Even voorstellen: Fiona

Fiona

New member
Beste Lezer,

Hierbij stel ik mijzelf graag voor. Mijn naam is Fiona, ik ben een jonge meid en woon samen met mijn vriend in het mooie Fryslan. Na het lezen van het indrukwekkende boek van Weston Price, heb ik besloten een account aan te maken op de website. Aangezien ik gezonde voeding heel erg belangrijk vind. Zoals zo velen hier op de website heb ik jaren “ongezond” geleefd. Ik heb vijf jaar conform het dieet van voedingscentrum geleefd, en aangezien ik (als ik een doel voor ogen heb) heel streng voor mijzelf ben heb ik jaren (gem. 5) vet loos geleefd. (en dan bedoel ik ook echt vetloos. Alles werd gegrild, ik leefde van kipfilet, kalkoen en extra mager rundvlees. Ik at veel groente en uiteraard veel koolhydraten (alles volkoren dat dan wel weer). Dit strenge dieet zorgde ervoor dat ik mijn eigen gewicht redelijk in bedwang kon houden maar echt slank was ik niet. (65 kilo, 1m65) – maar afvallen wou ook echt niet. Voordat ik na de regels van het voedingscentrum at, heb ik een jaar/twee jaar een crashdieet gevolgd (ik woog over de 70 kilo en was een puber van 14)- ik leefde op cola light, 1 appel per dag en avond groente – vlees verstopte ik en de aardappels prakte ik en at ik gewoon niet op – daarnaast sportte ik 5 keer in de week. ik viel af, maar toen ik mezelf letterlijk afvroeg waar ik mee bezig was, ben ik gaan eten zoals het voedingscentrum – lichter dan 65 werd ik niet. Ondanks dat mijn hoeveelheden niet “schrikbarend waren’. 2 plakjes brood met lightkaas ochtends of yoghurt met muesli, met wat rouwkost, tussendoor een stuk fruit, middags twee broodjes met mager beleg (kipfilet) en groente en avond mager vlees met groente (aardappels liet ik nog steeds staan). Avond na het sporten vaak nog wat fruit of rijstwafel met mager beleg. Ik had last van constipatie (liep er zelfs voor bij het ziekenhuis waar ik het advies kreeg op tarwezemelen te gaan eten met yoghurt / spastische darm is het –werd het gezegd, had last van droge huid, zonneallergie, rode vlekjes, droogte lijntjes – noem maar op)

U begrijpt dit ik heb mijn arme lichaam veel leed aangedaan. Omdat ik toch nog steeds graag een paar kilootjes kwijt wou (58 kilo was mijn streef) kwam ik terecht op het atkins dieet. Ik had er veel goede verhalen over gehoord dus toen ik opmezelf ging, had ik besloten het een kans te geven. Het dieet werkte goed, ik viel af en ik voelde me beter en had niet meer de hele dag honger. Ik at eieren, vlees, kokosolie, roomboter, en later ook wat rood fruit, yoghurt, en volle zuivelproducten. Ik heb dit twee jaar gedaan. Ook ben ik toen ik opmezelf ben gaan wonen biologisch gaan eten, groente haal ik bij de boer of van de markt en vlees bij de biologische slager.

Na een paar jaar heel gelukkig te zijn met mijn mannetje, wilden wij heel graag een kindje. Zo ben ik in 2011 gestopt met de pil. Nu bijna een jaar verder en een operatie verder, want ik menstrueer niet, zit ik letterlijk met de handen in het haar. Ik snap er niets meer van. Ik heb geen eisprong en het komt ook maar niet op gang. Ik kwam aan terwijl ik nog goed het dieet van Atkins van Atkins volgde. Ik schrapte alle fase 2 voeding en ging weer terug naar inductie maar ook toen viel ik niet meer af.

Omdat ik zelf onder de lijve had uitgevonden hoe belangrijk goede voeding was, ben ik research via internet gaan doen. Zo stuitte ik op het boek van Weston Price. Het boek intrigeerde mij en ik besloot het te bestellen. Na het lezen van het boek begon de puzzel al langzaam te passen. Ik kocht direct twee flessen rauwe melk van de boer en verse boeren zuivel.

Sinds twee weken neemt mijn energie langzaam aan toe. Ik heb gisteren ook h2o2 gekocht. (food grade 35%). En ook dit ga ik proberen. Ik hoop hier en ook mede op dit forum mijn lichaam beter te leren kennen zodat ik weet welke voeding ik mijn lichaam moet geven en dat ik de juiste keuzes hierin kan maken (en uiteraard ook dat mijn lichaam weer gaat werken zoals het moet werken.)

Ohjah - mijn hobby’s zijn sport (krachttraining) wandelen met de hond, -lezen, - bioscoop – uit eten, - gezellig samenzijn met vrienden, - weekendje weg met manlief, - gezonde voeding

 
Goeie dei Fiona,

Welkom op ons forum. Ik denk dat het voor velen van ons herkenbaar is om in eerste instantie te geloven in de richtlijnen van het voedingscentrum. Nu ik verder ben gaan kijken dan dat kom ik van het één en het ander.

Ik hoop dat we elkaar verder kunnen helpen op het forum, want samen weet je veel meer dan alleen.

Groetsies,

Juglen

 
Hallo Fiona, Welkom op het forum.

Het verhaal dat je schrijft, maakt in een notendop duidelijk hoe fout we worden geinformeerd door onze overheid.

Wat ik nog mis in jouw voedingspatroon, zijn de bronnen van vitamine A en D. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan levertraan/boterolie. De 3 vitaminen A, D en K2 werken synergetisch samen en ondersteunen onder andere de vruchtbaarheid.

 
Welkom op het forum. Een herkenbaar verhaal. Zelf heb ik ook jaren gestoeid met mijn geweest. Ook ben ik al lange tijd niet meer ongesteld geweest (ik ben 28). Maar voor mij is dat op dit moment nog niet zo verdrietig, omdat ik nu nog geen kinderwens heb. Wel ben ik al een tijd aan het stoeien wat voor mij nu de goede voeding is. Ik hoop dat we hier allebei onze weg in gaan vinden.

 
hoi Fiona en uiteraard welkom. knap dat je al zoveel, door ondervinding, bent wijs geworden. En wat verdrietig dat de cyclus nog niet is zoals het hoort. Heb je al het e-book gelezen van Mike over bijnieruitputting?

Het kan ook bescherming zijn van je lichaam, dat je nog niet gezond gnoeg bent om een sterk/gezond kindje op de wereld te zetten.

Ik denk dat wat waar jij nu mee bezig bent, gezonde voeding, eten wat je lichaam echt nodig heeft, de beste basis is voor een gezonde zwangerschap. Maar dan moeten eerst de hormonen weer op orde komen.

Ik heb een jaar lang adrenal genomen ivm bijnieruitputting, je kunt nog overwegen en consult bij Ron velthuis te zutphen aan te vragen, misschien dat hij nog wat meer weet over de hormonen.

 
Hallo Fiona,

welkom hier in dit 'warme nest'.

Ik hoop dat het je veel gaat brengen, een goede gezondheid, een goed gewicht, energie en uiteindelijk als beloning een mooi klein kindje in jullie armen.

@Dirtsa,
Quote:
Het kan ook bescherming zijn van je lichaam, dat je nog niet gezond gnoeg bent om een sterk/gezond kindje op de wereld te zetten.



mooi geschreven.

 
Ik weet alleen niet of het klopt hoor Poekie, mijns inzien zouden er dan veel meer vrouwen kinderloos blijven. Het is wel eens iets wat bij mij opkomt, maar waarom kon ik dan erg gemakkelijk zwanger worden? Ik denk dat ik nl al van jongs af aan niet echt gezond was.

 
Hoi Fiona,

heb je wel al eens een bloedtest laten doen om te weten te komen welke hormonen misschien uit balans zijn? Ik vraag mij ook af welke soort operatie je dan wel hebt ondergaan?

Ikzelf heb jarenlang geen menstruatie gehad vanwege een te hoog prolactine gehalte. Ik heb ze onlangs teruggekregen door enkele maanden vitex agnus te nemen, een kruid die oa het prolactinegehalte naar beneden brengt.

Dirtsa:
Quote:
Ik weet alleen niet of het klopt hoor Poekie, mijns inzien zouden er dan veel meer vrouwen kinderloos blijven. Het is wel eens iets wat bij mij opkomt, maar waarom kon ik dan erg gemakkelijk zwanger worden? Ik denk dat ik nl al van jongs af aan niet echt gezond was.


Ik heb dit nog wel gelezen dat het voortplantingssysteem tijdelijk kan dichtslaan om de weinige energie die het lichaam heeft tijdens een chronische ziekte, voor belangrijker organen gebruikt. Maar ja dit blijkt in de praktijk ook niet altijd te kloppen. De mensen die bij de Tsjernobyl ramp leefden hebben zich ook nog kunnen voortplanten met alle gevolgen vandien (maar misschien waren er evengoed heel veel die zich ook niet meer konden voortplanten ik weet het niet)

 
Hoi Fiona, welkom op dit forum!

Ik las net toevallig in een ander verband over iemand die weer begon te menstrueren nadat ze ashwaghandha, een ayurvedisch kruid, gebruikte. (bijv te krijgen bij het www.kruidenpakhuis.nl )

 
Quote:
Wat ik nog mis in jouw voedingspatroon, zijn de bronnen van vitamine A en D. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan levertraan/boterolie. De 3 vitaminen A, D en K2 werken synergetisch samen en ondersteunen onder andere de vruchtbaarheid.


Ja die heb ik vorige week ook direct aangeschaft, ik slikte al een paar maanden krill olie, maar ben nu dus overgestapt op levertraan. Ben erg benieuwd, daarnaast slik ik ook nog een mult van Solgar, probiotica (solgar) en zorg ik ervoor dat ik rijkelijk vet gebruikt waaronder Ghee (als ik dat goed schrijf), kokosolie en roomboter. Zou je mij misschien kunnen vertellen waar K2 inzit? Zit dat ook in levertraan????

 
Quote:
hoi Fiona en uiteraard welkom. knap dat je al zoveel, door ondervinding, bent wijs geworden. En wat verdrietig dat de cyclus nog niet is zoals het hoort. Heb je al het e-book gelezen van Mike over bijnieruitputting?

Het kan ook bescherming zijn van je lichaam, dat je nog niet gezond gnoeg bent om een sterk/gezond kindje op de wereld te zetten.

Ik denk dat wat waar jij nu mee bezig bent, gezonde voeding, eten wat je lichaam echt nodig heeft, de beste basis is voor een gezonde zwangerschap. Maar dan moeten eerst de hormonen weer op orde komen.

Ik heb een jaar lang adrenal genomen ivm bijnieruitputting, je kunt nog overwegen en consult bij Ron velthuis te zutphen aan te vragen, misschien dat hij nog wat meer weet over de hormonen.


daar heb ik nog nooit van gehoord, waar kan ik dat e-book downloaden? bedankt voor de goede tip, Ron velthuis is hij toevallig ook de persoon die achter de website zit van Ron Fonteine???

Quote:
Welkom op het forum. Een herkenbaar verhaal. Zelf heb ik ook jaren gestoeid met mijn geweest. Ook ben ik al lange tijd niet meer ongesteld geweest (ik ben 28). Maar voor mij is dat op dit moment nog niet zo verdrietig, omdat ik nu nog geen kinderwens heb. Wel ben ik al een tijd aan het stoeien wat voor mij nu de goede voeding is. Ik hoop dat we hier allebei onze weg in gaan vinden.


Quote:
goeie dei Fiona,

Welkom op ons forum. Ik denk dat het voor velen van ons herkenbaar is om in eerste instantie te geloven in de richtlijnen van het voedingscentrum. Nu ik verder ben gaan kijken dan dat kom ik van het één en het ander.

Ik hoop dat we elkaar verder kunnen helpen op het forum, want samen weet je veel meer dan alleen.

Groetsies,

Juglen


Ik hoop het ook! @ Jurlen - dat denk ik ook samen staan we sterk is het gezegde toch? En wat mooi geschreven, goeie dei, dat is op en top frysk, haha!

 
Quote:
Hallo Fiona,

welkom hier in dit 'warme nest'.

Ik hoop dat het je veel gaat brengen, een goede gezondheid, een goed gewicht, energie en uiteindelijk als beloning een mooi klein kindje in jullie armen.

@Dirtsa,

Het kan ook bescherming zijn van je lichaam, dat je nog niet gezond gnoeg bent om een sterk/gezond kindje op de wereld te zetten.


wat lief van jullie, ik hoop het ook. Helaas zit het probleem niet alleen aan mijn kant, maar is het zaad van mijn partner ook niet helemaal goed. (onbeweeglijk). Ik had in het boek al dingen gelezen (was price) dat ook dit factoren zijn die met voeding te maken hebben, want vroeger kwam dit nooit voor en hadden mensen veel meer kinderen. Is hiervan misschien ook meer bij jullie bekend?

 
K2 zit vooral in rauwe melk. In de tijd van Price was dat nog nauwelijks bekend. Price noemde het activator X. Als je levertraan en een andere visolie slikt, loop je wel gevaar vooor overdosering van omega-3 vetten. Ik denk dus dat je de vis- of krillolie wel achterwege kunt laten. Voor levertraan is het heel belangrijk dat je de goede gebruikt (Green Pasture)omdat anders de verhouding A-D weer scheef kan komen te liggen, waardoor een vitamine plots weer niet zo gezond is.

 
Quote:
Hoi Fiona, welkom op dit forum!

Ik las net toevallig in een ander verband over iemand die weer begon te menstrueren nadat ze ashwaghandha, een ayurvedisch kruid, gebruikte. (bijv te krijgen bij het http://www.kruidenpakhuis.nl )

Ik zal even kijken op de website, heb ook een tijdje monninkskruid geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet. En bedoel je dan de Ashwagandawortel? Weet je ook hoe je dit gebruikt?

Quote:
heb je wel al eens een bloedtest laten doen om te weten te komen welke hormonen misschien uit balans zijn? Ik vraag mij ook af welke soort operatie je dan wel hebt ondergaan?

Ikzelf heb jarenlang geen menstruatie gehad vanwege een te hoog prolactine gehalte. Ik heb ze onlangs teruggekregen door enkele maanden vitex agnus te nemen, een kruid die oa het prolactinegehalte naar beneden brengt.

Dirtsa:

Ik weet alleen niet of het klopt hoor Poekie, mijns inzien zouden er dan veel meer vrouwen kinderloos blijven. Het is wel eens iets wat bij mij opkomt, maar waarom kon ik dan erg gemakkelijk zwanger worden? Ik denk dat ik nl al van jongs af aan niet echt gezond was.

Ik heb dit nog wel gelezen dat het voortplantingssysteem tijdelijk kan dichtslaan om de weinige energie die het lichaam heeft tijdens een chronische ziekte, voor belangrijker organen gebruikt. Maar ja dit blijkt in de praktijk ook niet altijd te kloppen. De mensen die bij de Tsjernobyl ramp leefden hebben zich ook nog kunnen voortplanten met alle gevolgen vandien (maar misschien waren er evengoed heel veel die zich ook niet meer konden voortplanten ik weet het niet)


Ik hoop maar dat het aan mijn gezondheid ligt dan, dat is dan in ieder geval nog een factor waar ik misschien iets aan kan doen.

Quote:
heb je wel al eens een bloedtest laten doen om te weten te komen welke hormonen misschien uit balans zijn? Ik vraag mij ook af welke soort operatie je dan wel hebt ondergaan?

Ikzelf heb jarenlang geen menstruatie gehad vanwege een te hoog prolactine gehalte. Ik heb ze onlangs teruggekregen door enkele maanden vitex agnus te nemen, een kruid die oa het prolactinegehalte naar beneden brengt.


ik ben gisteren bij de dokter geweest met een verwijzing naar het ziekenhuis, ik krijg nu een uitgebreidere bloedtest, waarin hij z'n beetje alles zou testen wat mogenlijk was, - naast de testen die de gynacoloog deed. Ik had een fertiliteitsarts maar die is langdurig ziek. Ik krijg vrijdag de uitslag hoop dat meer te weten, zou je misschien iets meer kunnen vertelen over het kruid? En hoe je dat kruid gebruikt? IS dat in tabletjes of thee??

Wat fijn dat iedereen trouwens zo lief met mij meedenkt, dat waardeer ik heel erg. Alle hulp is zeker welkom! Ben erg blij dat jullie allemaal met mij willen meedenken.

 
Quote:
Ik had een fertiliteitsarts maar die is langdurig ziek.


Wat voor 'gezondheidszorg' hebben wij als we 'behandeld' worden door zieke mensen?

Over vitamine K2:

K2 komt tot stand door fermentatie en is daarom niet noodzakelijk aanwezig in dierlijke producten, maar ook in gefermenteerde plantaardige producten, zoals bijv. het zeer stinkende Japanse goedje natto (gefermenteerd sojaproduct). Price ontdekte vitamine K2, maar wist niet wat het was en noemde het daardoor Activator X. Hij merkte dat Activator X (K2) vooral aanwezig was in grasboter, afkomstig van koeien die op snel groeiend, jong gras graasden. Bij de koeien komt K2 eveneens door fermentatie tot stand, maar dan in de vier magen van de koe, omdat dit fermentatiekamers zijn. Gefermenteerde levertraan bevat eveneens K2.

Mike

 
Ron velthuis is een orthomoleculair arts te zutphen, misschien kun je eens een mail sturen en je probleem voorleggen. Dan hoor je van hhem wel wat hij voor je zou kunnen doen, en kinderdaad, ook voor je man is het erg belangrijk gezond te eten. Minder koolhydraten voral de goede verzadigde vetten.

Vooral al het belastende weglaten, suikers/gif/toevoegingen.

Het zal tijd nodig hebben, maar het is zker het proberen waard hoor.

 
Quote:
K2 zit vooral in rauwe melk. In de tijd van Price was dat nog nauwelijks bekend. Price noemde het activator X. Als je levertraan en een andere visolie slikt, loop je wel gevaar vooor overdosering van omega-3 vetten. Ik denk dus dat je de vis- of krillolie wel achterwege kunt laten. Voor levertraan is het heel belangrijk dat je de goede gebruikt (Green Pasture)omdat anders de verhouding A-D weer scheef kan komen te liggen, waardoor een vitamine plots weer niet zo gezond is.

nou die drink ik nu volop, dus dan moet dat goed komen. vind het echt heerlijk. ik heb de rauwe melk van de zuivelhoeve uit harlingen. Ik drink nu halve liter tot 2/3 lit. per per dag, ik durf niet meer de drinken omdat ik bang ben dan aan te gaan komen, want ik eet ook nog redelijk veel vet, wat groente, yoghurt, vlees en beetje rood fruit (paar aardbeitjes, handjes bessen door de yoghurt) vind dat nu zo lekker, maar dat moet toch kunnen toch? (heb nu ook selbazaadjes, blond lijnzaad, chia doe dit ook samen met de druit en wat noten door de yoghurt, is dit oke?)

 
Fiona,

Mike zal zeggen: VET MAAKT NIET VET....ZEG ME NA, VET MAAKT NIET VET!!

In lijnzaad zitten oestrogenen: Lijzaadolie kan bij mannen leiden tot prostaatkanker en bij vrouwen tot borstkanker.

Zie dit topic waarin ook over chia zaad wordt geschreven.

Selba zaadjes: wat zijn dat, als ik het google kom ik niets tegen.

Noten, zaden en pitten zit fytinezuur in. Lees hier over o.a. fytinezuur

 
Quote:
Fiona,

Mike zal zeggen: VET MAAKT NIET VET....ZEG ME NA, VET MAAKT NIET VET!!

In lijnzaad zitten oestrogenen: Lijzaadolie kan bij mannen leiden tot prostaatkanker en bij vrouwen tot borstkanker.

Zie dit topic waarin ook over chia zaad wordt geschreven.

Selba zaadjes: wat zijn dat, als ik het google kom ik niets tegen.

Noten, zaden en pitten zit fytinezuur in. Lees hier over o.a. fytinezuur

ohjeej en ik maar denken dat het zo gezond is... schrap ik direct :p.

Ik was trouwens even aan het kijken op de internet site van ron velthuis, maar ik zie daar iets staan van prodimed dieet... dat kan ik nou net niet even volgen, voor een arts die zo erg bezig is met gezondheid, kan hij dit zijn mensen toch niet aansmeren? Of zie ik dit nu verkeerd....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.339
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan