Frustratie Topic

Benieuwd wat de persconferentie gaat brengen dinsdag. In elk geval als eruit volgt dat ik niet meer op de werkvloer kan komen als niet-gevaxte dan zij het zo. Dan zoekt mijn baas maar passend thuiswerk voor mij. Mijn baan is voornamelijk kantoorgebonden, maar ik heb skills om thuis te kunnen werken. Thuiswerk is geen straf voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Lievergezond
"Ik zit innerlijk een gesprek met mijn buurvrouw voor te bereiden voor na dinsdag."

Van dat soort gesprekken (die ik niet voer) zou ik dusdanig van slag raken dat mijn dag verpest is.
Daarom voer ik ze niet.
Wat ik wel graag doe is hier alle voor- en tegens lezen.
In principe hou ik van goede gesprekken. Maar met wie kun je die voeren? Het ego speelt meestal mee en dan krijg je een ja en nee discussie.
Ik hoop voor jou dat het allemaal goed gaat aflopen.
Ik ben gepensioneerd al sinds lange tijd en heb andere sores.
 
Mijn andere sores zijn: ik ben woensdag j.l. buiten gevallen.
Op mijn leeftijd moet je dat niet hebben. Gelukkig niets gebroken en viel het achteraf mee. Veel blauwe plekken, gaven veel pijn maar.... volgende dag al een stuk minder. Blauwe plek in mijn gezicht (heb ik meteen met ijs bewerkt) werk ik zoveel mogelijk weg.
Iemand hielp me weer overeind te komen en was zo lief me naar huis te brengen.
Het was mijn eigen schuld, ik zag de bus aankomen die 2x in het uur rijdt en ging sneller lopen. Ik had een tas in mijn hand (heb ik zelden, doe alles op de fiets en in fietstassen) en die tas ging slingeren en slingerde tegen mijn been en plof, daar ging ik.
Dat moet ik dus nooooooit meer doen.
In het verleden ben ik ook wel eens gevallen en altijd omdat ik haast had.
Haastige spoed
Mijn rechterhand die toch al pijnlijk is van het computeren heb ik momenteel veel last van. Hoop dat dat nog bijtrekt.
Zowiezo heb ik al veel last van duizeligheid. Geen idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Zou evenwichts-orgaan kunnen zijn.
Ik vind echt dat ik nog geluk heb gehad. Niks gebroken.
 
Mijn andere sores zijn: ik ben woensdag j.l. buiten gevallen.
Op mijn leeftijd moet je dat niet hebben. Gelukkig niets gebroken en viel het achteraf mee. Veel blauwe plekken, gaven veel pijn maar.... volgende dag al een stuk minder. Blauwe plek in mijn gezicht (heb ik meteen met ijs bewerkt) werk ik zoveel mogelijk weg.
Iemand hielp me weer overeind te komen en was zo lief me naar huis te brengen.
Het was mijn eigen schuld, ik zag de bus aankomen die 2x in het uur rijdt en ging sneller lopen. Ik had een tas in mijn hand (heb ik zelden, doe alles op de fiets en in fietstassen) en die tas ging slingeren en slingerde tegen mijn been en plof, daar ging ik.
Dat moet ik dus nooooooit meer doen.
In het verleden ben ik ook wel eens gevallen en altijd omdat ik haast had.
Haastige spoed
Mijn rechterhand die toch al pijnlijk is van het computeren heb ik momenteel veel last van. Hoop dat dat nog bijtrekt.
Zowiezo heb ik al veel last van duizeligheid. Geen idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Zou evenwichts-orgaan kunnen zijn.
Ik vind echt dat ik nog geluk heb gehad. Niks gebroken.
Sterkte
 
Lievergezond
"Ik zit innerlijk een gesprek met mijn buurvrouw voor te bereiden voor na dinsdag."

Van dat soort gesprekken (die ik niet voer) zou ik dusdanig van slag raken dat mijn dag verpest is.
Daarom voer ik ze niet.
Wat ik wel graag doe is hier alle voor- en tegens lezen.
In principe hou ik van goede gesprekken. Maar met wie kun je die voeren? Het ego speelt meestal mee en dan krijg je een ja en nee discussie.
Ik hoop voor jou dat het allemaal goed gaat aflopen.
Ik ben gepensioneerd al sinds lange tijd en heb andere sores.
hoi Romagi, je schrijft: ik raak van een eventuele reactie als van jouw buurvrouw van slag. Dat zou bij mij precies hetzelfde zijn. Ik probeerde bij mezelf te achterhalen wat de oorzaak is in de hoop eventueel mezelf nog te redden en evt. de buurvrouw omdat we allemaal wel wat contact kunnen gebruiken in deze toch al liefdeloze wereld. Voor de coronacrisis was er normaal contact, zoals je dat zelfs van goede buren mag verwachten. Ik kwam er dus achter dat het vooral mijn eigen oordelen zijn die me in de weg zitten als ik geconfronteerd word met nsb-gedrag van mijn buren en niet zozeer het nsb-gedrag zelf. Voor mijzelf is dat besef eerlijk gezegd een bevrijding. Want dat nsb-gedrag van de buurvrouw daar heb ik geen controle over, wel over hoe ik omga met mijn eigen oordelen misschien. Het blijft nsb-gedrag van de buurvrouw, daar niet van, maar waarom moet ik me daar verder druk over maken? Het zegt alles over haar en niets over mij.
 
Laatst bewerkt:
Mijn andere sores zijn: ik ben woensdag j.l. buiten gevallen.
Op mijn leeftijd moet je dat niet hebben. Gelukkig niets gebroken en viel het achteraf mee. Veel blauwe plekken, gaven veel pijn maar.... volgende dag al een stuk minder. Blauwe plek in mijn gezicht (heb ik meteen met ijs bewerkt) werk ik zoveel mogelijk weg.
Iemand hielp me weer overeind te komen en was zo lief me naar huis te brengen.
Het was mijn eigen schuld, ik zag de bus aankomen die 2x in het uur rijdt en ging sneller lopen. Ik had een tas in mijn hand (heb ik zelden, doe alles op de fiets en in fietstassen) en die tas ging slingeren en slingerde tegen mijn been en plof, daar ging ik.
Dat moet ik dus nooooooit meer doen.
In het verleden ben ik ook wel eens gevallen en altijd omdat ik haast had.
Haastige spoed
Mijn rechterhand die toch al pijnlijk is van het computeren heb ik momenteel veel last van. Hoop dat dat nog bijtrekt.
Zowiezo heb ik al veel last van duizeligheid. Geen idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Zou evenwichts-orgaan kunnen zijn.
Ik vind echt dat ik nog geluk heb gehad. Niks gebroken.
Romagi, dat moet schrikken zijn geweest die onverwachte smak tegen de grond.
Veel sterkte voor jou en laten we hopen dat de schade beperkt blijft en daar lijkt het wel op.

Over je duizeligheid: op straffe van het lopen van een risico van de gevolgen van het vallen in herhaling: dat zou best met autoimmuunreacties te maken kunnen hebben op je evenwichtsorgaan, ook in relatie tot hashimoto waarbij autoimmuunreacties tegen de schildklier plaatsvinden. Dat heb ik eerder vaker aan je geschreven. Mogelijk/waarschijnlijk eet je nog steeds dingen waar je helemaal niet tegen kan. Gluten/granen, melkproducten, sojaproducten zijn bij hashimoto vaak de boosdoener, maar in mijn geval bijv. is de waslijst vele malen groter. Ik ben een vrij mens zolang ik de ingredienten van die waslijst met rust laat. Volgens mij had mijn moeder ook last van autoimmuunreacties, maar zij zat in de ontkenning. Zij bleef stug alles dooreten waar ze niet tegenkon. Had ook schildklier- en evenwichtsproblemen (ziekte van meniere). Veel buikpijn ook. En toen werd ze langzaam dover. Dat is de prijs volgens mij die je betaalt als je geen rekening houdt met voedselallergieen en -intoleranties. Het is echt een serieuze zaak waarvoor veel en veel te weinig aandacht is. Maar mensen denken dat je maar wat vaag uit je nek zit te kletsen als je ze wil waarschuwen. En dan krijg je de welbekende letterlijke dovemansoren. Wel heel zuur. Nu zit mijn moeder continue met die gehoorapparaten te klootviolen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn andere sores zijn: ik ben woensdag j.l. buiten gevallen.
Op mijn leeftijd moet je dat niet hebben. Gelukkig niets gebroken en viel het achteraf mee. Veel blauwe plekken, gaven veel pijn maar.... volgende dag al een stuk minder. Blauwe plek in mijn gezicht (heb ik meteen met ijs bewerkt) werk ik zoveel mogelijk weg.
Iemand hielp me weer overeind te komen en was zo lief me naar huis te brengen.
Het was mijn eigen schuld, ik zag de bus aankomen die 2x in het uur rijdt en ging sneller lopen. Ik had een tas in mijn hand (heb ik zelden, doe alles op de fiets en in fietstassen) en die tas ging slingeren en slingerde tegen mijn been en plof, daar ging ik.
Dat moet ik dus nooooooit meer doen.
In het verleden ben ik ook wel eens gevallen en altijd omdat ik haast had.
Haastige spoed
Mijn rechterhand die toch al pijnlijk is van het computeren heb ik momenteel veel last van. Hoop dat dat nog bijtrekt.
Zowiezo heb ik al veel last van duizeligheid. Geen idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Zou evenwichts-orgaan kunnen zijn.
Ik vind echt dat ik nog geluk heb gehad. Niks gebroken.
Sterkte, Romagi
 
Ik kan je helemaal volgen Lievergezond.
Echter heeft jouw buurvrouw - kennelijk - niet in de gaten hoezeer ze jou van slag brengt. Ze stelt zich dus niet op tegenover jou als "een goede buurvrouw".
Om de een of andere reden heb ik zelf geen behoefte om met dat soort mensen om te gaan. Bovendien heb ik er een "zesde zintuig"voor. Ik vertrouw ze niet.
Ik heb ook zo,n buurvrouw. Ze wil van alles vertellen maar vraagt nooit naar mij.
Volgens mij roddelt ze heel erg maar zegt van anderen dat ze roddelen. Ze is Joodse en heeft veel meegemaakt. Ik blijf vriendelijk tegen haar want denk dat ze door haar verleden (kampen) gefrusteerd is. Kan het haar niet kwalijk nemen.
Maar ze is niet een type die naar haar eigen "falen" t.o.v. andere mensen kijkt.
Alles wat zij doet is goed daar merk ik het aan.
Niemand is feilloos, ik ook niet.
Ze heeft hier in dit gebouw dan ook geen vrienden, integendeel.
Toch is ze wel behulpzaam naar oude mensen. Ik denk dat dat een andere reden heeft.
 
Ik kan je helemaal volgen Lievergezond.
Echter heeft jouw buurvrouw - kennelijk - niet in de gaten hoezeer ze jou van slag brengt. Ze stelt zich dus niet op tegenover jou als "een goede buurvrouw".
Om de een of andere reden heb ik zelf geen behoefte om met dat soort mensen om te gaan. Bovendien heb ik er een "zesde zintuig"voor. Ik vertrouw ze niet.
Ik heb ook zo,n buurvrouw. Ze wil van alles vertellen maar vraagt nooit naar mij.
Volgens mij roddelt ze heel erg maar zegt van anderen dat ze roddelen. Ze is Joodse en heeft veel meegemaakt. Ik blijf vriendelijk tegen haar want denk dat ze door haar verleden (kampen) gefrusteerd is. Kan het haar niet kwalijk nemen.
Maar ze is niet een type die naar haar eigen "falen" t.o.v. andere mensen kijkt.
Alles wat zij doet is goed daar merk ik het aan.
Niemand is feilloos, ik ook niet.
Ze heeft hier in dit gebouw dan ook geen vrienden, integendeel.
Toch is ze wel behulpzaam naar oude mensen. Ik denk dat dat een andere reden heeft.
hoi Romagi ja dat is ergerlijk: iemand die telkens maar over zichzelf wil vertellen en niet naar jou vraagt en ondertussen toch over je roddelt. Heel apart. Als ze over je roddelt, dan heeft ze toch een zekere interesse in je en volgt ze je dus wel. Apart dat ze het dan zo draait dat ze totaal niet geinteresseerd is in je, terwijl ze dat dus ergens toch is.
Tussendoor: in deze tijd vind ik het zo apart dat juist alles wat je doet en zegt ineens bij de mensen om me heen ook die geen enkele interesse in mij stelden ineens zo ontzettend onder de loep ligt. DDR 2.0
Jouw buurvrouw lijkt me een getroubleerde persoon: iemand die je inderdaad beter uit de weg kan gaan.

Mijn buurvrouw toonde zich eerder geinteresseerd in mij en ik was en ben ook geinteresseerd in haar en in haar leven, bezigheden en gedachten e.d. Dat is de pest van deze coronatijd. Dat nu alles anders lijkt. De makke van mijn buurvrouw is dat ze graag meetelt in de goegemeente, een schaapje dus: dat zegt ze er niet bij, maar dat is mijn inschatting.
 
Laatst bewerkt:
Lievergezond ik eet inderdaad een heleboel dingen niet. Voor de melk heb ik definitief cocos-yoghurt genomen hoewel ik nooit voor 100% zeker klachten heb ervaren van geitenmelk.
Crackers zijn van rogge-spelt maar dat zijn natuurlijk ook gluten.
Ik reageer (= ongelukjes) ook wel sterk op dingen die ik niet verdraag. tomaat, prei, paprika.
Maar de stoelgang is na al die jaren nog steeds te dun. Heeeel incidenteel = 1x was het wel eens beter maar dan weet ik ook weer niet waarom.
Het is wat het is.
Forefronthealth heeft nog wel eens goede artikelen, (pregnenolone) daar moet ik me wat meer in verdiepen.
 
Crackers zijn van rogge-spelt maar dat zijn natuurlijk ook gluten.
Ik reageer (= ongelukjes) ook wel sterk op dingen die ik niet verdraag. tomaat, prei, paprika.
Romagi: ik heb niets gezegd wat je niet al wist natuurlijk.
Gluten zijn echt uit den boze bij hashimoto: niets nieuws onder de zon na al die keren dat ik je dit eerder zei.
Bij dingen waar je sterk op reageert kun je sneller de oorzaak aanwijzen.
Dingen waar je minder sterk en minder snel op reageert kun je veel lastiger herleiden op de voedingsbron.
Wil niet zeggen dat die voedingsbronnen waarop je minder snel en minder sterk reageert niet ook schadelijk kunnen zijn voor je gezondheid: sterker nog: ze zijn schadelijker omdat je de link niet legt.
Intolerantietesten zijn dus echt geen luxe.
 
Laatst bewerkt:
Lievergezond ik eet inderdaad een heleboel dingen niet. Voor de melk heb ik definitief cocos-yoghurt genomen hoewel ik nooit voor 100% zeker klachten heb ervaren van geitenmelk.
Crackers zijn van rogge-spelt maar dat zijn natuurlijk ook gluten.
Ik reageer (= ongelukjes) ook wel sterk op dingen die ik niet verdraag. tomaat, prei, paprika.
Maar de stoelgang is na al die jaren nog steeds te dun. Heeeel incidenteel = 1x was het wel eens beter maar dan weet ik ook weer niet waarom.
Het is wat het is.
Forefronthealth heeft nog wel eens goede artikelen, (pregnenolone) daar moet ik me wat meer in verdiepen.
Waarom skip je zuivel niet? Ik vraag me al enige tijd af of kaal worden (bij mannen) wordt veroorzaakt door het vele melk wat ze in hun jeugd drinken.

En wellicht een wat meer mediterraans dieet? Koken op zonnebloemolie/ pure olijfolie, olijven, vis ( tonijn, paling, zalm), af en toe wat groenten roerbakken, kruiden in je eten verwerken zoals koriander. Verder kruidenthee drinken? Ik heb veel baat bij duizendblad met verse muntthee. Maar je hebt ook kruidenthee gericht op het reinigen van je lever
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.761
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan