Dotcom Radio

Ik zie dat Larken Rose een Amerikaanse libertarier is die in het gevang is gezet omdat hij weigerde inkomstenbelasting te betalen. Inkomstenbelasting = illegaal en diefstal, laat daar geen twijfel over bestaan. Vroeger beschouwde ik mezelf ook als libertarier, inmiddels ben ik daar vanaf gestapt en beschouw ik mezelf als rechts-conservatief. Libertariers zijn mij een beetje te links.

Mike
Welke belasting is legaal?
Wat voor alternatieven zijn er voor belastinginning, of zijn deze er niet?
 
Ik weet niet wat er links is aan libertarisme eerlijk gezegd. Ik zou zelfs zo ver durven gaan te stellen dat de Amerikaanse grondwet in opzet libertarisch is. Kijk ook naar bijvoorbeeld Ron Paul, die in zijn tijd als senator altijd terug greep naar de constitution.
Ron Paul was geen presidentsmateriaal en zal dat ook nooit zijn, zijn zoon misschien wel want die is veel conservatiever. Het probleem met libertarisme en zijn Europese neefje liberalisme is dat het de basis is geweest voor het linkse gedachtegoed. Vooral het gelijkheidsideaal wordt tot op de dag van vandaag volop misbruikt door de neoliberalisten, in essentie verkapte marxisten.

Hoe heeft dat zo kunnen komen? Omdat liberalen/libertariers God uit hun teksten hebben geschrapt, ze zijn te seculier en hebben het humanisme omarmd. Daarom beschouw ik mezelf tegenwoordig als rechts-conservatief, mijn conservativisme beperkt zich niet alleen tot land, volk en cultuur maar ook christelijke waarden. Uiteindelijk zijn de 10 geboden de basis geweest van de grondwetten die we dankzij de Verlichting hebben gekregen.

De Founding Fathers waren geen libertariers, maar conservatieve christenen. In de Declaration of Independence staat het volgende:

We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.

Vrij vertaald: eigenlijk is het vanzelfsprekend dat onze Schepper ons het recht op leven, vrijheid en geluk/welzijn heeft geschonken en dat dit niet van ons afgenomen kan worden omdat het ons geboorterecht is. Dat klinkt behoorlijk conservatief christelijk, daar is niets libertarisch aan!

De zwakheid van het libertarische gedachtegoed is dat het seculier is en daarmee ontdaan van elke vorm van spiritualiteit. Daar gaat het altijd mis en je zou dus kunnen zeggen dat in zekere zin de grote libertarische denkers zelf de poort naar de hel hebben opengezet, ondanks hun goede intenties, door de grote baas in de hemel niet te erkennen.

Een mens die zich niet dienstbaar maakt aan zijn Schepper is niet werkelijk vrij, omdat hij gekooid wordt door zijn eigen ego dat alles denkt beter te weten. Daar maken de linkse bedreigers altijd misbruik van, want links is de politiek van het ego en leidt altijd tot tirannie. De Founding Fathers wisten dit en maakten er geen geheim van wie ze dienden: God allereerst en daarna het Amerikaanse volk.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Welke belasting is legaal?
Wat voor alternatieven zijn er voor belastinginning, of zijn deze er niet?

Ik denk dat we naar een vlaktaks moeten in de vorm van een eenmalige omzetbelasting op uitsluitend nieuwe goederen. De overheid kan niets produceren en zal dus belastinggeld moeten innen om dingen mogelijk te maken. Ik denk dat als er sprake is van een transparante kleine overheid die rekenschap moet afleggen naar de bevolking van zijn inkomsten en uitgaven het volk geen enkel probleem heeft met zo'n belasting omdat deze gelijk is voor iedereen en je ziet precies waar het geld aan wordt besteed.

Mike
 
Ik denk dat we naar een vlaktaks moeten in de vorm van een eenmalige omzetbelasting op uitsluitend nieuwe goederen. De overheid kan niets produceren en zal dus belastinggeld moeten innen om dingen mogelijk te maken. Ik denk dat als er sprake is van een transparante kleine overheid die rekenschap moet afleggen naar de bevolking van zijn inkomsten en uitgaven het volk geen enkel probleem heeft met zo'n belasting omdat deze gelijk is voor iedereen en je ziet precies waar het geld aan wordt besteed.

Mike
Hoe hoog wil je de vlaktaks leggen?
Ik vind jouw voorstel wel goed.
 
Ik denk dat we naar een vlaktaks moeten in de vorm van een eenmalige omzetbelasting op uitsluitend nieuwe goederen. De overheid kan niets produceren en zal dus belastinggeld moeten innen om dingen mogelijk te maken. Ik denk dat als er sprake is van een transparante kleine overheid die rekenschap moet afleggen naar de bevolking van zijn inkomsten en uitgaven het volk geen enkel probleem heeft met zo'n belasting omdat deze gelijk is voor iedereen en je ziet precies waar het geld aan wordt besteed.

Mike
Rekenschap afleggen hebben we Verantwoordingsdag voor, maar zolang men ontransparante mensen kiest en regeerakkoorden hermetisch worden dichtgetimmerd, is deze dag een wassen neus. A movie.
 
Dat is wat we nu moeten leren. We The People hebben het zo ver laten komen, We The People zullen het nu moeten stoppen. Zie The Declaration of Independence:

Prudence, indeed, will dictate that Governments long established should not be changed for light and transient causes; and accordingly all experience hath shewn that mankind are more disposed to suffer, while evils are sufferable than to right themselves by abolishing the forms to which they are accustomed. But when a long train of abuses and usurpations, pursuing invariably the same Object evinces a design to reduce them under absolute Despotism, it is their right, it is their duty, to throw off such Government, and to provide new Guards for their future security.

Wat hier met zoveel woorden wordt gezegd is dat mensen veel onrecht tolereren en daardoor veel leed over zichzelf afwerpen, maar na een lange reeks van despotisch machtsmisbruik het hun recht en hun plicht is om dergelijke machtshebbers uit hun functie te ontzetten en nieuwe waarborgen in te bouwen voor hun toekomstige zekerheid.

Mike
 
Neurenberg achtige trials.

Welke rol wij hierin kunnen spelen? Luister naar Willem Engel. Documenteer alles, bewaar tweets, filmpjes, overheidspublicaties, alles. Doe aangifte van het minste, geringste machtsmisbruik. Zorg ervoor dat alles geregistreerd staat zodat dit later als bewijsmateriaal kan gelden tijdens de trials.

Mike
 
Welke rol wij hierin kunnen spelen? Luister naar Willem Engel. Documenteer alles, bewaar tweets, filmpjes, overheidspublicaties, alles. Doe aangifte van het minste, geringste machtsmisbruik. Zorg ervoor dat alles geregistreerd staat zodat dit later als bewijsmateriaal kan gelden tijdens de trials.

Mike
Zou je tegen een BOA ook aangifte kunnen doen van een terreurdaad als hij je bekeurd voor het niet naleven van een cojonamaatregel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Ja waarom niet, de BOA moet zich ook aan de grondwet houden. Het FEIT dat die zich laat gebruiken met volle instemming om ons tegen de grondwet te bekeuren is 100% de eigen verantwoordelijkheid, dan kun je je nergens achter verschuilen
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Evergreen

Van verschillende bronnen krijg ik informatie over het vastgelopen schip Evergreen. Eerst even iets uitleggen over deze bronnen! Alle landen hebben geheime diensten! CIA, Mossad, MI6, en de Russische dienst zijn hierin grote spelers. Het wordt steeds duidelijker dat deze diensten twee kampen hebben. Wit en zwart. Wat de zaken soms grijs maakt!

https://gedachtenvoer.nl/2021/04/17/evergreen/
 
Zou je tegen een BOA ook aangifte kunnen doen van een terreurdaad als hij je bekeurd voor het niet naleven van een cojonamaatregel?
Dit lijkt mij wel. Overigens wanneer je een BOA in de tang hebt kiezen ze zelf al eieren voor hun geld. Volgens mij weten ze best wel dat ze fout bezig zijn. Laatst heb ik een aanvaring gehad met een BOA. In een winkel werd mij verteld dat ik verplicht een mondkapje op moest en de eigenaar had volgens zijn zeggen niks te maken met een uitzondering. Op dat moment had ik gezien het tijdstip in de avond geen zin in discussie. Een aantal weken later ben ik op dezelfde manier naar binnen gegaan en weer hetzelfde verhaal. Toen heb ik de politie gebeld met de mededeling dat er een situatie gaande was voor wat betreft de Corona regels. Na uitleg over de uitzondering incl de tweet van Hugo de Jonge en een doosje medicijnen is de eigenaar uitgelegd dat er idd een uitzondering op de regels is. Niet elke handhaver of agent is zo gefocust op een boete denk ik wanneer je met meerdere aantoonbare argumenten komt dat dat de meeste kennen. het is niet haalbaar voor ze om een bekeuring dan uit te geven en een aangifte te riskeren vermoed ik.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.923
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan