



En Mike, jij hebt in het verleden galkoliek aanvallen gehad.

Op een kennisavond zei je dat die erg heftig waren.

Je gaf ook aan dat als je nu weer eens zo'n aanval zo krijgen dat je wel wist wat te doen.

Wat is die 'remedie' ook alweer?



Ik heb nu gehoord van een oudere man die veel hartklachten heeft. Hij heeft kantje boord gelegen, zou het eind van 2010 niet meer halen. Hij is er nog steeds en het gaat eigenlijk best wel goed.

Twee weken geleden kreeg hij een enorme terugval. Na onderzoek gaven de doktoren aan dat het waarschijnlijk een ontstoken galblaas is. Die beste man weegt nog maar 54 kg. Ze willen hem het liefst niet opereren i.v.m. een algehele narcose (in zijn conditie niet de aangewezen weg) maar voor het eind van het jaar gaat hij onder mes. Zal zijn galblaas wel worden verwijderd.

Nu lees ik in het boek van Andreas Moritz dat als een galblaas wordt verwijderd dat dan de problemen met stenen nog niet over zijn.

Is ook logisch als er in de lever ook stenen zitten. En dat zo'n verwijderde galblaas dan weer hart- en vaatziekten kan veroorzaken.

Ik vraag me af of zo'n man in zijn conditie wel een lever- galreiniging kan doen.

 
Quote:
Toen werd geschreven of verteld dat als die mensen (naar ik dacht) appelsap zouden drinken dat dan de galblaas aanval over zou


Volgens mij gaat een beetje appelsap je niet redden tijdens zo'n aanval (waarom noemen we het eigenlijk een aanval, het lichaam wil gewoon van de stenen af?). Wat je wel zou kunnen doen is een flinke schep bitterzout oplossen in water en opdrinken, dit zet de galkanalen open en dan kan de steen eruit.

De galblaas eruit snijden is natuurlijk geen oplossing, er zitten dan waarschijnlijk nog honderden stenen in de lever. Of die man een flush aankan weet ik ook niet.

 
Ik weet alleen dat mn behandelaarster heeft gevraagd dat ik geen sinasappel en cacao (of producten met dit erin) consumeer,omdat zelfs t kleinste beetje de galblaas dagen blokkeert ivm een of andere stof die erin zit.

 
Bitterzout zet de galkanalen open, maar wat doet dit eigenlijk nog meer? Kan het irritatie veroorzaken aan de maag?

Ik heb het idee dat ik na inname nml een geiriteerde maag krijg, een opgezette buik (niet alleen onderbuik opgezet, maar ook ter hoogte van de maag) iemand een idee hoe dit kan?

 
Bitterzout is op basis van magnesium dus daarvan wordt je maagzuur basisch. Dat kan vervelend zijn als er van alles in je maag zit wat nog verteerd moet worden.

 
zou dat ermee te maken hebben>? Ik neem de bitterzout meestal 's ochtends in mijn eerste kop thee en 's avonds ,

als ik teveel neem word mijn buik zo rond als een balletje, een erg vervelend gevoel.. zou ik er gewoon niet tegen kunnen?

 
Als je niet goed reageert op het basische bitterzout (magnesiumsulfaat) kun je volgens Andreas Moritz ook magnesium-citraat gebruiken. Dit is dus magnesium gebonden aan citroenZUUR en valt misschien wat beter.

 
ik heb ook mag citraat staan, hier reageer ik idd niet op. Maar dit werkt ook niet zo goed als bitterzout..

Toen ik afgelopen week bij de acupuncturist was gaf hij ook aan dat de galblaas niet oke was, deze was volgens hem leeg..

 
Leeg?? Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Heb je de leverflush al eens gedaan? Klinkt of de boel goed verstopt zit in elk geval..

 
Ikke,

Heb je naast L&G-flushes ook aleens naar de energetische/emotionele kant van dit probleem gekeken? Misschien zit er oude opgekropte woede, agressie, boosheid? Denk aan de bekende "wat heb jij op je lever" en "je gal spuwen"? Ik weet niet of dit bij jou ook speelt, maar ik ben er van overtuigd dat dit ZEKER net zo belangrijk is om aan te pakken als je voeding.

Quote:
Woede

De emotie woede is een hete, explosieve emotie en wordt verbonden aan het netwerk van de lever. Woede ontstaat wanneer de dingen niet gaan zoals gepland. Wanneer de kwaliteit van hout voor helder denken en plannen belemmerd wordt, ontstaat de behoefte om onszelf te beschermen via woede. We beschermen ons dan ook vaak van andere onderliggende emoties zoals angst en verdriet. Een gespannen lever met veel toxinen maakt dat we sneller overvallen worden door gevoelens van vijandigheid, agressie en gebrek aan verdraagzaamheid. Op haar beurt zorgt woede voor een verkrampte lever en voor problemen met de weefsels en vloeistoffen die aan het lever-netwerk verbonden worden.


http://organbalance.wordpress.com/2011/05/01/het-lever-netwerk/

 
Sulfaat is zwavel en dat is een zuur mineraal. Zwavel zit in regenwater, samen met peroxide. Net als peroxide 'bijt' en prikt' zwavel. Denk maar aan zwavelrijke voedingsmiddelen als knoflook, ui, mosterd en hete pepers. Er is een verband tussen zuurstof en zwavel dat ik tot op heden nog niet goed begrijp. Zwavel is een van de meest belangrijke mineralen die we tekortkomen, evenals fosfor, ook al een zuur mineraal. Dierlijke voeding bevat zowel zwavel als fosfor.

Desondanks is magnesiumsukfaat (bitterzout) vanwege het basische mineraal magnesium inderdaad een alkalisch zout. Mensen die een intolerantie tegen bitterzout hebben zouden wel eens massale die-off kunnen ervaren door de zwavel in bitterzout. Dus, ikke, ga eens bij jezelf na of je soortgelijke reacties ervaart bij andere zwavelrijke voedingsmiddelen.

Mike

 
Mike, dank voor je antwoord.. Geen idee eigenlijk of ik deze reactie ook heb bij zwavelrijk voedsel. Ik eet regelmatig ui, was eerder verzot op mosterd en kan goed tegen hete pepers. Maar een lepel bitterzout veranderd mijn buik in een ballon..

Vanmorgen nog eens naar mezelf gekeken, als ik mezelf zie, zie ik een dun lichaam met een dikke bolle onderbuik.. zo vreemd. Het is net alsof deze altijd al wat rond is geweest. Weet me te herinneren dat mijn moeder er eens op attendeerde toen we op het strand waren. Ze maakte zich toen zorgen om die buik (ze vergeleek het met kinderen in arme landen die ook heel mager zijn en een dikke buik hebben)

Ik wilde graag de oxipowder eens proberen om de darm te reinigen, maar vind deze te duur, misschien dat de versie op iherb ook goed is?http://www.iherb.com/Earth-s-Bounty-Oxy-Cleanse-Oxygen-Colon-Conditioner-75-Capsules/6999?at=0

deze bevat magn oxide..

@janse

Daar heb je zeker een ding.. Ik weet dat woede/ boosheid staat voor de lever. Ik kan dit ook heel goed bij mezelf verklaren, heb in het verleden een aantal dingen meegemaakt die me heel boos hebben gemaakt en tegelijkertijd veel verdiet.

Dit heb ik nooit goed kunnen uitspreken, is er pas jaren later uitgekomen. Voor mijn gevoel is dat nu oke, maar ik merk dat ik er nog wel veel dromen over heb. Dat is voor mij een teken dat het nog niet goed verwerkt is/

 
Ikke,

Dat is een teken van ondervoeding. Dit betekent dat je al van kinds af aan ondervoed bent geweest. Kun je je nog herinneren wat voor soort voeding er bij jullie thuis gegeten werd?

Mike

 
ondervoeding? in die tijd dat mijn moeder dat tegen me zei at ik naar mijn weten erg goed....

De voeding die we thuis aten:

overdag vooral brood met beleg: chocopasta/pindakaas/vleeswaren/hagelslag ect.. hiernaast fruit (als kind zijnde heel veel fruit als fruithapjes), ligakoeken etc..

Warm eten bestond wisselend uit: macaroni (uit pak), kip/vlees met groente en aardappels, gebakken aardappeltjes, witte rijst met groenten en vlees,soms wat soep (van maggi) en als toetjes altijd vanille vla met joghurt of een toetje van mona!

Vlees was meestal: tartaar, kip, rundervink, snitzel. We aten geen vis.

Maar Mike, kun je een verklaring geven voor die buik. Ik loop er al jaren mee en merk dat ik er ook op let met kleding kopen.. geen strakke dingen (ziet er niet uit), buik verstoppen..

Is dit omkeerbaar? Kan ik hier iets aan doen?

 
Alles is omkeerbaar, onthoud dat.

Eens even alle suikerbronnen op een rijtje uit de 'voeding' (lees: vulling) die je vroeger at:

Brood, chocopasta, hagelslag, fruit, ligakoeken, macaroni, aardappels, witte rijst, vla, Mona-toetje.

De eiwitbronnen op een rijtje:

Pindakaas, vleeswaren, vlees, vla, yogurt, tartaar, kip.

De vetbronnen op een rijtje:

Chocopasta, pindakaas, vleeswaren, vlees, vla, yogurt. Overigens zie ik vooral mager vlees terugkomen, zoals kip en tartaar.

Begint het patroon zich nu voor je af te tekenen? Je hoofdbron van 'voeding' was suikers, zetmeel en koolhydraten, waarvan het merendeel zwaar bewerkte producten waren. Daarna komen de eiwitten, waarvan het merendeel afkomstig was uit dierlijke bron, maar dan magere dierlijke producten (dus meer eiwitten dan vetten, wat veel verteringsenergie kost en o.a. de schildklier belast). De vetbronnen staan onderaan en zijn eveneens hoofdzakelijk afkomstig van magere of halfvolle dierlijke producten. Daarnaast waren deze producten natuurlijk niet biologisch en zaten dus boordevol antibiotica, groeihormonen, pesticiden etc.

Bij jullie thuis hanteerden jullie dus precies de voedselrichtlijnen van het Voedingscentrum die de volgende top 3 propageren:

1. koolhydraten, m.n. uit granen

2. eiwitten

3. vetten, waarbij dierlijke, verzadigde vetten zoveel mogelijk dienen te worden vermeden, dus mager vlees, halfvolle of magere zuivel, etc.

Ongetwijfeld aten jullie ook de plantaardige 'boter' op je brood en bakten jullie in zonnebloem- of maisolie. Daarmee heb je de 2 grootste slopers te pakken: bewerkte koolhydraten en bewerkte vetten.

Zoals je weet draai ik de top 3 van het Voedingscentrum volledig om, om een goed doorvoed lichaam en ook goed doorvoede hersenen te creeren. Je had dus structureel vetgebrek en een te hoge bloedsuikerspiegel. Het lichaam zet overtollige suikers om in vetten, zet eiwitten om in suiker en daarnaast creeert het uit structureel vetgebrek desnoods zijn eigen vetvoorraad (uit suikers en eiwitten). Vandaar die bolle buik. Dit is een OVERLEVINGSMECHANISME dat voortkomt uit ONDERVOEDING (schaarste) om de vitale delen in de buikstreek van vetten als bron van lange-termijnenergie te kunnen voorzien. Vandaar dat kinderen in hongersnoodgebieden zo'n bolle buik hebben, alle energie gaat dan naar de vitale organen, omdat deze de hoogste prioriteit hebben.

Het is dan ook niet zo vreemd dat je met je ondervoede kinderhersenen uiteindelijk anorexia hebt ontwikkeld. Hersenen die onvoldoende voedingsstoffen krijgen doen de meest vreemde dingen. Denk hierbij ook aan ADHD, autisme, depressie, etc.

Het is allemaal omkeerbaar door schaarste om te zetten in overvloed. Dus de top 3 van het Voedingscentrum omdraaien:

1. vetten, vooral verzadigde, dierlijke vetten van vet vlees en vette zuivel

2. eiwitten

3. koolhydraten, maar uitsluitend onbewerkte koolhydraten, liefst niet van granen (tenzij je glutenvrije granen gebruikt)

We hebben het er al vaker over gehad: jij moet met je ondergewicht niet te laag in koolhydraten gaan. Het feit dat je nog steeds zo'n bolle buik hebt geeft aan dat je lichaam nog steeds in een staat van schaarste verkeert. Je zou het ook structurele tekorten aan essentiele voedingsstoffen kunnen noemen. De belangrijkste twee zijn die door Weston Price zijn geidentificeerd, nl. vetten en mineralen. Hiervan zul je een overvloed moeten creeren, dus zo hoog mogelijke concentraties. In vloeibare vorm kun je hier hogere concentraties van innemen, dus voor jou zijn smoothies een goede vorm. Zie ook mijn smoothierecepten voor moddervette en mineraalrijke smoothies!

Er zit ook een spiritueel aspect aan dit alles. Op basis van onze vrije wil kan ons bewustzijn kiezen voor schaarste (gebrek) of overvloed. Het is het verschil tussen overleven en leven. Anorexia is een bewustzijn op basis van schaarste en komt voort uit een op hol geslagen mannelijk angstbewustzijn dat in oorlog is met het lichaam (vrouwelijk) en dit wil 'straffen' en onderdrukken. Het gaat niet alleen over obsessief te weinig eten, maar ook over obsessief teveel bewegen, dus uithongering en uitputting.

Je kunt echter deze destructieve cirkel doorbreken door te kiezen voor de vrouwelijke kracht van overvloed. Overvloed is liefde en liefde is onvoorwaardelijk blijven (ver)geven. Door je ondervoede hersenen heb je dus essentieel een crisis van je bewustzijn doorgemaakt. Nu is het tijd om echt zuinig op jezelf te zijn, je lichaam is je tempel!

Mike

 
Quote:
Voor mijn gevoel is dat nu oke, maar ik merk dat ik er nog wel veel dromen over heb. Dat is voor mij een teken dat het nog niet goed verwerkt is/


Volgens mij betekent dit dat je hebt weggestopt in je onderbewustzijn. Tijdens dromen schakel je over naar je rechter hersenhelft en kan er weer vanalles boven komen. Dit betekent dat je het probleem nog niet hebt ontladen. Ik ben erg fan van dingen als EFT en TAT. Ziet er een beetje vreemd uit, maar het werkt wel degelijk en je bent op deze manier bezig met echt het probleem op te lossen en te ontladen. Het heeft mij al bij een paar dingen opvallend goed geholpen.



http://www.realisatietrainingen.nl/pb/index.html

Misschien kun je hier wat mee.

 
Mike,

Ik ben me er goed van bewust dat de voeding die we thuis kregen niet erg 'voedzaam' is geweest. Als ik het hierover met mijn ouders heb, ontstaat er een discussie. Dat doe ik dus niet meer, heeft ook geen zin meer nu.

Maar wat ik dan wel te horen krijg: waarom zijn wij dan niet ziek? wij aten/eten toch hetzelfde?... Tja, misschien was ik er gevoeliger voor?

We aten idd meestal mager vlees, zoutarm en veel KH en suikers.

Dat ik niet te laag in KH moet is me bekend, maar je zegt: liefst geen granen... Maar wat is dan de beste KH bron? Ik dacht dat je juist een voorstander was van kh in de vorm van rijst..beter dan fruit, toch?

Vandaar dat kinderen in hongersnoodgebieden zo'n bolle buik hebben, alle energie gaat dan naar de vitale organen, omdat deze de hoogste prioriteit hebben

Dus die bolle buik zou een oorzaak zijn van de ondervoeding. Je bedoeld dan dat ik vet vasthoudt op mijn buik als overlevingsmechanisme, dit zou dan weg moeten gaan als ik voldoende binnen krijg.. gek want ik was ervan overtuigd dat ik nu juist voldoende mineralen binnen kreeg..

Je kunt echter deze destructieve cirkel doorbreken door te kiezen voor de vrouwelijke kracht van overvloed. Overvloed is liefde en liefde is onvoorwaardelijk blijven (ver)geven. Door je ondervoede hersenen heb je dus essentieel een crisis van je bewustzijn doorgemaakt. Nu is het tijd om echt zuinig op jezelf te zijn, je lichaam is je tempel

pff.. een hele opdracht Mike! Ik probeer goed voor mezelf te zorgen, maar soms is dit ook erg moeilijk. Moeilijk in de zin van, dat ik de neiging heb niet voor mezelf te kiezen en de ander voor mezelf te laten gaan..

Voel me snel schuldig, teveel, overbodig.. Dit gevoel kan ik niet zomaar aan de kant zetten..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.751
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan