Eet je wel?

Chiko,

Graanproducten ok maar melkproducten mits onbewerkt en puur hebben geen schadelijke effecten op het lichaam integendeel het is één van de producten die bij de superfoods en dus volwaardige voeding horen.Je kunt er helemaal op leven.

Kijk maar naar de Masaï, vaak zie je dat zij alleen maar één á twee liter rauwe melk per dag drinken en vette vlees, bloed en nooit groente en fruit nemen omdat ze dat vinden dat dat voor dieren bestemd is en het zijn één van de gezondste mensen ter wereld.

 
Quote:
Hoe merkt je het dan dat je er wel of niet aan toe bent. Wat zijn de symptomen?



Ik heb een tijdje heel laag in koolhydraten gegeten. Ik voelde me steeds vermoeider worden, vaak misselijk en slaperig en heel snel verzuurde spieren.

Kortom, ik mijn energie niveau was heel laag.

Ik ben kleine porties koolhydraten gaan toevoegen in de vorm van zoete aardappel, rijst, quinoa, gefermenteerd bieten en wotelsap, soms een klein appeltje en billingtonsuiker in de smoothie. Daarbij eet ik wel veel vet en eiwitten (uit vlees). Mijn energie is toegenomen, ik beleef weer volop plezier aan joggen, ben ook op mijn werk fitter.

Wel realiseer ik me dat mijn bloedsuiker erg schommelt, aangezien ik regelmatig wat koolhydraten moet nemen, om me niet misselijk te gaan voelen. Dan combineer ik het meestal met een glas kefir. Wat ik nog moeilijk vindt is om als tussendoortjes steeds vet, eiwit, koolhydraten te nemen in die volgorde. Het blijft meestal bij een glas kefir met een klein beetje billington suiker. In ieder geval zorgt dit ervoor dat ik door kan met de dag en me niet gelijk volledig uitgeput voel.

 
Oh,

Ik voel me al jaren uitgeput omdat mijn hoofd steeds als een sneltrein gaat zeg maar nooit een leeg hoofd dus in principe nooit rust.Het vermoeit je enorm.Adhd/bijnieruitputting dus mischien zou ik daarom niet weten of ik er wel aan toe ben om geheel koolhydraten vrij te gaan eten.We eten het nog wel. Soms brood, heel soms witte rijst, dan zou ik niet uitgeput moeten zijn maar toch ben ik nooit uitgerust.

De onrust van binnen is heel vermoeiend.

 
Haluk,

Ben jij al met magnesium begonnen?

Ik heb toen eens wat gepost over het magnesiumboek waarin verteld werd over magnesium en adhd.

 
Poekie,

Schandalig, nog niet. Ik sla zoveel informatie op en maak ook geregeld back-ups van alle informatie omdat ik dit heel waardevol vindt. Ik heb echt een schat van informatie van jaren en nog eens jaren maar op de één of andere manier stel ik het soms uit terwijl ik weet dat het ontzettend belangrijk is of op het moment dat je het wilt heb je geen geld maar het moeten allemaal geen excuses zijn want het draait om gezondheid dus binnen nu en hoogstens een paar weekjes gaan we er mee starten en ik wil ook nog het boek halen.

Ik kocht normaal gesproken ook elke maand zeker twee boeken over gezondheid om te lezen maar de laatste tijd is dat niet gelukt en daar moet ik ook aan werken.

Dank je voor je reminder en je goede tips die ik zeker waardeer en serieus neem.

 
Haluk,

Je kunt anders ook een to-do-lijst maken.

Dingen die je echt snel op wilt pakken of wilt gaan doen.

Dan kun je het niet vergeten.

Schrijf het op papier en hang het aan de koelkast bijvoorbeeld.

Dat geeft een tevreden gevoel als er straks teksten opstaan met strepen erdoor, dan heb je al het een en ander gedaan/uitgevoerd.

 
Dat is het hem juist, ik heb een to-do-list en ook heel veel dingen er op staan en een prioriteiten lijst en een white board en ook op de koelkast en streep ook dingen door en veeg ook weg op het whiteboard maar gaat niet altijd even goed denk ik.

 
Quote:
Dat is het hem juist, ik heb een to-do-list en ook heel veel dingen er op staan en een prioriteiten lijst en een white board en ook op de koelkast en streep ook dingen door en veeg ook weg op het whiteboard maar gaat niet altijd even goed denk ik.

Ik sla zoveel informatie op en maak ook geregeld back-ups van alle informatie omdat ik dit heel waardevol vindt. Ik heb echt een schat van informatie van jaren en nog eens jaren maar op de één of andere manier stel ik het soms uit terwijl ik weet dat het ontzettend belangrijk is.Ik kocht normaal gesproken ook elke maand zeker twee boeken over gezondheid om te lezen maar de laatste tijd is dat niet gelukt en daar moet ik ook aan werken.


Heel herkenbaar voor mij Haluk. Ook ik ben altijd druk in mijn hoofd. Ik sta vaak moe op en voel me eigenlijk altijd wel onrustig en vermoeid. Ik heb de diagnose AD(H)D, echter met diagnoses kan ik niet zo veel. Ik wil daar niet naar gaan leven.

Sinds ik in de ochtend rauwe lever eet (met sinds twee dagen rauwe zwezerik) en mijn koolhydraten wat heb opgevoerd, voel ik me gelukkig doorgaans weer wat energieker. Ook neem ik levertraan en adrenal. Ik heb ernstige obstipatie klachten en daar neem ik oxypowder voor. Het helpt me absoluut.

Maar ik ben er bij lange na nog niet!

 
Quote:
Haydarpasa:

maar melkproducten mits onbewerkt en puur hebben geen schadelijke effecten op het lichaam integendeel het is één van de producten die bij de superfoods en dus volwaardige voeding horen.Je kunt er helemaal op leven.


Beste Hayda,

Zoals je ziet zijn er leden die geen effecten voelen van het eten van gluten, caseine (melkproducten) enz. en toch hebben tests aangetoond dat het schadelijk voor ze zijn. Zo zijn er veeeelen anderen, waaronder ikzelf. Daarom raad ik aan dat iedereen die begint met detoxen en helen, dat ze zowel graanproducten en melkproducten langzamerhand niet meer innemen en dan geheel niet meer innemen, totdat hun immuunsysteem en darmsysteem en andere systemen in het lichaam weer goed werken (door het nemen van supplementen en een gezond vettig dieet). Dan garandeer ik je dat je daadwerkelijk wel iets gaat voelen zodra je gluten weer inneemt, dat komt o.a. omdat je cellen beter met elkaar kunnen communiceren en je immuunsysteem beter werkt, ze kunnen dan het signaal afgeven dat wat je hebt gegeten ongezond en schadelijk is. Na een periode van een half jaar of 1 jaar (als je ouder bent wat langer) kan je ook een melkproduct reïntroduceren om te kijken of je een reactie voelt. Als je dit nooit hebt gedaan, en ook geen betrouwbare tests heb ondergaan, weet je simpelweg niet of het melk dat je drinkt een slechte impact op je heeft.

 
Ik blijf het erg moeilijk vinden Chiko.... Ik heb nu anderhalf jaar lang geen zuivel genomen (op ghee na). Laatst heb ik een klein potje bio schapenyoghurt uit de winkel op en ik voel nog steeds geen enkele reactie behalve dat ik de avond erop ineens stinkende winden ging laten. Volgens mij een teken dat het nog niet echt gaat. Ik moet erbij zeggen dat mijn darm in oktober 2010 wel erg slecht was: nog maar 15% van het minimum! Zelf denk ik dat quinoa en linzen wel gaan. Maar of dat ook zo is??

 
Stinkende winden is inderdaad een signaal dat iets niet goed zit. Ik zou voorlopig melkproducten weglaten. Ook boter voor nu, als het kan. Ghee kan je gebruiken inderdaad! Verder zou je ook reuzel kunnen proberen als vet. Quinoa zou je wel kunnen nemen, maar niet teveel ervan. Linzen niet, vanwege de lectines, zeker als je een lekke darm hebt. Probeer groene bonen, shiitake, wilde rijst, een halve zoete aardappel enz. als je koolhydraten nodig hebt. Je zou ook af en toe wat bramen ofzo kunnen nemen, maar niet teveel. Het beste is als de main focus op (grasgevoerd) vlees zit, orgaanvlees, en vetten. Denk ook aan supplementen die je lever ondersteunen, bijv. mariadistel supplementen, supplementen die je darmsysteem helpen met herstellen, bijv. L-glutamine, Slippery Elm, munt supplementen, enzymen, en must-have supplementen zoals magnesium, vitamine C, omega 3 (Krill oil bijv.) en ook wat vitamine D3.

Wel goed hierover lezen hoor, voordat je iets onderneemt. En altijd goed observeren hoe je je voelt bij elke stap die je neemt. Geleidelijke stappen zijn beter dan snelle stappen. Hoop dat je snel geneest van je problemen!

 
Ik ben ook aan de reuzel ja of eendenvet. Maar veel eiwit eten kan ik niet want dat verteer ik niet. Ik kom namelijk van een rawfood dieet af dat anderhalf jaar geduurd heeft en ik denk dat ik te weinig maagzuur heb. Een gebakken ei gaat bijvoorbeeld niet. Ik neem inderdaad niet veel quinoa, maar 5, 6 eetlepels per dag. Munt supplementen? Wat bedoel je daarmee Chiko?

 
Ah ok! Dan moet je het vlees eerst marineren voor een paar uurtjes (of overnacht) in o.a. biologische appelazijn. Probeer kalfs- of lamsvlees, dat verteert misschien makkelijker. En anders kalfs- of lamsgehakt. Reacties van een gebakken ei kan liggen aan de stoffen die in de eidooier zitten en die kunnen zorgen voor een ontstekingsreactie, eieren kan je misschien voor een tijdje skippen? Probeer dan een klein stukje vlees te marineren, en voordat je het eet enzymen in te nemen en het dan te eten door goed te kauwen enz. en kijken hoe dat gaat? Heb je dat wel eens geprobeerd?

Een vriendin van mij had ook last van leaky gut en zij gebruikte o.a. munt supplementen, en muntthee hielp haar ook. Ik heb zelf geen goeie munt supplement kunnen vinden (ik zou wel verder kunnen zoeken), maar je zou thee kunnen maken van verse muntblaadjes? De andere supplementen zijn ook goed, dus het hoeft niet uiteraard!

Best complex he, ons hele lichaam gebeuren!

 
Dat marineren heb ik nog nooit gedaan Chiko! Bedankt voor de tip. Ik kies nu al vaak voor lamsgehakt, kippenlever, rundertartaar en draadjesvlees. Kip zou ook kunnen maar dat vind ik niet zo lekker. Ik neem nu af en toe een rauw eigeeltje of gekookt eitje. Dus muntthee is goed voor de lekke darm? Heb je weleens van Colibiogen gehoord? Je weet best wel veel Chiko, fijn! Betaïne HCl helpt natuurlijk ook.

 
Ja kijk maar: http://www.cbfm.org/natural-treatments-for-leaky-gut-syndrome/

Ik zou persoonlijk geen Colibiogen nemen. Ingredienten:

Colibiogen® oral, Lactose uit (melk), glucose, natriumchloride, sinaasappel aroma, natuurlijke aminozuren, gezuiverd water en alcohol 4,8 Vol-%.

Alcohol is niet goed en lactose kan ook een ontstekingsreactie veroorzaken.

I.p.v. dit product zou je kunnen denken aan: lactoferrin supplementen en Oxy-cleanse supplementen. En ja Betaine HCl is ook goed! Zeg het maar als je hulp nodig hebt met het zoeken naar (deze) supplementen.

 
Rapunzel,

stinkende winden na het eten van yoghurt kan wijzen op lactose-intolerantie. Heb je wel al eens rauwe melk geprobeerd? Daarin zijn de enzymen nog intact zoals lactase wat je nodig hebt voor de vertering van lactose.

 
Ik krijg de nederlandse vertaling 'Gladde Iep', maar ik weet niet of dat juist is. Het is een kruid dat o.a. vaak gebruikt wordt voor mensen met een lekke darm. Het helpt met het verminderen van vrije radicalen die anders de lekke darm kunnen verergeren en het bevat ook een stofje dat gecombineerd met water een gelletje vormt dat als bescherming kan dienen voor de keel, maag en de darmen. Wordt ook gebruikt als balsem tegen wonden enz.

Lekkerromig, het kan niet alleen aan lactose liggen, maar ook aan de andere eiwitten in melk. Denk bijvoorbeeld ook aan de hoeveelheden caseïne die er in zit. Ook al is de hoeveelheid klein. Zeker mensen met lekke darm syndroom moeten die eiwitten vermijden. In ieder geval tot de situatie is verbeterd. Ze kan het natuurlijk proberen als ze wilt!

 
Caseine in rauwe melk schijnt weer andere caseine te zijn dan die door pasteurisatie of sterilisatie. De caseine raakt in de laatste twee toestanden vervormd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan