Dotcom Radio

Wat als ze het hun agenten niet vertellen? Is het heel gek om te veronderstellen dat de grote verzekeraars ook in het complot zitten? Het ligt nogal voor de hand dat experimenten niet worden vergoed als deze negatief uitpakken, vind je niet?

Mike
ik heb er ook mijn twijfels over of hij goed op de hoogte is, ik hoop ook dat hij dit alsnog gaat onderzoeken. Ook noemde ik een aantal zaken waar ze mij wel gelijk in gaven (zijn exvrouw stond daarbij) ja dat klopt en dat klopt ook wat je zegt, dus wie weet, gaat hij op onderzoek.
 
Ik heb ontdekt dat Jordan Peterson heel veel zinnge dingen te vertellen heeft over alcoholisme. Zoals dit filmpje, maar er volgen er nog meer:



Heel herkenbaar dit: hartslag en endorfines gaan omhoog naarmate het alcoholpromillage in het bloed stijgt en om ontwenningsverschijnsrlen te voorkomen blijf je maar doordrinken. Tot bijna 10 maanden geleden (ik ben vandaag 297 dagen nuchter) was ik zo iemand, nu ben ik totaal niet meer met alcohol bezig en kan ik me niet eens meer voorstellen dat ik ooit zo ben geweest, ik heb dat personage achter me gelaten.

Mike
 
dotcom.radio aflevering 260 van 23-05-2021

Deze week in aflevering 260 met deze week: Vijf jaar dotcom.radio deze week – 60% militairen/politie support Le Pen – Steeds meer monddood – Valse aanslag van Ranst (B) – COVID doden vallen uitsluitend in het ziekenhuis – De dokter als leraar? – Slechte tijden voor watjes – Ben jij al voorbereid op wat kan komen? – #IkDoeNietMee, – en veel meer, … (lange uitzending van 1 uur)

 
Een tijdje terug hoorde ik iemand in een video zeggen: it wasn't what alcohol did TO me, it's what it did FOR me. De nadelen van alcohol zijn welbekend: gezondheidsproblemen, financiele problemen, sociale problemen e.v.a. Wat minder goed bekend is wat alcoholconsumptie aan VOORDELEN biedt. In dit filmpje belicht Jordan Peterson de voordelen t.o.v. de nadelen van alcohol en welke emotionele, spirituele en sociale leegte het vult, dit resoneert enorm bij mijn beweegredenen voor overmatig drankgebruik in het (recente) verleden:



Mike
 
Goede uitzending weer heren👍
Juist mooi die ‘onenigheid’ tussen jullie op het eind. Ik kan mij in beiden eigenlijk wel vinden. Net als Henk liever een kogel dan een prik, ik wil strijden tot het eind. Maar zou toch voor Mike’s optie gaan in dezen ivm kids die ik ook heb. Ik leef dan liever nog wat langer met prik om er te zijn voor mijn kids en dan maar wat ontwormings kuurtjes uitproberen om de schade te beperken voor zover dat kan.
 
Dit artikel geeft een opsomming van verschillende ontwormingsmiddelen. Volgens mij staan er ook nog enkele tussen die nog niet eerder op dit forum zijn benoemd.
Dank hiervoor, FFF, zeer behulpzaam. Al deze middelen helpen dus om spike-eiwitten op te ruimen. Staar je niet blind op de middelen die ze reeds geblokkeerd hebben, maar haal de nog wel beschikbare in huis.

Mike
 
Vandaag, 26 mei 2021, sta ik precies 300 dagen droog, nog 65 dagen en dan is het een heel jaar - dat zijn nog twee maandjes! Tijd om een update te geven van mijn proces.

Algemeen is bekend in AA-kringen dat stap 4 van de 12 stappen het meest ingrijpend is. Met mijn sponsor hoop ik over 2 weken mijn laatste gesprek hierover te hebben, hij zegt dat ik zo goed als ben 'vlot getrokken'.

Wat houdt dit in in de praktijk? In stap 4 maak je een lijst van je wrokken en angsten in 4 kolommen: wrok/angst - oorzaak - deel van jezelf dat is aangetast - eigen aandeel. Dit stelt je in staat om een objectieve kijk te werpen op je egomanifestatie (lees: je verwonde/beschadigde zelf). Je leert om er met afstand naar te kijken vanuit je ware onverwonde/onbeschadigde zelf i.p.v. je er voortdurend mee te identificeren, denkende dat jij 'nu eenmaal zo bent'.

Dat is exact wat ik ervaar. Ik ben nu bijna 10 maanden alcoholvrij en ik vind het tijd om terug te blikken naar hoe ik was voordat ik hieraan begon. Ik herken die persoon bijna niet meer, dat was een heel ander iemand. Ik begrijp nu dat ik ziek was en dat egoisme aan de basis lag van mijn spirituele ziekte. Aan de basis daarvan lag trauma, ego moet gedefinieerd worden als: verwond/beschadigd zelfbewustzijn.

Maar als die verwonding/beschadiging er eenmaal in zit, vooral als deze optrad op jonge leeftijd, dan kom je er toch nooit van af, zul je misschien denken. Het mooie van AA is dat het wel degelijk een uitweg biedt, maar deze uitweg komt niet van dat verwonde/beschadigde Zelf. Je kunt een ziek iemand niet vragen om vanuit zijn/haar eigen ziekte proberen zichzelf te genezen, kijk niet alleen naar drinkers maar ook rokers, gokkers, werkverslaafden of seksverslaafden.

De redding zal van bovenaf moeten komen, van God, of zoals ze deze bij AA noemen: je Hogere Macht. Ik accepteer geen enkele autoriteit boven mij, behalve 'the man upstairs', dus dit is perfect voor mij! Ik moet deze almachtige autoriteit wel accepteren, want Hij heeft mij het leven geschonken - in heelheid. Dit geldt voor ieder van ons, hoe gewond of beschadigd we ook zijn geraakt gedurende onze levensloop.

Deze verwonding/beschadiging is van spirituele aard en het is op dat niveau waar ook de oplossing ligt. En deze is bijna kinderlijk eenvoudig: je bent in heelheid geboren en hoeft je alleen maar opnieuw met deze heelheid te verbinden. Het ego (lees: het verwonde/beschadigde Zelf) zit dit in de weg, want dit is een zelfmanifestatie, een karikatuur van het Zelf, die is ontstaan uit zelfbehoud en overleven is niet hetzelfde als leven.

Het ego zal dus een sterfproces moeten doormaken om een spirituele wedergeboorte mogelijk te maken. Vanaf het moment dat ik aan stap 4 begon heeft dit sterfproces plaatsgevonden, voornamelijk in de maanden december en januari en een deel van februari. Ik was teruggetrokken in mezelf en was voortdurend moe, ik raakte niet bijgeslapen en viel 's avonds uitgeput op de bank in slaap.

Jullie hebben dit gemerkt want deze terugtrekkende beweging was te zien aan het feit dat ik vrij minimaal aanwezig was op het forum. Jullie hebben ook mijn 'comeback' meegemaakt, zo ongeveer vanaf maart. Ik krijg veel complimenten voor mijn nieuwe rol op het forum, deze is meer beschouwend want ik reageer meer op nieuws dan dat ik de brenger ervan ben. Dat laatste laat ik aan vaste nieuwsjunkies als Medusa en KefirKev over, dank voor jullie dagelijkse, onvermoeibare inspanningen!

Nog een laatste opmerking over ego, angst en wrok, de thema's van stap 4:

Mijn visie is dat alles wat je door God gegeven goed is, mits het niet voor zelfzuchtige doeleinden gehanteerd en jezelf of anderen niet schaadt. Ego heb je nodig om dingen neer te zetten, dus mits positief gebruikt is dit goed. Angst heb ik nodig om te overwinnen, anders kan ik niet moedig zijn. Geen angst maakt ook roekeloos - stel je voor dat je geen angst had en dan de straat wil oversteken, je loopt zo onder een auto! Wrok heb ik ook nodig, als ik geen wrok koester tegen de zieke, pedofiele club die ons in gijzeling houdt middels al die absurde maatregelen en onze grondrechten afneemt kan ik me er ook niet (geweldloos) tegen verzetten.

Dus nee, ik ben niet bereid om alle ego, wrok en angst van me af te werpen en ik ga ook het onvergeeflijke niet vergeven. God will judge our enemies, we'll arrange the meeting. Ik kan geen krijger zijn zonder ego, angst en wrok en ik wil geen mediterende New Ager zijn die op de kop staat in de yogaschool, denkende dat ik zo de wereld beter maak. Wat ik leer bij AA is om ego, angst en wrok niet voor zelfzuchtige doeleinden in te zetten, want dat schaadt mijzelf en anderen. Ik hoef het niet van me af te werpen, want daarmee zou ik een goddelijk deel van mezelf ontkennen en dat is weer.... een spiritueel ego.

Mike
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.285
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan