eieren

lucky14

New member
Hallo Forumleden;

Welke eieren nemen jullie nu zoal?

Ik neem dan eens omega3 van van Beek en dan weer eens Bio eieren.

Maar wat zijn nu de beste eieren gelet op de WAPF ideeen?

 
Momenteel eet ik de eieren van de blijekip(AH,ook vebeek?).Biologisch zegt me niet zoveel,omdat ik dan het voedsel dat de kippen krijgen niet optimaal hoeft te zijn. Altijd een kwestie van keuzes maken.

Ook haal ik eieren in duitsland van het merk EIFEL.

Omega 3 wordt ook veel als marketing kreet gebruikt.Het is een MOV en daar moet je niet teveel van eten,wel genoeg.Ik gok het dan toch liever op de vis.

 
Vorige week nog een keer proef op de som genomen,

ik had Demeter eitjes gehaald en eieren van onze eigen kippen.

De dooier van eigen kippen zijn veel donkerder en de dooier is groter ten opzichte van het eiwit wat erin zit in vergelijking met de Demeter eitjes.

Wat ik wel vreemd vind is dat zelfs van onze eigen eitjes het eiwit soms glazig is en dat vind ik zo ranzig :?:

Mijn kippen krijgen veel keukenafval, worden bijgevoerd met biologisch kippenvoer en regelmatig/wekelijks paar keer (als ik yoghurt maak) krijgen ze granen geweekt in de wei. Ook de wei slobberen ze nog op. Ze lopen regelmatig los in de tuin en pikken daar ook vanalles

 
Barry groves zei dit over omega 3 eieren:

Eggs (no limit, but avoid "omega-3 eggs" as these have been artificially fed which upsets the natural fatty acid profile).

Staat hier:

http://www.second-opinions.co.uk/foods.html#.UdXygCTCS70

Verder mooi verhaal over eieren:

I have never believed that eggs did do any harm. I have yet to find any evidence that eggs are anything other than an entirely healthy food (so long as they haven't been tampered with — I'm thinking of 'omega-3 eggs'). You might like a couple of anecdotes on eggs.

Firstly, Dr Uffe Ravnskov, the founder of The International Network of Cholesterol Skeptics decided to test the theory that eggs raised blood cholesterol levels. So he ate 59 eggs in nine days. His cholesterol went down by 11%.

Vilhjalmur Stefansson tells a lovely story in his autobiography, Discovery, about Lord Strathcona, Canada's High Commissioner to England in the late 19th century. Lord Strathcona ate very little other than eggs — and lived well into his 94 year.

Stefansson writes:

"My first contacts with him were merely casual occasions for him to use his position as Canada's High Commissioner to expedite the work of the Canadian Arctic Expedition. It was not long, however, before there grew up between us the bond of a common interest — an interest in dietary matters. I told him what I had learned from the Eskimos, and he told me that years ago in Canada he had begun a regimen all his own by skipping lunch and ultimately breakfast too. Then he had begun to wonder why, since he liked some things better than others, he should bother to eat something different on Tuesday when he had liked what he had eaten on Monday better. This led to his questioning what he really did like and, when he got the answer, eating nothing else — eggs, milk, and butter. Although this combination would not have made up my favorite meal, much as I favor butter, the point was that Strathcona and I were in agree­ment on the feeling that the longer a man ate one complete food exclusively, the more likely he was to relish it.

"I had many opportunities to observe the High Commissioner while I was in London, for he frequently invited me to dinner at his home in Grosvenor Square, saying that So-and-So would be present and he thought I would like to meet him. Strathcona, a broad-shouldered man taller than six feet, would be seated at one end of the long table, Lady Strathcona at the other. As course after course was served to the rest of us, he would converse, drinking a sip or two of each wine as it was poured. Sometime during the middle of the dinner, his tray was brought: several medium-soft boiled eggs broken into a large bowl, with plenty of butter and with extra butter in a side dish, and, I believe, a quart of whole milk, or perhaps half-and-half. My impression is that they also brought him toast, but that he barely nibbled it, using it a bit as if it were a napkin."

So much for "5 portions of fruit and vegetables"!

Staat hier:

http://www.second-opinions.co.uk/eggs-arteries.html#.UdXxwyTCS71

Bij: The bulletproof diet shopping guide staat bij eieren ook: Eggs (not omega-3 enriched)

Zie bij protein.

http://www.bulletproofexec.com/wp-c.../The-Bulletproof-Diet-Shopping-Guide-NEW-.pdf

 
Ik koop vrije uitloopeieren bij de boer. Niet bio, maar wel mooie donkere doooiers. Laatst wel x bio eieren gekocht in de winkel, maar die hadden licht gele dooiers :(
 
Ik eet alleen eieren van mijn eigen kippen, tenzij ik buiten de deur eet natuurlijk.
 
Biologische eieren bevatten vaak ook lichte dooiers.

Ik doe mijn best om goede eieren te kopen maar uiteindelijk heb ik het ook gewoon mee te doen wat (letterlijk en figuurlijk) haalbaar is.
Ik zou graag zelf kippen houden en daarvan eieren eten maar als zoiets -nu- niet mogelijk is dan haal ik het beste wat wel mogelijk is, hetgeen voor alle voeding geldt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan