Donaties

Inmiddels is dankzij jullie hulp en steun de hogere rekening voor dit forum voor dit jaar betaald. Speciale dank gaat uit naar, in volgorde van gulheid, Tim, Jacquelien en Jaap. Maar dit is geen wedsrijd over wie het meeste geeft, want ELKE donatie, hoe bescheiden dan ook, wordt gewaardeerd. Sterker nog, als slechts 3000 van jullie (mijn dagelijkse aantal bezoekers) slechts 1 dag in de maand 1 euro vast zou doneren kon ik mijn baan opgeven en me full-time wijden aan dit forum, plus andere iniatieven waar ik nu niet aan toekom. Ik roep dan ook op om te blijven doneren als blijk van waardering voor de dagelijkse tijd, energie en moeite die ik in dit GRATIS forum stop. Op 11 juli a.s. viert dit forum zijn achtste verjaardag, dat lijkt me toch ook iets waard!

Mike
 
Vandaag vieren de Amerikanen hun Onafhankelijkheidsdag. Vandaag vier ik mijn derde jaar dat ik onafhankelijk ben van de Weston A. Price Foundation (WAPF). 11 juli bestaat dit forum 8 jaar. Recentelijk (10 juni jl.) heb ik het hele verhaal reeds als volgt verwoord:



We schrijven juli, augustus en september 2013. Dan start ik de topics Spiritueel nihilisme, Syrie en De relatie tussen mensen en varkens op wat toen nog het Weston Price Forum heette. Deze topics worden door een relatief kleine groep forumleden en stille lezers als ‘aanstootgevend’ beschouwd. In de loop der jaren klagen deze lui regelmatig bij Sally Fallon van de WAPF over mijn neiging om voeding en gezondheid te vermengen met politiek.

Aanvankelijk kiest Sally mijn zijde, omdat ik zoveel heb betekend voor de WAPF in Nederland. In het najaar van 2015 vraagt ze mij na de zoveelste klacht echter om mijn geopolitieke subforum offline te halen en in plaats daarvan een aparte website of blog te maken. Ik probeer tevergeefs haar duidelijk te maken dat je niet moet toegeven aan drammers, maar dit zijn de politiek correcte nadagen van het presidentschap van Obama en de veganistische en feministische SJW-drammers bepalen de koers. Uit respect voor Sally zet ik het geopolitieke subforum onderwater en start mijn geopolitieke blog ConspiracyDiscovery.

Het zaadje is echter al geplant en hoewel ik tracht me te beperken tot voeding en gezondheid is een aantal actieve forumleden wat minder terughoudend en worden o.a. topics over Israel en Palestina geplaatst. De azijnpissers achter de schermen ruiken bloed en gaan opnieuw klagen bij Sally Fallon. Na steeds meer vingers te hebben gekregen willen ze nu beide handen.

Op 11 mei 2016, een dag na mijn verjaardag, ontvang ik een mail van Sally. Na opnieuw klachten te hebben ontvangen, deze keer over mijn vermeende ‘antisemitisme’, heeft zij besloten namens de WAPF om officieel de banden met mij te verbreken. Er volgen tussen de 60 en 80 steunbetuigingen via email gericht aan Sally, maar het mag niet baten. Het Weston Price Forum wordt het Fa(c)ts Forum en sindsdien opereer ik volledig onafhankelijk. Meteen zet ik het geopolitieke subforum terug online en open de topics LGBTQ+, Regenboogillusie en Feminisme, drie onderwerpen die me al geruime tijd dwarszaten.

We weten allemaal wat er dat jaar op politiek niveau is gebeurd: het Oekraine-referendum in Nederland (wat weer heeft geleid tot de opkomst van FvD), het Brexit-referendum in Engeland en de verkiezingsoverwinning van Donald Trump in Amerika.

En nu is het 2019 en zitten we in Europa met links-extremistische klimaatdrammers die steeds agressiever worden naar veehouders, slagers en vleeseters. Nee hoor, Sally, ik zat volkomen verkeerd met mijn vermenging van politiek met voeding en gezondheid, mijn criticasters hadden gelijk. ? Het Weston Price Forum trok op zijn hoogtepunt 9000 unieke bezoekers per dag, nu zijn dat er 6000 per dag minder. Je had een goedlopend landelijk platform kunnen hebben, maar je moest zo nodig een klein clubje negatievelingen serieus nemen die te laf waren om met mij rechtstreeks de confrontatie aan te gaan.

Ik heb gelijk gekregen: alles wordt tegenwoordig gepolitiseerd en het wordt steeds enger. Ook had ik gelijk dat je nooit moet wijken voor drammers die geen fatsoenlijk debat willen of kunnen aangaan. Jij zat fout, Sally, niet ik. Ik kan mezelf prima aankijken in de spiegel. En jij?

Wil je mij belonen voor mijn niet aflatende inspanningen, dan vraag ik je om eenmalige of vaste donateur te worden van dit GRATIS forum. Je vindt twee PayPal-knoppen op de homepage en als je liever rechtstreeks op mijn rekening wil storten, mail me dan voor mijn IBAN: mikedonkers10 (at) gmail (punt) com. Alvast bedankt voor je steun!

Mike
 
Ik heb nu al twee maanden verzuimd om te vragen om donaties. Een echt commercieel wonder zal ik denk ik niet gauw worden. ;-)

Hierbij verzoek ik alsnog aan jullie forumleden en -lezers om dit GRATIS forum te ondersteunen en met een bijdrage jullie waardering hiervoor uit te spreken. Dit kan door gebruik te maken van 1 van de 2 PayPal-knoppen op de homepage of door een rechtstreekse storting op mijn rekening. Voor dat laatste kun je mij mailen: mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Je kunt ook overwegen om een Kangen-apparaat aan te schaffen. Lees er meer over hier en hier.

Ik hoop op jullie gulheid, we staan aan de vooravond van grote onthullingen op het gebied van voeding, gezondheid, spiritualiteit en (geo)politiek en je leest er hier het eerst over, ruim voordat andere alternatieve platforms hierover berichten!

Mike
 
Het is weer het begin van de maand en dus weer tijd voor mij om een oproep te doen tot donaties. Vorige maand deed ik eveneens een oproep en er was welgeteld 1 forumlid (Healthbased) dat reageerde.

Ik kan niet vaak genoeg herhalen dat als ik een vaste maandelijkse donatie van 1 of 2 euro zou ontvangen van 3000 forumleden of stille lezers ik hier fulltime mee bezig zou kunnen zijn. Wat is het toch met Nederlanders dat ze liever nemen dan geven? Dit forum is gratis, dus waarom zou je hier aan wlllen bijdragen? Zo denkt een Nederlander. Kennelijk is er meer overtuigingskracht nodig voor velen van jullie om je over de streep te halen. OK, hier zijn de argumenten:

1. Vanaf de start van dit forum op 11 juli 2011 tot 11 mei 2016 was ik chapter leader van de Weston A. Price Foundation (WAPF) en zeer actief met het verspreiden van de boodschap dat Weston Price de BESTE gezondheids- en voedingstudie OOIT heeft uitgevoerd en dat nu, 80 jaar later, zijn boodschap nog actueler is dan toen hij zijn boek uitbracht in 1939. Ik sta hier nog steeds achter en zal deze belangrijke boodschap ook blijven verkondigen. Waar ik ook achter sta is dat voeding en politiek niet van elkaar te scheiden zijn.

Nu, anno 2019, is dit een vanzelfsprekendheid, gezien de agressie waarmee veganisme en vegetarisme ons door de strot wordt geduwd, uit naam van het 'klimaat'. Maar 6 jaar geleden was dit veel minder vanzelfsprekend. Ik zag het echter toen al van mijlenver aankomen en schreef erover op mijn forum, dat destijds nog het Weston Price Forum heette. Een aantal zeer jaloerse forunmleden, waaronder ook andere chapter leaders, besloot om Sally Fallon, de leider van de WAPF, achter mijn rug om stelselmatig te bestoken met allerlei klachten over de manier waarop ik mij uitliet over dergelijke politieke kwesties. Ze vonden dat voeding en politiek wel los van elkaar gezien moesten worden en dat ik mijn boekje te buiten ging.

Sally nam het aanvankelijk voor mij op, uit dankbaarheid dat ik zo succesvol was in het verspreiden van de o zo belangrijke boodschap van Price door zijn boek te vertalen in het Nederlands en de enige niet-Engelse publicatie van dit boek mogelijk te maken, door lezingen te geven in het hele land en door het organiseren van diverse Weston Price-congressen. Zij zag ook wel dat deze mensen afgunstig waren op mijn succes en zich weinig collegiaal gedroegen. Uiteindelijk zwichtte Sally toch en besloot mij te royeren als chapter leader een dag na mijn verjaardag, op 11 mei 2016. De aanleiding was deze keer dat haar klachten hadden bereikt over mijn vermeende 'antisemitisme'. Het heeft uiteindelijk geleid tot de omdoping van mijn forum naar het Fa(c)ts Forum. Sindsdien is het hier, op een enkele schermutseling na, rustig.

Reeds 8 jaar breng ik bij jullie de connectie tussen, voeding, gezondheid, spiritualiteit en (geo)politiek op unieke wijze onder de aandacht. Geen enkel ander platform op het internet legt de verbanden die hier worden gelegd en durft klip en klaar te zeggen waar het op staat. De WAPF mag mij dan niet trouw zijn gebleven, maar ik blijf wel trouw aan het gedachtegoed van Weston Price. Ik heb tegen de klippen op gevochten voor mijn bestaansrecht, omdat ik mijn kop boven het maaiveld uitsteek, iets wat mij dit door sommige stikjaloerse en negatieve individuen wordt misgund, ondanks (of juist door) mijn succes in het verspreiden van het gedachtegoed van Price. Ik heb in de loop der jaren vaker wel gelijk gekregen dan niet en was (en ben) mijn tijd ver vooruit. Als je dat wat waard is, doneer je aan dit forum om te laten zien dat je mijn authentieke aanpak waardeert.

2. Zoals gezegd, als ik vaste financiele ondersteuning zou krijgen in de vorm van een zeer geringe maandelijkse bijdrage zou ik mijn baan op kunnen geven en hier fulltime mee bezig kunnen zijn. Ik zou dan ook andere activiteiten kunnen ontplooien buiten dit forum om, the sky is the limit! Waarom is het voor Amerikanen wel mogelijk om een community te vormen en van dit soort werk te leven en waarom moet ik toch hier in NL elke maand bedelen om donaties, met een helaas vaak zeer geringe respons? Niets ten nadele van de mensen die mij vast ondersteunen (ik ben hier zeer dankbaar voor!) maar uiteindelijk bost het simpelweg niet voldoende bij.

Ik ervaar sinds vorig jaar spanningen op mijn werk. Ik ga niet in veel detail in op wat er speelt en wil het houden op de boodschap dat ik niet rouwig zou zijn als ik inderdaad daadwerkelijk hier mijn werk van zou kunnen maken. Maar ik kan dit niet zonder jullie hulp. Nederlanders zullen moeten leren dat een vrijwillige bijdrage aan iets wat je een warm hart toedraaagt en wat je elke dag weer zoveel kennis en informatie brengt je iets waard moet zijn, het liefst op een vaste basis. Het alternatief is dat ik dit forum achter een betaalmuur zet en ga werken met een betaald lidmaatschap. En dit weiger ik te doen, de informatie is te belangrijk om exclusief te maken voor betalende leden! Maar jullie zullen ook bereid moeten zijn om iets terug te doen voor mij, niet alleen maar nemen maar ook terug willen geven. Alles in het leven is een ruil, jullie geld voor mijn energie en inspanningen. Ik geloof echter wel in vrijwilligheid, de keus is en blijft aan jou.

Zo, papa Mike heeft gesproken en nu maar eens op een wat minder vrijblijvende toon. Ik hoop dat ik het belang van mij ondersteunen duidelijk heb weten te maken. Je kunt dit doen door middel van de twee PayPal-knoppen op de homepage of je kunt mij mailen voor mijn IBAN op mikedonkers10(@)gmail(punt)com. Je kunt ook overwegen om een Kangen-apparaat aan te schaffen, ik krijg hiervoor een commissie. Ik reken op jullie steun.

Mike
 
Inmiddels hebben 2 forumleden/lezers gereageerd die een donatie hebben gedaan, van wie er 1 opnieuw Healthbased was. Een ander individu is een maandabonnement gestart via PayPal. Dank voor jullie steun! Laten we hopen dat nog meer mensen zich geroepen voelen om een bijdrage te leveren in ruil voor mijn inspanningen.

Mike
 
Dank aan de twee personen die hebben besloten om een maandelijks betaalprofiel aan te maken via PayPal sinds mijn laatste post. Jullie hebben door dat het bedrag niet astronomisch hoeft te zijn, het gaat om de VEELHEID van donaties, niet de hoogte!

Mike
 
Ik wil graag de persoon bedanken die mij heeft gemaild en zijn dank heeft uitgesproken voor mijn uitgesproken steun aan de boeren. Jouw gulle bijdrage wordt zeer gewaardeerd! Maar elke donatie is welkom, het gaat nl. niet om de hoogte van de bedragen maar om vele bescheiden bedragen, het liefst op een vaste basis. Voor wie iets kan of wil missen, jullie steun is meer dan welkom!

Mike
 
Het is weer het begin van een nieuwe maand en deze keer vergeet ik niet om te vragen om donaties. Ik zal er niet omheen draaien: ik sta voor wat financiele uitdagingen en heb jullie hulp nodig. Doneren blijft altijd geheel vrijwillig, maar geloof me als ik zeg dat het nu meer dan ooit goed uitkomt!

Wat krijg je ervoor terug? Een GRATIS forum dat meer dan welk ander internetplatform in NL ook al jaren vooruit loopt op de muziek m.b.t. voeding, gezondheid, spiritualiteit en (geo)politiek. Hier graven we het diepst en houden we ons niet in!

Ik heb het al eerder geschreven, ik zag de verbinding tussen voeding en politiek reeds in een tijd dat deze link voor velen nog niet zo duidelijk was. Enkele voorbeelden:

Op 23 mei 2012 opende ik de topic Kijk uit voor ecofascisme!, mijn forum was toen nog geen jaar oud! Ik kreeg toen nog regelmatig de vraag wat ik daar precies mee bedoelde. Nu worden we dagelijks overspoeld met klimaatpropaganda en de daarbij behorende vegetarische/veganistische agenda. Ineens hebben we ook een volkomen fictieve 'stikstofcrisis' die onze boeren de nek omdraait, waarmee onze keuzevrijheid om te eten wat we willen wordt weggenomen - om maar te zwijgen over de rampzalige gevolgen die dit heeft voor de economie!

Iets eerder, op 4 mei 2013, startte ex-forumlid kaasmeisje de topic Het smelten van de ijskappen, omdat ze zich zorgen maakte over deze ontwikkeling. Ik wist toen al dat het complete nonsens was en heb me hier luid en duidelijk over uitgesproken. Deze mening was echter 6 jaar geleden niet zo populair als dat deze nu pas aan het worden is!

Terwijl de hele wereld, en zeker Nederland, wegliep met Barack Obama uitte ik me juist uiterst kritisch over deze charlatan en verrader, te lezen in de topic Syrie, door mij gestart op 25 augustus 2013. Syrie is nog steeds in het nieuws, met de dood van ISIS-leider Al Baghdadi als meest recente wapenfeit. Ik wist 6 jaar geleden al dat ISIS een creatie is van de Deep State, destijds o.l.v. diezelfde Obama.

Vandaag de dag komt de ene onthulling na de andere aan het licht, je hoeft hier alleen maar de topics QAnon of MH17 te volgen, naast vele andere.

Weston Price bezocht in 10 jaar tijd 14 natuurvolkeren. Dit waren geordende samenlevingen, er was daar geen ruimte voor excessieve of 'progressieve' gedragingen. De politieke aard van de mens is van nature conservatief, omdat we geworteld zijn in onze geschiedenis en tradities. Zogenaamd 'progressieve', linkse politiek is een creatie van de elite, bedoeld om ons in slavernij te houden in een totalitair systeem gebaseerd op een te grote, bemoeizuchtige en betuttelende overheid, met veel onnodige regeltjes, bureaucratie, belastingdruk en kunstmatig gecreeerde economische en financiele schaarste. In dergelijke samenlevingen was geen ruimte voor multiculturalisme, feminisme of LGBTQ+, vandaar dat ik in 2016 topics over deze drie onderwerpen startte.

Op spiritueel vlak heb ik me ook nooit ingehouden. Reeds op 7 juli 2013 startte ik de topic Spiritueel nihilisme. In de topic De relatie tussen mensen en varkens (startdatum: 30 september 2013) ben ik op ontdekkingstocht gegaan langs het gedachtegoed en de geschiedenis van zwarte mensen en oude beschavingen. Dit heeft veel inzichten opgeleverd over oude waarheden in de Bijbel, over melanine en vele andere zaken. Toegegeven, ik ben in die tijd ook tijdelijk in de valkuil van linkse identiteitspolitiek gestapt (niets menselijks is mij vreemd, ook ik ben feilbaar), maar de ontdekkingsreis is uiteindelijk toch zeer nuttig gebleken.

Gedurende 2013 en 2016 werd deze UNIEKE benadering niet door iedereen gekoesterd. Integendeel, er bleek een relatief klein groepje mensen te bestaan dat zich zo stoorde aan dit forum dat ze steevast achter mijn rug om gingen klagen bij Sally Fallon van de WAPF. Ondanks het feit dat ik persoonlijk verantwoordelijk ben geweest voor de Nederlandse vertaling en uitgave van het boek van Weston Price en stad en land heb afgereisd om het gedachtegoed van Price overal in NL te verkondigen liet Sally me uiteindelijk in 2016 toch als een baksteen vallen vanwege de aanhoudende kritiek van slechts enkelen. En dat terwijl ik op alle fronten anno 2019 volkomen gelijk heb gekregen!

Het is wat het is, het zij zo. Mij krijg je er niet zo makkelijk onder. Aangezien het allemaal liefdewerk is zit er achter dit forum geen verdienmodel. Ik ben zo gedreven dat ik me nog steeds elke dag moeite getroost om op de muziek vooruit te blijven lopen - ik kan niet anders, het zit in mijn DNA. Het beste compliment dat ik recentelijk heb mogen ontvangen was het volgende citaat uit een email van een trouwe volger van dit forum:



Dankjewel voor alle info op het forum.

Ofschoon er een aantal trouwe en bekwame forumleden tijdens jouw vakantie uitermate betrokken en actief waren, miste ik (we) de achtergrond informatie en/of uitleg die jij geeft.

Hoe zaken te interpreteren en in perspectief te zien, heel verhelderend!

Net als haar ben ik de forumleden zeer dankbaar voor het opvangen van het gat dat ik tijdelijk dan achterlaat, maar het doet me goed als het iemand opvalt dat ik toch wel degelijk de spil ben van dit unieke en authentieke platform en de moeite neemt om mij dit te laten weten. Ze is tevens vaste donateur geworden.

Momenteel verkeer ik financieel in zwaar weer. Als je iets voor me terug wil doen is nu het moment. Je kunt eenmalig doneren (zie PayPal-button op de homepage) of vast d.m.v. een abonnement. Ook kun je me emailen op mikedonkers10(at)gmail(punt)com voor mijn IBAN. Je kunt ook overwegen om een Kangen-apparaat aan te schaffen, ik ontvang hiervoor een commissie. Alvast bedankt voor jullie (nood)hulp!

Mike

 
Aanbod aan alle boeren en iedereen die werkzaam is in de bouw of de transportsector of welke sector dan ook die getroffen wordt door de fictieve 'stikstofcrisis' en die hier meeleest:

Aangezien jullie nu onder vuur liggen en ik het momenteel (financieel) ook moeilijk heb kunnen we wellicht iets voor elkaar betekenen. Voor een donatie van minimaal 100 euro kun je op mijn forum een banner krijgen, waarmee je je bedrijf kunt promoten. Deze is geldig t/m 31 december 2019. Mocht je geen website hebben, dan zijn er nog andere manieren om via dit forum je producten onder de aandacht te brengen.

Ik heb van het begin af aan boeren gesteund. Gezien de crisis in de boerenstand waar we nu voor staan en het feit dat m.i. ALLE boeren, regulier of alternatief, bioindustrie of biologisch, solidair met elkaar moeten zijn maak ik geen onderscheid en bied ik IEDERE boer of andere ondernemer die getroffen wordt door dit achterlijke kabinetsbeleid deze mogelijkheid aan. Het is nu niet het moment om te gaan muggeziften over wie er op de 'juiste' manier boert en wie niet. Ter illustratie, deze dankbetuiging ontving ik 11 oktober jl. nog via email:



Dank voor alle info op je site.
Ook dank voor de aandacht en steun aan de boeren.

Ik hoop dat we op zeer korte termijn zaken kunnen doen en kijk uit naar jullie reacties. Mail mij op mikedonkers10(at)gmail(punt)com.

Mike
 
Beste boeren, burgers en buitenlui: meneer Donkers wacht op antwoord. Zie de twee voorgaande posts.

Mike
 
Ik wil de forumleden en stille lezers bedanken die inmiddels in de bres zijn gesprongen. Helaas dekt dit momenteel de lopende kosten nog niet, dus ik doe opnieuw een dringend beroep op eenieder die mij wil ondersteunen in deze moeilijke tijden.

Ik wil speciaal Binc bedanken voor deze troostende woorden:



Ik denk dat iedereen inmiddels op zijn tenen loopt voor wat betreft de belachelijke kosten van dit kabinet.

Actie: help Mike de winter door!

Mike
 
Opnieuw wil ik de mensen bedanken die voor mij in de bres zijn gesprongen. Ik ben er echter nog niet deze keer, dus ik hoop en reken op verdere steun. Help Mike de winter door!

Mike
 
Ook vandaag weer dank voor de bijdrages die zijn binnengekomen. Ik kan echter nog steeds jullie hulp en steun gebruiken. Waarom heb ik in voorgaande posts uitgebreid uiteengezet. Alvast bedankt voor jullie donaties!

Mike
 
Ook gisteren zijn weer donaties binnen gekomen, waaronder ook een aantal vaste betaalprofielen via PayPal. Dank hiervoor! Toch ben ik nog steeds niet uit de brand, hoewel ik dankzij jullie hulp wel een flinke stap dichter bij mijn doel ben gekomen.

Van een donateur kreeg ik een mail met daarin de volgende, overigens goedbedoelde, woorden:



Ik heb echter wel een vraag: zou je niet iets specifieker kunnen zijn over het soort financiële problemen? Zonder in detail te treden? Ik dacht n.l.: hij heeft wel geld om op vakantie te gaan... Ik kan me voorstellen, dat meer mensen dit misschien denken en daarom weinig of niet doneren. Maar misschien is er na jouw vakantie iets gebeurd wat jou acuut in financiële nood heeft gebracht. Kortom, misschien komen mensen iets makkelijker over de brug als je iets meer uitleg geeft.

Waarop ik antwoordde:



Ik vind het niet erg dat je dit vraagt, maar het is wel iets typisch Nederlands. Een Amerikaan zou gewoon doneren, simpelweg uit dankbaarheid en waardering. Een Amerikaan zou niet denken: als hij op vakantie kan, zal de nood niet zo hoog zijn. Een Amerikaan denkt: die vakantie is hem gegund en nou heeft-ie steun nodig, het maakt niet uit waarom, dit platform is het me waard.

De situatie is kort na mijn vakantie idd acuut ontstaan, maar moet dit iets uitmaken? Is je waardering tonen voor dit forum d.m.v. een bijdrage niet voldoende? Wat nou als ik van jullie geld op vakantie was gegaan, hoe erg was dat geweest? Is het mij niet gegund om 1 week in het jaar weg te gaan op jullie kosten, terwijl jullie 41 weken van het jaar dit forum GRATIS krijgen, elke dag weer en nu al 8 jaar lang? Wat is dit voor mentaliteit? Hoe kunnen we in dit land nu ooit gemeenschapsgevoel ontwikkelen als we zo bekrompen blijven denken?

Ik voel me dan ook niet genoodzaakt om verdere tekst en uitleg te geven, of je wil doneren of je wil het niet. Ik hoop uiteraard van wel, help Mike de winter door!

Mike
 
De persoon die bovenstaande woorden schreef heeft gereageerd met de opmerking dat het wel zo eerlijk is als ik ook haar volgende reactie citeer. OK, prima, komt-ie:



Hoi Mike, ik doneer ook zonder meer, heb dat ook steeds gedaan en blijf dat ook doen, zolang ik het kan betalen. En toch ben ik Nederlandse. Jouw privéleven gaat mij ook niets aan en ik gun jou zeker je vakantie. Maar je moet het natuurlijk wel vooral hebben van de Nederlanders.

Kennelijk is dit belangrijk voor de balans, hoewel ik al had aangegeven dat haar advies goedbedoeld was. Dit neemt nog steeds niets weg van mijn oorspronkelijke punt dat dit een typisch Nederlandse manier van denken is. Dus ja, ik moet het ook hebben van de Nederlanders, maar het wordt tijd dat mijn landgenoten eens wat minder kleinzielig werden, dan zouden de veranderingen hier ook wat sneller gaan.

Mike
 
Ik ben het ook eens met Mike zijn mening hierover. Het is ook meteen een aanname als mensen zo gaan denken dat vakantie dan niet zou kunnen. Ongeacht of de problemen ervoor of erna zijn ontstaan naar mijn mening. Het doel is om dit forum in de lucht te houden. Ik denk dat er genoeg waardevolle informatie beschikbaar is voor wat betreft voeding en politiek. Deze 2 zijn niet los van elkaar te zien. Voor degenen die dit zich nog niet realiseren adviseer ik om de topics: Kijk uit voor Ecofacisme en Oorlog tegen de Boer te lezen. En er zijn nog wel meer waardevolle topics zoals het Feminisme topic. Voor degenen die niet eens zijn, verdiep jezelf. Vraag jezelf af wat de oorzaak kan zijn als je niet goed in je vel zit. Dit is niet alleen voeding maar wel degelijk ook externe factoren welke Mike naast de rubriek voor voeding duidelijk probeert te maken en zicht tot het uiterste in spant om deze kennis te verspreiden. Oordelen over het feit dat hij op vakantie is geweest is net zoiets als appels met peren vergelijken terwijl hij juist samen met anderen strijd voor een betere samenleving en voedselomgeving via dit forum. Om mensen bewust te maken wat heel wat waard is. Men zou na moeten denken over hoe het komt dat mensen nog zo weinig te besteden hebben. Dit komt door onze politiek die spelletjes speelt. In dit geval word er met de vinger de verkeerde kant op gewezen. Wil je over gezond voedsel blijven beschikken wijs dan naar de politiek als schuldige. Wil je een betere gezondheid, wijs dan naar de politiek als schuldige. Eer dit forum en de inzet van Mike, welke regelrecht uit zijn hart komt, met als doel dat er verandering komt en mensen de ogen gaan OPENEN iplv ze gesloten te houden!


Vraag jezelf af, is het teveel gevraagd om elke maand een klein bedrag te doneren, zodat deze kennis blijft bestaan en men hier profijt van heeft? Of word dit forum en Mike zijn inzet soms als vanzelfsprekend beschouwd en ondergewaardeerd? Wil men liever naar een wereld die onze politiek voor ogen heeft en alleen maar bestaat uit zieke geesten, onverantwoord voedsel, en zwakke mensen? Of gaat men nu ook echt iets doen?

Verandering begint bij de mentaliteit van mensen zelf, en heeft werkelijk niks te maken met vakantie.
 
ik waardeer enorm wat Mike doet en doneer ook al een tijdje een bedrag(je) per maand, zo heb ik nog meer doelen waar ik aan doneer. Ook hier moet er goed gekeken worden hoe geld uitgegeven wordt, niks gaat vanzelf alleen heisa, dat heb je zo maar.
Ergens kan ik wel begrijpen dat mensen ook zo'n standpunt innemen. Klopt hoor Mike in Amerika pakken ze zulke dingen heel anders aan. Hier krijg je met God's gratie een rugzakje bv om je kind te helpen (en niet voor Mike Donkers) je bent afhankelijk van wat je krijgt van de overheid, in Amerika organiseren ouders en familie en vrienden allerlei activiteiten om geld bij elkaar te sprokkelen voor degene die het nodig hebt.

Maar blijkbaar ben ik toch een rasechte Nederlander die toch wel eens de schurft aan heeft dat sommige mensen vakantie's, dure stereo in auto, dure kleding enz. geld aan uitgeven en niet de rekening aan ons (garagebedrijf) betalen die wij voor reparatie hebben uitgevoerd. Onze medewerkers willen elke maand hun loon en wij willen toch ook het denkbeeldige sneetje brood kunnen eten. Dat dan ook weer!

beetje warrig, is het nog te volgen :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.521
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan