eieren

In de wintermaanden, als mijn kippen niet leggen, koop ik altijd eieren van 'oerei'. Deze krijgen geen soja. Zijn te koop bij Jumbo (niet alle filialen). Mooie donkergele dooier.

Morgen maar eens kijken bij de Jumbo.

Hoeft het land van herkomst dan niet bij de eieren en vlees e.d. weergegeven te worden? (nooit eerder aan gedacht).
Met aardbeien staat het er keurig op : Holland versus Spanje bijv.

Hoeft het land van herkomst dan niet bij de eieren en vlees e.d. weergegeven te worden? (nooit eerder aan gedacht).
Met aardbeien staat het er keurig op : Holland versus Spanje bijv.
Goeie vraag, even gezocht:

De eieren worden niet los verkocht in de supermarkt, maar ze kunnen nog wel worden verwerkt in ander voedsel, zoals pasta, koekjes en mayonaise. Hierdoor is de kans groot dat je de afgelopen tijd onbewust tóch legbatterij-eieren hebt gegeten.

Als consument heb je dus geen idee of er vrije-uitloopeieren, scharreleieren of ‘foute’ eieren afkomstig uit legbatterijen in je maag belanden. Of toch wel? Volgens Milieu Centraal is dit te achterhalen door het etiket op de verpakking te checken: “Kijk op het etiket wat voor eieren erin zitten”, deelt Paulien van der Geest, strategisch communicatieadviseur met het AD en RTL Nieuws. ”Het grootste risico loop je als er op de verpakking alleen ‘eieren’ staat, zonder verdere specificatie. Dat is namelijk een vage beschrijving. Wij gaan er dan vanuit dat het gaat om kooieieren. Omdat legbatterijen in Nederland verboden zijn, kunnen dit dus eieren uit een Oekraïense legbatterij zijn.”

Ik zag net dat Oerei ook een eigen YT kanaal heeft. Niet heel veel content maar deze vond ik wel erg leuk, temeer omdat ik nu alleen nog de dooiers eet. Nu alleen nog een plastic fles zien te scoren.

Ik zag net dat Oerei ook een eigen YT kanaal heeft. Niet heel veel content maar deze vond ik wel erg leuk, temeer omdat ik nu alleen nog de dooiers eet. Nu alleen nog een plastic fles zien te scoren.

Vraag uit interesse, waarom alleen de dooiers als de natuur het hele product incl. eiwit aanbied?

Vraag uit interesse, waarom alleen de dooiers als de natuur het hele product incl. eiwit aanbied?
Ja, alles heeft een reden. Ik at heel veel eieren, 5 à 6 per dag. Maar na de lunch met gebakken eieren had ik de laatste tijd helaas een borrelbuik, opgeblazen gevoel, boeren. Voelde niet fijn.
Haaranalyse laten doen en hier kwam ei-eiwit uit. Sinds ik dit weglaat is het over met al dat borrel-gedoe in mijn buik.
Daar was ik zonder die test nooit achter gekomen.
Ik ga er van uit dat dit een tijdelijk ongemak is veroorzaakt door misschien té veel eieren op het menu.:unsure:
Vandaar dus nu alleen de dooiers.

Inderdaad.
Ja, alles heeft een reden. Ik at heel veel eieren, 5 à 6 per dag. Maar na de lunch met gebakken eieren had ik de laatste tijd helaas een borrelbuik, opgeblazen gevoel, boeren. Voelde niet fijn.
Haaranalyse laten doen en hier kwam ei-eiwit uit. Sinds ik dit weglaat is het over met al dat borrel-gedoe in mijn buik.
Daar was ik zonder die test nooit achter gekomen.
Ik ga er van uit dat dit een tijdelijk ongemak is veroorzaakt door misschien té veel eieren op het menu.:unsure:
Vandaar dus nu alleen de dooiers.

Meer sole drinken ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.669
Leden
8.699
Nieuwste lid
Golden Bay
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan