Even voorstellen: Fiona

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen waarheid heeft/kent en daar van overtuigd is.

En als iemand een natuurarts is betekent dat nog niet dat hij de waarheid in pacht heeft, toch?

Maar het is wel vervelend want veel mensen die niet meer regulier willen gaan en een natuurarts opzoeken hebben vertrouwen in zijn/haar deskundigheid.

 
Quote:
Maar voor het dierlijk schildklierhormoon moet je echt bij Ron Velthuis zijn

dan ga ik daar naar van uit ;-). Zutpen ligt hier helaas niet om de hoek. Misschien dat ik in mijn vakantie een afspraak met hem kan maken, ik ga het uitzoeken thanks!!

 
ik ben ook op zoek naar een arts die het hele hormoongebeuren een beetje kan begeleiden maar liefst ook op dit spoor zit qua voeding. lastig!

even een hart onder de riem wat betreft je kinderwens. ik menstrueerde een jaar of 5 helemaal niet en daarvoor en daarna heel erg onregelmatig. ik was uiteindelijk binnen 4 maanden zwanger en heb nu een zoontje van 4. kan ook dus :)

 
Fiona ja ik bedoel inderdaad de ashwagandhawortel.

Hoe je die gebruikt:

Afkooksel van ashwagandha

De aangeraden dagelijkse dosis van ashwaganda is via afkooksel te bereiden:

3 - 6 gram wortel in 500ml water

10 minuten laten koken

10 minuten laten trekken

uitzeven

gedurende de dag opdrinken

http://www.gekruid.be/ashwagandha.html

Over vet nog dit: vet maakt niet vet als je geen leptineresistentie hebt zoals ik.

Ik ben er 15 kg van aangekomen eerder.

 
Quote:
ik ben ook op zoek naar een arts die het hele hormoongebeuren een beetje kan begeleiden maar liefst ook op dit spoor zit qua voeding. lastig!

even een hart onder de riem wat betreft je kinderwens. ik menstrueerde een jaar of 5 helemaal niet en daarvoor en daarna heel erg onregelmatig. ik was uiteindelijk binnen 4 maanden zwanger en heb nu een zoontje van 4. kan ook dus


Dat geeft hoop! ik hoop het zo, we zijn al zolang bezig, het zou zo mooi zijn. Heb steeds wel het gevoel dat het doorbreekt, maar tot nu toe geen succes. Hebben ze bij jou dan een menstruatie opgewekt om zwanger te worden? Of had je wel een eisprong maar menstrueerde je niet, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. De laatste keer dat mijn dokter had ik geen eisprong, ben vorige week daarom terug gegaan naar de huisarts, die me weer naar het ziekenhuis heeft gestuurd, voor een hele uitgebreide bloedtest, kan dinsdag bellen voor de uitslag, ik hoop zo dat er iets uit komt dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben, en waar het misschien aan ligt, dat zou al erg mooi zijn. wat het moet iets zijn! uiteraard hoop ik wel dat het niets ernstigs is.. hihi

 
Quote:
Selba zaadjes: wat zijn dat, als ik het google kom ik niets tegen.


http://www.unlimitedhealth.nl/shop/salba-zaad-gemalen-gram-p-1923.html had het besteld bij unlimitedhealth, samen met de waterstofperoxide en de lijnzaad. Ik week mijn zaden altijd (meestal in yoghurt en dat eet ik dat de volgende dag op met wat roodfruit. Kan ik hier dan beter helemaal mee stoppen, vind het wel zonde, want heb nu net nieuwe voorraad binnen, maar ja als het ongezond is dan kan ik het inderdaad beter weggooien. wil mijn lichaam nu echt geven wat het nodig is om van mijn klachten af te komen.

 
die waterstofperoxide gaat prima trouwens, zit nu al op 5 druppels en heb nog steeds nergens last van, wel moet ik wat vaker naar het toilet... maar dat is goed toch?

 
ik moet bekennen dat ik het niet weet fiona, of ik wel of geen eisprong had. mijn menstruatie stopte toen ik na een virusinfectie heel erg ziek bleef. ik was op een gegeven moment erg mager en veronderstelde dt het daar mee te maken zou hebben. maar ook toen het gewicht er al lang weer aanzat kwam de menstruatie niet terug. ik ben er nooit speciaal voor naar een arts geweest. mijn huisarts zei dat het in tijden van extreme stress ook vaak voorkomt dat menstruatie uitblijft en ik was er niet zo erg mee bezig.

na die vijf jaar kwam het zo af en toe weer eens terug. eens in de paar maanden of zo. echt regelmatig was het niet. toen ik een vriend kreeg ging ik eens temperaturen om wat regelmaat/logica te ontdekken in het hele gebeuren en toen ging de temperatuur niet meer naar beneden en bleek ik zwanger.

hier heb je niet veel aan aangezien ik er dus niet echt heel bewust mee bezig was op dat moment, maar ik hoop van harte dat het bij jou wel "gewoon" zal lukken. sterkte ermee!

 
@Fiona,
Quote:
In lijnzaad zitten oestrogenen: Lijnzaadolie kan bij mannen leiden tot prostaatkanker en bij vrouwen tot borstkanker.



Wij zijn wat dat betreft vrij radicaal: als ik zoiets lees als hierboven dan stop ik a-la-minuut en gaat het de kliko in, hoe groot ook de voorraad.

Maar het is jouw lijf en jouw gezondheid. 8)

 
ja idd. heb alles in een tas gedaan en dat gaat met de vuilnisman mee deze week... wat zonde... ligt denk ik wel voor dik 100 euro in! (ik bestel altijd graag veel als ik via internet iets bestel... voortaan toch maar kleinere hoeveelheden kopen)

 
even een kleine update, ik merk dat ik de laatste tijd meer honger en trek heb dan vroeger. Ik heb steeds zin in rauwe melk, meer vet en zout. ook avonds. Ik ben dit niet meer gewend, het is ook puur avonds, (overdrag ben ik vaak te druk denk ik en denk ik niet aan eten). Kan dit ook door de h202 komen?

Ik zit nu op 25 druppels, 1 keer per dag, 30 min. voor mijn ontbijt.

mijn eetpatroon ziet er ongeveer zo uit:

ochtends, meteen bij opstaan 25 druppels h202 met water

na half uur, 1 glas lauwwarmwater met sole en citroensap

dan maak ik mijn ontbijt - groente gebakken in veeeel kokosolie/ghee (met aan het einde nog wat kerriepoeder erover) met 1 of 2 heel zacht gekookte eieren. (ik wordt echt misselijk van rauw), beker rauwe melk, plakje boerenkaas (supl. levertraan, solgar omnium, probiotica)

middag - salade met vette vis of kip

avond - beker rauwe melk, rundvlees, groenten (ook weer met aardig wat vet erbij

tussendoortjes, gekookt ei, handje gebakken/gekiemde amandelen, plakje boerekaas of glas rauwe melk, wat rood fruit (aardbeien van de biologische boer of wat bramen/bessen), boerenyoghurt

na het eten soms nog een bakje caffeinevrije koffie met rauwe melk en een stukje (10 gram) pure chocolade (99% cacao / biologisch, maar geen rauwe chocolade)

ik hoop dat dit er al wat beter uitziet. Heb echt een nootjes mens, dus wil die eigenlijk wel in mijn eetpatroon houden, ben ze nu wel aan het afbouwen, (daarnaast heb ik alle zaden al het huis uit gemieterd)

misschien een beetje ranzig, maar ik had laatst wel wat witte dingentjes in de ontlasting, is dat een goed iets? En ben ochtend na de h202 wel vaak wat raar in het hoofd, is dit bij jullie ook herkenbaar? En weet iemand ook hoe schadelijk caffeinevrije koffie is? Ik weet wel dat gewone koffie not done is, maar geld dat ook voor caffeinevrije?

 
Fiona,

Volgens mij ziet je eetpatroon er redelijk goed uit. Als je steeds zin hebt in rauwe melk, vet en zout... Eet en drink dan meer rauwe melk, vet en zout zou ik zeggen :wink:

Je lichaam is dit jarenlang tekort gekomen en is nu met een inhaalslag bezig. Ik had dit in het begin ook. Ik dronk zeker wel een litertje of 3 rauwe melk per dag, daarnaast mega veel roomboter en andere vetten en ook altijd veel verlangen naar eieren (cholesterol).

Tegenwoordig kan ik met minder ook prima de dag doorkomen.

Nog wel een vraagje: Je hebt het over 99% pure chocolade. Waar koop je deze? Hoger dan 85% heb ik ze nog nooit gevonden.

Oja, caffeinevrije koffie is nog slechter dan gewone koffie:

Quote:
Cafeïne kan op verschillende manieren uit koffiebonen geëxtraheerd worden (cafeïne-extractie). Bijvoorbeeld door de toepassing van eigenschappen van kooldioxide bij een bepaalde temperatuur en druk (hyperkritische vloeistofextractie]). Bij de chemische methode wordt er stoom bij de koffie gebracht waardoor de koffie poreuzer wordt. Daarna wordt dichloormethaan of ethylacetaat langs de koffie geleid. De cafeïne gaat dan mee met het extractiemiddel. Vervolgens worden de koffiebonen gespoeld met water waardoor het chemische middel uit de koffie wordt gehaald. Tot slot worden de koffiebonen gedroogd. Daarna moet nog worden geanalyseerd of de gehaltes extractiemiddel en cafeïne in de koffieboon aan de daarvoor gestelde maxima voldoen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Koffie

 
Bedankt voor je reactie, ja ik doe mijn best maar het is soms echt nog zo zoeken.

Ja die chocolade is echt super, bij ons verkopen ze deze in sommige noten winkeltjes en bij de jamin (snoepwinkeltje) de chocolade is van lindt : http://www.flickr.com/photos/uitdekeukenvanarden/4425785990/ denk dat je het ook via internet wel kan kopen. Ik vind hem heerlijk, maar ik ben dan ook echt geen zoetekauw en ik houd wel van een bittertje :p

 
Quote:
Oja, caffeinevrije koffie is nog slechter dan gewone koffie

he verdorrie en ik maar denken dat ik goed bezig was. Is een bakje gewone koffie dan wel oke, zolang ik het met mate drink en met veel melk om enigsinds het calciumverlies te beperken?

 
Koffie is gewoon niet goed Fiona, het is bovendien een verslaving.

Het fokt je bijnieren op en je bloedsuikerspiegel, dat wil je toch niet.

Een stabiele bloedsuikerspiegel is heel belangrijk, dat geeft rust in je lichaam en je bijnieren.

Lees dit maar eens, een schrijven van Mike over brood, koffie en kanker.

En trek je eigen conclusie.

 
Fiona, ik denk dat ik wel een week kan teren op wat jij op 1 dag eet :mrgreen:

Ik denk ook dat je de koffie weg moet laten, radicaal, niet af en toe een bakje, wat slecht is is slecht. Sommigen denken ook dat het prima is "maar" 2 of 3 cigaretjes te roken. Grappig hoe mensen alijd voor dingen die slecht zijn een verkleinwoord gebruiken, alsof het dan ineens wel meevalt: cigaretje, paracetamolletje.

Ik zag woensdag de paracetamol overigens gewoon op grijpgrage kinderhandhoogte liggen in de schappen bij de hema, schandalig vind ik dit.

Koffie in de klysma is daarentegen wel weer erg goed voor je lever.

 
Hoi dirtsa, dan ben ik wel erg benieuwd naar wat jij eet, want naar mijn mening vind ik het niet echt veel. Ik eet gewoon netjes drie keer per dag, met soms een tussendoortje. Ik sport ook 3 keer in de week en loop veel met mijn hond, ik zal het dan wel nodig zijn denk ik haha. Qua calorieen zit ik altijd netjes tussen de 1000 en 1500 - ondanks dat ik nu veel meer vet eet. Ik zou niet met minder toekunnen denk ik hoor, haha. Hoe ziet jou dagmenu eruit?

 
Hallo Poekie, jaa ik heb het stukje van mike gelezen.... geen koffie meer... datis me nu meer dan duidelijk! dat wordt even een paar dagen afzien en mijn nespresso op internet zetten, haha!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.336
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan