Ervaringen bestellen bij I-herb?

G

Guest

Guest
Hoeveel verzenkosten betaal je voor een bestelling en moeten er invoerrechten worden betaald aan de deur?

 
Ligt eraan. Gaat meestal goed.

Kan goedkoop per luchtpost, maar soms blijven die pakketjes hangen bij de douane.

Kan gerust 4 tot 6 weken duren ALS het mis gaat.

Meestal heb je het in 2 weken binnen.

Duurdere verzending is in 2 tot 4 dagen binnen, maar kost wat meer.

Soms hebben ze je door en betaal je invoerrechten en belasting,wat meestal

neerkomt op een minumum van 15 euro.

Je kunt trouwens 10$ korting krijgen als je besteld met een coupon: UNE155

succes

 
Kies je er zelf voor dan of het per lucht wordt verscheept of niet?

Ik denk dat mijn bestelling ongeveer 150 dollar zal zijn en wel een kilo of 4..

 
je kunt kiezen tot op zekere hoogte.

goedkopere en lichtere pakketjes kunnen met luchtpost,

maar dan is het een keus. Kan dan ook DHL bijv als je wilt.

vanaf een bepaalde prijs of gewicht wordt het DHL.

Dat wijst zich allemaal vanzelf bij het afrekenen.

 
Met dat bestelbedrag krijg jij trouwens de volle 10$ korting met die code.

Dan heb je bijna je verzendkosten gratis :) toch mooi meegenomen.

 
Met I-herb geen ervaring, maar wel met het bestellen van supplementen uit de VS.

Rond de 100,- is de kans op "problemen" met de douane veel groter.

Ik bestel nu altijd rond de 50,- en dat gaat (bijna) altijd zonder controle of extra kosten.

Waar ik bestel bestaat er een standaard tarief als het in een dikke A4 envelop past.

Daar gaan 3 a 4 kleinere potten of 2 grote in.

Als het er net niet inpast zijn de verzendkosten veel hoger.

"Free Domestic And International Shipping For Orders Over $40.00!"

Als dat echt zo is zou ik meerdere keren iets meer dan 40,- bestellen.

Een vraag:

Door wie worden de pakketjes van I-herb in Nederland bezorgd? (dhl, post.nl, ?)

 
DHL of UPS, afhankelijk van de keuze. DHL is het goedkoopste en werkt perfect, duurt 2 a 3 dagen

 
Een paar dagen geleden kreeg ik een nieuwsbrief van I-herb waarin stond dat verzending per post bij bestellingen boven € 40 tot een bepaald gewicht voortaan gratis is. Het gaat dan nu in de VS met DHL mee en wordt in Nederland door KPN overgenomen. Het lijkt me dat dat dan wat sneller gaat dan de 2 a 3 weken wat het altijd was. Je moet inderdaad niet te veel bestellen i.v.m. douanekosten, ik zou het bij € 140 in 2 pakketjes versturen.

 
Bestel regelmatig wat bij iherb.com, altijd zeer snelle leveringen. Momenteel hebben ze een actie - dacht ik - dat je voor 10 dollar verzendkosten een bestelling kunt doen vanuit NL. Daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.

Verder moet je zorgen dat je altijd onder de 150 euro blijft inclusief verzendkosten. Dit in verband met importheffing door de douane. Dus wanneer je blijft onder dit bedrag zal de douane het pakket echt niet achterhouden.

 
Als je met DHL besteld komt het via Brussel in Nederland.

Je krijgt ook automatisch een track& trace nummer zodat je kunt zien waar je pakje

ergens is.

Ik heb het altijd binnen 3 dagen thuis en het komt dan hier met de gele DHL bus.

Dia.

 
Ik bestel al bijna een jaar bij iHerb alles wat ik nodig heb. Het is nog maar 1x voor gekomen dat ik moest bijbetalen voor de doune. Toen had ik teveel besteld en kwam ik boven de EUR 150,- in totaal uit.

Via DHL betaal je nu USD 10,- bij een bedrag boven de USD 60,-. Dat is spotgoedkoop vind ik.

Als je het via DHL besteld kan het ook via Duitsland binnenkomen. Het gaat allemaal enorm snel.

Blijf inderdaad ruim onder de EUR 150,- inclusief verzendkosten en BTW/VAT, dan zit je redelijk veilig.

Ook qua verpakking heb ik nooit problemen gehad. Redelijke compacte dozen, met goede vulling tegen schudden/stoten. De doos ziet er altijd prima uit.

Ik ben een vaste klant van iHerb ;-)

 
ik bestel ook regelmatig bij Iherb, in totaal misschien 8 x of zo.

2x heb ik bij moeten betalen voor de douane en had ik voor nog geen 100 dollar aan produkten.

 
Ik heb vorige maand (17 oktober) producten besteld bij iHerb en deze keer gekozen voor gratis verzenden.

Vandaag werd 1 van de doosjes bezorgd, dan andere is nog afwachten.

Conclusie, als ik onderzoek doe naar TNT en het inklaren van pakketpost uit het buitenland, is dat TNT een tragere procedure heeft dan UPS of DHL.

Inklaren kan altijd langer duren, ook bij UPS of DHL of welke andere koeriersdienst. Echter schijnt het bij TNT echt waanzinnig traag te gaan omdat ze onderbezet zijn, hun procedures niet op orde hebben of noem het maar.

Ik ga gewoon weer USD 10,- betalen voor bezorgen via DHL. Dat is het afgelopen jaar prima gegaan. Ik heb maar 1x moeten wachten en moeten bij betalen. Maar dat wachten was in ieder geval geen 4 weken.

 
Ik heb goede ervaringen met iherb. Ik laat het via de dhl komen en bestel voor boven de 60 dollar zodat je minder verzendkosten hoeft te betalen. Tot nu toe via de dhl 1 keer hoeven te betalen voor inklaring e.d. Ik had die keer voor meer dan 150 euro besteld en moest 30 euro geloof ik bijbetalen. Ik denk ook dat het goed is om onder een bepaald bedrag te blijven. Aan de andere kant heb ik gehoord dat ze er eens in de zoveel tijd een pallet uithalen en helemaal controleren. Je kan dus ook die pech hebben.

 
Wij hebben hier thuis vorige week maandag bestelt en woensdag ochtend werd het geleverd... 130 euro hadden we bestelt met 11 dollar verzendkosten. Altijd TOP!

Zo gaat dit nu al bijna 2 jaar goed.

Of ze hebben het bedrag verlaagd maar bij mij was het steeds dat je vanaf 80 dollar minder verzendkosten betaald.

 
@vrysuyver: Heb je je 2e pakketje ondertussen binnen?

Ik wacht nu 3 weken.

Misschien dat als ik contact opneem met i-herb ze kunnen zien waar het pakketje is. Geen track&trace voor ons hoeft niet te betekenen dat ze zelf niks kunnen zien.

Volgende keer voor mij ook maar weer verzendkosten en track&trace.

 
@JP: Ja het andere pakketje werd de volgende dag bezorgd. Er zat ook 2 dagen tussen het bestellen, dus dat klopte wel.

 
Bedankt voor de info, grote kans dat het hier ook ongeveer 4 weken wordt.

Dus nog even ongeduldig wachten.

 
Alles onder de 50 dollar gaat goed, boven heb je kans op douane rechten. Verder helemaal prima wat je besteld krijg je binnen. Meestal ongeveer 12 dagen en dan heb je het pakketje binnen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan