Even voorstellen: Fiona

Nespresso, is dat niet met die kant en klare koffiedingetjes?

Heb je al eens gekeken wat daar allemaal in zit?

En succes bij het afkicken.

 
water met bitterzout en H202

na uur: water met citroen/honinge en carnitinecapsule

na half uur: yoghurt,lepel boekweitvlokken en kiwi en glas kefir, lepel kokosolie

levertraan en biergisttabl.

lunch: water met H202

na uur: water met appelazijn/honing en carnitine

glas kefir en glas appelsmoothie/lepel kokosolie en biergist

avond: glas water met H202

na uur: water met appelazijn/honing

vlees/groente/biergist en hawthorn

rond 20.30: water met sole

Vor t slapen: kefir.

(om de paar weken, na het avondeten niets meer tot het slapen gaan, milde leverreiniging

( citroen.olijfolie/rauwe eierdooiers)

oja, 2 x per dag nog serrapeptase

 
Quote:
water met bitterzout en H202

na uur: water met citroen/honinge en carnitinecapsule

na half uur: yoghurt,lepel boekweitvlokken en kiwi en glas kefir, lepel kokosolie

levertraan en biergisttabl.

lunch: water met H202

na uur: water met appelazijn/honing en carnitine

glas kefir en glas appelsmoothie/lepel kokosolie en biergist

avond: glas water met H202

na uur: water met appelazijn/honing

vlees/groente/biergist en hawthorn

rond 20.30: water met sole

Vor t slapen: kefir.

(om de paar weken, na het avondeten niets meer tot het slapen gaan, milde leverreiniging

( citroen.olijfolie/rauwe eierdooiers)


Dat klinkt allemaal wel heel erg gezond idd. hoeveel druppels h202 gebruik jij? Jaa in vergelijking met jou menu eet ik inderdaad een stuk meer, haha. Heb ook wel eens dagen dat ik de lunch of ontbijt oversla maar dan is dat ook meer omdat ik dan ook iets later van bed ben. mijn dag begint normaal om 5.00 uur en ben dan 18.00 pas weer thuis. Vind het wel echt mega knap van je! Heb je hierop geen honger?

Quote:
oja, 2 x per dag nog serrapeptase

wat si dat?

 
Quote:
Nespresso, is dat niet met die kant en klare koffiedingetjes?

Heb je al eens gekeken wat daar allemaal in zit?

En succes bij het afkicken.

Ja van die reclame met george

 
Ik heb absoluut nooit honger, ik zit bijvoorbeeld nu nog helemaal vol van het avondeten, bataat/gehakt met ui/eidooiers met ghee.

Ik heb nooit meer tussendoor trek, of snaaihonger. Ook geen bloedsuikerschommelingen.

Serrapeptase is een enzympreparaat. Neem ik op aanraden van Mike en Dia, ivm problemen met de bloedvaten (samen met hawthorn)

 
Ik hoop dat ik nog kan reageren, de dagmenu van Dirtsa zou ik mee willen starten.

Ik volgde het hormoonbalansdieet van ralph Moorman, ik ben ermee gestopt. Eet nu dus alles wat los en vast zit, een beetje het gevoel van kont in de kribbe. Ik viel geen gram af en ben heel secuur geweest maar kwam gewoon kilo's aan. Nu wil ik graag afvallen en heb een goed gevoel bij het dieet van Weston price. Hoe te beginnen weet ik niet, en rauwe melk heb ik niet gevonden. Misschien heeft ekoplaza dat voor me.Ik heb geen idee hoe ik eraan kan komen.

lieve groet van Jolanda

 
Jolanda,

Natuurlijk kun je nog reageren. Je hebt jezelf toch immers geregistreerd als forumlid?

Rauwe melk zul je niet in de winkel vinden, ook niet bij de EkoPlaza, want volgens de wet mag rauwe melk niet in de winkel verkocht worden. Je zit nog heel erg in de programmering dat je je voedsel van bepaalde merken en winkels moet betrekken i.p.v. rechtstreeks bij de boer, zonder tussenkomst van groothandels die de winkelprijs omhoogdrijven en daarmee de meeste winst pakken.

Uit jouw woorden blijkt dat het niet zo is dat je rauwe melk niet kunt vinden, maar dat je nog niet of nauwelijks hiernaar op zoek bent gegaan. Je komt nogal chaotisch over, dus dat je bij Moorman bent uitgekomen is logisch, want hieruit spreekt hormonale onbalans, wat je denkvermogen beinvloedt.

Laat me weten in welke plaats je woont, dan kan ik je wellicht aan een adres voor rauwe melk helpen.

Mike

 
Hoi Mike, ik heb echt gezocht naar boeren om rauwe melk te kopen, heb op internetsites gezocht. Maar geen boer te bekennen. Ik woon in Den Haag en ik weet dat er 2 biologische markten zijn die het misschien verkopen, in Rijswijk en Den haag en beiden zijn op woensdag. En dan werk ik jammergenoeg. Ik wil dolgraag beginnen. Ik dank je voor je reactie. En mijn denkvermogen is wel degelijk verpest door zoveel invloeden van boeken waarvan ik dacht het eindelijk gevonden te hebben. Maar ik ben beland in 't niet lekker in mijn vel te zitten. En veel en veel te zwaar zijn.

Jolanda.

 
Voor rauwe melk omgeving den haag:

- www.hetgeertje.nl

- www.nellesteijn.nl/

 
Zo zie je maar weer, zoekt en gij zult vinden. Wie zegt het niet te kunnen vinden, heeft niet goed en lang genoeg gezocht.

Mike

 
De boerderij van Nellesteijn lijkt me geen biologische boerderij, dus ik zou liever naar hetgeertje gaan.

 
dank jullie wel allemaal,

Beiden had ik gevonden. Ik wilde graag in de buurt rauwe melk of Yoghurt halen. Omdat ik alles op de fiets moet doen is dit een beetje ver. Ik zou het moeten inpassen op mijn vrije dagen omdat het niet te doen is met ov. Maar dat zoek ik wel uit.

Ik ga er proberen te komen. Ik geloof dat het wel een tijd goed blijft. Dan zou ik veel in kunnen slaan.

Groet van Jolanda.

 
Jolanda, vraag ook eens aan een boer of er biologische boeren zitten in jou omgeving. Veel boeren verkopen niet officieel rauwe melk, dus staan ook niet op internet. Vaak zijn ze wel bereid om melk aan huis te verkopen mits je het vraagt. Op deze manier heb ik mijn adres ook gevonden, wij halen daar zelf de melk, de boer heeft ons uitgelegd hoe de tank werkt, en er staat een blikje voor het geld ( 50 cent per liter).

Schoonhouden van de tankopening is belangrijk, maar we mogen zoveel melk halen als we willen.

 
Hoi Dirtsa,

Ik ga het proberen, weet niet zo gauw een boer in de buurt. gewoon de stoute schoenen aantrekken en vragen bij een weiland met koeien aan de boer. ff zoeken dus..

Jolanda

 
Wie zoekt zal vinden. Niet zo snel opgeven. Gemakzucht wordt ons aangeleerd. Natuurvolkeren liepen tientallen kilometers voor goed voedsel of doken, met gevaar voor eigen leven, naar de bodem van de zee. Jij hebt in ieder geval nog een fiets!

Mike

 
Misschien kan Jolanda haar fiets nog eens inruilen voor een eigen melkkoe. (Een auto dus)

 
Lieve Mike,

Ik en gemakzucht bestaat niet, Trouwens heb ik al heel wat gevaar voor m'n leven gehad.

Daar gaat het niet om, ik doe er 1,5 uur over om heen te fietsen, heb ik gezien. Bij jullie staan de weilanden iets dichterbij misschien?

Ik zal het zaterdag gaan beleven.

Hoeveel liter melk consumeren jullie?

En misschien Yoghurt als ik vragen mag?

Groet van Jolanda.

 
Jolanda, hier hebben wij inderdaad de weilanden rondom huis. Ik heb de mazzel dat wij bijna naast de bioboer wonen. met de scootmobiel: 3 minuten denk ik.

Maar deze boer verkoopt niet officieel de rauwe melk. Maar is een prachtig stel, ik heb zoveel van hen geleerd en zij vinden het weer prachtig hoe ik erover denk, waar ik de kennis vandaan heb. De boerin is al een paar keer meegeweest naar een lezing van Mike, en naar utrecht voor de boekpresentatie. En afgelopen donderdag hebben zij mij geholpen met de avond bij ons in Beckum en schonken zij voor iedereen rauwe melk.

Dus je kunt er ook nog nieuwe vrienden aan over houden.

Ik hoop dat het je lukt, misschien eens informeren op een streekmarkt/biologische markt.

 
dank je Dirtsa,

mag ik vragen hoeveel melk je koopt in de week?

En wat voor andere zuivel je koopt bij hun? Je maakt volgens mij zelf yoghurt. Hoeveel liter Yoghurt per week eet jij?

Ik wilde graag die yoghurtsmoothie's maken voor op 't werk en 's morgens.

Ik heb ze op dit forum gelezen, ik geniet van alle info die ik lees hier!

Jolanda

 
He Jootjeboxer,

Ik zit in precies dezelfde situatie, kom ook uit de buurt van den-haag, ben in het bezit van een fiets en zoekende naar rauwe melk :mrgreen:

Ik ga woe kijken op de bio-markt in het centrum..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan