film en documentaire

Dead Harvest

Documentaire over hoe milieu-organisaties er voor zorgen dat er vrijwel geen water meer gebruikt mag worden in Central Valley, Californië, wat 1 van de grootste landbouwgronden ter wereld is. Oogsten mislukken, mensen hebben geen werk meer en er heerst veel armoede en geweld.

Deze milieu-organisaties willen dat de landbouwgrond weer omgezet wordt in een woestijngebied zoals het ooit was. Het water wat ze dit gebied onthouden, moet bestemd zijn voor bepaalde bedreigde vissoorten. In ruim 20 jaar tijd heeft hun plan niets opgeleverd voor de visstand, maar heeft wel een enorme impact op de voedselvoorziening en families die daar wonen.

De milieu-organisaties ontvangen miljoenen dollars voor de vele rechtszaken die aangespannen zijn in Californië.

https://vimeo.com/149917045

Mark
 
Het deugt van geen kant. Ook vanuit de overheid wordt controle uitgeoefend op de mensen daar. De droogte zou allemaal door man-made global warming veroorzaakt worden en de water-inname moet drastisch beperkt worden.

Controle en geld zijn weer de echte drijfveren hierachter.

Mark


 
Tgenwoordig is alles de schuld van 'global warming' of van Poetin. Laatst nog een item op het journaal van een zeeleeuw die een visrestaurant binnen was gedrongen aan de Amerikaanse westkust. Dit schijnt wel vaker te gebeuren,. omdat - en nu komt-ie - de dieren minder vis zouden vangen door de klimaatverandering. Geen woord over massale mutaties en sterfte onder zeedieren aan de Amerikaanse westkust door straling van Fukushima of overbevissing. Nee, het ligt aan 'klimaatverandering'. Blame global warming. Hier nog een paar absurde voorbeelden:

http://www.conspiracydiscovery.info/global-warming/depressed-bovine-excrement/
http://www.conspiracydiscovery.info/global-warming/blame-global-warming-again/

En in het kader van 'blame Putin', wat te denken van de reden voor de huidige vluchtelingenstroom vanuit Aleppo richting Turtkije? Deze mensen zouden vluchten voor de acties van het Syrische leger en voor de Russiche bombardementen. Helleuh, na jarenlange belegering door extremische moslimrebellen die dood en verderf zaaien wordt de belangrijkste stad van Syrie nu eindelijk BEVRIJD! Stel je eens voor dat de geallieerden die Nederland en andere Europese landen bevrijdden beschuldigd werden van het terroriseren van de bevolking van deze landen. Dat zou de omgekeerde wereld zijn, want het waren de nazi's die ons terroriseerden. Dit is wat tegenwoordig voor 'nieuws' moet door gaan.

Mike
 
Ik heb hem gezien. Zeer interessant! Het viep me op dat LRH veel New Age-BS over reincarnatie, buirenaardsen, 'entiteiten' en doodscultus in de wereld heeft geholpen. Ook de constante focus op 'problemen', waarvoor je moest 'auditeren' was opvallend. Doet denken aan al die BS over 'hooggevoeligheid', 'womb twin survivors',geslachtsverwarring en ander slachtoffergedrag dat ook volop heerst in de New Age-wereld.

Mike
 
Ik vond ook die beelden van de momenten dat die leider zo'n volle zaal toesprak bijna onwerkelijk. Het leek wel zo'n over-the-top film en zo veel mensen slikten het voor zoete koek! De mensen zochten kennelijk 'verlossing' en hadden het gevoel ergens voor te staan wat de wereld verder hielp. En als je geen problemen had, dan werden je die wel aangepraat om je afhankelijk te houden.

Mark
 
Gisteren was er een documentaire op tv over Amerikaanse soldaten die werden uitgezonden naar Irak, Afghanistan, etc. Van tevoren zijn ze nog opgewekt, strijdbaar en denken ze dat ze echt iets goeds gaan doen, voor hun land en voor de wereld.

Als ze terugkomen van hun missie in een oorlogsgebied hebben velen trauma's opgelopen, raken aan de drank, zijn agressief, plegen zelfmoord of hebben zelfmoordneigingen. Vrijwel allemaal aan de pillen. Ook hebben sommige soldaten door dat ze als een product worden gezien door het leger. Vervangbaar en niet veel waard.

Zogenaamd vechten voor vrede, zogenaamd vechten voor de vrijheid in hun eigen land, maar ondertussen gewoon pionnen in een smerige oorlog.

Hier terug te zien:
Beer is cheaper than therapy.

Mark
 
Als ik naar de beelden kijk van al die jonge soldaten met warme kleding en zware wapens heb ik zielsmedelijden met ze, het zal je zoon maar zijn. Als niemand meer zou willen vechten krijg je dienstplicht en gevangenisstraf als je weigert.
 
Game of drones

Deze docu sluit er wel op aan. Moderne oorlogsvoering door middel van drone-aanvallen waarbij honderden onschuldige burgers zijn omgekomen.

https://rtd.rt.com/films/game-of-drones/

Mark
 
Wat grappig, toeval bestaat niet. Afgelopen dinsdag reed ik 's avonds met de radio aan. In het programma 'Kunstwerk' was Rolf Winters te gast, de maker van de film. Hij is van huis uit bedrijfseconoom en had een zeer succesvol bedrijf, met klanten als Microsoft, Shell, etc. Hij gaf advies aan deze bedrijven op het gebied van natuurlijk leiderschap, iets wat hem toen al interesseerde. Maar Winters wilde meer in het leven, samen met zijn vrouw en kinderen.

Gedurende zijn tijd in Londen maakte hij mee hoe destructief een verziekte bedrijfscultuur kan zijn, waarbij ego en prestige zeer negatief uitwerkten op de dynamiek van het bedrijf en het personeel. Hierdoor hakte hij de knoop door en ging samen met zijn vrouw op zoek naar een boerderij in Zuid-Europa, weg uit de stad. Het lukte echter niet om de juiste woning te vinden en dus lieten ze het maar los.

Totdat hij iemand tegenkwam die zei dat hij eens een bezoek moest brengen aan een indianengemeenschap in Upper Michigan, in de V.S. Deze hadden zich losgemaakt van het reservaat om op authentieke wijze te leven volgens de oude tradities van hun stam en zij hadden een oude medicijnman als leermeester, die in het bos woonde. Rolf en zijn vrouw bezochten deze gemeenschap en besloten nog dezelfde dag dat dit de plek was waar ze wilden wonen.

Uiteindelijk werd hen gevraagd of ze de medicijnman eens wilden ontmoeten. Eenmaal daar merkten ze al gauw dat deze man dwars door hun hoofd en recht in hun ziel keek. Alle vragen die ze bedacht hadden om een verklaring voor bepaalde zaken te krijgen werden niet beantwoord. In plaats daarvan vertelde hij verhalen. Als ze daarna terug naar huis reden, kwamen ze tot het besef dat de man alle vragen had beantwoord die ze niet hadden gesteld, maar wel diep van binnen mee worstelden.

Rolf en zijn vrouw raakten gefascineerd door de medicijnman en het idee ontstond om over hem en andere sjamanen overal ter wereld een film te gaan maken. Dit duurde uiteindelijk vijf jaar. Het idee was om de film kleinschalig in enkele theaters te vertonen, maar het 'toeval' wilde opnieuw dat het anders liep. Winters kwam in contact met iemand die zei dat deze film vertoond zou moeten worden op de klimaatconferentie in Parijs en hij wist nog wel iemand binnen de VN die dit mogelijk kon maken. Uiteindelijk zat Rolf Winters aan tafel met Ban Ki Moon, Secretaris-Generaal van de VN, die zijn persoonlijke goedkeuring gaf voor het vertonen van de film. Nu wordt de film nationaal en internationaal vertoond. Kijk hier voor een lijst van vertoningen in Nederland:

http://www.downtoearthfilm.com/cinema-screenings-nl/

Het is een zeer indrukwekkend verhaal en de trailer is al meteen even indrukwekkend. Ik ben van plan om de film te gaan zien en had ook al het voornemen om hierover te schrijven op dit forum, maar johnny was me voor. Goed om te zien dat anderen dit ook oppikken! Nog een laatste opmerking: Winters viel het op dat hoewel al deze sjamanen het Hogere erkennen ze vooral een heel simpel, aards bestaan voorstaan. Vandaar ook de titel 'Down to Earth'. Dit komt heel erg overeen met wat ik hier al eens eerder heb opgeschreven:

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond/

Mike
 
Er was net op RTL 4 een interview met de filmmaker en zijn gezin. Stoer hoor, ik ga zeker kijken als ik de kans krijg.
 
Lijkt me ook een mooie film, ga ik zeker kijken. Bedankt voor de tip!
Ben sowieso aan het kijken hoe ik m'n yin weer wat meer in balans krijg met yang. De balans is nu behoorlijk naar yang doorgeslagen, terwijl het jaren andersom was.

Maar eens kijken hoe de sjamanen het aanpakken :)

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.854
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan