Eet je wel?

G

Guest

Guest
Gisteren weer even bij mijn mams langs en deze vroeg aan mij of ik wel at.

Ik vond dat niet zo leuk want dat betekend dat ik eruit zie als een magere Hein.

Tot ongeveer 7 jaar geleden was ik altijd 6 a 10 kilo zwaarder dan nu.

Na mijn 2 bevallingen en borstvoeding was ik behoorlijk afgevallen.

Ik heb daarom een tijd lopen bunkeren snoepen, chips ontbijtkoek maar at sowiezo ook mijn verzadigde vetten want was al bekend met WAPF. Ik kwam toen dit forum tegen en heb flink nog wat dingen toegevoegd. IPV gepasteuriseerde bio melk drink ik nu liters rauwe melk weg en we hebben levertraan daarvan neem ik bijna 2 eetlepels per dag ivm mijn koude handen, ik neem af en toe eetlpels ghee, kokosolie. En maak met regelmaat die fruitsmoothie.

Ik had het gevoel wel ietsje aangekomen te zijn maar ging na die opmerking op de weegschaal en zag dat ik nog steeds 58 woog net als net na het stoppen met borstvoeding. Ik ben over het algemeen niet heel gestresst. Ja soms als die kindertjes niet luisteren en ruzie maken maar voor de rest niet eigenlijk.

Is dit dan toch misschien het gewicht wat echt bij mij hoort? Of kan er iets anders zijn waarom ik niet aankom? Ik vind het niet leuk om er mager uit te zien. :cry:

 
Als je je BMI uitrekent, ben je dan ondergewicht?

Below 18.5 Underweight

18.5 -24.9 Normal

25 - 29.9 Overweight

30 & Above Obese

BMI =

gewicht in kilograms

————————————

lengte in meters²

 
Ja, heel irritant is dat als je kunt eten wat je wilt en maar niet aankomt. Ik heb dat in het begin ook gehad. Dat was in de tijd dat Mike ook nog geen vlees at en ik dus bakken met sla en mega veel rauwe voeding at. Ik ging toen van een gespierde vent van 83 kilo naar een mager mannetje van 68/69 kilo in enkele weken. Pff, verschrikkelijk vond ik dat. Gelukkig kwam dat weer een beetje goed door de liters rauwe melk die ik later ging drinken. Op dit moment weeg ik zo'n 74 kg, nog steeds bijna 10kg lichter dan ik ooit woog, maar dat komt doordat ik geen krachttraining meer doe. Dit is dus gewoon 10kg spiermassa die ik niet meer heb.

Het lijkt erop dat je wel veel voeding tot je neemt, maar dat de opname gewoon niet goed is. Je eet dus veel vet, maar neemt het niet goed genoeg op. Ik denk dan aan de lever. Heb je weleens lever flushes gedaan? En misschien zit je wel iets te laag in de suikers waardoor de bijnieren en de schildklier (koude handen) het te moeilijk krijgen. Ik weet het niet hoor, zit gewoon een beetje hardop te denken, maar misschien kun je er wat mee.

Is 2 eetlepels levertraan per dag niet wat veel? WP waarschuwt in zijn boek ook voor teveel levertraan.

 
Hoi Chiko, Ik ben 1.75

Volgens mij zit ik net op het randje.

Mijn lever functionert niet helemaal zoals het hoort, dat weet ik ook van mijn natuurarts en dat zit ook in mijn constitutie. Ik heb ook altijd tandafdrukken op mijn tong.

Die leverreiniging wilde ik gaan doen, maar vind hier het topic zo onoverzichtelijk en als je het doet moet je het goed doen. Ik probeerde via de bieb aan het boek te komen maar dat lukt niet zo goed. Ik ga hem maar aanschaffen, want het is me niet zo duidelijk of je nou van te voren dat candida dieet moet doen en parasietenkuur. Maar misschien moet ik het boek maar gaan kopen.

Maar dat klopt van die spieren, ik deed ook een tijdje kickboksen en woog toen zelfs 14 kilo zwaarder dan nu.

Mike zei in een ander topic dat ik wel een tijdje het dubbele kon doen.

Maar het fesje gaat me nu ook iets te snel en het wordt weer lichter weer dus ik doe wel iedere dag 1.5e lepel dan.

 
Neem hooguit 3 THEElepels levertraan per dag, bij voorkeur 1 THEElepel per maaltijd. Je bent aan het overdoseren en dat is schadelijk!

Mike

 
Kijk naar waar je naar hunkerde: koolhydraten. Ik denk dat je te weinig koolhydraten eet, een valkuil waar menigeen in trapt die WAPF of GAPS ontdekt heeft. Ik ben van mening dat een low-carb dieet uitsluitend mogelijk is voor mensen die dit hormonaal kunnen trekken. De meesten van ons voldoen hier niet aan en brengen zichzelf verdere schade toe door te weinig kh te eten. Uit je verhaal blijkt overduidelijk dat 2 bevallingen plus borstvoeding je helemaal hebben 'leeggezogen'. Om weer op krachten te komen snakte je naar koolhydraten. Je hebt daar verkeerde keuzes in gemaakt, maar door goede bronnen van kh tot je te nemen zou je weer moeten aansterken en aankomen.

Mike

 
ik ook, en mijn dochter van 8jr ook durf bijna geen volle melkproducten meer te gebruiken

 
En ik ben wat koolhydraten toe gaan voegen in de vorm van linzen en quinoa en voel me ook dikker worden. Vooral op mijn onderbuik.

 
ik heb zelf ook een periode gehad waarbij ik 62/63 kg woog, ik at toen heel veel kokosolie en nam heel veel algen. Veel te veel plantaardige voeding waardoor ik alleen maar afviel, kokosolie was de grootste boosdoener. Toen heel veel vlees gaan eten... enorme ontgiftingsperiode gehad... gewicht redelijk stabiel. Kwam erachter dat me lever niet goed werkte en daar ook paar maanden mee bezig geweest en nu eindelijk... uitslag bijna weg, huid minder droog en ik kom eindelijk aan... weeg nu rond de 68 kg. Ben nu ook niet meer zo mager, mensen vinden me nu er wel 'gezonder' uitzien. Eigenlijk wil ik rond de 70 wegen maar die laatste 2 kg gaan erg langzaam merk ik, naja als dit het gewicht is voor mijn lichaam dan is dat dan maar zo. Je ziet bijna elke spier op mijn lichaam, je begint bijna op die afrikaanse mensen te lijken...

 
Toen ik eind 2009 eindelijk de overstap maakte van vegetarisme naar WAPF kwam ik vrijwel meteen aan door al die dierlijke vetten en eiwitten. Ik steeg in rap tempo van 75 kg naar 85 kg en toen zelfs naar 90 kg! Twee jaar lang heb ik rondgelopen met een BMI van 28. Totdat ik in het najaar van 2011 begon af te vallen. Ik weeg nu 85 kg en heb een BMI van 26. Ik voel me fantastisch, heb de afgelopen 3 jaar op WAPF meer gezondheidswinst geboekt dan 19 vegetarisme bij elkaar, en heb mijn hoge BMI vooral te danken aan MAGERE lichaamsmassa (botten en spieren). Voordat ik 6 jaar geleden aan dit hele voedingsverhaal begon woog ik ook 85 kg maar had een echte koolhydratenbuik, die ik zelfs met de 90 kg die ik op WAPF opbouwde niet heb weten te evenaren. Het kost dus tijd voor je lichaam om al die goede voedingsstoffen op te nemen en te metaboliseren. Ik heb stug volgehouden en heb nergens spijt van.

Mike

 
Mijn vraag is hoe ik in mijn geval bij een dergelijk goed metabolisme aankom.

Ik ben nu vet gaan minderen en eindelijk heb ik nu geen pijn meer onder mijn linkerrib (maag? alvleesklier?).

Ik vertrouw nu op de toegevoegde waarde van de resonantietherapie om bij een beter metabolisme aan te komen: ik weet dat het bij mij in de frot zit.

Bij mij werkt vet nu averechts op mijn metabolisme jammer genoeg:-(

Uiteraard zou ik het liever anders zien, maar de vermoeidheid en de pijn onder mijn linkerrib zijn voor mij goede indicaties dat vet nu gewoon averechts werkt bij me.

 
Een frot is een zootje ongeregeld, ook al staat het niet in het Nederlands woordenboek.

 
Oh jee,

Er staat dat niet iedereen het hormonaal trekt een low carb dieet mogelijk te maken.

Hoe merkt je het dan dat je er wel of niet aan toe bent. Wat zijn de symptomen?

Ik weet ook dat ik als antwoord luister naar je lichaam te horen zal krijgen maar soms lukt dat niet goed en wat versta je dan onder goede koolhydraten?

Wilde rijst, quinoa, honing ,gluten vrij of arme zuurdesem brood, gefermenteerde deegwaren en mischien een combinatie van deze en dierlijke vetten zeg maar bakken enz.

 
@Haydarpasa

Zoete aardappelen kan je daar ook aan toevoegen. Als je schildklier problemen hebt dan kan je niet all-the-way low-carb. Het is soms lastig volgens mij want je zal het toch eerst een tijdje moeten proberen, aantal weken, om er echt achter te komen of low carb werkt voor jou of niet. Veel mensen ervaren namelijk wanneer ze lager dan 50 gram kh zitten dat ze hoofdpijnen kunnen krijgen, moe/futloos etc... kunnen krijgen omdat je lichaam nog moet afkicken van de suikerverslaving. Als dit te lang aanhoudt dan zou low carb niet werken voor jou. Het is soms ook goed voor je lichaam om na een tijdje in ketose te zitten je dan probeert om op de grens te gaan zitten. Dat doe ik ook. Wanneer je lichamelijke inspanning te hoog wordt dan gaat je lichaam automatisch over op vetverbranding, grappig proces is dat als je het door hebt. Maar low carb gaat altijd samen met hogere vet en eiwit inname.

 
Als je schildklier problemen hebt dan kan je niet all-the-way low-carb.

Als je bijnierproblemen hebt dan kun je dat ook niet.

 
Oh heel wat reacties.Ho ho ik zit helemaal niet heel laag in koolhydraten.

Ik volg WAPF richtlijnen maar ben niet zo strict als de meeste hier. Ik heb heel wat goede zaken toegevoegd maar eet met regelmaat nog brood, wel met dik boter en kaas enzo. Dat komt omdat ik soms echt broodbehoefte heb. Aardappelen/zelfgemaakte patat in kokosolie eet ik ook nog maar dat wordt steeds minder tot de laatste tijd wel nihil. Ook omdat ik soms niet weet wat ik anders moet koken ivm man en kinderen, ik maak wel veel soep maar ja dat willen ze hier ook niet iedere dag. Maar zoals gisteren aten we ook nog witte rijst met broccoli en pasta. Ik eet af en toe een koekje of als ik trek heb meer tegelijk. Ik ben gewoon heel langzamerhand aan t omschakelen en niet rigoreus en de slechte dingen worden steeds minder.

Ik heb verder ook geen echt serieuze gezondheidsissues zoals sommige hier. Behalve dat ik na het avondeten vaak moe ben en tegelijk met mijn kids in slaap val, dan kan ik zo doorslapen tot de volgende ochtend 7 uur, geen probleem. Als ik wel wakker blijf is dat meestal ook voor 11 uur maar mij valt op dat ik tussen 7 en 9 heel moe ben. Als i k wakker blijf kan ik meestal wel gewoon tot een uurtje of 11 wakker blijven.

En waar ik echt last van heb is dat ik echt koude handen heb en dat ben ik wel echt zat dat ik het zo snel koud heb.

In een ander topic zei je (Mike) dat ik 1 theelepel levertraan met boterolie kon verhogen tot twee.

Ik had nu de vloeibare en dacht dan doe ik ipv 1 eetlepel twee. In dta filmpje wta iemand hier had geplaatst is ook te zien dat bijna 1 eetlepel de goede dosering is 1 teaspoon. (bijna een volle eetlepel). Maar verminder het graag naar 3/4 hoor, scheelt heel wat kosten. :wink:

Maar goed eigenlijk eet ik dus nog relatief veel kh in vergelijking tot anderen hier en dus ook veel verzadigde vetten. Normale mensen zouden hier dus wel van aankomen.

Quote:
Om weer op krachten te komen snakte je naar koolhydraten. Je hebt daar verkeerde keuzes in gemaakt, maar door goede bronnen van kh tot je te nemen zou je weer moeten aansterken en aankomen.


Maar ben ook altijd de goede vetten blijven eten en eiwitten. Maar idd ook teveel slechte kh. Maar zoals ik al zei: deze combi zouden de meeste mensen echt van aankomen. EN daar zit toch wel iets vermoed ik..

 
Heb denk ik allebei, schildklier en bijnier problemen. Adhd is toch bijnier uitputting?

Nu vraag ik me af hoe ik dat langzaam moet afbouwen, hoeveel koolhydraten max. per dag en hoe ga je dan je schildklier en bijnier problemen aanvechten? WAPF voeding maar sommige dingen zijn je basis maar sommige voedingsstoffen moeten wel voorraang of beter gezegd extra aandacht krijgen.

Wat is ons lichaam toch complex.

 
Combinatie van veel koolhydraten en veel vetten is schadelijk voor je lichaam. Het is een manier van aankomen ja, als je metabolisme zo in elkaar zit. Maar uiteindelijk is het een foute manier van aankomen en schaad je eigenlijk je lichaam maar. (Neem mijn woord er niet voor aan hoor, er is veel te lezen hierover!)

Ik kon ook nooit aankomen en was altijd wel dun. Op een gegeven moment had ik ervoor gekozen om geen graan- en melkproducten meer in te nemen, vanwege de schadelijke effecten die ze hebben op het lichaam, en ik merkte op dat ik na enkele weken 2 kilo was aangekomen. Daarna ben ik overgegaan naar een lowcarb/highfat dieet en ben ik nog eens extra 7 kilo aangekomen. Dat was niet eens mijn bedoeling met het volgen van het dieet, het ging er mij meer om gezond te zijn, en zo zie ik er nu ook uit volgens anderen, die voorheen alleen maar nare opmerkingen maakten over hoe dun ik was.

Het gaat er dus, vind ik, om je lichaam zo de toegang te geven om te bepalen wat het beste voor je is. Voor mij was dat o.a. aankomen, anderen die ik ken zijn wel 20 kilo ofzo afgevallen, dus het hangt van de persoon af, maar zij hadden ook best een hoge BMI.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.715
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan