Edelgist (Nutritional Yeast) & linzen...

Ik beveel nog steeds biergist aan, maar voor mensen die gevoelig zijn voor gluten zijn gistvlokken een prima alternatief.

Mike

 
Ik heb inmiddels biergisttabletten gekocht van het merk Pax (groene bus).

Deze zijn volgens mij prima, al lijkt de aanbevolen hoeveelheid van 3x5 tabletten per dag wel wat veel.

 
Om m'n darmen op orde te krijgen wil ik onder andere de nutritional yeast powder gaan bestellen die Gerrit aanbeveelt.

Biergist lijkt nog wat meer voor mij waardevolle mineralen te bevatten, zoals kalium, waar ik tekort aan heb. Maar zoals Mike schrijft, bevat biergist gluten. Ik heb een lekkende darm en ik dacht dat o.a. gluten daar voor gezorgd hadden. Dus niet slim om die biergist tabletten te nemen dan?

 
@watisgezond, nee niet doen die biergist, als je al over lekkende darm hebt dan ook zeker geen biergist ivm voeding voor candida, Nutritional Yeast is wel candida vrij en gluten vrij.

 
Bedankt Gerrit!

Dan wordt het de nutritional yeast.

Geen verzendkosten in juli boven de 40 dollar bij iHerb zie ik trouwens. Geldt alleen als gewicht onder de 4 pounds blijft. Ik kwam er kennelijk net boven, want ik betaal wel verzendkosten, maar niet veel (€5,96). Omdat het m'n eerste bestelling was bij ze, kreeg ik echter wel bijna 10 euro korting! Dus dat compenseert de boel ruimschoots :)

 
Kwam dit tegen op website van degroenemeisjes oid..

Quote:
Verder is het misschien goed om nog eens te benadrukken dat edelgist een inactief gist is. Dat betekent dat mensen die bijvoorbeeld een gistvrij dieet volgen in verband met Candida, geen last van edelgist zouden kunnen krijgen.


 
Quote:
Wie weet een goed merk biergist?


De biergistvlokken van het Duitse Biolabor zijn op traditionele wijze gemaakt: geen GMO-suikerbieten maar mout. Het biedt per halve eetlepel 0,9 mg (81,8% ADH) vitamine B1. Bierhefe Flocken kun je bestellen op http://www.megavitalshop.de/

 
Verkapte reclame? Speciaal een account aangemaakt voor deze post.

Wacht even reactie af van een écht forumlid Debsy!

 
Natuurlijk is dat niet verplicht. Je zou alleen niet de eerste zijn die zich alleen registreerd om een product te promoten. Bovendien is dit soort informatie betrouwbaarder als het van een 'bekend' forumlid komt. Het internet zil vol trollen.

 
Oke, ja kan ook.. :)

Ik zag de discussie over gist/candida en kwam hier toen op (van Natufood).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan