film en documentaire

Misschien is het leuk om een topic te maken waar we alle mooie films en documentaires neerzetten.



Donderdag kregen we de volgende tip van Johan Oldekamp :



Er is nog veel meer moois te vinden op het internet, dus wie vult het lijstje verder aan?

 
Ik heb hier een leuke pdf: 'Het geheim van de ui'.

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=gmail&attid=0.1&thid=133adda36c80891d&mt=application/vnd.ms-powerpoint&url=https://mail.google.com/mail/u/0/?ui%3D2%26ik%3Db4c2c8cf87%26view%3Datt%26th%3D133adda36c80891d%26attid%3D0.1%26disp%3Dsafe%26zw&sig=AHIEtbR1wz8g8Y-g0VW6WIK5bsN6dLPYEg

 
Wat dachten jullie van onderstaande:



Toverachtig mooi. Gewoon niet te bevatten wat die man allemaal kan.

De sky is de limit.

Hij heeft er iig twee fans bij.

 
Ja he, Evan.

Het is inderdaad niet te geloven.

Maar ik geloof wel dat hij het kan.

dat het zonder trucage is, of achteraf montage.

Die man kan heel veel betekenen voor de wereld en dan in de goede zin van........

 
een filmpje over hoe bill gates de populatie wil verminderen (oa met vaccinaties!!!)

&feature=related

Erik

P.s misschien hoort dit in een ander topic, het is GEEN leuk /mooi filmpje....

 
Don't try this at home? :lol:

Wat een kunstenaar en wat een 'verschrikkelijke' mooie omgeving.

Zet ik op mijn verlanglijstje er bij.

Niet het fietsen hoor maar wel Schotland.

Misschien wel fietsen in Schotland.

 
Ja, die fietser vond ik ook wel te gek, toen ik dat filmpje vorig jaar zag. Was hem alweer vergeten...

 
Vanavond een speciale uitzending op tv: opinieprogramma over hebzucht, geld en economische crisis.

Men vraagt zich af of het ook mogelijk is om te leven zonder geld uit te geven.

Op het Griekse eiland Kreta wisselen inwoners via een speciaal ruilsysteem producten en diensten uit.

Kortom een wat andere kijk op ons economische systeem.

Ned.2 om 21.05uur

 
Interessant Poekie!

Ik zag afgelopen zondag de film ¨Terribly happy¨.

Ik vond het een ontzettend goede film in de zin van dat het schetst hoe de (in zijn geweten te corrumperen) mens op een gegeven moment vast kan komen te zitten in een gemeenschap, waarin sociale relaties geregeerd worden door een bepaald soort koehandel en kortzichtigheid.

Het is een Deense film.

 
2012 A Message Of Hope, een heel mooi filmpje over bewustzijn, energie enz.:

&feature=player_embedded#at=70

 
A farm for the future (ned subs)

BBC documentaire uit 2009 over de wereldwijde voedsel- en landbouwcrisis, m.m.v. Martin Crawford (Agroforestry Research Trust), Fordhall Farm, Richard Heinberg en anderen.

Rebecca Hosking, boerendochter die documentaire-filmer werd, gaat in op het energiegebruik in de landbouw, dat in de komende jaren kritiek zal worden, zonder in paniek te vervallen. Aan de hand van voorbeelden in Engeland verkent ze de mogelijke perspectieven, zoals een milieuvriendelijke land en tuinbouw die ons leven zou kunnen veranderen. Ze kiest ervoor om terug te keren naar de boerderij waar ze opgegroeid is en gaat die van haar vader overnemen. Maar HOE gaat ze boeren? Er komen wetenschappers van naam aan het woord: Patrick Whitefield, Rob Hopkins, Rosie Boycott, Richard Heinberg, Tim Lang e.a.. Niet alleen permacultuur-enthousiastelingen komen hier aan hun trekken: elk weldenkend mens kan zijn/haar voordeel doen met deze documentaire.

Nederlands ondertiteld

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan