Frustratie Topic

Waarom skip je zuivel niet? Ik vraag me al enige tijd af of kaal worden (bij mannen) wordt veroorzaakt door het vele melk wat ze in hun jeugd drinken.

En wellicht een wat meer mediterraans dieet? Koken op zonnebloemolie/ pure olijfolie, olijven, vis ( tonijn, paling, zalm), af en toe wat groenten roerbakken, kruiden in je eten verwerken zoals koriander. Verder kruidenthee drinken? Ik heb veel baat bij duizendblad met verse muntthee. Maar je hebt ook kruidenthee gericht op het reinigen van je lever
Wat is er mis met zuivel? En welk bewijs heb je voor je stelling dat zuivel kaalheid in de hand zou werken?

Mike
 
Samsa is zeker nieuw hier. beweert van alles en nog wat zonder onderbouwing. Natuurlijk weet ik dat cocos-yoghurt geen zuivel is.
Er zitten wel (volgens de verpakking) yoghurt culturen in. En ik heb al eens eerder gezegd dat ik mijn supplementen open maak en door de cocos roer.
 
Lievergezond,

Ik heb me wel eens verdiept in die testen.
Maar er is iets raars - vind ik zelf - met mijn darmen.
Langdurig ben ik doorgegaan met versgeperst sinasappelsap terwijl ik er van op de WC zat, ook als ik al "leeg" was.
Later werd het aantoonbaar beter en had ik alleen af en toe "ongelukjes".
Wel voor de zekerheid nooit de deur uit als ik sap had genomen.
Uiteindelijk werd het zo goed dat ik het idee had - oke, ik verdraag het sap.
Maar incidenteel gaat het fout.
Alle genoemde dingen gaan incidenteel fout, het zou dus veel logischer zijn dat het altijd fout gaat.
Ik neem aan dat je onthouden hebt dat ik dan incontinent ben.
Het zorgt er ook voor dat ik niet graag de deur uit ga. terwijl ik juist moet bewegen.
Gluten zijn wel eens getest. kan ik nog wel eens doen. Gaat het dan om een test van alle gluten?. of alleen tarwe.
Ik zal de "ongelukjes" eens tellen. Het worden er steeds minder. wekenlang alles oke en dan ineens ---- shit.
Momenteel gaat het nu dus veel meer over de duizeligheid dan om de ongelukjes.
Ik weet dat voeding ook zonder aanwijsbare klachten toch invloed kan hebben ja.
11-11 een afspraak met arts.
















l
 
Lievergezond,

Alle genoemde dingen gaan incidenteel fout, het zou dus veel logischer zijn dat het altijd fout gaat.
hallo Romagi: ''Fout'' is misschien in jouw geval in je buik als jij last of pijn ervaart in welke vorm dan ook. Maar dingen gaan vaak al veel eerder fout.

Ik neem aan dat je onthouden hebt dat ik dan incontinent ben.
Dat neem jij goed aan. Dat vergeet ik niet. Daar heb ik het met jou meerdere malen over gehad. Ik neem aan dat jij dat onthouden hebt.

Gluten zijn wel eens getest. kan ik nog wel eens doen. Gaat het dan om een test van alle gluten?. of alleen tarwe.
Het gaat zeker bij gluten om specifiek een intolerantietest, dus niet een voedingsallergietest (wat een coeliakietest is). En dan minimaal op gluten. Maar je kunt ook gewoon al meteen van mij aannemen dat gluten voor elke hashimotopatient taboe zou moeten zijn. Alleen zo werkt het natuurlijk vaak niet. Mensen willen het zwart op wit door een witte jas voor hun uitgespeld hebben en dan bij de gratie gods valt eventueel misschien het kwartje. Voor mij geldt hetzelfde. In mijn geval smeekte een arts bijna op zijn knieen bij mij dat ik met alle melkprodukten zou stoppen. Pas toen viel het kwartje. Als je trouwens een intolerantie of voedselallergie op tarwe laat testen en de voedselallergie of intolerantie voor tarwe test positief dan weet je ook al gelijk dat je een glutenallergie hebt. Hoef je niet meer verder te testen: dan weet je in principe genoeg. Alleen wederom: zo werkt het eetverslaafde mensenbrein niet. Vertel mij wat. Ik zou een brede voedselintolerantietest doen als ik jou was.
 
Fout betekent bij mij altijd: op de WC zitten met diaee, veel of weinig. . Omdat dat vroeger vooral ook overdag was en ik de deur niet uit kon.
Fout = het komt ERGENS hoog in de buik heel snel vandaan.
Verder heb ik wonder boven wonder Geen buikklachten of pijn o.i.d. Nooit gehad.
Wel ,s-avonds na het avondeten veel of weinig "lucht (scheetjes) die niet stinken. Dat betekent overigens nooit dat ik naar de WC moet.door die scheetjes, die verbinding is er niet en nooit geweest. .
Er is iets fundamenteel fout van binnen maar toch is het boven verwachting goed herstelt t.o.v. de WC klachten.
Blijft over altijd slechte vertering.
plus dat ik absoluut Niet voel wanneer en waarom ik moet spoelen. Ik doe maar wat. Wel een zekere regelmaat die ik zelf invoer en noteer. Alsof ik geen enkele darmperistaltiek heb.
En desondanks geeft water blijkbaar (ergens hoog in de buik) een seintje om toch te legen. Gelukkig voor mij. Maar wie snapt dit nog als ik het zelf niet snap.
 
Benieuwd wat de persconferentie gaat brengen dinsdag. In elk geval als eruit volgt dat ik niet meer op de werkvloer kan komen als niet-gevaxte dan zij het zo. Dan zoekt mijn baas maar passend thuiswerk voor mij. Mijn baan is voornamelijk kantoorgebonden, maar ik heb skills om thuis te kunnen werken. Thuiswerk is geen straf voor mij.
maar- sorry dat ik een misschien domme vraag stel, de cabal zou toch gaan vallen? Ik weet wel dat dit nog eeuwen kan duren. Ik ben alleen benieuwd naar de tijdsspanne waarin wij daar daadwerkelijk iets van gaan zien, ik heb wel het gevoel dat dit niet eeuwig kan blijven door gaan gelukkig beginnen steeds meer mensen wakker te worden
 
Mijn andere sores zijn: ik ben woensdag j.l. buiten gevallen.
Op mijn leeftijd moet je dat niet hebben. Gelukkig niets gebroken en viel het achteraf mee. Veel blauwe plekken, gaven veel pijn maar.... volgende dag al een stuk minder. Blauwe plek in mijn gezicht (heb ik meteen met ijs bewerkt) werk ik zoveel mogelijk weg.
Iemand hielp me weer overeind te komen en was zo lief me naar huis te brengen.
Het was mijn eigen schuld, ik zag de bus aankomen die 2x in het uur rijdt en ging sneller lopen. Ik had een tas in mijn hand (heb ik zelden, doe alles op de fiets en in fietstassen) en die tas ging slingeren en slingerde tegen mijn been en plof, daar ging ik.
Dat moet ik dus nooooooit meer doen.
In het verleden ben ik ook wel eens gevallen en altijd omdat ik haast had.
Haastige spoed
Mijn rechterhand die toch al pijnlijk is van het computeren heb ik momenteel veel last van. Hoop dat dat nog bijtrekt.
Zowiezo heb ik al veel last van duizeligheid. Geen idee waar dat vandaan komt en wat ik eraan kan doen. Zou evenwichts-orgaan kunnen zijn.
Ik vind echt dat ik nog geluk heb gehad. Niks gebroken.
wat naar dat je gevallen bent. Hoop dat je hand snel beter wordt. En stom toeval: Ik ben 3 dagen geleden OOK gevallen buiten (ja echt). Op de fiets. Ik had om 8 uur 's avonds nog het wilde plan om naar de melkboer te fietsen, daar is een donker weggetje waar je over heen moet met sloten aan beide kanten zonder lantaarns. Ik had tussendoor even op mijn telefoon gekeken op de fiets en toen reed ik bijna de sloot in ik merkte het snel genoeg dus kon mijzelf nog naar rechts sturen ;) Een lege melkfles gebroken die ik bij me had, de volle melkflessen waren nog heel en ook last van mijn rechterpols nu een beetje. Knie lag open is gelukkig snel weer hersteld.
Maar op jouw leeftijd (ik begrijp nu dat je al wat ouder bent) is een val natuurlijk minder leuk.
 
maar- sorry dat ik een misschien domme vraag stel, de cabal zou toch gaan vallen? Ik weet wel dat dit nog eeuwen kan duren. Ik ben alleen benieuwd naar de tijdsspanne waarin wij daar daadwerkelijk iets van gaan zien, ik heb wel het gevoel dat dit niet eeuwig kan blijven door gaan gelukkig beginnen steeds meer mensen wakker te worden
Maw, je ziet dus werkelijk niet dat ze nu aan het vallen zijn ?
 
Maw, je ziet dus werkelijk niet dat ze nu aan het vallen zijn ?
Ik zie dat heel veel mensen er niet meer intrappen.
Maar ik zie niet concreet dat ze aan het vallen zijn nee ik weet niet zo goed wat ik dan zou moeten zien. Misschien heb ik daar dan minder goed een neus voor. Ik ben ook veel aan het werk (schrijven). Misschien dat ik het daarom minder door heb (dat is dus wat ik al sinds januari doe om mij gewoon met leuke dingen bezig te houden).

Ik zie wel hoe bijvoorbeeld een partij als de FvD ze helemaal door heeft. Ik was op die bijeenkomst van Tierry op het Stadsplein hier in mijn woonplaats weet je wel, toen was het wel heel duidelijk dat de poppenkast al volledig doorzien wordt. Dus ja nu je het zegt.. zie ik natuurlijk wel dingen.
 
Ik zie dat heel veel mensen er niet meer intrappen.
Maar ik zie niet concreet dat ze aan het vallen zijn nee ik weet niet zo goed wat ik dan zou moeten zien. Misschien heb ik daar dan minder goed een neus voor. Ik ben ook veel aan het werk (schrijven). Misschien dat ik het daarom minder door heb (dat is dus wat ik al sinds januari doe om mij gewoon met leuke dingen bezig te houden).

Ik zie wel hoe bijvoorbeeld een partij als de FvD ze helemaal door heeft. Ik was op die bijeenkomst van Tierry op het Stadsplein hier in mijn woonplaats weet je wel, toen was het wel heel duidelijk dat de poppenkast al volledig doorzien wordt. Dus ja nu je het zegt.. zie ik natuurlijk wel dingen.
Dus ? Concentreer je daar op en niet op datgene wat je denkt niet te zien, of diegenen die het niet zien.
 
Volgens mij heb je juist zuivelproducten nodig tegen kaalheid, maar als het erfelijk is kun je doen wat je wilt maar helpt er niks tegen een kale kop, waar ook niks mis mee is.👴
 
Volgens mij heb je juist zuivelproducten nodig tegen kaalheid, maar als het erfelijk is kun je doen wat je wilt maar helpt er niks tegen een kale kop, waar ook niks mis mee is.👴
Het zal me inderdaad ook jeuken als ik kaal word, eventueel van een glaasje melk :)

Who cares?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.908
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan